Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 17 Mar 2005 12:19
    VILS
    Poziom 11  

    Czy można to jakoś wykonać układzik który to może robić w fordzie mondeo z 94' ale temat chyba jest szerszy i dotyczy innych aut z analogowymi wskaźnikami...

  • #2 22 Mar 2005 21:29
    MaxMaj
    Poziom 16  

    inna pokrywka na wskaznik taki z czujnikiem i powinno dzialac

  • #3 23 Mar 2005 07:34
    VILS
    Poziom 11  

    Pod pokrywą od butli gazowej mam czujnik (wskaźnik). Chodzi o to jak połączyć go z instalacją samochodu. Myślałem już o przekaźniku któty w momencie przełączenia na zasilanie LPG Przełączałby kable biegnące do czyjnika paliwa na czyjnik od gazu ale czujniki od gazu działają na zasadzie podciśnienia (tak mi powiedziano) i nie wiem jak to dokładnie zrobić. Myślałem że ktoś może przerabiał już ten temat w praktyce i chciałby się podzielić....

  • #4 12 Kwi 2005 23:02
    spektra
    Poziom 18  

    proponuję zastosować halotron. W reduktorze jest magnes napędzający wskazówkę. Umieszczając halotron w pobliżu tego zegara można zmierzyc pole magnetyczne.
    pozdrawiam: spektra

  • #5 14 Kwi 2005 01:22
    michalp33
    Poziom 12  

    Czujniki poziomu gazu nie dzialaja na podcisnienie tylko w butli znajduje sie plywak taki jak w benzynce, bo ten nasz gaz w butli jest w postaci plynnej i stad nazwa lpg liquid costam gaz :)

  • #6 14 Kwi 2005 02:59
    guard10
    Poziom 28  

    czujniki w butli działają na zasadzie magnesu prztwierdzonego do pływaka w wielozaworze

  • #7 14 Kwi 2005 09:38
    krzyśd
    Poziom 11  

    Pozdrawiam! Wskaźnik paliwa w samochodzie jest niczym innym jak niewielkim woltomierzem lub omomierzem (w zależności od typu samochodu), natomiast jeśli chodzi o pływak w butli gazowej to można zakupić za niewielkie pieniądze wskaźnik, który wyposażony jest w drut oporowy nawinięty spiralnie (analogicznie jak w pływaku znajdującym się w zbiorniku paliwa) umożliwiający takie połączenie końcówek aby w zależności od potrzeb pracował jako dzielnik napięcia lub japo potencjometr. Samo podłączenie nie powinno sprawić wielu kłopotów. Niestety schematu elektrycznego nie mam w formie elektronicznej bo rysowałem go sobie "z głowy" i w wersji dla FSO 1500 a tak na marginesie to pomysł z przekaźnikami przełączającymi pomiędzy zbiornikiem paliwa i gazu to całkiem niezły pomysł - sam na to nie wpadłem

  • #8 14 Kwi 2005 13:53
    mczapski
    Poziom 38  

    Panowie prosto kombinujecie ale to się tak nie da. Gdyby tak mozna wprowadzić bezkarnie d o zbiornika z gazem płynnym przewody elektryczne i potencjometr to dawno problem nie istniałby. W praktyce informacja ze środka zbiornika na zewnątrz jest przekazywana w postaci pola magnetycznego na które reaguje magnes wskazówki. Halotron mógłby rozwiazać sprawę ale chyba dla uzyskania zadowalającej dokłądności ukąłd musiałby być skomplikowany. A kto za to zapłaci skoro instalujacy gaz oszczędzają.
    A moze tak od innej strony i spróbować przekazać obraz na deskę samochodu światłowodem.

  • #9 01 Maj 2005 15:49
    Polaris
    Poziom 16  

    Nie bardzo rozumiem po co kombinować z halotronami i światłowodami, Można zalożyć wskaźnik z poziomem (w sprzedaży najpopularniejsze są 2: 0-90 Ohm i 9-cio progowy) ja mam właśnie ten drugi typ i nie wiem jeszcze jaką ma rezystancję oraz nie wiem jaką rezystancję ma pływak w zbiorniku. Sztuka jest sprzęgnąć czujnik poziomu gazu ze wskaźnikiem benzyny na desce roździelczej. Przełącznik benzyna/gaz ma niestety tylko rezerwę. Może ma ktoś pomysł lub zna wartości czujników poziomu gazu (9-progów) oraz poziomu paliwa. Autko to renault 19.

  • #10 01 Maj 2005 16:11
    guard10
    Poziom 28  

    Witam Was żadne halotrony i światłowody skąd to wzieliście czujniki w butli są tylko magnetyczne . Zajżyj na strone AEB to zobaczysz jakie są czujniki
    Stary gazownik

  • #11 24 Gru 2005 00:34
    Donald7000
    Poziom 10  

    Polaris napisał:
    Można zalożyć wskaźnik z poziomem (w sprzedaży najpopularniejsze są 2: 0-90 Ohm i 9-cio progowy) ja mam właśnie ten drugi typ i nie wiem jeszcze jaką ma rezystancję oraz nie wiem jaką rezystancję ma pływak w zbiorniku.


    Wskaznikow sie nie montuje tylko wszystko zalezy od wielozaworu. Jesli twoja instalacja ma tylko wskaznik rezerwy to podejrzewam ze masz azlozony najprostrzy wielozawor z tzw. szkielkiem, jak wskazowka dotrze do czerwonego pola to magnez przechodzi kolo kontraktronu i zalacza czerwone siwtelko rezerwy. Gbybys mial wielozawor 0-90Ohm to nie byloby problemu z adaptacja wskaznika na desce. Wiec jesli masz butle pod sanmochodem to nie radze zabierac sie za odkrecanie zardzewialych srub z wielozaworu.

  • #12 25 Gru 2005 22:38
    dr_dave
    Poziom 13  

    guard10 napisał:
    Witam Was żadne halotrony i światłowody skąd to wzieliście czujniki w butli są tylko magnetyczne . Zajżyj na strone AEB to zobaczysz jakie są czujniki
    Stary gazownik

    Dokładnie ludzie własnie tak jest. To stary pomysł!!
    Idziesz do sklepu kupiujesz takie cudo i podłaczasz do zbiornika paliwa, znaczy do czujnika poziomu!
    tylko z głowa bo wylecicie w powietrze!

    Dodano po 8 [minuty]:

    http://www.shopgaz.pl/
    wpisz w szukaj
    sensor

  • #13 14 Sty 2006 18:54
    przemek 22
    Poziom 12  

    witam mam podobny problem ale ja myslalem o zrobieniu takiego wskaznika na diodach led
    w taki sposub jak jest wykonana rezerwa na kontraktonie wiec myslalem o zalozeniu np 5 kontraktonuw w ruznych mniejscach co myslicie panowie o takim rozwiozaniu

  • #14 15 Sty 2006 02:34
    Donald7000
    Poziom 10  

    Jesli chcesz miec w miare dokladne wskazania to potrzebujesz jeszcze 4 kontraktronow. Umiescisz je prawie obok siebie, magnes nie bedzie wybieral poszczegolnych kontratronow tylko mozliwe ze bedzie zalaczal np. 2.
    Kolejna sprawa to dokladnosc wskaznika cisnienia gazu. Jaka masz pewnosc ze dziala poprawnie i jego wskazania sa powtarzalne?
    Czy jest sens przeprowadzania dodatkowych 4 przewodow do mizernej wizualizacji poziomu gazu? Wedlug mnie, nie.
    Lepszym rozwiazaniem bedzie wymiana wielozaworu na taki ktory zamiast "szkielka" ma wyjscie 0-90 om.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty