X

Cisco EPC 3008 - Nie współpracuje poprawnie z routerem

Duck71 13 Oct 2013 13:45
  • #1 13 Oct 2013 13:45
    Duck71
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Moim dostawcą internetu jest Vectra. Posiadam modem kablowy jak w temacie i postawiony za nim router TP-Link WR340G (lub też WR 740N - leży w pudełku). Cztery diody modemu świeca się pięknie na zielono ale piąta (LINK) mruga na pomarańczowo. Jednak gdy podepnę pod modem bezpośrednio komputer mruga ona na zielono. I to z tego co wiem, jest poprawne działanie. Przy korzystaniu z routera dość często zdarza się rwanie połączenia z internetem (pomiędzy routerem i modemem)-tak przynajmniej wskazuje windowsowa mapa sieci. Połączenie z routerem występuje cały czas i jest stabilne (i Wi-Fi i kablowe). Router pobiera poprawnie z modemu zarówno adres IP jak i adresy DNS, podmaskę i bramę domyślną.
    Co może być przyczyną takiego działania?

    Podłączenie WR740N nie zmienia sytuacji...
  • #2 13 Oct 2013 13:49
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    Kolor diody oznacza tylko szybkość połączenia sieciowego
    pomarańczowa - 100Mbps
    zielona - 1000Mbps
    Czyli tu masz wszystko ok bo wygląda na to że twoja karta sieciowa w komputerze obsługuje 1Gbps.

    Duck71 wrote:
    Przy korzystaniu z routera dość często zdarza się rwanie połączenia z internetem (pomiędzy routerem i modemem)-tak przynajmniej wskazuje windowsowa mapa sieci.

    Musisz to dokładniej opisać.
  • #3 13 Oct 2013 14:52
    Duck71
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziękuje za wyjaśnienia.
    Facet na infolinii przekonywał mnie, że pomarańczowy kolor diody LINK wskazuje na problemy w połączeniu z siecią WAN, choć wydawało mi się to dziwne, bo przecież IP, DNS etc przypisywały się poprawnie w routerze jak i w komputerze (po bezpośrednim połączeniu kablem z modemu).
    Skoro więc kolor wskazuje prędkość połączenia i problem występuje przy podłączeniu obu routerów, to problem musi leżeć po stronie modemu lub usługodawcy. Na infolinii dowiedziałem się, że parametry pracy modemu (z ich strony) są poprawne.. Gdy tracę połączenie z siecią gasną diody na modemie. Czasem tylko LINK, czasem pozostałe 3 (POWER cały czas na zielono), czasem DS świeci krótko też na pomarańczowo..
  • #4 13 Oct 2013 14:54
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    Duck71 wrote:
    Gdy tracę połączenie z siecią gasną diody na modemie.

    Czyli musisz to zgłosić na infolinii my na forum nic nie poradzimy. Uszkodzony modemu lub zasilacz.
  • #5 13 Oct 2013 15:37
    VooVoo
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Możesz bardzo łatwo sprawdzić co siada. Z chwilą utraty połączenia pinguj router potem modem i dalej. Równie dobrze możesz się zalogować na router i sprawdzić, czy nie stracił dzierżawy od modemu. Zalogowany modem = wszystkie lampki się świecą.
    Pokaż jego parametry zaloguj się na 192.168.100.1 i zrób zrzut.
  • #6 27 Oct 2013 20:21
    Duck71
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Winny był zasilacz... Wymieniony razem z modemem i po problemie (przynajmniej na razie).
    Dziękuję
  Search 4 million + Products
Browse Products