Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 16 Paź 2013 09:38
    leburaque
    Poziom 17  

    Witam,

    komputer wskazuje błąd P0505 "Układ regulacji biegu jałowego - usterka", zapala się check engine. Do tego na początku pokazywał się P0115 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka". Napięcia raz były za wysokie, raz za niskie (w załączonym obrazku). Potem zniknął błąd P0115.

    Opel Corsa B 1999 - Błąd P0505 - czujnik temperatury, czy coś bardziej złożonego

    Opel Corsa B 1999 - Błąd P0505 - czujnik temperatury, czy coś bardziej złożonego



    W wielu miejscach, np. tutaj znalazłem:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1899953.html
    że chodzi po prostu o czujnik temperatury na bloku silnika. Pojechałem, wymieniłem, błąd zgasł, ale za to wskazówka od temperatury skoczyła prawie do maksimum. Wymontowałem więc nowy zamiennik czujnika i okazuje się, że ten zamiennik w stanie spoczynku i w tej samej temperaturze ma inne właściwości (inną oporność). Dotarło więc do mnie, że inna oporność, to inny odczyt temperatury na zegarze. Wymieniłem zamiennik, temperatura jest wskazywana prawidłowo, za to pokazuje się znowu błąd.

    O co tu może chodzić? Alternatywne wyjaśnienie?

    Tutaj otrzymywane są informacje na temat czyszczenia przepustnicy
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7205397

    Tutaj sugerowane jest ERG
    http://forum.opel24.com/topic/29316-zaslepienie-zaworu-egr-w-silniku-10-12v-x10xe/

    o takie bzdury jak krokowiec to nawet nie pytam.

  • Pomocny post
    #2 16 Paź 2013 16:32
    1938451
    Usunięty  
  • #3 16 Paź 2013 21:05
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    Wymieniłeś nie ten czujnik.

  • #4 17 Paź 2013 00:33
    leburaque
    Poziom 17  

    żałosna udręka napisał:
    Wymieniłeś nie ten czujnik.


    Domyślam się, że chodzi Ci o termostat załączający wentylator na chłodnicy. Jego wymieniłem na starcie, sprawę opisałem w osobnym wątku, żeby tu nie zaśmiecać. Czujniki stary i nowy oczywiście sprawdziłem grzejąc go odpowiednio i sprawdzając, czy otwiera obwód i tak dalej. Pozostał jednak błąd P0505, którego interpretację poznałem właśnie dzięki Elektrodzie (wątki zamieściłem). Chociaż - jeśli mylę się co do objawów, to bardzo chętnie przyjmę reprymendę i naukę. :)

  • #5 17 Paź 2013 14:48
    leburaque
    Poziom 17  

    Panowie, temat jest przewijany od dawna na różnych forach. Czy ktoś mógłby mi choć powiedzieć, że to pierdoła, albo, że w jakimś konkretnym miejscu znajdę rozwiązanie? Aż wierzyć się nie chce, że nikt na Elektrodzie się nie ustosunkuje... :(

  • #6 17 Paź 2013 17:36
    ANDRZEJ67
    Poziom 11  

    Po pierwsze to termostat nie załącza wentylatora.Po drugie jaki masz silnik?

  • #7 17 Paź 2013 17:46
    leburaque
    Poziom 17  

    ANDRZEJ67 napisał:
    Po pierwsze to termostat nie załącza wentylatora.Po drugie jaki masz silnik?


    Miałem na myśli to, że na chłodnicy jest czujnik który działa jak termostat. Jak temperatura przekroczy odpowiedni próg, to otwiera obwód i załącza wentylator. Ale w sumie może się to inaczej nazywać. :)

    Silnik to 1.0

  • #8 17 Paź 2013 21:42
    ANDRZEJ67
    Poziom 11  

    Sprawdz w pierwszej kolejności wszystkie przewody podciśnieniowe i szczelność kolektora.

  • #9 21 Paź 2013 08:44
    leburaque
    Poziom 17  

    ANDRZEJ67 napisał:
    Sprawdz w pierwszej kolejności wszystkie przewody podciśnieniowe i szczelność kolektora.


    Co one mają wspólnego z błędnym pomiarem temperatury na zegarach i różnicą wskazywanej temperatury? Przeglądałem różne tematy na różnych forach i nie znalazłem tam związku między tymi błędami, temperaturą a np. kolektorem. Co właściwie wiąże te dwie rzeczy?

    P.S. Byłem u elektryka samochodowego, ponoć bardzo dobrego w okolicy - pogrzebał, powiedział, żeby olać sprawę tych zegarów, bo nic złego się tam nie dzieje. Na wszelki wypadek wymieniliśmy też czujnik temperatury odpowiadający za ssanie. Też na bloku silnika. Nie dostałem jednak odpowiedzi, czy ten czujnik miałby coś z tymi błędami wcześniejszymi wspólnego, skoro wcześniejsze tematy sugerowały czujnik inny (zresztą, to raczej ten od temperatury wywoływał błąd skoro jego wymienienie usunęło błąd).

    Wasza opinia?

  • #10 21 Paź 2013 12:49
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    leburaque napisał:
    Na wszelki wypadek wymieniliśmy też czujnik temperatury odpowiadający za ssanie.
    Nie tylko za ssanie, bo to czujnik temperatury sterownika, który odpowiedzialny jest za ten błąd. Dlatego na początku napisałem, że to nie ten wymieniasz. Al Ty zamiast pogrzebać po maską, wertowałeś jakieś fora.

  • #11 21 Paź 2013 13:36
    leburaque
    Poziom 17  

    żałosna udręka napisał:
    Nie tylko za ssanie, bo to czujnik temperatury sterownika, który odpowiedzialny jest za ten błąd. Dlatego na początku napisałem, że to nie ten wymieniasz. Al Ty zamiast pogrzebać po maską, wertowałeś jakieś fora.


    Szkoda zatem, że nie rozwinąłeś swojej wypowiedzi, nawet gdy się do niej jakoś odniosłem. Wertowałem zaś forum Elektrody głównie - tak gwoli ścisłości - wskazując wątki z których korzystałem. Co do tego drugiego czujnika - byłem po prostu pewny, że skoro wymieniłem pierwszy czujnik i błąd zniknął, to chodziło właśnie o tę część, a nie o inną. Co począć.

  • Pomocny post
    #12 22 Paź 2013 10:59
    chisel
    Poziom 21  

    Czujnik temperatury płynu dla sterownika, nr GM 92017805 (z niebieską wtyczką, dwupinowy), znajduje się na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przed samochodem) tuż za termostatem. Jest na wierzchu i nic nie trzeba rozbierać. Koszt ok. 14 zł zamiennik i też daje rade.
    TIS podaje również, że w tych silnikach potrafi uszkadzać się wiązka do niego prowadząca - jeśli występuje ten błąd sporadycznie, to trzeba ją też sprawdzić.

  • #13 22 Paź 2013 11:22
    leburaque
    Poziom 17  

    chisel napisał:
    Czujnik temperatury płynu dla sterownika, nr GM 92017805 (z niebieską wtyczką, dwupinowy), znajduje się na bloku silnika po lewej stronie (stojąc przed samochodem) tuż za termostatem. Jest na wierzchu i nic nie trzeba rozbierać. Koszt ok. 14 zł zamiennik i też daje rade.
    TIS podaje również, że w tych silnikach potrafi uszkadzać się wiązka do niego prowadząca - jeśli występuje ten błąd sporadycznie, to trzeba ją też sprawdzić.


    :) :) Doskonała odpowiedź. Po to właśnie człowiek wiąże się z elektrodą. :) :) Klikam "pomógł" tyle razy ile się da. Dzięki zarąbiste za potwierdzenie wątpliwości i pomoc w ogarnięciu sprawy. :)

    Pozdrawiam!

  • #14 12 Lis 2013 13:16
    leburaque
    Poziom 17  

    No i tyle było dobrego - dwa tygodnie auto pracowało bez zarzutu, nagle problem pojawia się znów. Rwę włosy z głowy po raz drugi, to samo mechanicy u których byłem.

    1) Wymieniłem wszystkie czujniki temperatury, znalazłem nawet takie zamienniki, których oporność była identyczna w stanie spoczynku z poprzednimi. Wskazówka na blacie idzie dobrze, wszystko śmiga.
    2) Nagle znów zapala się Check Engine, a komputer wywala dokładnie te same błędy co tu http://obrazki.elektroda.pl/8930895000_1381909043.jpg - czyli powrót do korzeni.
    3) Objawy są takie: auto do odpalenia potrzebuje szybkiego dodania gazu po przekręcenia kluczyka, inaczej zgaśnie; od czasu do czasu zaczyna szarpać, albo pracować nieregularnie; przy niskich obrotach albo na luzie pojawia się ten błąd i kaszel silnika, a po dodaniu gazu wszystko wskakuje na odpowiednie miejsce - praca silnika jest regularna, gaśnie kontrolka błędu. Przy okazji - odpalam silnik i czekam aż zacznie się dławić - wyskakuje wówczas ten błąd, kasuję błąd na siłę, przestaje się dławić i pracuje regularnie, ale po kilkunastu sekundach znów błąd się pojawia i pojawia się dławienie (nie dotykam w tym czasie niczego, auto sobie po prostu pracuje regularnie na luzie).

    Czujniki wymieniane były na sto sposobów. Byłem u mechaników z mojego miasteczka, bo jestem skłonny zapłacić za tę cenną wiedzę, ale mechanicy po opisaniu im problemu, wyjaśnieniu co było robione i odczytaniu błędów rozłożyli ręce i powiedzieli tylko, że nie mają więcej pomysłów. Sugerowali oscyloskop, ale to nie w moim małym miasteczku.

    Czy mogę szanowną Elektrodę prosić o wskazówki CO JESZCZE mogłoby być przyczyną/do wymiany?

  • #15 12 Lis 2013 19:53
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    Nie napisałeś jaki system wtrysku, albo chociaż jaki silnik i rok?

  • #16 12 Lis 2013 20:44
    leburaque
    Poziom 17  

    A, przepraszam. Silnik 1.0 (X 10 XE S), rocznik 1999. Żadnych tunningów, wszystko jak było w oryginale.

    P.S. Byłem dzisiaj u mechanika w "dużym mieście", który szczyci się tym, że ponoć ma jakąś autoryzację Opla. Zwrócił uwagę, że obroty po odpaleniu to jakieś 840 a powinno być min. 900 - z tej racji jego diagnoza (był o tym bardzo przekonany) brzmi: przeczyścić przepustnicę. Co o tym sądzisz?

  • #17 12 Lis 2013 20:56
    Daro122
    Poziom 24  

    Błąd P0505 to nie zgodność obrotów z wymaganymi .

  • #18 12 Lis 2013 23:16
    chisel
    Poziom 21  

    O ile masz czym, a widzę że jakiś interfejs masz, sprawdź parametry pracy silnika na zimnym i na ciepłym (chodzi o widziane temp. silnika, przepływka itp. co ważniejsze) i wklej nam. Może być pomocne. Ale przed tym wyczyść dobrze przepustnicę, a potem reset IAC BLM. Po odpaleniu kilka razy samochód może zawyć na obrotach, ustawiając sobie nową pozycję przepustnicy dla obrotów pożądanych dla panujących mu warunków w danym momencie. Nie dotykać pedału gazu.

  • #19 09 Gru 2013 17:34
    leburaque
    Poziom 17  

    Panowie, ja wiem, że mnie pewnie zjecie za to żywcem, ale przyczyną awarii był monowtrysk KPL. Łaziłem po mechanikach, szukałem rad na forach i nic. Nikt nie był w stanie podać przyczyny. Mechanicy chcieli wymieniać pół auta, serwis nie chciał przejrzeć auta bez 300 zł na start, a na forach jakoś nie było spójnych odpowiedzi. Ostatecznie - jeden mechanik u którego byłem powiedział, że jest na 1000% pewny i że daje gwarancję, że to to. Zakupiłem, wymieniłem, wszystko gra. Oto rozwiązanie problemu. Zostawiam dla potomnych ;). Proszę jeszcze nie zamykać wątku, może się tutejsi eksperci wypowiedzą, jakoś temat rozwiną.

  • #20 09 Gru 2013 22:36
    żałosna udręka
    Poziom 30  

    Podałeś skromny opis, a w AD ten silnik jest jako MPI, a nie TBI. Podał bym wtedy elementarną wskazówkę, że przy TBI zaczynamy od sprawdzenia i regulacji ciśnienia.

  • #21 09 Wrz 2014 09:52
    leburaque
    Poziom 17  

    OK, nie mam wiedzy w temacie na tyle dużej, by powiedzieć jak to właściwie działa i dlaczego tak. Rozwiązanie problemu w moim przypadku podałem powyżej, ale zasięgnąłem porad u mechaników z okolicy, którzy twierdzą, że przy moich objawach wymieniają ten monowtrysk, albo zawór EGR. Za chiny nic już z tego nie rozumiem, ale są zadziwiająco zgodni co do sprawy. Może komuś się przyda informacja, ja temat chyba mogę zamknąć.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty