Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#1 Post autora tematu 18 Mar 2005 08:04   

Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Pytanie dotyczy sprawdzenia silnika krokowego.
Mam podejrzenie, że nie pracuje, silnik nie ma wolnych obrotów.
Przed usterką , kiedy zdejmowałem kleme i ponownie ja zakładałem słyszałem delikatna prace silniczka jak sie "ustawia".
teraz podczas zdejmowania klemy jest cisza.
Prosze o informacje jakie napiecia powinny byc własnie w tym momencie na złaczu 4 pinowym i w jaki sposób sprawdzic silniczek , jest juz wykrecony i moge go podpiac pod złacze obserwujac ew. ruchy koncówki.
Pozdrawiam
Darek.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 18 Mar 2005 08:04   



Powrót do góry
robert45
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 24 Gru 2004
Posty: 522
Miasto: Kraków

robert45
Poziom 18
Post#2 18 Mar 2005 11:05   

Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Kolego silnik krokowy działa po przekręceniu zapłonu.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#3 Post autora tematu 18 Mar 2005 11:17   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Hm...
Mysle że pytanie zadałem dosc konkretne.
Logiczne jest oczywiscie to ze kiedy zdejmuje kleme i zakładam to jestem blizej silnika krokowego i słysze jego ruchy.
Jesli byłbym tak tępy jak sugerujesz to latałbym do kabiny i właczał i wyłaczał zapłon kluczykiem, co zajeło by 2 sekundy w trakcie których własnie nastepuje ów ruch silnika.. I g.. bym słyszał.
Stad zdjecie klem odbywa sie przy WŁACZONYM ZAPŁONIE.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na nieco mądrzejsze sugestie...
Darek.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
robert45
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 24 Gru 2004
Posty: 522
Miasto: Kraków

robert45
Poziom 18
Post#4 18 Mar 2005 11:35   

Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Wybacz nie chciałem Cię urazić ,ale ludzie czasem zadają dziwne pytania a problem jest banalny.
Czy próbowałeś już rozebrać w/w silniczek?
Pytam dlatego , że ta krzywka lubi się zapiekać z powodu zanieczyszczeń.
Napięć w tym modelu niestety nie znam. Pozdrawiam.


Koledzy z forum FSO nie chcą ci pomóc ?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#5 Post autora tematu 18 Mar 2005 11:44   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Problem samego czyszczenia silniczka był szeroko omawiany wczesniej na forum ( WD 40 , tudzierz igiełka..)
Ja mam wrazenie że nie pracuje wogóle, stad przed rozebraniem chciałbym wiedziec conieco o napieciach na 4 pinowym złaczu, oraz ew. opornosci ab i cd samego silniczka.
Darek.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Usunięty






Usunięty
Post#6 18 Mar 2005 12:35pomocny post - solucja   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


opornośc każdej gałęzi to około 60 om,silniczek mozna sprawdzić w samochodzie zwierając styki A i B gniazdka diagnostycznego,jak przy odpytywaniu pamięci usterek,ale nie wymontowywac go ,mo moze po prostu za daleko wysunąć trzpień,i tak go słychać.Do sprawdzania na "na stole" służy specjalny przyrządzik,ja stosuje to:

http://www.jacekgrabowski.pl/wlasne.htm#ssk

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 18 Mar 2005 12:35pomocny post - solucja   



Powrót do góry
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#7 Post autora tematu 22 Mar 2005 09:10   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Silniczek wyciagnałem , opornosc 2 * 52 Omy czyli silnik pradu stałego oki.
Mam jednak podejrzenie że mechanicznie jest uszkodzony , gdyz skok wynosi kilka mm podczas próby ALDL zwarty.
Obudowa silnika jest zamknieta na 3 kołeczkach.
Jaka jest szansa demontazu delikatnego silnika aby sparwdzic i ew naprawic układ slimaka wewnatrz silnika.?
Prosze o rade...
Darek.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 22 Mar 2005 09:10   



Powrót do góry
Usunięty






Usunięty
Post#8 22 Mar 2005 10:50   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


rozebrać go rozbierzesz,ale później juz nie złozysz.Sam się nad tym doktoryzowałem.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#9 Post autora tematu 23 Mar 2005 07:48   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Kolejne szczegóły dot silnika krokowego.
W trakcie testów ALDL ( zwarty) skok tłoczka wynosił ok 4 mm.
ECM generuje napiecia od 0 do 12 V o czestotliwosci ok 1 Hz tak wiec nastepuje wsuwanie i wysuwanie tłoczka.
Poniewaz 255kroków to ok 10 mm zastanowiło mnie to dlaczego tylko 4 mm jest to wysuniecie?
Zauwazyłem tez jeden fakt, mianowicie podczas wysuwania tłoczka kiedy sie go przyblokuje , słychac delikatnie terkotanie tak jakby 'przeskakiwał" slimak. Podczas cyklu chowania tłoczek wsuwa sie juz głebiej.!!!! Takie dwu, trzykrotne przyblokowanie powoduje ze tłok jest prawie wsuniety. Sytuacja odwrotna równiez miała miejsce, przytrzymanie chowajacego sie tłoka powoduje iz w trakcie ponownego wysuwania wysunie sie dalej.
W taki oto sposb moge wpływac na regulacje tłoczka w zakresie ok 100 kroków.
Poniewaz straciłem wolne obroty, domyslałem sie ze był za bardzo wysuniety , totez spowodowałem jego cofniecie o ok. 4 mm.
Po włozeniu do układu wtrysku auto miało owszem stałe obroty ok 2- 2,5 tys. &-))). Dało mi to do myslenia.
Wystarczy chyba tak ustawic tłoczek droga prób i błedów aby pracował w zakresie 0 -100 kroków ( dla zimnego silnika).
Nasuwa mi sie tu pytanie, czy długosc okresu testu ok 1 s nie jest za krótki aby tłoczek wykonał pełne 255 kroków? Gdyby jeden cykl zwrotu jednostronnego trwał 2-3 sek tłok mógłby se wysunac na całe 10 mm? Ale to chyba pytanie do Elektrita... &-))))
Tak wiec za jego namową nie rozbieram a walcze dalej...
Dzis po pracy postram, sie tak go ustawic aby osiagał ok 1000 obrotów.
Acha jeszcze jedno , wczoraj przy wolnych ok 2 tys zapalał sie check o kodzie 35 (krokowy).
Pozdrawiam i czekam na sugestie
Darek

Napiecia na wyjsciu faz sprawdzone, w obu kanałach są sygnały od 0 do 12 v. Wyglada to raczej na ew. uszkodzenie slimaka.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 23 Mar 2005 07:48   



Powrót do góry
Usunięty






Usunięty
Post#10 23 Mar 2005 08:14   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


To terkotanie jest niczym szczególnym.Tak "gra"po prostu rotor.
Faktycznie za mały ten ruch,ale niekoniecznie moze być spowodowany usterką samego silniczka.
Może być wysterowywana tylko jedna faza.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#11 Post autora tematu 24 Mar 2005 08:21   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Tak jak pisałem wczesniej wziałem sie za regulacje silnika krokowego. Na poczatku cofnałem tłoczek do ok 1/3 długosci i włozyłem do auta. Obroty owszem były ale ok 2 tys.. Po wydłuzeniu czopu do połowy mniej wiecej ustabilizowały sie ok 1 tys. I niby było oki do momentu.... zdjecia klemy z aku.
Po ponownym uruchomieniu znów obroty wolne były na zero.
Stad wniosek - silnik musi miec pełny 10 mm skok aby pracował w róznych warunkach ( silnik zimny , ciepły itp..)
Nie pozostało mi nic innego jak próbowac go naprawic, mimo ze Elektrit ostrzegał....
Okazało sie ze miał racje, demontaz zewnetrznej aluminiowej obudowy niewiele dał. W srodku jest obudowa samego silnika, praktycznie nierozbieralna, a do tego bardzo łatwo urwac 4 druciki( fi ok 0,1 mm) łaczace cewki silnika z zewnetrzym wtykiem.

Tak wiec... odradzam naprawe silnika krokowego - nic to nie da

Dziekuje wszystkim za pomoc, pozostaje mi kupic niestety nowy...
Pozdrawiam
Darek.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Usunięty






Usunięty
Post#12 24 Mar 2005 10:45   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


Jeżeli są problemy z wolnyni obrotami w poldku na mulecu to w pierwszej kolejności sprawdzamy czy nie jest za duże ładowanie.
Jeżeli napięcie na aku przekracza z jakichś przyczyn 16,5V to pierwszą reakcją systemu jest zamknecie przez silniczek kanału powietrza i ECU przestaje nim sterować.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 24 Mar 2005 10:45   



Powrót do góry
Dar_bob
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 25 Maj 2004
Posty: 140
Miasto: Olsztyn

Dar_bob
Poziom 13
Post#13 Post autora tematu 13 Lis 2005 10:15   

Re: Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy


W poprzednim poscie problem wyczerpałem.
Dziekuje wszystkim za komentarze.
DArek.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Polonez 1,6 GLI - silnik krokowy
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Nie działa silnik krokowy Polonez Caro 1,6 GLi (30)
Polonez Caro 1.6 GLi - obr 4000/min po odpaleniu, silnik krokowy (Abimex) (46)
Polonez 1,6 GLI silnik samoczynnie wyłącza się. (18)
Polonez 1.6 Gli 1995r. silnik nagle gaśnie (4)
Polonez Atu plus 1,6 GLi zimny silnik gaśnie (5)
zimny silnik nie pali,polonez caro GLI (33)
Polonez Caro plus 97r. 1.6 Gli B + gaz silnik (9)
Polonez 16 gli bosch. Po 5 km silnik dławi się, nie ma mocy. (1)
Polonez 1.6 - silnik krokowy kolejność przewodów? (4)
FSO Polonez Caro 1.6GLi - Polonez Caro 1.6 GLi Przepływomierz powietrza (9)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.061 seconds

elektroda.pl temat RSS