X

VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika

darioosh 18 Oct 2013 22:33
  • #1 18 Oct 2013 22:33
    darioosh
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    Witam, kupiłem niedawno passata 2002 r. 1.9 TDi 130KM kod silnika AVF. Na początku silnik pracował idealnie, po dwóch miesiącach zaczęły się problemy. Silnik na biegu jałowym zaczął nierówno pracować i dymić. Błędów brak, natomiast korekcja na trzecim wtrysku +3.01. Czasem spadało i wtedy silnik pracował równo ale po chwili znów nierówna praca. Ściągnąłem pokrywe zaworów i co się okazuje na tym właśnie trzecim cylindrze jest założony jakiś inny wtryskiwacz 038130079FX. Na pozostałych 3 cylindrach pompki o numerze 038130073 AN. Udało się mi zdobyć pompowtrysk o takich samych numerach jak 3 pozostałe, facet zapewniał że jest napewno dobry więc zmieniłem uszczelki i go założyłem. Na zimnym silniku wmiarę ładnie pracuje silnik ale jak się zagrzeje to znów zaczyna nierówno pracować choć już nie dymi przy tym. Korekcja na tym wtrysku wdaje się mi że nie jest najgorsza chociaż chwilami ucieka na minus 3. Martwią mnie BIP-y bo trochę rozjechane no i na tym wtrysku który dokupiłem są na plusie a to chyba gorzej jak by szły na mius. Nie wiem już co robić czy ściągnąć te pompki i zawieźć do sprawdzenia czy wina jest gdzie indziej. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zerknął na logi VAG bo już mi rece opadają i kończą się pomysły.

    Już wszystko poprawione, teraz powinno być czytelnie.
  • #2 18 Oct 2013 22:50
    dob12
    Level 20  
    Helpful post? (+2)
    Mógłbyś te logi przynajmniej prze konwertować w programie CSVConv (masz go w pakiecie VCDS) i wrzucić w arkuszu exel bo aż oczy bolą .
  • #3 19 Oct 2013 08:17
    jokerro
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    Wrzuc kpl innych pompek i bedzie chodzic.
  • #4 19 Oct 2013 08:35
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    jokerro a możesz uzasadnić dlaczego konieczna jest wymiana wszystkich pompek?
  • #5 19 Oct 2013 09:27
    jokerro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Jeszcze inaczej.Wyregulowales swoje?Jak wałek?
  • #6 19 Oct 2013 09:35
    michal200848
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Zrób logi w grupie 013, 018, 023
  • #7 19 Oct 2013 09:54
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    jokerro wrote:
    Jeszcze inaczej.Wyregulowales swoje?Jak wałek?


    Jaką regulacje masz na myśli? Zmieniłem uszczelki, ustawiłem do suwmiarki odległości i złożyłem wszystko. A co do wałka to nie widziałem żeby było coś niepokojącego, wygląda na ok.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    michal200848 wrote:
    Zrób logi w grupie 013, 018, 023


    logi zrobione, są w załączniku w pierwszym poście
  • #8 19 Oct 2013 10:49
    michal200848
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    darioosh wrote:
    Jaką regulacje masz na myśli?


    Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.
  • #9 19 Oct 2013 11:06
    jokerro
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    michal200848 wrote:
    darioosh wrote:
    Jaką regulacje masz na myśli?


    Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.


    Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje.
  • #10 19 Oct 2013 13:38
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    jokerro wrote:
    michal200848 wrote:
    darioosh wrote:
    Jaką regulacje masz na myśli?


    Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.


    Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje.


    ustawiałem według takiego opisu:

    Przebieg montażu

    Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone nowe oringi, podkładkę termiczną i sworzeń kulisty. Pierścienie uszczelniające warto posmarować niewielką ilością oleju silnikowego lub napędowego – ułatwi to montaż. Pompowtrysk należy delikatnie wsunąć w gniazdko głowicy do oporu (bez użycia narzędzi). Za pomocą nowej śruby należy przykręcić element napinający tak, by można było jeszcze obracać pompowtryskiwaczem. Teraz trzeba ustawić wymagany wymiar ‚a’ przy pomocy suwmiarki. Po prawidłowym ustawieniu można dokręcić śrubę mocującą z siłą 12Nm i ¾ obrotu (270°).

    Po zamontowaniu wszystkich pompowtryskiwaczy należy założyć dźwigienki i wkręcić ręką śruby, zaczynając od wewnętrznych a kończąc na zewnętrznych. Następnie należy je dokręcić ostatecznie w tej samej kolejności z siłą 20Nm i ¼ obrotu (90°).
    Regulacja nacisku dźwigienki

    To również ważne ustawienie, dosyć łatwe do przeprowadzenia. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Blok nr 4 pozycja 4 obecnie jest -2,2 CF, ustawiałem już na + jak również i 0 i bez większej różnicy choć lepiej chodzi silnik jak jest na minus.
  • #11 24 Oct 2013 13:39
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Temat troche zamilkł ale już pisze co jest. Zawiozłem wszystkie 4 pompki do sprawdzenia, okazało się że jedna jest wporządku a pozostałe 3 do roboty bo leja. Zobaczymy co będzie dalej.
  • #12 25 Nov 2013 09:11
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silnik złożony i śmiga aż miło. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
  Search 4 million + Products
Browse Products