Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
darioosh
Level 14
Location: Nieciecza
Joined: 26 Oct 2005
Posts: 158
Post rating: 3
darioosh
Level 14
Post#1 18 Oct 2013 22:33  Topic author   

VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Witam, kupiłem niedawno passata 2002 r. 1.9 TDi 130KM kod silnika AVF. Na początku silnik pracował idealnie, po dwóch miesiącach zaczęły się problemy. Silnik na biegu jałowym zaczął nierówno pracować i dymić. Błędów brak, natomiast korekcja na trzecim wtrysku +3.01. Czasem spadało i wtedy silnik pracował równo ale po chwili znów nierówna praca. Ściągnąłem pokrywe zaworów i co się okazuje na tym właśnie trzecim cylindrze jest założony jakiś inny wtryskiwacz 038130079FX. Na pozostałych 3 cylindrach pompki o numerze 038130073 AN. Udało się mi zdobyć pompowtrysk o takich samych numerach jak 3 pozostałe, facet zapewniał że jest napewno dobry więc zmieniłem uszczelki i go założyłem. Na zimnym silniku wmiarę ładnie pracuje silnik ale jak się zagrzeje to znów zaczyna nierówno pracować choć już nie dymi przy tym. Korekcja na tym wtrysku wdaje się mi że nie jest najgorsza chociaż chwilami ucieka na minus 3. Martwią mnie BIP-y bo trochę rozjechane no i na tym wtrysku który dokupiłem są na plusie a to chyba gorzej jak by szły na mius. Nie wiem już co robić czy ściągnąć te pompki i zawieźć do sprawdzenia czy wina jest gdzie indziej. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zerknął na logi VAG bo już mi rece opadają i kończą się pomysły.

Już wszystko poprawione, teraz powinno być czytelnie.

Attachments:

Helpful post? + +2
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
dob12
Level 20
Location: nowy sacz to ;-)
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 555
Helped: 30
Post rating: 23
dob12
Level 20
Post#2 18 Oct 2013 22:50    

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Mógłbyś te logi przynajmniej prze konwertować w programie CSVConv (masz go w pakiecie VCDS) i wrzucić w arkuszu exel bo aż oczy bolą .

Helpful post? + +2
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
jokerro
Level 32
Location: Mielec
Joined: 20 Feb 2007
Posts: 1834
Helped: 161
Post rating: 67
jokerro
Level 32
Post#3 19 Oct 2013 08:17    

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Wrzuc kpl innych pompek i bedzie chodzic.

Helpful post? + +1
Back to top
darioosh
Level 14
Location: Nieciecza
Joined: 26 Oct 2005
Posts: 158
Post rating: 3
darioosh
Level 14
Post#4 19 Oct 2013 08:35  Topic author   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


jokerro a możesz uzasadnić dlaczego konieczna jest wymiana wszystkich pompek?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
jokerro
Level 32
Location: Mielec
Joined: 20 Feb 2007
Posts: 1834
Helped: 161
Post rating: 67
jokerro
Level 32
Post#5 19 Oct 2013 09:27    

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Jeszcze inaczej.Wyregulowales swoje?Jak wałek?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
michal200848
Level 22
Joined: 06 Feb 2012
Posts: 495
Helped: 40
Post rating: 19
michal200848
Level 22
Post#6 19 Oct 2013 09:35    

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Zrób logi w grupie 013, 018, 023

Helpful post? + 0
Back to top
darioosh
Level 14
Location: Nieciecza
Joined: 26 Oct 2005
Posts: 158
Post rating: 3
darioosh
Level 14
Post#7 19 Oct 2013 09:54  Topic author   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


jokerro wrote:
Jeszcze inaczej.Wyregulowales swoje?Jak wałek?


Jaką regulacje masz na myśli? Zmieniłem uszczelki, ustawiłem do suwmiarki odległości i złożyłem wszystko. A co do wałka to nie widziałem żeby było coś niepokojącego, wygląda na ok.

Dodano po 41 [sekundy]:

michal200848 wrote:
Zrób logi w grupie 013, 018, 023


logi zrobione, są w załączniku w pierwszym poście

Helpful post? + -1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
michal200848
Level 22
Joined: 06 Feb 2012
Posts: 495
Helped: 40
Post rating: 19
michal200848
Level 22
Post#8 19 Oct 2013 10:49    

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


darioosh wrote:
Jaką regulacje masz na myśli?


Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
jokerro
Level 32
Location: Mielec
Joined: 20 Feb 2007
Posts: 1834
Helped: 161
Post rating: 67
jokerro
Level 32
Post#9 19 Oct 2013 11:06    

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


michal200848 wrote:
darioosh wrote:
Jaką regulacje masz na myśli?


Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.


Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje.

Helpful post? + +1
Back to top
darioosh
Level 14
Location: Nieciecza
Joined: 26 Oct 2005
Posts: 158
Post rating: 3
darioosh
Level 14
Post#10 19 Oct 2013 13:38  Topic author   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


jokerro wrote:
michal200848 wrote:
darioosh wrote:
Jaką regulacje masz na myśli?


Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.


Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje.


ustawiałem według takiego opisu:

Przebieg montażu

Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone nowe oringi, podkładkę termiczną i sworzeń kulisty. Pierścienie uszczelniające warto posmarować niewielką ilością oleju silnikowego lub napędowego – ułatwi to montaż. Pompowtrysk należy delikatnie wsunąć w gniazdko głowicy do oporu (bez użycia narzędzi). Za pomocą nowej śruby należy przykręcić element napinający tak, by można było jeszcze obracać pompowtryskiwaczem. Teraz trzeba ustawić wymagany wymiar ‚a’ przy pomocy suwmiarki. Po prawidłowym ustawieniu można dokręcić śrubę mocującą z siłą 12Nm i ¾ obrotu (270°).

Po zamontowaniu wszystkich pompowtryskiwaczy należy założyć dźwigienki i wkręcić ręką śruby, zaczynając od wewnętrznych a kończąc na zewnętrznych. Następnie należy je dokręcić ostatecznie w tej samej kolejności z siłą 20Nm i ¼ obrotu (90°).
Regulacja nacisku dźwigienki

To również ważne ustawienie, dosyć łatwe do przeprowadzenia. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.

Dodano po 3 [minuty]:

Blok nr 4 pozycja 4 obecnie jest -2,2 CF, ustawiałem już na + jak również i 0 i bez większej różnicy choć lepiej chodzi silnik jak jest na minus.

Helpful post? + 0
Back to top
darioosh
Level 14
Location: Nieciecza
Joined: 26 Oct 2005
Posts: 158
Post rating: 3
darioosh
Level 14
Post#11 24 Oct 2013 13:39  Topic author   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Temat troche zamilkł ale już pisze co jest. Zawiozłem wszystkie 4 pompki do sprawdzenia, okazało się że jedna jest wporządku a pozostałe 3 do roboty bo leja. Zobaczymy co będzie dalej.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
darioosh
Level 14
Location: Nieciecza
Joined: 26 Oct 2005
Posts: 158
Post rating: 3
darioosh
Level 14
Post#12 25 Nov 2013 09:11  Topic author   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Silnik złożony i śmiga aż miło. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika
Page 1 of 1

Similar topics to vW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika

PASSAT b5 fl 19 tdi 101 km nierówna praca silnika. (1)
passat 1.9 tdi 115km nierówna praca (4)
Passat B5 VW nierówna praca silnika (3)
VW Passat B6 1,9 TDI BLS - nierówna praca po odpaleniu (3)
VW Passat 1988r. 1.8l - nierówna praca silnika (9)
Passat B5 VW Benzyna 1,6 nierówna praca silnika (2)
passat B5FL - nierówna praca silnika 1.8T (8)
wv passat b5 AVB nierówna praca silnika (3)
Nierówna praca silnika Sharan Tdi (6)
VW Passat 1,8 RP Mono-Motronic 1.2.1 nierówna praca silnika (2)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.112 seconds