Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika
Autor
Wiadomość
darioosh
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 158
Miasto: Nieciecza

Post#1 Post autora tematu 18 Paź 2013 22:33   

VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Witam, kupiłem niedawno passata 2002 r. 1.9 TDi 130KM kod silnika AVF. Na początku silnik pracował idealnie, po dwóch miesiącach zaczęły się problemy. Silnik na biegu jałowym zaczął nierówno pracować i dymić. Błędów brak, natomiast korekcja na trzecim wtrysku +3.01. Czasem spadało i wtedy silnik pracował równo ale po chwili znów nierówna praca. Ściągnąłem pokrywe zaworów i co się okazuje na tym właśnie trzecim cylindrze jest założony jakiś inny wtryskiwacz 038130079FX. Na pozostałych 3 cylindrach pompki o numerze 038130073 AN. Udało się mi zdobyć pompowtrysk o takich samych numerach jak 3 pozostałe, facet zapewniał że jest napewno dobry więc zmieniłem uszczelki i go założyłem. Na zimnym silniku wmiarę ładnie pracuje silnik ale jak się zagrzeje to znów zaczyna nierówno pracować choć już nie dymi przy tym. Korekcja na tym wtrysku wdaje się mi że nie jest najgorsza chociaż chwilami ucieka na minus 3. Martwią mnie BIP-y bo trochę rozjechane no i na tym wtrysku który dokupiłem są na plusie a to chyba gorzej jak by szły na mius. Nie wiem już co robić czy ściągnąć te pompki i zawieźć do sprawdzenia czy wina jest gdzie indziej. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś zerknął na logi VAG bo już mi rece opadają i kończą się pomysły.

Już wszystko poprawione, teraz powinno być czytelnie.

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Paź 2013 22:33   





Powrót do góry
   
dob12
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 490
Miasto: nowy sacz to ;-)

Post#2 18 Paź 2013 22:50   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Mógłbyś te logi przynajmniej prze konwertować w programie CSVConv (masz go w pakiecie VCDS) i wrzucić w arkuszu exel bo aż oczy bolą .
Powrót do góry
   
jokerro
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 1155
Miasto: KTA,RDE,RMI

Post#3 19 Paź 2013 08:17   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Wrzuc kpl innych pompek i bedzie chodzic.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Paź 2013 08:17   





Powrót do góry
   
darioosh
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 158
Miasto: Nieciecza

Post#4 Post autora tematu 19 Paź 2013 08:35   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


jokerro a możesz uzasadnić dlaczego konieczna jest wymiana wszystkich pompek?
Powrót do góry
   
jokerro
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 1155
Miasto: KTA,RDE,RMI

Post#5 19 Paź 2013 09:27   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Jeszcze inaczej.Wyregulowales swoje?Jak wałek?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Paź 2013 09:27   





Powrót do góry
   
michal200848
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 345

Post#6 19 Paź 2013 09:35   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Zrób logi w grupie 013, 018, 023
Powrót do góry
   
darioosh
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 158
Miasto: Nieciecza

Post#7 Post autora tematu 19 Paź 2013 09:54   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


jokerro napisał:
Jeszcze inaczej.Wyregulowales swoje?Jak wałek?


Jaką regulacje masz na myśli? Zmieniłem uszczelki, ustawiłem do suwmiarki odległości i złożyłem wszystko. A co do wałka to nie widziałem żeby było coś niepokojącego, wygląda na ok.

Dodano po 41 [sekundy]:

michal200848 napisał:
Zrób logi w grupie 013, 018, 023


logi zrobione, są w załączniku w pierwszym poście
Powrót do góry
   
michal200848
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 345

Post#8 19 Paź 2013 10:49   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


darioosh napisał:
Jaką regulacje masz na myśli?


Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.
Powrót do góry
   
jokerro
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 1155
Miasto: KTA,RDE,RMI

Post#9 19 Paź 2013 11:06   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


michal200848 napisał:
darioosh napisał:
Jaką regulacje masz na myśli?


Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.


Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Paź 2013 11:06   





Powrót do góry
   
darioosh
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 158
Miasto: Nieciecza

Post#10 Post autora tematu 19 Paź 2013 13:38   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


jokerro napisał:
michal200848 napisał:
darioosh napisał:
Jaką regulacje masz na myśli?


Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni.


Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje.


ustawiałem według takiego opisu:

Przebieg montażu

Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone nowe oringi, podkładkę termiczną i sworzeń kulisty. Pierścienie uszczelniające warto posmarować niewielką ilością oleju silnikowego lub napędowego – ułatwi to montaż. Pompowtrysk należy delikatnie wsunąć w gniazdko głowicy do oporu (bez użycia narzędzi). Za pomocą nowej śruby należy przykręcić element napinający tak, by można było jeszcze obracać pompowtryskiwaczem. Teraz trzeba ustawić wymagany wymiar ‚a’ przy pomocy suwmiarki. Po prawidłowym ustawieniu można dokręcić śrubę mocującą z siłą 12Nm i ¾ obrotu (270°).

Po zamontowaniu wszystkich pompowtryskiwaczy należy założyć dźwigienki i wkręcić ręką śruby, zaczynając od wewnętrznych a kończąc na zewnętrznych. Następnie należy je dokręcić ostatecznie w tej samej kolejności z siłą 20Nm i ¼ obrotu (90°).
Regulacja nacisku dźwigienki

To również ważne ustawienie, dosyć łatwe do przeprowadzenia. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.

Dodano po 3 [minuty]:

Blok nr 4 pozycja 4 obecnie jest -2,2 CF, ustawiałem już na + jak również i 0 i bez większej różnicy choć lepiej chodzi silnik jak jest na minus.
Powrót do góry
   
darioosh
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 158
Miasto: Nieciecza

Post#11 Post autora tematu 24 Paź 2013 13:39   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Temat troche zamilkł ale już pisze co jest. Zawiozłem wszystkie 4 pompki do sprawdzenia, okazało się że jedna jest wporządku a pozostałe 3 do roboty bo leja. Zobaczymy co będzie dalej.
Powrót do góry
   
darioosh
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 158
Miasto: Nieciecza

Post#12 Post autora tematu 25 Lis 2013 09:11   

Re: VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika


Silnik złożony i śmiga aż miło. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> VW passat B5 FL 1.9 TDi 130 KM - Nierówna praca silnika
Strona 1 z 1
Podobne tematy
PASSAT b5 fl 19 tdi 101 km nierówna praca silnika. (1)
passat 1.9 tdi 115km nierówna praca (4)
Passat B5 VW nierówna praca silnika (3)
VW Passat B6 1,9 TDI BLS - nierówna praca po odpaleniu (3)
VW Passat 1988r. 1.8l - nierówna praca silnika (9)
Passat B5 VW Benzyna 1,6 nierówna praca silnika (2)
passat B5FL - nierówna praca silnika 1.8T (8)
wv passat b5 AVB nierówna praca silnika (3)
Nierówna praca silnika Sharan Tdi (6)
VW Passat 1,8 RP Mono-Motronic 1.2.1 nierówna praca silnika (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.079 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony