X
  • #1 18 Mar 2005 13:08
    lukjar6
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam!!!
    Mam oto taki problem, że ładowarka wydaje się ładować a nie ładuje w rzeczywistośći, nie mam schematu i nie wiem za co się złapać , triaki są ok bo sprawdzałem. Dioda sygnalizuje proces ładowania(miga) a w rzeczywistośći bardzo słabo ładuje i zaraz się wyłącza sygnalizując że akumulator jest naładowany. mierzyłem napięcie A-K na tyrystorze i podczas ładowania wynosi ono 7.2V , tranzystory sprawdzałem są również dobre, jest tam układ scalony 6HKB 07501758 M99CF9922B 16PIN , ale wygląda na to iz jest on odpowiedzialny za proces ładowania, który się odbywa tylko tak jakby cos blokowało pełne otwarcie sie triaków , ale nie mogę znaleźć przyczyny. Może ktoś kiedys naprawiał to urządzonko labo zna zasade działania. Bardzo prosze o pomoc w naprawie.
    pozdrawiam..
  • #2 18 Mar 2005 13:15
    twingo
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sprawdzałes stan samych baterii ?
    Moze już mają dość pracy.
    Ja mam niebieskiego Boscha i po dwóch latach wcale nie intensywnej pracy akumulatory działają jak te z najtańszych wkrętarek.
    Podaj model ładowarki. Może mam taki sam model to Ci coś mogę pomierzyć.
  • #3 18 Mar 2005 13:20
    lukjar6
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ładowarka to BOSCH AL60DV 1419 7,2 - 14,4V

    Akku w stanie rozładowania tzn tak że nie da sie już wiercić wynosi około13V (Akku jest 12V 2Ah), także może być ok choć mogę się mylić. Wiertarka jest używana około 2 lat i w różnych warunkach - raz cięzkich raz lekkich.
  • #4 18 Mar 2005 16:29
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Panowie akumulatory nawet renomowanych firm muszą być „zużywane do końca” , nie wolno doładowywać częściowo rozładowanych akumulatorów!. Efekt jest taki jak kolega pisze. Po włożeniu do ładowarki udają naładowane a po włożeniu do elektronarzędzi zachowują się jak rozładowane.
  • #5 18 Mar 2005 23:02
    lukjar6
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!!!
    RSP więc twierdzisz że prawdopodobną przyczyną jest zużyty stan akkumulatora nieprawidłowym tokiem ładowania. Rozumiem, sprawdzę czy rzeczywiście na sprawnym akku sutuacja wygląda inaczej i czy ładowarka działa prawidłowo.
    pozdrawiam..
  • #6 18 Mar 2005 23:16
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Nie miałem na myśli że akumulator jest zły na 100% ale takie zachowanie może być tym spowodowane. Dużo pisano o tzw. efekcie pamięciowym. Tak się składa że uratowałem kilka akumulatorów poprzez ich rozładowywanie. Jak chcesz to zrób taki test. Podłącz żarówkę 12V 1W do 3W max. i sprawdzaj woltomierzem napięcie gdy spadnie do 9V wyłącz żarówkę i zaczekaj aż akumulator bez obciążenia osiągnie 12V. Włącz ponownie żarówkę i zaczeka aż napięcie akumulatora spadnie do 9V. Po kilku takich cyklach podłącz akumulator do ładowania i zobacz czy ładuje się dłużej niż przed tym rozładowaniem. Napisz mi jak długo trzeba czekać żeby napięcie na akumulatorze obciążonym żarówką spadło do 9V. Oczywiście zamiast żarówki możesz użyć opornika 60om do 120om ale co najmniej 3W.
  • #7 19 Mar 2005 19:26
    lukjar6
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!!!
    Ładowarka zachowuje się bardzo dziwnie , nie zdążyłem podłączyć zarówki i zaczęła ładować naładowała akumulator do stanu takiego ,że można wiercić i wkręcać, ale juz na drugi dzień spowrotem brak ładowania. i myślę że może gdzieś nie ma odpowiedniego styku, w końcu mały prą tam nie płynie podczas ładowania. posprawdzam jeszcze . Dzięki za radę RSP zaraz to sprawdzę.
    pozdrawiam
  • #8 21 Mar 2005 10:45
    twingo
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    te akumulatory mają zabezpieczenie termiczne w środku. Czy przypadkiem nie gotują Ci się akumulatory podczas ładowania.
    Może zabezpieczenie odłącza Ci pakiet i dlatego raz ładuje raz nie. Sprawdź temperaturę akku podczas ładowania.
  • #9 26 Mar 2005 08:11
    lukjar6
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!!!
    Akku sie nie gotują, pakiet na innej ładowarce ładuje się bez problemów,
  • #10 18 Apr 2011 17:42
    Sas_AS
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Dla potomności.

    Rozwiązanie jest trywialne.
    Na połączeniu ładowarki z baterią (zazwyczaj na +) stworzyła się warstwa zwęglonego niklu po iskrzeniu podczas wkładania lub wyjmowania akumulatora. Trzeba ją usunąć, najlepiej delikatnie zeszlifować.

    Wymieniłem wszystko łącznie z diodą led, trafem, ic, a nawet radiatorami i dalej było to samo. Pozostała sama płyta z konektorami do akumulatora. Ładowarka niby ładuje, ale nie potrafiła doładowywać dobrze akumulator. Efekt dokładnie opisany w temacie (na drugiej ładowarce akumulator ładuje się okej, ma swoją pojemność podczas pracy). Po 3 dniach w akcie desperacji rozciąłem akumulator i zmierzyłem przejścia między +, - i pomiar. Okazało się, że na biegunie ujemnym jest rezystancja rzędu 5 - 10 ohm w zależności jak się uda włożyć. Ładowarka wykrywała baterię, załączała tyrystory i je gasiła ponieważ napięcie ładowania akumulatora przekraczało dopuszczalną wartość (w wyniku spadku napięcia na tej rezystancji)... i tak w kółko.
    Po przeszlifowaniu konektorów wszystko wróciło do normy.

    Proszę o zamknięcie archiwalnego tematu.
  Search 4 million + Products
Browse Products