X
  • #1 21 Oct 2013 20:28
    jofa-j1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe . Latem było trochę lepiej gdy zatankowałem do pełna i przed uruchomieniem 3-4 razy załączałem stacyjkę by podać paliwo. To nie rozwiązuje problemu chociaż mam 3/4 paliwa i już nie wiem co dalej zrobić, słyszałem też o adaptacji w/w czujnika. Czy to pomożę, sam już nie wiem, a zbliża się zima, Co byście radzili?
  • #2 21 Oct 2013 20:55
    ADAMSKI73
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Dobrze by było podpiąć się pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów i czy czujniki dobrze pokazują.
    Piszesz o adaptacji w/w czujnika ale robi się adaptację czujnika położenia wału a on też może być sprawcą kłopotów więc też by było warto go podmienić.
  • #3 21 Oct 2013 21:45
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Sprawdź szczelność układu paliwowego i czy pompa paliwa wytwarza właściwe ciśnienie. To jest układ "bez powrotu", jeśli się zapowietrza na postoju to mogą być takie objawy. Druga wersja to zakręć raz rozrusznikiem i jak nie zapali to wykręć świecie i zobacz czy są mokre. Częsta usterka silników 1.2 FIRE to przepalająca się uszczelka pod głowicą i bywa, że dojdzie do przedmuchu między cylindrem a płaszczem wodnym i na postoju płyn chłodzący wcieka do cylindra.
  • #4 21 Oct 2013 22:05
    jofa-j1
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po odpaleniu rano, przez resztę dnia nie ma już problemów, płynu chłodniczego nie ubywa. Wycieków paliwa nie ma a pompa jest nowa, możliwe że czujnik położenia wału, tylko że problem jest przy starcie zimnego silnika i po chwili czujnik już jest dobry ?
  • #5 22 Oct 2013 20:39
    ADAMSKI73
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
  • #6 22 Oct 2013 20:55
    KarizmoGSM
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Jak nie chcesz wymieniać w ciemno to jedź na komputer po pierwsze błędy a po drugie parametry bieżące tak to szukanie w ciemno.
    Tylko nie jedź do 30 zlotowca bo ci nic nie powie, a ktoś kto ma pojęcie weźmie do 100 zł ale zaoszczędzisz 2 razy.
  • #7 22 Oct 2013 21:06
    jofa-j1
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem w tym że na komputerze nie wykazuje żadnego błędu !
  • #8 22 Oct 2013 21:25
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    jofa-j1 wrote:
    Problem w tym że na komputerze nie wykazuje żadnego błędu !

    ...i dlatego właśnie:
    KarizmoGSM wrote:
    po pierwsze błędy a po drugie parametry bieżące
    (..)
    Tylko nie jedź do 30 zlotowca bo ci nic nie powie
  • #9 23 Oct 2013 16:48
    KarizmoGSM
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    jofa-j1 wrote:
    Problem w tym że na komputerze nie wykazuje żadnego błędu !


    No właśnie i już Panowie ręce rozłożyli teraz bierz 100 zł i jedź do takiego co się na.
  • #10 24 Oct 2013 09:20
    stefaniakj
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    KarizmoGSM wrote:
    jofa-j1 wrote:
    Problem w tym że na komputerze nie wykazuje żadnego błędu !


    No właśnie i już Panowie ręce rozłożyli teraz bierz 100 zł i jedź do takiego co się na.


    Obstawiam pompę paliwa, sprawdz rano ,czy paliwo nie cofa sie przypadkiem do zbiornika paliwa, a jesli tak to musisz kupic nową pompę ...
  • #11 24 Oct 2013 09:38
    Tumas
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    sprobuj zdiac kontakt od czujnika temperatury i zobacz czy pomoze ,
    pamietaj zaindykuje blad w systemie , ale jesli odpali bez problemu to masz przyczyne ewentualnie podlacz pod kompa i sprawdz czy pokazuje mniejwiecej dobra temperature jak jest -200 lub +200 to moze byc problem
  Search 4 million + Products
Browse Products