X

Router do 3g 4g LTE jaki kupić?

galusxx 23 Oct 2013 17:14
  • #1 23 Oct 2013 17:14
    galusxx
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Mam zestaw Tp-link MR3420 V2 + ZTE LTE MF821. Oryginalne oprogramowanie które na nim było to był szmelc, więc wymieniłem na Openwrt i gra gitara wszystko śmiga. Chciałem także zainstalować bramke sms ale do tego jest potrzebny extroot a w tym modemie nie idzie wyłączyć cd-romu. Prócz normalnego użytkowania potrzebowałem dla routera obsługi dyndns oraz DMZ, co zapewniło mi openwrt. Kwestia jest taka, że przez cały czas jak użytkuje ten komplet, router ma zawiechy. TZN. w sumie to nie wiem, czy to router czy moje wifi w kompie TL-WN821N. Nie wiem, bo ostatnio zawiesza sie częsciej, ale dopiero jak sciągam a ściągam z prędkościami sięgającymi 15-17Mb/s i to od niedawna. Wcześniej było max 7 Mb/s. Najwyraźniej porobili jakieś nowe przekaźniki u mnie. W każdym razie jak router sie zawiesi i straci połączenie to sporadycznie się zdarzy, że komp nie chce się ponownie pod sieć podpiąć, ale jak wypne i spowrotem wepne pena wifi to się podpina.


    Podsumowując chciałbym kupić albo:

    Karte wifi ale na pci i najlepiej taką w której można na twardo zmienić mac adres, proszę o propozycje.

    albo:

    router 3g 4g lte, który nie potrzebuje modemu, ma obsługę DMZ dyndns i koniecznie bramke sms, również proszę o propozycje.

    Pozdrawiam.
  • #2 11 Nov 2013 19:15
    457292
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Może coś takiego by cię zaciekawiło
    Samsung GT-B3800
  • #3 11 Nov 2013 19:22
    my41s
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    galusxx wrote:
    router 3g 4g lte, który nie potrzebuje modemu,

    W takim razie polecę, to co mam i z czego jestem zadowolony - D Linki DWR 921
  • #4 13 Nov 2013 18:34
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dałoby rade znaleźć jakiś tańszy??:D
  • #5 13 Nov 2013 20:22
    my41s
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Nie ma tanich routerów z wbudowanym modemem lte.
  • #6 21 Nov 2013 11:38
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to może niekoniecznie taki z wbudowanym modemem ale taki który ma w sobie bramkę sms.
  • #7 21 Nov 2013 15:02
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    Jaki budżet? Za 350-380 zł kupisz DOVADO TINY lub DOMA.
  • #8 27 Nov 2013 07:36
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ehh poddaje się, to wszystko jest jeszcze zbyt drogie ;/ szkoda, że na moim modemie nie można wyłączyc cd-romu bo zrobiłbym extroota i zainstalował bramke sms ;/

    Pozdrawiam, dzięki za pomoc.
  • #9 27 Nov 2013 09:33
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    Dovado Tiny używane kupisz na Allegro za około 200zl.
  • #10 29 Nov 2013 20:28
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok kupiłem używany Dovado Tiny za 200 pln z przesyłką. Zobaczymy jak to śmiga. Odezwe sie jak dojdzie.
  • #11 04 Dec 2013 21:39
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok więc chodzi ładnie dl 15Kb/s dmz na zasadzie port forwarding. Dyndns działa. Bramka sms na której mi najbardziej zależało też działa ale bardzo zdziwiła mnie konfiguracja. Rozumiem pytanie czy czytać smsy z sim czy z modemu. Ale na boga po co mu numer centrum sms :D
  • #12 18 Dec 2013 00:18
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak w tym routerze ograniczyć komuś upload i download?
  • #13 18 Dec 2013 22:37
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    galusxx wrote:
    Ok kupiłem używany Dovado Tiny

    Poczytaj instrukcję obsługi bo urządzenie raczej mało popularne.
  • #14 09 Nov 2014 08:28
    the_eye777
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Zamierzam zakupić usługę orange free net z modemem lte Huawei E3276s-151.
    Chcę zrobić sobie sieć wifi w domu, z dobrym zasięgiem.
    Potrzebuję router wifi.
    Jakiego muszę szukać?
    Jak ktoś może to niech podeśle jakiegoś linka.
  • #15 09 Nov 2014 09:03
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet
    Helpful post? (0)
    Ogólnie zły wybór urządzenia. W Orange ze sprzętu lepiej brać router MF283+ do zastosowań stacjonarnych. To lepszy wybór niż zakup samego modemu E-3276. No i router dużo więcej wart od modemu.Z tanich routerów po zaktualizowaniu FW do najnowszego z E-3276 nieźle współpracuje MR-3420v2. Ale wobec słabej wydajności prądowej USB w tym routerze trzeba się liczyć z zakupem aktywnego HUBA. Modemy LTE przy niskim poziomie sygnału potrzebują dużego prądu. Z drozszych polecane Dovado. Jeśli chodzi o pokrycie zasięgiem dużego domu zasięgiem WiFi standardowe routery pracujące z mocą 100mW mają podobny. Często konieczne jest zastosowanie dodatkowego AP.
  • #16 04 Sep 2015 15:40
    galusxx
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zestaw Dovado tiny + ZTE LTE MF821 pracuje ze soba idealnie. Co do routera MR-3420 V2, to straszna kicha szkoda kasy. Router sie zawiesza zrywa połączenie, po zainstalowaniu alternatywnych oprogramowań uzyskałem większy transfer, ale wciaż się zawieszał. pozdrawiam, zamykam temat.
  Search 4 million + Products
Browse Products