Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 31 Paź 2013 23:47
    kapa9
    Poziom 9  

    Witam Passat b5 1.9tdi Auto odpala ciezko jak odpali to strasznie kopci na bialo, nie wkreca sie na obroty max to 2300 obrotow. W oleju jest woda w zbiorniczku wyrownawczym jest czysto Pod akumulatorem stala woda do polowy akumulatora ! Zastanawiam sie czy to ta woda mogla dostac sie do komory silnika? Od czego zaczac , czy jest szansa na uratownie jeszcze tego motoru

  • #2 31 Paź 2013 23:59
    Don de Leon
    Poziom 22  

    Woda na podszybiu to raczej wina zatkanego spustu w okolicy akumulatora. Co do płynu w silniku to może być nieszczelna chłodnica oleju, uszkodzona uszczelka/głowica, raczej woda z podszybia nie przedostałaby się do silnika w normalny sposób. Ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym?

  • #3 01 Lis 2013 00:04
    kapa9
    Poziom 9  

    tak jak piszesz spust byl zatkany Auto dopiero co kupilem dzisaj go odpalilem chodzil jakies 5 min nic wody nie ubylo Zlalem stary olej z woda zalozylem nowy filter zalalem olejem ale dalej jest to samo Filtr powietrza jest czysty

  • #4 01 Lis 2013 08:42
    michu506
    Poziom 9  

    Miałem już taki przypadek w tym silniku. Objaw był typowy dla uszczelki pod głowicą. Facet kupił auto z Niemiec dużo taniej bo Niemcy nie mogli sobie poradzić, nawet silnik wymienili i nic, ja zrobiłem głowicę i dalej to samo. W końcu zacząłem przeglądać wszystko i okazało się że uszkodzony jest podgrzewacz, umieszczony pomiędzy kolektorem ssącym a wydechowym, służy do szybkiego podgrzania płynu który trafia do nagrzewnicy. Spaliny wpychały płyn do kolektora ssącego. Po wymianie wszystko przeszło.

  • #5 01 Lis 2013 09:22
    fructon
    Poziom 33  

    Miałem podobny przypadek. Woda dostała się przez serwo hamulcowe do silnika. Po wyczyszczeniu silnika wszystko wróciło do normy, a po jakimś miesiącu padło serwo. Po rozebraniu, w środku było zgniłe od wody.

  • #6 01 Lis 2013 09:37
    kapa9
    Poziom 9  

    No wlasnie serwo było do połowy w wodzie wiedz jest opcja taka jak piszesz :) zastanawiam sie czy ta woda nie pokrzywila korbowodow ? Zdemontuje serwo zrobię plukanke założę filter nowy i moze zaślepie chłodnicę oleju ?

  • #7 01 Lis 2013 10:40
    domex32
    Moderator Samochody

    fructon napisał:
    Miałem podobny przypadek. Woda dostała się przez serwo hamulcowe do silnika. Po wyczyszczeniu silnika wszystko wróciło do normy, a po jakimś miesiącu padło serwo. Po rozebraniu, w środku było zgniłe od wody.


    Też tak trafiłem, ale nie ja robiłem głowice na szczęście :) zrobił to poprzedni mechanik.

    Uszkodzony podgrzewacz oleju raczej pchnął by olej w układ chłodzenia, wiec można przyjąć ze pompa vacum przez serwo zaciągnęła wode.

    Korbowodów nie pokrzywi bo woda jest w skrzyni korbowej a nie komorze spalania.

    Odepnij serwo, sprawdz układ podciśnień, wyczyść silnik, zmień olej i będzie dobrze.

  • #8 01 Lis 2013 10:58
    kapa9
    Poziom 9  

    A czemu kopci na biało ?

  • #9 01 Lis 2013 14:53
    szymitsu21

    Poziom 28  

    Kopcenie na biało prawie zawsze jest spowodowane bardzo dużą dawką paliwa albo właśnie wodą.
    Jeżeli woda się będzie dostawać do ssącego to też będzie kopcić nierówno chodzić i będzie jej przybywać w oleju.

  • #10 01 Lis 2013 15:04
    kapa9
    Poziom 9  

    To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje sie do kolektora ssacego przez ...???

  • #11 01 Lis 2013 15:08
    szymitsu21

    Poziom 28  

    kapa9 napisał:
    To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje sie do kolektora ssacego przez ...???


    w tym silniku to chyba jedynie z uszczelki pod głowicą, te silniki nie posiadają chłodnicy spalin ani innych rzeczy które mogły by za to odpowiadać.

    czasami jeszcze czuć spaliny w zbiorniczku albo puchną węże, nic takiego się nie dzieje?

  • #12 01 Lis 2013 15:19
    kapa9
    Poziom 9  

    Nie zauważyłem zeby było cos takiego

    Dodano po 49 [sekundy]:

    A przez serwo?

  • #13 01 Lis 2013 15:28
    szymitsu21

    Poziom 28  

    Na odległość nie widząc tego trudno powiedzieć ale wydaje mi się że główną przyczyną będzie uszczelka głowicy, no chyba że pęknięta głowica ale w sumie to raz w żuciu słyszałem żeby w 1,9 pękła.

    spróbuj jeszcze zdjąć wąż przy samym kolektorze czy gdzieś po drodze niema problemu, mówiłeś że auto stało więc może w przewodach od TORBO do SSĄCEGO nagromadziła się jakaś woda?

    No chyba że woda jest w oleju bo auto stało, a kopcenie spowodowane jest np olejem z turbo?

  • #14 01 Lis 2013 18:15
    kapa9
    Poziom 9  

    Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ?

  • #15 01 Lis 2013 19:44
    domex32
    Moderator Samochody

    kapa9 napisał:
    Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ?


    Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem.

    Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp.

    Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek.

    Dodano po 7 [minuty]:

    szymitsu21 napisał:
    kapa9 napisał:
    To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje sie do kolektora ssacego przez ...???


    w tym silniku to chyba jedynie z uszczelki pod głowicą, te silniki nie posiadają chłodnicy spalin ani innych rzeczy które mogły by za to odpowiadać.

    czasami jeszcze czuć spaliny w zbiorniczku albo puchną węże, nic takiego się nie dzieje?


    vw passat 1.9 b5 - kopci na bialo woda w silniku



    To jest chłodnica spalin, gwoli ścisłości. Nie ma ona związku z wodą w silniku.

    Nie mąć chłopakowi w głowie, niech w końcu coś sprawdzi.

    Dodano po 5 [minuty]:

    kapa9 napisał:
    A czemu kopci na biało ?


    Nie spala paliwa, dalsze próby na tym silniku z wodą w oleju, grożą uszkodzeniem silnika.

    Vacu pompa wysysa powietrze z układu podciśnienia i wpycha je do silnika, z racji tego ze serwo w wodzie stało, to zaciągnęła wody, i to cały problem.

  • #16 01 Lis 2013 20:45
    kapa9
    Poziom 9  

    ok ide podlaczy komputer

  • #17 01 Lis 2013 20:50
    szymitsu21

    Poziom 28  

    Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju.
    Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA.

    Spora części silników TDI niema tej chłodnicy.

    A vacu pompa owszem zasysa powietrze ale wydaje mi się że nie wpycha go do ssącego? jeżeli tak to jak najbardziej masz rację i kopcenie i szarpanie może mieć tu miejsce ale jeżeli to powietrze wpychane jest do skrzyni korbowej razem z olejem którym jest smarowane vacu to nie będzie występować takie kopcenie i szarpanie silnikiem bo tej wody musiał by być nie jeden litr żeby przez odmę dostawała się do ssącego.

  • #18 01 Lis 2013 21:17
    domex32
    Moderator Samochody

    Wszystko się zgadza, tyle tylko że autor ma wodę w oleju a nie płyn chłodniczy.

    Wyobraźmy sobie jak pracują pompowtryski smarowane mieszaniną wody i oleju, jak i cała reszta głowicy.

  • #19 01 Lis 2013 21:21
    kapa9
    Poziom 9  

    Wiedz :
    17964 (P1556 ) regulacja cisnienia doladowania : nieosagalna granica regulcji
    i pare innych od klimatyzacji i centralnego

  • #20 01 Lis 2013 21:25
    domex32
    Moderator Samochody

    Czyli najprawdopodobniej problem z podciśnieniem.

    Trzeba teraz zakasać rękawy i do dzieła.

  • #21 01 Lis 2013 21:27
    kapa9
    Poziom 9  

    dzieki :) od czego zaczac zeby nie rozebrac wszystkiego ?

  • #22 01 Lis 2013 22:25
    robreg
    Poziom 17  

    szymitsu21 napisał:
    A vacu pompa owszem zasysa powietrze ale wydaje mi się że nie wpycha go do ssącego? jeżeli tak to jak najbardziej masz rację i kopcenie i szarpanie może mieć tu miejsce ale jeżeli to powietrze wpychane jest do skrzyni korbowej razem z olejem którym jest smarowane vacu to nie będzie występować takie kopcenie i szarpanie silnikiem bo tej wody musiał by być nie jeden litr żeby przez odmę dostawała się do ssącego.


    A czy nie wystarczy, żeby w oleju było trochę wody do tego efektu? Może ona zostać rozpylona z olejem do postaci mgły, potem odmą do dolotu i viola. Po prostu motor spala bardzo wilgotne powietrze. Gdyby woda była nad tłokami, chyba silnik miałby problem z przekręceniem się przy rozruchu?

    Dodano po 5 [minuty]:

    pierwsze, to wymiana oleju i odpięcie wakupompy od serwa hamulców - niech już nie ssie tego co tam w serwie pływa (zablokować wężyk do serwa jakimś np. prętem, wietłem itp - tymczasowo.

    Jak już będziesz pewien, że silnik ma czysty olej, spróbować go uruchomić i poobserwować:
    - co się dzieje z poziomem i czystością płynu chłodniczego
    - co się dzieje z odczytami bloków pomiarowych podczas pracy na wolnych obrotach (temperatura itp)
    - obserwowanie, czy z oleju nie robi się kawa z mlekiem (objaw płynu chłodniczego w oleju)

    Potem posprawdzać jak się miewa układ podciśnienia, czy woda z serwa nie dostała się do innych elementów sterowanych podciśnieniowo.

    Jeśli ktoś ma lepszy pomysł na plan napraw, prośba o korektę.

  • #23 01 Lis 2013 22:35
    kapa9
    Poziom 9  

    Dziekuje za pomoc wieczorem po pracy zaczne dzialac Ktos ma jeszcz jakies rady ?

  • #24 02 Lis 2013 23:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Wszystko Ci napisaliśmy.

    Jak uruchomisz silnik na właściwym smarowaniu poprosimy o kilka logów, żeby się zorientować co przetrwało co nie.

  • #25 02 Lis 2013 23:30
    kapa9
    Poziom 9  

    Jest puzno Ale napisze ze wszędzie jest olej z woda jutro pisze co zrobiłem

  • #26 02 Lis 2013 23:38
    robreg
    Poziom 17  

    A wymieniłeś olej i, tak jak Ci napisałem, odłączyłeś od serwa przewód podciśnienia, zaślepiając go na początek?

    Dodano po 35 [sekundy]:

    A no i pytanie: układ chłodzenia zalany masz płynem niezamarzającym, czy samą wodą?

    Dodano po 1 [minuty]:

    no i jeszcze uwaga: pisz po polsku, bo jest to pÓźno lub jak nie masz ogonkow, to w ostatecznosci pozno, a nie to, co Ty nam zafundowałeś!

  • #27 04 Lis 2013 09:05
    kapa9
    Poziom 9  

    Witam Przepraszam za moja pisownie :( Rozebralem wszystko tak jak opsaliscie Panowie Olej z woda byl wszedzie w kazdej z rur idacych do turbiny w rurze idacej z serwa do vacum pompy widac rdze wiedz dyfinytywnie woda dostala sie z serwa Dzisaj w miare mozliwosci postaram sie wszyttko zlozyc i zalac swiezym olejem

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Jeszcze jedno : Podczas pruby pokręcenia wirnikiem od turbiny wyczuwa sie zdecydowany opór oraz wirnik chodzi góra dół Zastanawiam sie czy bedzie miało znaczenie ze turbina nie bedzie chodziła ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tzn : zastanawiam sie czy jest sens ładować kasę w turbine jeśli okaże sie ze gowice bede musiał robić Albo jeszcze cos ?!

  • #28 04 Lis 2013 10:25
    robreg
    Poziom 17  

    Przede wszystkim czeka Cie dosc upierdliwy proces. Jesli woda poszla w olej, to teraz, niezaleznie od tego, czy na starym czy na swiezym oleju, czesc wody obecnie siedzi w silniku i ta czesc bedzie trafiala do miski olejowej. Po trafieniu do miski, woda splynie w najnizsza czesc miski czyli w okolice smoka pompy oleju. A stamtad chwila moment do tego, by spowrotem zostala zassana przez pompe. :)

    Przyszedl mi pomysl, by:
    - zlac stary olej z silnika
    - zalac swiezym olejem tak chwile ponad maksimum
    - ustawic samochod na sporym spadku poprzecznym (tak by najnizszym punktem miski przestaly byc okolice smoka pompy) - podlewaworac samochod I czyms go podstawic
    - bez wlaczonego zaplonu uruchomic na troche (5-10 sekund) rozrusznik - cel cwiczenia jest taki, by wypedzic wode spod panewek, krzywek itp. i by zostala ona zastapiona olejem)
    - wypoziomowac auto
    - zlac olej do czystego naczynia
    - poczekac az sie ustoi
    - zlac z naczynia czysty olej - resztki wody powinny siedziec na dnie naczynia
    - wlac czysty olej do silnika
    - Powrocic do punktu 3 powyzszej wyliczanki.

    Cykle powtarzac, az z miski przestaniemy zlewac wode.

    Ma ktos inny sposob na oczyszczenie silnika z tego badziewia, bez jego kompletnego rozbierania?

    Uzupelniajac:
    Uruchomic rozrusznik bez zaplonu = wysterowac cewke jego automatu dodatkowym kablem z +12V baterii.

    Spadek poprzeczny (wzgledem osi wzdluznej auta) = podniesiona lewa badz prawa strona samochodu (po to zalecalem zalanie wiekszej niz max ilosci oleju, by w takiej pozycji nie bylo problemu z zaciaganiem powietrza przez pompe oleju)

  • #29 04 Lis 2013 21:01
    kapa9
    Poziom 9  

    Bardzo dziekuje za pomoc, dzisaj niestety nie dam rady nic podzialac Jak tylko cos zrobie to sie odezwe

  • #30 06 Lis 2013 21:09
    kapa9
    Poziom 9  

    Witam ponwnie Poskaldalem wszystko (EGR wyczyszczony) , zlalem olej z rury idacej do interkulera bylo tam z 200mil oleju! wydmuchalem , wyplukalem silnikprocedura kolegi ROBREG (dziekuje ) nowy olej , nowy filter, zaslepiona rurka od vacum pump i dalej to samo kopci jak szalony Poprawilo sie to tylko ze teraz wkreca sie na obroty i w oleju nie ma wody ale jest wyczuwalny gorzki smak na bagnecie oleju ( auto chodzilo jakies 20 min nie ubylo plynu chlodniczego)

    vw passat 1.9 b5 - kopci na bialo woda w silniku



    Dodano po 15 [minuty]:

    Po zgaszeniu auta zdiolem waz idacy do interculera i znow mnustwo oleju Zastanawia mnie to czy to ze turbo padniete moze auto kopcic tak na bialo ? czy to ze uszczelka jest walnieta ? (jezeli jest ?)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty