Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer GDN-27-150-4SS LinXBass 1.0

linx 19 Mar 2005 18:17 10295 22
  • No więc od początku. To jest mój pierwszy sub więc wybrałem obowę zamkniętą(closed). Jest ona najbardziej odporna na błędy konstruktorów(podobno ;)), jednak z jej wad jest niska efyktywność, ale zaletą brzmienie (nie jestem audiofilem). Wybrałem przetwornik rodzimego producenta - STX GDN-27-150-4SS, ze względu na cenę, możliwości, dobrą opinię no i po części ze względu na wygląd (seria SS). Głośnik został wstawiony w skrzynię zrobioną z płyt wiórowych ok. 30l o wymiarach 50cm wys. x 35 cm szer. x 25 cm długości i 2cm grubości. Jako wygłuszenie zastosowałem gąbkę ze starego fotela którą wypełniłem całą skrzynię. Sub miał być na początku oklejany okleiną, jednak został pomalowany ze względu na to, że kiedy pierwszy raz sprawdzałem surowego suba głośnik dałem na silikon w celu uszczelnienia, później ten silikon okazał się zbyt mocnym klejem :oops: Suba narazie napędzam wmakiem 100W sin(diy) który także niedługo pokaże na forum, ale planuje dać mu 200W sin to i efekty będą lepsze :twisted:

    Kosztorys:
    -płyty wiórowe, wkręty, szpachel (0zł) - miałem :)
    -głośnik, kolce, terminal zapłaciłem ok. 90zł z wysyłką
    -kabel głośnikowy 2 zł
    -okleina(którą niepotrzebnie kupiłem i leży w szawce) -3m 18zł
    -farba 12zł 1l
    -silikon w tubce 6zł

    Brzmienie - najważniejsze:
    -muzyka - szybki dynamiczny bas - szybki impuls, przeciągany wypada nieco gorzej
    -film - jeszcze nie próbowałem
    -gry- no z przymrużeniem oka choć narazie mało z nim grałem

    Pozdrawiam i czekam na opinie :)


    Fajne!
  • #4 19 Mar 2005 19:36
    DJ_Czyżyk
    Poziom 18  

    Ej, pomalowałeś to po prostu farbą??!!?? Co to była za farba? Bo wygląda ładnie, szpachlowałeś cały czy na surową płytę farba?

  • #5 19 Mar 2005 19:43
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Gdyby farba poszla na surowa wiorowke to nie wygladaloby to tak jak wygalda:P Bardzo ładnie wykonany subik tylko strasznie klasyczny kształt - mozna bylo zaokraglic ze 2 katy zeby "przelamac" bryle.

  • #6 19 Mar 2005 20:01
    IrekKo
    Poziom 32  

    Moje gratulacje !
    Jak na pierwszy, to zrobiony poprawnie.
    Co prawda materiał, którego użyłeś ma tą wadę, żę potrafi się z czasem kruszyć na narożnikach, musisz go ustawić w miejscu mało uczęszczanym.
    Jaka jest reszta systemu nagłośnieniowego?
    Użyłeś jakiegoś filtru do obcięcia góry pasma ?

  • #7 19 Mar 2005 20:04
    linx
    Poziom 21  

    Farba to emalia czarny mat dekoralu. Obudowa była od początku przygotowana na oklejania okleiną, ale napisałem jak to z tym wyszło;), więc była szpachlowana. No można było zaokrąglić kąty, ale mam nadzieje że to pierwszy ale nie ostatni sub ;), więc może następny taki będzie.

    ---

    Reszta system to narazie Unitra PW8010 i jakieś kolumienki od wieży philips. Filtr aktywny oczywiście jest. Opiszę go dokładnie przy opisie wmaka do suba na tym forum. Narożniki suba zostały lekko zaokrąglone co jak narazie zapobiega kruszeniu się materiału.

  • #8 24 Mar 2005 14:43
    ZoLT
    Poziom 17  

    No jak na pierwsza konstrukcje bardzo ladnie, ladnie prezentuje sie ta zolc na czarnej obudowie :)

    Pozdro

  • #9 24 Mar 2005 15:56
    linx
    Poziom 21  

    Dzięki ZoLT. Właśnie kolor membrany w serii SS szczególnie mi się spodobał :D

    Pozdrawiam

  • #10 24 Mar 2005 19:21
    ZoLT
    Poziom 17  

    Wiem mi tez, serio naprawde ladnie wyglada to, nie jest przebajerowany, taki normalny grajacy subwooferek ktory ladnie wyglada. Szczegolnie na jednej fotce super wyglada.

  • #11 24 Mar 2005 21:37
    linx
    Poziom 21  

    Chy chodzi ci o fotkę z indeksem [1] :?:. Planach jest już następny sub, robie go dla kumpla i głośnik też będzie z seri SS ale 22 i bass-reflex :D

    Pozdrawiam

  • #13 14 Maj 2005 16:32
    Marcin_126
    Poziom 16  

    Linx co to za wersja Win isd, ja u siebie nie mam wykresów mocowych (maximum power) :(

  • #14 14 Maj 2005 16:52
    linx
    Poziom 21  

    Marcin_126 napisał:
    Linx co to za wersja Win isd, ja u siebie nie mam wykresów mocowych (maximum power) :(

    To winisd pro - winisd alpha.

  • #15 03 Lip 2005 22:56
    Usunięty
  • #16 04 Lip 2005 08:30
    Michal_WWL
    Poziom 19  

    Dosłownie "z nieba spadł mi" twój projekt. Dziś zaczynam konstrukcję na identycznym głosniku, także 30l obudowie zamkniętej. Twoja kolumna robi wrażenie, a i dźwiek ma pewnie też niezły. Ja osobiście zamkniętą obudowę bardzo lubię.

  • #17 05 Lip 2005 21:32
    Głośnik
    Poziom 11  

    Bardzo ładny ten subik. Moje gratulacje.Farba wygląda pięknie nie widać zacieków tak jak u mojego kumpla jak sie bawił sprayem. Ja za niedługo zaczynam budowe kolumn.Pozdro

  • #18 06 Lip 2005 12:02
    linx
    Poziom 21  

    >>>Michal_WWL:
    A co szykujesz/masz do jego napędu :?: Ja narazie używam 100W wzmacniacza, do domowego spokojnego słuchania wystarcza :D Powodzenia :-)

    >>>Głośnik:
    Dzięki. Ja malowałem wałkiem :D

  • #19 06 Lip 2005 15:39
    Michal_WWL
    Poziom 19  

    linx napisał:
    >>>Michal_WWL:
    A co szykujesz/masz do jego napędu :?: Ja narazie używam 100W wzmacniacza, do domowego spokojnego słuchania wystarcza :D Powodzenia :-)


    Posiadam końcówkę mocy na 2xTDA7294, ją planuję wykorzystać. Jeden kanał dla głośnika 4Ohmy lub mostek dla 8. Jeszcze sie nie zdecydowałem. Do tego filtr na NE5532. Standardowa konstrukcja.

  • #20 27 Gru 2005 19:05
    rafal.w
    Poziom 11  

    Jak dla mnie to bomba :-) Jestem pod wrażeniem. Sam chcę sobie zbudować suba na tym głośniku ale myślałem o BR. Ale jak zobaczyłem twoją konstrukcje to chyba zmienie zdanie. I kilka pytań: Czy obudowa jest tylko na kleju? Nie widze wkrętów. Czy w środku są jakieś wzmocnienia? Obudowe wytłumiłeś całą w środku czy tylko gąbka na ścianki?

  • #21 28 Gru 2005 17:13
    pieczur
    Poziom 10  

    mam do was tez pytanie z innej paczki, czy taki subik jak ten dalo by sie napedzic takim piecykiem z samochodu???

  • #22 03 Sty 2006 16:56
    Dulek66
    Poziom 1  

    Piecyk z samochodu? Chodzi Ci o wzmacniacz samochodowy? Jak najbardziej tak. Ja wlasnie tak mam zrobione. Trzeba wzmacniacz samochodowy podlaczyc do zasilacza AT.

  • #23 03 Sty 2006 17:04
    linx
    Poziom 21  

    rafal.w napisał:
    Jak dla mnie to bomba :-) Jestem pod wrażeniem. Sam chcę sobie zbudować suba na tym głośniku ale myślałem o BR. Ale jak zobaczyłem twoją konstrukcje to chyba zmienie zdanie. I kilka pytań: Czy obudowa jest tylko na kleju? Nie widze wkrętów. Czy w środku są jakieś wzmocnienia? Obudowe wytłumiłeś całą w środku czy tylko gąbka na ścianki?

    Miło mi :)
    Obudowa jest oczywiście oprócz kleju poskręcana wkrętami, tylko łebki są schowane w zagłębienia i zaszpachlowane. Nie montowałem dodatkowych wzmocnień. Wygłuszony jest do połowy gąbką, robiłem to na słuch - tak najlepiej gra.
    Pozdrawiam LinX

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME