Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa kolumn i dobór wzmacniacza

pm82pm 12 Lis 2013 10:41 1743 7
  • #1 12 Lis 2013 10:41
    pm82pm
    Poziom 2  

Cześć,

Jestem kompletnym amatorem, ale bardzo lubię majsterkowanie i naprawdę mam do tego smykałkę, narzędzia i warunki. Szanownej małżonce chcę sprawić zestaw audio do salonu, jednak nie mam zamiaru kupować "gotowców" biorąc pod uwagę, że coś podobnego kiedyś robiłem. Salon ma około 25m2 + połączona barkiem i przejściem z kuchnia około 10m2, no i jeszcze korytarz jakieś 10m2. W salonie ściany gips karton, podłoga parkiet, jedno okno z firankami, przy kanapie mały dywanik. Czego słuchamy? Pop, rock, jazz, czasem klasyka, metal, bardzo okazjonalnie jakieś "łupanki" technopodobne.

Moje doświadczenie? Żadne w zasadzie. Jak byłem młody, zbudowałem razem z kolegami kilka skrzyń basowych do samochodów na bazie głośników 25 i jakiś jeden do domu zamknięty na bazie dwóch 15-stek ustawionych do siebie, gdzie jeden pracował odwrotnie. Ale to były czasy basu a teraz chce czegoś zupełnie innego. Wiem co to zwrotnica, głośnik, program do obliczania skrzyni no i chyba tyle. O czym myślałem? Dwie kolumny 3-drożne czyli 6 głośników. Co do mocy, wielkości i całej reszty niestety potrzebuje pomocy. Jestem pojętnym uczniem i nie trzymam się swojego jeżeli nie ma sensu.

Do tego przyda się oczywiście czymś to napędzić. Myślałem o np.: Denon 1060 albo jakiś amplituner. Niestety na dzień dzisiejszy można przyjąć że nie mam ani czym napędzić ani z czego puścić niestety. Nie jesteśmy melomanami ale chciałbym zrobić coś co ma sens a nie narobić się jak osioł i mieć efekt kolumn za 200 komplet.