Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Władimirec T25 - Dym z głowicy

Piotr1. 17 Sty 2014 09:56
  • #31 17 Sty 2014 09:56
    dariusz6811
    Poziom 10  

    Widzę po zapisach, że jesteście zorientowani w temacie więc mam kolejne pytanie.
    Jak rozróżnić poszczególne pierścienie cylindra, jak się je nakłada na tłoki.

  • #32 17 Sty 2014 11:05
    mtracz
    Poziom 29  

    Podkładki w tym zestawie są tylko pod tuleje.
    Po co dokupowałeś sworznie tłoka skoro są w zestawach?
    Przy kiepskim wale dobrze zrobiona góra może go wykończyć.
    Posprawdzać, pomierzyć.
    Czasem wystarcza wymiana samych panewek.
    Jak miałeś z ciśnieniem oleju? Jak było dobrze to powinien wytrzymać.

    Nie wiem czy ostatni post był do mnie ale pozwolę sobie coś napisać.
    W zestawach pierścionki są najczęściej ułożone w kolejności i te które mają być właściwą strona założone maja symbol "TOP" lub "G".(Wszystko zależy od producenta). We Władku są 3 sztuki takich.
    http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16880-remont-silnika-t25a/page__st__220
    Zdjęcia z 240 posta.

  • #33 17 Sty 2014 12:10
    arturssp
    Poziom 16  

    Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia.
    Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia, chociaż czasami też i innych.
    Stan wału wstępnie da się ocenić "na oko" - jeśli ma duże rysy, widać, że wytarty to do szlifu. Panewki wtedy też będą wytarte. Jeśli większych rys nie widać, to pomierzyć. Co do ciśnienia oleju - we Władku bardzo często za spadek ciśnienia po rozgrzaniu winne są nie panewki a tulejki w kołach pośrednich rozrządu. (duże koło pośrednie i te mniejsze napędzające wałek wyrównoważający) - tam się kończy główny kanał olejowy, a te tulejki potrafią się dość mocno wytrzeć i wtedy nawet po zmianie panewek będzie spadało ciśnienie po rozgrzaniu oleju. Jeśli jakiś większy remont silnika (np ze szlifem wału i osiowaniem bloku) to koniecznie też wymienić tulejki w tych kołach pośrednich.

  • #34 17 Sty 2014 15:59
    dariusz6811
    Poziom 10  

    Może źle się wyraziłem, faktycznie w komplecie z tulejami i tłokami są stworznie, ja dokupiłem tulejki do korbowodów, tak mi się przynajmniej wydaje. Mają być rozwiercane. Co do pierścieni to są w komplecie ale luzem zawinięte w papierze. Dochodzą do nich jakieś blaszki. W sumie jest ich pięć i jakieś blaszki do łączenia. Zrozumiałem, że szukamy oznaczeń na krawędziach bocznych i tymi napisami umieszczamy do góry tłoka, tylko teraz w jakiej kolejności mają być założone na tłok i jak je rozróżnić. Jak mają być ułożone względem siebie ich przerwy, ktoś tutaj pisał, że co 60 stopni. Czy później się tuleje nakłada się na tłok na zimno, czy trzeba stosować jakieś sposoby na gorąco.

    Martwi mnie dół ciągnika, jeżeli zrobimy górę to czy faktycznie wytrzyma wał. Panewki są w porządku, nie widać śladów zarysowań. Ciśnienie oleju było przed tym w granicach 3.

  • #35 17 Sty 2014 19:22
    arturssp
    Poziom 16  

    Ciśnienie w granicach 3 atmosfer na rozgrzanym silniku może być, pytanie ile spada w miarę rozgrzewania się silnika, np na zimnym ile jest a ile na gorącym. Co do pierścieni - nie wiem jak to opisać, jeden, pierwszy na pewno różni się od dwóch kolejnych. Te dwa kolejne są identyczne i nie ma znaczenia który będzie "wyżej" a który "niżej". Z kolei ostatni, zgarniający jest szerszy, z otworami i pod niego idzie właśnie taka sprężyna/blaszka. Czyli w jeden rowek się wkłada najpierw tą blaszkę a potem na nią pierścień. Pierścienie rozłożyć tak, żeby przerwy się nie pokrywały ze sobą. Oznaczenia są nie na krawędzi bocznej (pracującej z tuleją) tylko na krawędzi "górnej", tuż przy końcu - tak jakbyś patrzył na pierścień z góry w tulei. Ale skoro składa to "fachowiec" to przecież to wszystko o co pytasz powinien wiedzieć! Tuleję nakłada się na zimno, jedynie sworzeń tłokowy montuje się na gorąco - trzeba rozgrzać tłok i włożyć sworzeń w tłok i korbowód, tu nie ma sworzni pływających. Samą tuleję i tłok z pierścieniami posmarować dokładnie olejem silnikowym i wkładać, w tulei jest zatoczenie od spodu więc nie trzeba taśmy/blachy ściskającej pierścienie - samo wchodzi. Tylko wkładać delikatnie nakładając tuleję na tłok. Wcześniej można przykręcić korbowody do wału a potem wkładać tuleje, można też wkładać tuleje z tłokami i dopiero przykręcać korbowody - jak kto woli. Jeśli wał wygląda dobrze, nie ma rys, rowków i ogólnie śladów zużycia to powinno być wszystko ok. Można odkręcić stopy główne wału i zobaczyć jak tam panewki wyglądają i sam wał.

  • #36 18 Sty 2014 22:54
    dariusz6811
    Poziom 10  

    Dzisiaj udało nam się założyć tuleje do korbowodów, choć to było najtrudniej, gdyż roztaczaliśmy pod wymiar sworznia. Tłoki na gorąco do korbowodów oraz pierścienie. Po dwa szły licząc od dołu tłoka olejowe na blaszkach, na przemian, następne dwa zgarniające i jeden ostatni od góry chromowany chyba kompensacyjny. Tłok nakładaliśmy przy pomocy taśmy ściskającej. Przykręciliśmy korbowody do wału, zakręciliśmy miskę i na tym stop. Zabrakło czasu. W sumie proste rzeczy jak np. przykręcenie miski olejowej nastręcza wiele problemów, tak więc porady w każdym temacie ulepszają pracę innym. Dalsza część pracy za kilka dni.

  • #37 18 Sty 2014 23:06
    mtracz
    Poziom 29  

    3 pierwsze pierścienie od góry miały symbole oznaczające górę?

  • #38 19 Sty 2014 00:50
    arturssp
    Poziom 16  

    Pierwszy mógł mieć górę zaznaczoną i ewentualnie olejowy zgarniający. Reszta raczej bez oznaczeń.

  • #39 19 Sty 2014 11:59
    dariusz6811
    Poziom 10  

    Faktycznie, część z tych pierścieni miała oznaczona górę, chyba dokładnie dwa, ale które to były tego nie pamiętam. Zwróciliśmy uwagę na ich rodzaj, czyli chromowy od góry i tak dalej, przy zakładaniu patrzyliśmy także na ich profil, zakładając tak aby zgarniały

  • #40 06 Cze 2014 11:55
    Piotr1.
    Poziom 14  

    W moim przypadku był poluzowany wtryskiwacz. Temat rozwiązany. Dziękuję za podpowiedzi.

  • #41 09 Cze 2014 08:09
    dariusz6811
    Poziom 10  

    U mnie też miałem też miałem poluzowany jeden wtrysk, ale jak rozebraliśmy górę to okazało się, że wszystko jest do remontu

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty