Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW Lupo 1.4 16V 75KM - Tryb serwisowy?

fargels 24 Lis 2013 23:53
  • #1 24 Lis 2013 23:53
    fargels
    Poziom 9  

    Od jakiegoś czasu w samochodzie zapalała się kontrolka check engin. Podłączyłem pod vag i błędy skasowałem aby pojeździć parę dni i sprawdzić w czym problem. Po skasowaniu błędu silnik normalnie odpalił bez żadnych błędów. Po przejechaniu ok 1km zapaliła sie kontrolka EPC i check engin pojazd zaczął gasnąć przy mocniejszym naciśnieciu na pedał gazu. Wróciłem sprawdziłem błędy i były takie:

    17950 Czujnik położenia przepustnicy 1 - zła funkcja
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    Po wyczyszczeniu przepustnicy błedy:

    17989 Zakres regulacji przepustnicy - ustawienia podstawowe
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17950 Czujnik położenia przepustnicy 1 - zła funkcja
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    Po odpaleniu silnika kontrolka EPC i check engin się świeci tylko 1300 obrotów /czytałem gdzieś, że jest to tryb serwisowy?/ i zero reakcji na pedał gazu. Adaptacji przepustnicy nie da się zrobić bo wyżej wymienione błądy cały czas sie pokazują. Chociaż w vag pisze adaptacja OK ja nic nie słyszałem aby przepustnica zapracowała.

    Wymieniłem przepustnicę na inną ale błędy wyskakują te same.
    W vagu jak ręcznie ruszam przepustnicą widać jej pracę.

    Miał ktoś podobny przypadek co można sprawdzić lub jak pozbyć się tych błędów.
    Za pomoc z góry dziękuję.

    PS.Odłączenie akumulatora na dłużej nic nie daje.

  • #2 25 Lis 2013 17:59
    grzechu40
    Poziom 21  

    A gdzie masz potencjometr do przepustnicy przy pedale gazu czy na przepustnicy? Tam szukaj odpowiedzi na swój problem.

  • #3 25 Lis 2013 23:09
    fargels
    Poziom 9  

    Potencjometr jest przy pedale gazu. Na pewno go jutro sprawdzę. Wystarczy sprawdzić oporność czy się zmienia czy jakieś inne wartości są do zmierzenia?

  • #4 26 Lis 2013 08:20
    grzechu40
    Poziom 21  

    Wartości mogą być w Ω, Voltach albo procentach sprawdzając diagnostyką do VW.

  • #5 27 Lis 2013 09:11
    fargels
    Poziom 9  

    W vagu nie znalazłem bloku wyświetlającego pracę pedału gazu. Wymontowałem sprawdziłem ale po naciśnięciu pedału gazu nie zmienia się wcale oporność na żadnych pinach. Znalazłem inny pedał gazu za 40zł jak dojdzie dam znać czy pomogło.

    PS. Niestety po zmianie pedału gazu na inny objawy i błędy są takie same. Co można jeszcze sprawdzić? Zostaje sama instalacja?

    Po dogłębnym sprawdzeniu niestety padł komputer.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty