Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Regulator napięcia. Jak sprawdzić czy jest dobry?


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Regulator napięcia. Jak sprawdzić czy jest dobry?
Autor
Wiadomość
maester
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 34
Miasto: kielce

Post#1 Post autora tematu 23 Mar 2005 00:55   

regulator napiecia


witam
jak sprawdzic czy regulator napiecia (ladowanie) jest dobry? pomierzylem ladowanie i uzyskalem takie wyniki: zaraz po uruchomieniu silnika ladowanie ok. 14,3V, po wlaczeniu swiatel mijania ok. 13,8V - niby wszystko ok. ale po spadku obrotow (bieg jalowy, temp. 90*C), ladowanie spada odpowiednio do 14V / 13,5V, do tego jak wlaczylem ogrzewanie szyby, radio, to zaczelo spadac do 12,7V, a ekstremalnie po wlaczeniu dmuchawy (juz praktycznie wszystkie odbiorniki pradu, chyba max. pobor), spadlo ponizej 12V! ok. 11,7V. oczywiscie po zwiekszeniu obrotow, napiecie jest troche wyzsze (skacze), ale to inna rzecz.

czy ten regulator napiecia jest ok? ewentualnie jak go mozna jeszcze sprawdzic / przetestowac?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Mar 2005 00:55   





Powrót do góry
   
JACHO
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Sty 2004
Posty: 481
Miasto: KWIDZYN

Post#2 23 Mar 2005 01:21   

regulator napiecia


A akumulator masz sprawny ??
Wygląda mi to na prawidłowe działanie regulatora , ale na niedomaganie akumulatora ,bądz złe przewodzenie instalacji ( połaczenia z masa lub końcówek na przewodach)
Swoja drogą przy takim obciążenu to też zależy jaki to akumulator ( nie podałes parametrów ) i jaki prad ładowania alternatora, dopiero możemy stwierdzić czy objawy są nietypowe w danej sytuacji.
Myslę , że nie jest to 126p.
Podsumowując - na wolnych obrotach alternator ma prawo niedomagać przy zwiększonym poborze pradu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Mar 2005 01:21   





Powrót do góry
   
krzwil
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 17 Maj 2004
Posty: 43

Post#3 23 Mar 2005 09:43   

Re: regulator napiecia


To jest naturalny objaw. Załóżmy że masz alternator 60A (tyle maksymalnie wyprodukuje alternator przy odpowiednio wysokich obrotach), w 126p chyba 45A. Oblicz teraz bilans mocy. Światła - 2x55W (przód) +2x10 (tył) +kilka amper pompa paliwowa (jeśli to nie maluch) i układ zapłonowy + ok10A ogrzewanie szyby + radyjko na ful ok5A co pewnie w sumie zamknie maksymalną wydajność alternantora. Aby pewnie sprawdzić alternator trzeba by było pomierzyć na stanowisku probierczym. Możesz jednak zrobić dokładny bilans mocy (sprawdzić katalogową wydajność alternatora i policzyć wszystkie obciążenia). Wtedy dopiero włączyć wszystkie obciążenia i na wyższych obrotach mierzyć napięcie na akumulatorze.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Mar 2005 09:43   





Powrót do góry
   
kordel
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 28 Paź 2004
Posty: 803
Miasto: Lubartów

Post#4 23 Mar 2005 09:45   

Re: regulator napiecia


Tak, JACHO ma racje. Czestym objawem uszkodzenia regulatora napiecia jest wieksze napiecie ladowania na biegu jalowym przy wylaczonych odbiornikach (np. 15-15,5V). Podaj jeszcze jakie to auto (model, rok i koniecznie silnik) i jaki masz akumulator (producent, pojemnosc i ile ma wiosen :-)).
Powrót do góry
   
maester
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 34
Miasto: kielce

Post#5 Post autora tematu 23 Mar 2005 10:49   

regulator napiecia


dziekuje za odpowiedzi - jestes wlasnie w trakcie wykluczania niektorych niedomagan w instalacji elektrycznej (akumulator za dobrze nie trzyma, zwlaszcza po kilku dniach bez uruchamiania silnika), a jestem juz na 99% pewny, ze to wina wlasnie akumulatora.

zmierzylem juz pobor pradu w czasie bezczynnosci i wynosi on max. 0,08A - wiec rozladowywanie z tego powodu raczej odpada.

teraz wlasnie chce sie upewnic czy z regulatorem napiecia i ogolnie z ladowaniem jest wszystko ok. samochod to Skoda Felicia `97, silnik 1,3 MPi, co do pradu ladowania alternatora, to nie jestem pewny albo 55A albo 70A (ale raczej niestety to pierwsze), a akumulator czyli glowny podejrzany to Centra Plus 50Ah i nie jest jeszcze taki stary - ok. 2,5 roku.
Powrót do góry
   
kordel
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 28 Paź 2004
Posty: 803
Miasto: Lubartów

Post#6 24 Mar 2005 11:37   

Re: regulator napiecia


Starosc nie radosc, ale czasami mlody wczesniej pada :-)
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Regulator napięcia. Jak sprawdzić czy jest dobry?
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Jak sprawdzić czy regulator napięcia nie jest spalony. (4)
jak sprawdzić czy jest dobry silnik krokowy (2)
Jak sprawdzić czy przekaźnik wycieraczek jest dobry ? (19)
jak sprawdzić czy moduł zapłonu jest dobry ? (1)
Jak sprawdzić elektroniczny regulator napięcia (5)
Jak sprawdzić regulator napięcia ? Omega B 2.0 16V (1)
Jak sprawdzić regulator napięcia 12V do alternatora? (4)
regulator napięcia do opla z silnikiem isuzu-jak sprawdzić (8)
jak jest podłączony regulator napięcia w oplu? (4)
Regulator napięcia "chińol", jak sprawdzić? (9)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.058 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony