Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kopia Pa 600 stx - jaka zwrotnica, jaki bas?

didżej321 08 Gru 2013 11:41 1635 9
  • #1 08 Gru 2013 11:41
    didżej321
    Poziom 16  

    Witam!
    Poruszę dość szeroki temat o pa 600 stx od razu na początku informuję że szukałem wiele na forum lecz nie znalazłem tego dokładnie czego ja szukam wiec też dlatego utworzyłem ten temat.
    Tak więc planuję w najbliższym czasie zrobić kopie słynnych pa 600 stx. I co do tego mam 2 pytania otóż jaki dać midbass do tych nadstawek? tak jak większość WM.STX.12.2.500.8.F.S.MC (GDN-30-400-SE)? czy może coś innego lub wgl. z innej stajni? Driver jak rozumiem spokojnie wystarczy.
    Drugie moje pytanie brzmi Czy lepiej zrobić samemu zwrotnice czy też kupić ze strony stx'a? Lecz tam z tego co się orientuję razem z terminalem kosztuje 120zl ;/

    Pozdrawiam

  • #2 15 Gru 2013 09:57
    JerzyPed
    Poziom 19  

    Zauwazylem, ze nikt Ci nie odpowiada na Twoje pytania, wiec postaram sie cos napisac.
    Jezeli robisz kopie PA-600, to najlepiej uzyc te sama glosniki co w orginale i ta sama zwrotnice ktora mozesz kupic gotowa, lub zrobic samemu i chyba bedzie troche taniej. Jezeli chodzi o glosniki basowe z innych stajni, to jest tutaj duzy wybor lepszych i drozszych glosnikow zachodnich np. Eminence, Beyma, Sica, Faital, 18-sound, Celestion, Fane (kolejnosc przypadkowa) i wiele innych. Do tych glosnikow rowniez moze wystarczyc D800. Ale tutaj juz trzeba zaprojektowac odpowiedni litraz kolumny ze strojeniem (Bass Reflex) oraz trzeba tez zaplanowac zwrotnice, czyli duzo wiecej roboty, ale mozna poszukac gotowe projekty i tylko to skopiowac. Wszystko zalezy od tego ile kasy chcesz na to wydac.

  • #3 15 Gru 2013 16:31
    didżej321
    Poziom 16  

    Będę to robił stopniowo np jeden miesiąc zrobię kasty w następnym zamówię głośniki. Myślałem o kwocie 900 zl max żeby się zmieścić w tym budżecie a jeśli nie da rady to najwyżej trochę poczekam i dołożę, myślałem dać głośnik eminence kappa 12" lecz warto też podkreślić że te nadstawki będą "cięte" crossoverem

  • #4 17 Gru 2013 09:07
    JerzyPed
    Poziom 19  

    Jezeli chodzi o gotowe projekty, to nie mam zadnych, ale wiele projektow znajdziesz w google wpisujac hasla:
    Speakerplans.com
    Free Speaker Plans
    Projekty-Estradowiec.pl (ostatnio widzialem tam ciekawy projekt PD 112 (2-way) na glosnikach Selenium projektanta Michala Kaczmarka).
    Projekty mozna tez znalezc w niektorych wydaniach magazynu "Performing Musician".
    Tuaj na tym forum znajdziesz dobre projekty dobrych projektantow takich jak np. Granat, Silver Sound, Dr_Aus, DDN i innych.
    Pozdrawiam i zycze "milej zabawy w budowie wlasnych kolumn". Mam nadzieje, ze napiszesz nam na co sie zdecydowales i jak udala sie realizacja wprojektu.
    Jerzy

  • #5 19 Gru 2013 00:25
    didżej321
    Poziom 16  

    Szukałem trochę po tych stronach co kolega podesłał lecz nic ciekawego nie znalazłem ;/

  • #6 19 Gru 2013 08:03
    JerzyPed
    Poziom 19  

    W takim razie jest prosba do forumowiczow, jezeli ktos z Was posiada jakis ciekawy projekt typu 12"+ driver, to jest prosba o podeslanie linku.
    Pozdrawiam,
    Jerzy

  • #7 19 Gru 2013 10:01
    marian133
    Poziom 36  

    JerzyPed napisał:
    Tuaj na tym forum znajdziesz dobre projekty dobrych projektantow takich jak np. Granat, Silver Sound, Dr_Aus, DDN i innych.


    Od kiedy DDN jest stawiany na równi z Granatem, Silverem czy Dr_Ausem? :)

    Taniej i lepiej nie zrobisz niż PA600.
    Tu jest wszystko opisane, nic tylko kopiować: http://www.stx.pl/pa-600-8-fr-schemat.html
    Obudowę możesz zrobić taką jaką zaleca producent, czyli 45L 55Hz.

  • #8 19 Gru 2013 11:23
    JerzyPed
    Poziom 19  

    Czesc Marian, dziekuje za zauwazenie mojego bledu i jednoczesnie przepraszam Panow Granata, Silver S, Dr-Ausa za to, ze na rowni z Wami pomylkowo umiescilem forumowicza DDN.Przejrzalem dokladniej forum i teraz moge sprostowac, ze DDN specjalizuje sie w budowie zwrotnic, a wyzej wymienieni Panowie to profesionalisci z duza wiedza i praktyka ktorzy projektuja i produkuja sprzet glownie na zachodniej produkcji glosnikach.
    Zycze wszystkim Wesolych Swiat i szczesliwego Nowego Roku.
    Jerzy

  • #9 19 Gru 2013 15:18
    marian133
    Poziom 36  

    DDN napisał:
    A co do ilości projektów to mam ich parę, wiele nie zostało publikowanych bo i po co swój trud i włożona prace ukazywać by potem ktoś poszedł na łatwiznę i sobie skopiował.


    Kolegom z DIYaudio to jednak nie przeszkadza i publikują swoje projekty: http://diyaudio.pl/forumdisplay.php/39-Projekty a wiesz dlaczego? bo są profesjonalnie wykonane.

    DDN napisał:
    Wydaje ci się marian


    ...i nie wydaje mi się, tylko to prawda.
    Jeśli przedstawisz swój własny, w pełni potwierdzony pomiarami projekt, to wtedy możesz pisać ze projektujesz... jak na razie to tylko wać pan gadasz głupoty.

  • #10 19 Gru 2013 15:40
    DDN
    Poziom 31  

    No to już jak lubią ja np.nie wszystko co zbudowałem chce pokazać chyba że jest to coś prostego, lub skopiowanego co i tak wszyscy znają. Wiele firm i instytucji nie chwali się swoimi osiągnięciami które z wielkim trudem zdobyły bo po co?by potem ktoś z ich patentu czerpał korzyści? No pomyśl logicznie czy chciał byś aby ktoś zarabiał kasę na twoim pomyśle nad którym straciłeś kawał zdrowia?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME