X

Myjka "karcher" - niskie ciśnienie wody

berlingo 24 Mar 2005 22:07
  • #1 24 Mar 2005 22:07
    berlingo
    Level 20  
    Helpful post? (+5)
    może ktoś mi poradzi jak naprawić myjkę ,karcher , na 220 v z aluminiową pompką przy włączonym silniku brak ciśnienia na lancy woda leci jak z kranu nieraz zaskoczy na 2 sek i dalej nic
  • #2 25 Mar 2005 19:46
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Sprawdź regulator ciśnienia oraz zawory na tłokach.
    Może filtr jest przytkany lub pompa zasysa powietrze.
  • #3 26 Mar 2005 11:03
    berlingo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    czy regulator ciśnienia jest pod 4 śrubami na górze pompy
  • #4 26 Mar 2005 19:11
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    Helpful post? (-2)
    Mialem przypadki ze pompa byla dobra, byly takie same objawy. Okazalo sie ze byla zuzyta dysza (czy jak to nazwac ten element) - ta na koncu "lancy".
    Proponuje podmienic sam przewod wysokiego cisnienia razem z lancą od sprawnego urzadzenia a potem dobierac sie do pompy.
    Pozdrawiam
  • #5 26 Mar 2005 19:30
    lopr_pol
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Jak mu leci z lancy jak z kranu to moze rzeczywiscie cos z pompa. Jak strumien zaczyna pylic to lanca do wymianki, mnie tez to czeka, na koncowce regulujacej dysze w lancy wyrabia sie plastik i kiszka, >150,- w plecy.
  • #6 26 Mar 2005 20:38
    berlingo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (+1)
    lanca ma końcówkę z porcelany wiec się nie wyrobi tak prędko nieraz zaskakuje na 10 sek tak jakby niedostawał wody ale dostaje
  • #7 26 Mar 2005 22:40
    lopr_pol
    Level 22  
    Helpful post? (+1)
    Koncowka to i owszem u mnie jest jak pamietam metalowa (karcher mxs720) ale regulacja jest na krzywce z plastiku i sie wyciera dziadostwo.
  • #8 26 Mar 2005 22:54
    pawelsiara74
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam dzisiaj wąsnie też miałem takli problem w modelu 520M tez woda leciała małym ciśnieniem to po rozebraniu okazało sie że w środku w pompce w zaworkach był piasek i zaworków nie zamykało i nie wytworzyło sie cisnienie. proponuje rozebrać i wszystko ładnie przeczyścić pooglądac dobrze czy zadna uszczelka nie pękła albo cos takiego :) i sprawdzić tłoczki czy ciasno chodzą czy nie przepuszczają.

    A tak jeszcze zadam pytanie czy wie ktoś jaki olej sie leje do myjki Karcher 520M i ile tego oleju?? bo ja miałem tram biały olej ale to prawdopodobni edlatego że woda sie dostała i powstał taki olej i teraz musze nalać nowy tylko że nie wiem jaki ;/
    Pozdrawiam
  • #9 26 Nov 2005 10:33
    geex
    Level 10  
    Helpful post? (+3)
    W zależności od modelu Karchera przyczyn może być kilka:
    1) najprawdopodobniej - zawór nadmiarowy w modelach k 720 i k 520 zablokowany
    rada: wyjąć przesmarować silikonem wodnym (nie mylić z budowlanym) i założyć ponownie o ile O-Ringi na nim są całe i nie zużyte
    2) zawory ciśnieniowe są do wymiany czyli porysowane ich gniazda lub talerzyki (wykonane z teflonu) regeneracja nie wchodzi w grę za ok 17 zł należy kupić nowe
    3) jak wspomniano wcześniej czasami tylko zanieczyszczenia między zaworami uniemożliwiają wytworzenie ciśnienia (zawory nie domykają się do końca)
    4) sprawdzić uszczelniacze wysokociśnieniowe (czarne pierścienie w głowicy pompy,w których "chodzą tłoki") i same tłoki czy nie są zużyte
    5) sprawdzić czy nie ma wycieków przy pompie lub na odcinku węża wysokociśnieniowego z pistoletem
    6) wypłukana dysza lancy również może być przyczyną


    P.S. W sprawie oleju najlepiej aby bz to smar silikonowy ale może być też olej silnikowy (lepszej jakości)


    W razie pytań proszę pisać : geex(małpa)o2.pl -temat : Karcher serwis :):D
  • #10 06 Aug 2007 17:47
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (-3)
    Czy końcówkę do lancy tą mosiężna dysze oblana plastikiem można dokupić? Dzwoniłem do jednego serwisu to mówili że nie tylko cała lanca -130zł pewnie netto..

    Trochę to dziwne bo lanca jest rozkręcana więc pasowało by jakby to było wymienne.
  • #11 06 Aug 2007 17:52
    azu
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Można. Próbują ci wcisnąć lancę "extra" :D. W moim K720 miałem ten sam problem, okazało się, że uszkodzona była dysza.
  • #12 06 Aug 2007 20:16
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    No to pojeżdze po wszystkich jak mi nie sprzedadzą , u nas są chyba 3 serwisy jak nie 4.
    Co ciekawe karcher na swojej głównej stronie udostępnia katalog z częściami np do mojego 520M tu jest link:
    http://scripts.karcher.com/scripts/bta/document/ETL-59558330-PL.pdf

    Jest też gotowa wyszukiwarka po modelu lub numerze produktu. Jak się wybierze kod podobny tylko np zamiast 1.069-130 damy zkoncówką - 280 GB mamy wersje Polish :) :)

    edit:
    ------------------

    Hmmmm przejrzałem tą listę części i nie widzę tam tej dyszy w dziale lanca. Kupowałeś to? - bo w twoim modelu także tego nie widać http://scripts.karcher.com/scripts/bta/document/ETL-59557390-PL.pdf
  • #13 06 Aug 2007 22:04
    azu
    Level 17  
    Helpful post? (+2)
    Kupił mi kumpel we Wrocławiu, bo u mnie w mieście nie ma serwisu.
  • #14 06 Aug 2007 22:30
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Nie wiesz na jakiej ulicy?
  • #15 13 Aug 2007 20:43
    pulikow
    Level 20  
    Helpful post? (+2)
    Mam podobny problem z Karcherem 570.
    Mianowicie wysokie ciśnienie "pulsuje" tak że przez sekundę jest wysokie ciśnienie a przez nastepną go nie ma i tak cały czas.
    Manometr leci na około 150bar i następuje spadek do zera (i tak w kółko).

    Jeśli zmniejszam ciśnienie regulatorem to w okolocach 40 - 50bar udaje mi się ustawić stały strumień wody.

    Pompa nigdzie nie cieknie więc uszczelnienia tłoczków wyglądają na dobre.

    Podejżewam, że to regulator ciśnienia szwankuje.
    Wymieniłem na nim oring ale nie miałem takiego samego więc dałem grubszy - w efekcie nastąpiła mała zmiana - pulsowanie było "wolniesze" 2 sekundy ciśnienia i dwie sekundy przerwy.

    Co powienienem zrobić w tym przypadku?
  • #16 15 Aug 2007 23:28
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (+2)
    Czy regulator ciśnienia to z opisu zawór nadmiarowy?

    Regenerowąłem swoją dysze i teraz mam że jak ustawie na maxa i tak włącze, to przerywa - pompa włącza się i wyłącza. Jak ustawie pierw małe cisnienie i dokręce powoli na maxa to już ciągnie, ale często zaczna znowu pulsować. Oringi też dałem nowe- już myślałem ze może dysze zrobiłem za ciasną i pompa ma za duzy opór( "myśli" że pistolet nie włączony)i zawór odłącza.

    Zaworki, uszczelniacze także nowe.
  • #17 16 Aug 2007 10:30
    pulikow
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Rozmawiałem z jednym "macherem" od myjek i ten krótko stwierdził - rozwiercić lekko dyszę lancy.

    Trochę to logiczne ponieważ u mnie zaobserwowałem właśnie nadmierny wzrost ciśnienia i następnie rozłączenie.
    Cziśnienie przy mojej dyszy szło na ok 160bar czyli znacznie więcej niż przewidują parametry myjki.
    Zrobiłem mały eksperyment: przekręciłem końcówkę lancy w położenie niskiego ciśnienia, nacisnąłem spust i jednocześnie ręką przekręcałem końcówkę w kierunku wysokiego ciśnienia.
    Udało mi się w ten sposób wyciągnąć około 140bar stałego ciśnienia a później już załączał się zawór.
  • #18 16 Aug 2007 11:37
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (+2)
    Też tak myśłe bo teraz normalnie idzie jak burza, tak na 95% mocy pracuje ciągle czasami jak sie tak rozchodzi i dokrece na maxa to często pracuje dalej, ale czesto też przerywa jak za szybko dokręce na max. Nie mniej z metra moge siekać punktowo co popadnie. Na starej by uzyskać podobny efekt czyszczenia a nawet słabszy to musiałem 'psikać' dosłownie z centymetra bo struga była taka jakby trójkątna.
  • #19 23 Aug 2007 17:46
    as66
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam podobny problem - może ktoś podpowie rozwiązanie problemu:

    Myjka z gorącą wodą HDS 550C pulsuje w cyklach kilkusekundowych.
    (w trybie "chemia" nie pulsuje - ciśnienie mycia jest niskie)

    Wszystko wskazuje na to, że winne jest ciśnienie, bo po zdjęciu lancy nie pulsuje (choć lanca jest drożna).

    Co najpewniej się popsuło: łacznik ciśnieniowy? (gdzie on jest?)

    Elementy uszczelnień?

    Coś innego - może zakamieniona nagrzewnica?

    Help!
  • #20 20 Dec 2007 19:41
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (-1)
    Witam, nie chciałem tworzyć nowego wątku więc podłączam się pod ten.

    Mam takie pytanko: jakie sa ceny części eksploatacyjnych do myjek firmy karcher? Konkretnie chodzi o chyba dość popularną myjkę 570. Mam większą myjkę (6/13C+) ale zapragnęłem sobie kupić coś małego, przenośnego a chyba lepiej zregenerować coś ze starszych ale myślę trwalszych maszyn. Interesują mnie takie części jak zawory, uszczelniacze tłoków i co tam jeszcze wartoby pomieniać.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • #21 20 Dec 2007 22:58
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Mnie wyszło w sumie jakieś 30% nowej. Jakbym dokupił nową lance to by było blisko 40% aktualnej ceny sklepowej. Części są drogie. Zaworki 17zł (za sztuke) gniazda, uszczelniacze też coś koło tego. Zadzwoń, podjedź zapytaj, powiedzą ci bo częsci sprzedają.
    Kompletny remont z tłoczkami i lancą to by było z pewnością 50% (obecnie w sklepie 750zł nowa). Warto sie zastanowić i jak czasami przerywa to rozebrać przeczyścić i jeżdzić ile sie da i potem.. kupić nową. Bo masz nową lance, przewód itd.

    No chyba że zaczną robić podróbki lanc, ostatnio widziałem w Castoramie, ale do mojego nie było.
    Jak na nasze polskie.. warunki za lance 120 czy 130zł, czy głupi filtr wody 40zł, to troche dużo. Ogólnie Karcher jest drogi, a dziś to już nie jest to co 10 lat temu że byli tylko oni na rynku.. Dlatego warto sie zastanowić nad inną firmą. Pochodzi tyle samo a zamiast płacić za remont 50% po kilku latach i dalej mieć starego Karchera lepiej kupić następny nowy Einhel, czy BLACK&Decker czy inny.
    Ceny są holendarne wg. mnie - dokup sobie końcówke do mycia auta, dzyszę obrotową, dysze do piaskowania albo przepychania kanalizacji to byś kupił następny karszer albo dwa..
  • #22 21 Dec 2007 19:28
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jeśli uszczelniacze nie będą nosić widocznych śladów zużycia a olej będzie czysty to chyba nie ma ich co wymieniać. Wymienię zaworki bo one najbardziej decydują o pracy myjki. Oringi można zastąpić standardowymi więc w sumie nie powinno być strasznie drogo. Jak cała impreza (łącznie z myjką) zmieści się w 300 zł to chyba będzie nie najgorzej. 570 to chyba dobry model więc za te pieniądze nic lepszego się nie znajdzie. Nowe modele (te tańsze) mają silniki szeregowe (komutatorowe) co w połączeniu z wilgocią nie jest zbyt szczęśliwe. Silnik indukcyjny (jak w 570) ma z natury wolniejsze obroty więc nie potrzeba dodatkowej przekładni czyli niezawodność wyższa.

    Czy ktoś wie jaki olej i ile się leje do komory olejowej? W moim HD 6/13C karcher przewiduje zwykły silnikowy 15W/40 ale co powinno być w 570?
  • #23 21 Dec 2007 19:35
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Są 'specjalne' oleje ze znaczkiem karszera, jakieś tam ekologiczne niby na bazie silikonu. Jest drogi i w butelkach chyba litrowych ( chyba 80zł) więc nie bardzo się opłaca go kupowac, bo tam nie wchodzi nawet szklanka. Nawet w serwisie ( takim nie naciągającym na koszty) ci powiedzą, że można zalać zwykły przekładniowy jakiś tam GPL czy jakoś tak. Mogą ci wmawiać że musi to być półsyntetyczny, ale zwykły też bedzie. W takim zastosowaniu olej jest olej, byle nie słonecznikowy ;)

    Ja wymieniłem, bo jak rozbierałem głowica była poziomo, (trzeba mieć pionowo) i się wylał..
    Olej jak nie jest zmieszany z wodą w wyniku przecieków może zostać ten sam. Nawet jak troszke się wyleje to, on jest tam dobrze robzryzgiwany, więc super precyzja w ilości oleju nie jest konieczna, byle krzywka była zalana.
  • #24 21 Dec 2007 23:42
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ok, zwrócę uwagę na pozycję przy rozbieraniu.
    Swoją drogą to znalazłem serwisówkę od tego karchera i jest tam podany tylko symbol butelki z olejem ale ani objętości ani typu oleju nie zaznaczono.
  • #25 22 Dec 2007 00:06
    dex
    Level 27  
    Helpful post? (+3)
    To trzeba wziąść na logikę, zobaczyć jak pracuje po rozebraniu na " sucho". Tłoczki są wciskane przez krzywkę, skośnie scięty walec napedzany przez oś silnika. Ważne by krzywka, tu gdzie jest wyślizgane była zalana olejem, cała. Prawde mówiąc więcej dużo i tak nie wlejesz bo się wyleje. To się wlewa przed założeniem głowicy, przynajmniej u mnie. Ja wlałem zwykły przekłądniowy, tam nie ma dużych temperatur i obciążeń. Do tego chłodzone przez wode.
  • #26 22 Dec 2007 14:35
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Ok, dzięki za sugestie. Myślę, że dobry byłby niezbyt gęsty olej przekładniowy. Taki coś około 70W. Gęsty olej daje duże opory co niepotrzebnie obciąża silnik. Ciekawe czy sprawdziłby się np. taki od automatycznych skrzyń biegów/wspomagania kierownicy czyli ATF. Ma znacznie mniejszą lepkość a powinien spełnić swoje zadanie.

    Dziękuję za odpowiedzi i jednocześnie przepraszam za "filozofowanie". :D
  • #27 22 Dec 2007 15:22
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ja mam myjkę starego typu, dwutłokową, tłoczki napędzane mimośrodem i zalewam zwykłym Hipolem, w końcu to ma tylko smarować części trące.
  • #28 22 Dec 2007 19:50
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Rozebrałem myjkę, okazało się, że zaworów nie da się za bardzo wyjąć, przeczyścić i włożyć z powrotem bez uszkodzenia. Wg. wbudowanego ciśnieniomierza ciśnienie wynosi około 80 bar. Chyba więc zaworki będą musialy zostać wymienione w całym komplecie (6 szt.). Najgorsze, że jeden z tłoków ma rysę. Tłoki i wszelkie uszczelnienia więc wypadałoby dać nowe. Do tego zawór przelewowy się zacina - wysokie ciśnienie wchodzi raz na kilka naciśnięć zaworu lancy.

    Dosyć "plusów ujemnych" ale najpierw drobne wyjaśnienie - myjkę zakupiłem "w ciemno" na allegro, djęcie było marne. Na oko myślałem, że to 570. Dzisiaj paczka dotarła (szybko naj na obecną sytuację na poczcie) i okazało się, że to 695 a więc mocniejsza myjka - 110/130 bar/2,2 kW/450 l/min. Komora olejowa pełna czystego oleju, silnik sprawny, myjka "nie grzebana". Myślę , że opłaca się to regenerować, koszty pójdą dość do góry (tłoczki) ale na razie wydałem łącznie 170 zł.

    Może znacie jakiś tani sklep handlujący częściami do karchera?
  • #29 26 Feb 2008 00:03
    elromano
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Posiadam 2 myjki karcher 510 i karcher 205. 510 jest w pełni sprawna jedynie potrzebuję do niej wąż, pistolet i lance. Z kolei karcher 205 przecieka mi na zasilaniu wody.
    Proszę o jakiekolwiek informacje na temat tych myjek oraz jeśli to możliwe to instrukcje obsługi. Szukałem już w goglach lecz nic nie znalazłem.
  • #30 26 Feb 2008 17:59
    Los_sandalos
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Jeśli interesuje Cię schemat budowy to możesz go bez problemu zciągnąć ze strny karchera: wchodzisz w serwis->lista części-> wpisujesz K205 i już możesz go pobrać za free.
  Search 4 million + Products
Browse Products