X

Ładowanie Fiat 126p. Nie ma ładowania.

25 Mar 2005 01:47
  • #1 25 Mar 2005 01:47
    Removed
    Helpful post? (0)
    gdy mam wyłączona stacyjke pali sie kontrolka ładowania gdy wlanczam zapłon ale jeszcze silnika nie odpalam to kontrolka jest wyłączona , nie ma ładowania bo przejechałem na swiatłach 5 km i akumulator siadł(gdy odłanczam przewod od diod prostowniczych na wyłaczonym zapłonie kontrolka gasnie).przed tym zdarzeniem mia łem cos takiego ze swiatła swieciły raz na żółto slabiej a raz mocniej. prosze o szybki komentarz.dzieki
  • #2 25 Mar 2005 01:57
    DARREK
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    hmmm skoro nie ma ładowania, to może by tak zając się alternatorem.. jak sądzisz?? sprawdź czy alternator daje na wyjściu napięcie.. Jeżeli nie to wymień, a jeżeli tak to szukaj po drodze... lub napisz..

    Być może masz gdzieś zwarcie... miałem podobie w moim UNO, akumulatory ładowałem co 2 dni. Już nie mówiąc co się działo jak jechałem z włączonymi światłami...

    Pozdrawiam
    DARREK®
  • #3 25 Mar 2005 07:44
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Zwarty mostek prostowniczy i zapewne regulator alternatora do wymiany.
  • #4 25 Mar 2005 07:54
    jarecki04
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    Zwarcie w mostku prostowniczym (zwarta dioda plusowa)
  • #5 25 Mar 2005 09:11
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy.
    Ładowanie Fiat 126p. Nie ma ładowania.
  • #6 09 Apr 2005 22:48
    m_i_s_i_e_k_k
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli auto posiada regulator napięcia to może być do wymiany.
  • #7 10 Apr 2005 00:17
    pawelsiara74
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    witam jezeli świeci sie kontrolka na wyłączonym zapłonie to tylko dioda miałem tak u siebie tzn nie tylko bo jeszcze regulator mógł paść ale zaczeło się od diody wszystko, juz koledzy wyżej pisali o tym
    pozdrawiam
  • #8 12 May 2005 13:15
    sp5wcx
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    RSP wrote:
    Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy.
    Ładowanie Fiat 126p. Nie ma ładowania.


    A czy przypadkiem drugi zacisk uzwojenia wzbudzenia nie powinien być do "masy"?
  • #9 12 May 2005 14:08
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    [quote="sp5wcxA czy przypadkiem drugi zacisk uzwojenia wzbudzenia nie powinien być do "masy"?[/quote]

    Drugi koniec do masy łączy regulator napięcia - na tym polega regulacja.
    Tak jak pisało kilku poprzedników zwarty mostek prostowniczy, można go wymienić bez wyjmowania alternatora
    Pozdrawiam
  • #10 12 May 2005 14:59
    sp5wcx
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    To odwrotnie jak większości "normalnych" pojazdów, gdzie jeden koniec uzwojenia wzbudzenia przez pierścień i szczotkę jest na stałe połączony z obudową, a drugi też przez szczotkę wyprowadzony na zewnątrz i połączony z wyjściem regulatora (zacisk 67). Zacisk 15 regulatora faktycznie też jest podłączany do lampki ładowania i wyjścia alternatora. Nigdy nie miałem 126, stąd to zaciekawienie.
  • #11 23 Jun 2005 23:32
    IGI84
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Njlatwiejszym sposobem czy alternator podaje prad jest taki odlacz wszystko co masz podlaczone dodatkowo radio i jakies inne pierdoly wkrec maluczka na wysokie obroty i niech 2ga osoba odlaczy akumulator jak bedzie ladowanie to silnik niezgasnie jak niebedzie to sie zadlawi mozesz miec problem ze szczotkami glownie z ta gorna przykrecana na 2 srubki sprawdz moze pomorze pozdro.
  • #12 24 Jun 2005 00:12
    Tomek665
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    dopuki nie zmienisz diody rozłącz kleme akumulatora.
  • #13 21 Nov 2007 22:56
    BJoe
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a ja mam pytanko.
    Jakie obroty minimalne potrzebne są żeby w ogóle alternator zaczoł ładować. Bo tak myślałem żeby zapiąć go do jakiegoś wiatraka i żeby mi na działce ładował akumulator.
  • #14 22 Nov 2007 02:00
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (0)
    Poczytaj ten post, jest tu wiele odpowiedzi na te i inne Twoje pytania dotyczące elektrowni wiatrowej.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277125-6540.html
  • #15 05 Dec 2008 11:17
    trup196
    Level 1  
    Helpful post? (-2)
    Witam.mam taki problem tez z ładowaniem jezdze malczankim i co dziennie musze ładowac akumulator jestem w 100%pewien ze to jest wina ladowania bo jak na zapalonym silniku wyciagna kleme z akumulatora to gasnie i sa ciulowe obroty ile by kosztowala naprawa alternatora prosze o szybka odpowiedz:))

    Zamilcz na wieki
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products