X

Scania R420 HPI - Ustawienie Zaworów i Pompowtrysków

sikorpl 04 Jan 2014 22:56
  • #1 04 Jan 2014 22:56
    sikorpl
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam czy może mi ktoś podpowiedzieć jak rozgryźć ta tabelkę z ustawieniami zaworów i pompowtrysków u mnie na kole zamachowym jak kręcę jest TDC DOWN , 288/648 , 240/600 , 26/576 , TDC UP , 144/504 , 120/480 , 72/432 w tabelce jest tylko TDC DOWN , 120/480 , 240/600 , TDC DOWN , 120/480 , 240/600 co prawda ustawiłem zawory i pompowtryski ale metoda mijania się zaworów sprawdzałem na którym są luzy i po tym dochodziłem z tabelki który pompowtrysk ustawić ale chciałbym to jakoś załapać w prostszy sposób może ktoś łopatologicznie mi podpowie jak to załapać ewentualnie jak czytać te znaki z mojego kola zamachowego i podkładać je pod te z tabelki z góry dzięki.
  • #2 04 Jan 2014 23:43
    kwok
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    To proste jest. Masz 6 cylindrów czyli zapłon następuje co 120°, stąd jest:
    1 - TDC UP=0°
    5 - 120°
    3 - 240°
    6 - 360°=TDC UP=0°
    2 - 480°=120°
    4 - 600°=240° i to powinno odpowiadać "mijance".

    Te pozostałe wartości w stylu 288/648 służą pewnie do kontroli zapłonu albo ustawiania pompek albo jeszcze do czegoś innego. Nie wiem jak ustawiałeś pompki ale w Iveco Cursor zawory stawia się np na 1 a luz pompki na chyba 5, dalej zawory 5 a pompka 3 itd. Nie pamiętam czy akurat taka kolejność ale na 100% pompkę się ustawia na innym cylindrze niż zawory.
  • #3 05 Jan 2014 00:31
    sikorpl
    Level 10  
    Topic author Positive voted Helpful post? (+6)
    No właśnie u mnie na kole jest
    1: TDC DOWN
    2: 288/648
    3: 240/600
    4: 26/576
    5: TDC UP
    6: 144/504
    7: 120/480
    8: 72/432
    jak to dopasować do poszczególnych cylindrów czy ustawienie TDC DOWN TO mijanie się zaworów na 1 cylindrze ?? czyli 1 pozycja z tabelki ??
  • Helpful post
    #4 05 Jan 2014 01:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Positive voted Helpful post? (+7)
    Ta procedura jest banalnie prosta:

    Intersują cię tylko 3 znaki na kole:
    1 TDC DOWN
    2 120/480
    3 240/600

    Ustawiasz koło zamachowe na TDC DOWN (zawsze patrzysz w dolnym okienku nigdy w górnym!!!) i sprawdzasz w którym miejscu wg tabelki jesteś. Musisz ustalic w którym miejscu jesteś ponieważ by poprawnie ustawić zawory musisz obrócić kołem zamachowym dwa razy. Więc jeśli ustawiles koło na TDC DOWN to patrzysz sobie zgodnie z tabelką na którym cylindrze masz wymiane a na którym zawory do regulacji. Zawory do regulacji to te które mają niewielkie luzy. Wiec sprawdzasz sobie zawory na cylindrze 1 i na 6 i w zależnosci od tego które zawory regulujesz to albo jestes w pkt 1 tabelki albo w punkcie 4. Jak juz wyregulujesz zawory na odpowiednim cylidrze to obracasz kolo na znak 120/480 i regulujesz zgodnie z kolejnym punktem tabelki. I tak w kólko az obrócisz walem dwa razy i wyregulujesz wszystkie zawory i pompowtrski. Prościej nie umiem tego wytłumaczyc. Jak masz jakies pytania to zadzwoń do mnie to ci przez telefon wytłumacze jak masz to zrobić.
  • #5 15 Feb 2014 10:41
    normales
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Szanowni koledzy, przy okazji zapytam co ile kilometrów powinno się przeregulować zawory w R420 HPI?
  • #6 15 Feb 2014 22:21
    szaman108
    Level 27  
    Helpful post? (+2)
    Witam co duży serwis poczytaj do której grupy przeglądów klasyfikuje się Twoja maszyna :D
  Search 4 million + Products
Browse Products