Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stukanie w subwoofer Edifier S550

sputnik69 15 Sty 2014 20:01 1692 17
  • #1 15 Sty 2014 20:01
    sputnik69
    Poziom 9  

    Mam głośniki 5.1 marki Edifier.

    Jakiś czas teamu coś się porobiło i przy zmianie głośności z 8 na 9 (bez względu czy na panelu czy z pilota) słuchać było w głośniku niskotonowym lekkie puknięcie.
    Coś co można przeżyć, ale przy ustawieniu poziomu głośności w okolicy 24 lub 45 sub w pewnym momencie zaczynał buczeć.

    Głośniki sprawdziłem na dwóch kartach dźwiękowych i niestety na obu było to samo.

    W ramach gwarancji wysłałem je do naprawy.
    Dziś dostałem email, że u nich wszystkie kanały grają ok i nie ma żadnego problemu i że mogą mi głośniki odesłać jutro.

    Co z tym można zrobić?

  • #2 15 Sty 2014 22:13
    Pablo1964
    Moderator

    Przyjąć przesyłkę i ewentualnie reklamować w razie potrzeby.

  • #3 16 Sty 2014 07:15
    sputnik69
    Poziom 9  

    To jest dosyć jasne.
    Chodzi mi bardziej o to co zrobić jeśli cały czas będzie to samo.
    Reklamować w nieskończoność?

    Napisałem wczoraj do serwisu wiadomość z dokładnym opisem tego co się dzieje to odpisali mi, że przetestują głośniki przez kilka dni na różnych kartach dźwiękowych. Ciekawe jak do tej pory jest sprawdzali.

    Inna sprawa to sama awaria głośników.
    Co może być jej przyczyną?
    Sub zachowuje się w opisany przeze mnie sposób nawet przy wyłączonym komputerze.

  • #4 16 Sty 2014 07:25
    Pójdę boso
    Poziom 20  

    Czasami Ty musisz pokierować serwisem. Ja tak miałem jak wysłałem im cb radio do jednego z serwisu. Odesłali bo u nich sprawne. Wysłałem jeszcze raz, dzwoni typ i mówi, że sprawne i u mnie w radiu coś nie tak. Mówię Panie rozbierz to i zobacz (...). Na drugi dzień dzwoni, że wysyła naprawione, był zimny lut.

  • #5 22 Sty 2014 16:03
    sputnik69
    Poziom 9  

    Dostałem dziś głośniki.
    Satelity te, które były i subwoofer testowy.
    Ten SUB działa dobrze.

    Dzwoniłem do firmy tam jeden z pracowników polecił mi zostawić ten subwoofer.
    Byłoby cacy gdyby nie był to egzemplarz, który służył do testów (nie za to płaciłem). Inna sprawa to taka, że ten testowy SUB ma kilka otarć.

    Pracownik firmy powiedział, że będzie problem z wymianą na nowy bo mój model nie jest już produkowany i polecił mi kontakt z szefem poprzez email co też zrobiłem.
    Teraz czekam na odpowiedź, ale chcę być przygotowany więc czy możecie mi powiedzieć teraz co w tej sytuacji mogę zrobić?

  • #6 22 Sty 2014 19:25
    Pablo1964
    Moderator

    Jeżeli głośniki nie są już produkowane, możesz żądać zwrotu pieniędzy...

  • #7 22 Sty 2014 21:40
    sputnik69
    Poziom 9  

    1.
    Wygląda to tak, że głośniki kupiłem w SklepWGK.pl, a dystrybutorem jest Impuls-PC.
    Jakiś czas temu (poprzednia awaria - trzeszcząca satelita) SklepWGK polecił mi żebym głośniki wysłał do dystrybutora. Tak zrobiłem i ze 2 dni później miałem nową satelitę w domu.

    Tym razem problem jest z SUBem. Wymienić nie mogą, a z naprawą będzie problem.
    Impuls napisał, że mogę oddać do SklepWGK, ale pewnie policzą czas użytkowania i obetną część kasy. SklepWGK napisał, że jak dostarczę do nich głośniki to będą próbowali je zwrócić do producenta poprzez dystrybutora (czyli poprzez Impuls).

    Jak to w końcu ma wyglądać? Od kogo żądać pieniędzy? Mogą oddać mniejszą wartość niż zapłaciłem? Kto i jak liczy amortyzację (bo to chyba o to chodzi).

    2.
    Czy cała ta kwestia opiera się o niezgodność towaru z umową?

    3.
    Jak ugryźć kwestię tego, że oni twierdzą, że głośniki są ok, a u mnie jest coś nie tak?

  • #8 22 Sty 2014 22:49
    398216
    Usunięty  
  • #9 23 Sty 2014 15:23
    sputnik69
    Poziom 9  

    Co do założeń t o S550 miał bardzo pochlebne opinie i dlatego go wziąłem.
    Sprzęt ma i grać i wyglądać. Kupiony nowy i jak znam siebie to za 10 lat wyglądałby tak samo jak w dniu zakupu.
    Może nie jest to najwyższa klasa, ale za 1500zł nie jest łatwo znaleźć amplituner 5.1 i głośniki - mi się nie udało (nawet jeśli ampli ma być używany)
    W tej chwili mógłbym nieco dołożyć, ale:

    1. Jak żądać zwrotu pieniędzy skoro dystrybutor twierdzi, że z głośnikami jest wszystko ok?
    2. Czy to prawda, że nawet jeśli kasę zwrócą to i tak mogą oddać mniej bo sprzęt jest używany?

  • #10 23 Sty 2014 16:10
    398216
    Usunięty  
  • #11 23 Sty 2014 17:42
    sputnik69
    Poziom 9  

    Dali zamiennik żebym sprawdził czy przypadkiem u mnie coś nie szwankuje w instalacji elektrycznej bądź w ustawieniach :)

    Dziś dostałem email, że odeślą mój sub, a zabiorą ten testowy, ale proszą o wstrzymanie się do jutra bo szukają nowego u innych dystrybutorów i sprzedawców.

    Pisałem też do firmy edifier żeby upewnić się czy na pewno produkt nie jest już wspierany. (na stronie edifiera te głośniki są)

  • #12 23 Sty 2014 18:05
    398216
    Usunięty  
  • #13 24 Sty 2014 07:38
    sputnik69
    Poziom 9  

    Jeszcze chciałbym wrócić do tego co napisałem w tytule tematu czyli do stukania w subwooferze.

    Czym to może być spowodowane?
    Przy zmianie głośności z 8 na 9 i z 9 na 8 słychać puknięcia. Bardzo ciche, ale są.
    Zmiana głośności następuje poprzez pokrętło na panelu, który podłączony jest do suba 15-pinową wtyczką (odwrotność monitorowego D-SUB [nie mogę sobie przypomnieć nazwy]).
    Można też zmieniać głośność pilotem. W obu przypadkach jest to samo.
    Problem leży po stronie samego głośnika czy może po stronie panelu?

  • #14 24 Sty 2014 08:36
    398216
    Usunięty  
  • #15 24 Sty 2014 11:45
    sputnik69
    Poziom 9  

    Tylko dla wymienionych wartości.
    I żeby nie było, że jestem psychopatą bo zawracam sobie głowę takimi pierdołami (choć trochę pewnie jestem : ) ) to przy głośności 25-30 sub zaczynał buczeć.
    W tym, który przyjechał do mnie na testy nie ma buczenia, ale jest to lekkie stuknięcie.

    Nawiasem mówiąc dziś ma przyjechać kurier i odebrać ode mnie subwoofer testowy więc pewnie we wtorek wróci do mnie mój sprzęt i zacznę walkę związaną ze zwrotem pieniędzy.
    Trochę mnie to przeraża bo skoro u dystrybutora sprzęt działa to pewnie czekają mnie jakieś ekspertyzy.

  • #16 24 Sty 2014 12:14
    398216
    Usunięty  
  • #17 31 Sty 2014 13:49
    sputnik69
    Poziom 9  

    Poczekałem i sprawdziłem.
    Po podłączeniu wszystko było ok. (wieczór)
    Na noc głośniki pozostawiłem włączone (bez dźwięku z komputera).
    Rano przekręciłem gałkę i niestety znów lipa. Tym razem nieco inaczej.
    Zamiast lekkich puknieć międyz 8 a 9 było dość głośne buczenie na głośności ustawionej między 6 a 9.

    Dziś słuchawki zawiozłem do sprzedawcy. Nie pocieszyli mnie bo zostałem poinformowany, że głośniki pojadą do Wrocławia (dystrybutor bądź importer - tego nie wiem), a stamtąd do Łodzi do dystrybutora czyli firmy Impuls-PC. Słabo zwłaszcza, że 3 dni temu Impuls odesłał głośniki ponieważ w ich mniemaniu są sprawne.

    Tym razem poszło przez sprzedawcę bo podobno jest to wymagane żeby ewentualna możliwość zwrotu pieniędzy w ogóle się pojawiła.

  • #18 26 Lut 2014 23:34
    sputnik69
    Poziom 9  

    Trochę odświeżę :)

    Temat wystartował 15 stycznia, do dziś głośniki były u dystrybutora 2 czy 3 razy, a w końcu wylądowały na zgłoszeniu reklamacyjnym u sprzedawcy dnia 31.01.2014.
    25.02 dostałem email, że zostanie wystawiona faktura korygująca co jak przypuszczam oznacza zwrot pieniędzy :)

    Planuję teraz pójście w innym kierunku tj. amplituner i kolumny :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME