Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Motocykle, Motorowery ->Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: częstochowa
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 20
TECHNIK1997
Poziom 7
Post#1 21 Sty 2014 22:11  Autor tematu   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post .
Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby.
chciałem się zapytać czy coś jeszcze należało by wymienić przy generalnym remoncie takiego silnika. Dodam że silnik ten nie był na chodzie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Staszek49
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Rzeszów
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 1266
Pomógł: 83
Ocena postów: 60
Staszek49
Poziom 21
Post#2 21 Sty 2014 22:23    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Kolego, czy nie będzie lepiej (taniej) kupić używkę, ale sprawną.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: częstochowa
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 20
TECHNIK1997
Poziom 7
Post#3 21 Sty 2014 22:36  Autor tematu   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Będzie, ale on ma zostać zamontowany w komarku też po kapitalnym remoncie i chcę żeby długo pochodził, a zresztą już kupiłem większość części.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
szast
Poziom 17
Poziom 17
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 420
Pomógł: 36
Ocena postów: 11
szast
Poziom 17
Post#4 21 Sty 2014 23:21    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


To Ci pomoże w remoncie.

Załączniki:

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: częstochowa
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 20
TECHNIK1997
Poziom 7
Post#5 22 Sty 2014 13:10  Autor tematu   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Dzięki bardzo przydatny katalog . Do tej pory dotarłem tylko do schematów bez opisów.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Koło
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 767
Pomógł: 39
Ocena postów: 1
blazej.1994
Poziom 19
Post#6 25 Sty 2014 23:30    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Zapłon jeśli sprawny sobie daruj, jakość współczesnych części zakrawa o kpinę. Polecam jeszcze wymienić sprężynę startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpoławiać, śruby polecam imbusowe, lepiej się skręca.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
szast
Poziom 17
Poziom 17
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 420
Pomógł: 36
Ocena postów: 11
szast
Poziom 17
Post#7 26 Sty 2014 00:41    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


blazej.1994 napisał:
Polecam jeszcze wymienić sprezyne startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpolawiac

Sprężyna od startera w ROMECIE 2-biegowym jest od strony magneta i mechanizmu zmiany biegów. Wystarczy odkręcić pokrywę. Nie trzeba rozpoławiać silnika.
Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Koło
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 767
Pomógł: 39
Ocena postów: 1
blazej.1994
Poziom 19
Post#8 26 Sty 2014 09:18    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


W poście przeczytałem o komarku, przepraszam.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: częstochowa
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 20
TECHNIK1997
Poziom 7
Post#9 01 Lut 2014 13:16  Autor tematu   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Dzięki. To jest komarek, ale z silnikiem kwadratowym już.
To była przed ostatnia generacja z "kwadraciakiem", ale jeszcze z biegami w ręce.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
cyborg39
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Brodnica
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 728
Pomógł: 39
cyborg39
Poziom 19
Post#10 01 Lut 2014 20:43    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Śrub imbusowych nie polecam -bardzo łatwo zerwać gwinty w karterach jeśli nie ma się klucza dynamometrycznego albo wyczucia w łapie. Po to są śruby na wkrętak płaski żeby je tam stosować.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
LoLek85
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Tarnów
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 1322
Pomógł: 86
Ocena postów: 5
LoLek85
Poziom 21
Post#11 01 Lut 2014 20:55    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


cyborg39 napisał:
Srub imbusowych nie polecam-bardzo latwo zerwac gwinty w karterach jesli nie ma sie klucza dynamometrycznego albo wyczucia w lapie.. Po to sa sruby na wkretak plaski zeby je tam stosowac..


Jak składali te silniki, to jakby mieli śruby imbusowe to by je pewno chętnie przy ich pomocy skręcali.
Do śrub na śrubokręt nie potrzeba klucza dynamometrycznego?? Tak samo taką czy taką śrubą się skręca, imbusy są wygodniejsze a jak ktoś nie myśli co robi to i z płaską śruba coś głupiego wykombinuje...

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
cyborg39
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Brodnica
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 728
Pomógł: 39
cyborg39
Poziom 19
Post#12 01 Lut 2014 21:55    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Lolek, uważasz że śruby imbusowe nie były znane w latach 70?
Podtrzymuję to, co napisałem wcześniej, a ty nie radź niedoświadczonym wymieniać śruby na wkrętak na imbusowe, bo niepotrzebnie narobią sobie szkody -ty u siebie rób jak uważasz. A co do tego klucza dynamometrycznego to nie wiem o co Ci chodzi.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
jack63
Poziom 24
Poziom 24
Miasto: Kraków
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 4756
Pomógł: 370
Ocena postów: 67
jack63
Poziom 24
Post#13 01 Lut 2014 22:41    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Wg. mnie gwintu nie zerwie jak wkręty lub śruby będą odpowiedniej długości i użyje wkrętaka/klucza bez przedłużki.
Jednak to są drobiazgi. Większym problemem jest złożenie silnika tak aby wał nie bił więcej niż te powiedzmy 0.2 mm. W wypadku Rometa i jego "gumowego" wału jest to spora sztuka.
Szczególnie jak się klepie na zimno...

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Koło
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 767
Pomógł: 39
Ocena postów: 1
blazej.1994
Poziom 19
Post#14 02 Lut 2014 10:08    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Ja śruby imbusowe stosuje gdzie się da. Wygoda przy pracy +100. W kilku Simsonach, mocno przerobionych Rometach czy Komarach (także według pana Sałka), Jawie, Mz, itp. żadnego gwintu nie zerwałem. A wał faktycznie ciężko ustawić, miałem jeden egzemplarz ZMD, którego się nie dało źle złożyć, twardy był. :-D Łożyska i tak najlepiej na ciepło wrzucić.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: częstochowa
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 20
TECHNIK1997
Poziom 7
Post#15 02 Lut 2014 14:29  Autor tematu   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Rozgrzeję gniazda łożysk palnikiem.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
szast
Poziom 17
Poziom 17
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 420
Pomógł: 36
Ocena postów: 11
szast
Poziom 17
Post#16 02 Lut 2014 18:02    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


A wał z łożyskami wsadź do zamrażarki.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Koło
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 767
Pomógł: 39
Ocena postów: 1
blazej.1994
Poziom 19
Post#17 02 Lut 2014 22:48    

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Oczywiście, łożyska najpierw wkładasz w kartery, dopiero potem wał. Najlepsza do podgrzewania karterów jest kuchenka elektryczna.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Motocykle, Motorowery -> Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Romet - Jak odróżnić rodzaj cylindra Romet II biegowy i III biegowy (1)
opel combo - remont kapitalny silnika (2)
Fiat Punto II 1.2 SX 2000 r. - kapitalny remont silnika (4)
Gdzie zrobić remont kapitalny silnika Tatra (4)
Ursus 1614 - Remont kapitalny silnika co ile motogodzin (20)
ursusc360 - Remont kapitalny (6)
Silnik perkinsa remont kapitalny (3)
Silnik Ursus cc330 remont kapitalny (1)
Lanos 1.5 16 z silnikiem od nexi remont kapitalny, dokładny (9)
Audi A4 1998 1.8 20v Kapitalny Remont Zawieszenia (1)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.067 seconds

elektroda.pl temat RSS