Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika

TECHNIK1997 21 Sty 2014 22:11
  • #1 21 Sty 2014 22:11
    TECHNIK1997
    Poziom 7  

    Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post .
    Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby.
    chciałem się zapytać czy coś jeszcze należało by wymienić przy generalnym remoncie takiego silnika. Dodam że silnik ten nie był na chodzie.

  • #2 21 Sty 2014 22:23
    Staszek49
    Poziom 32  

    Kolego, czy nie będzie lepiej (taniej) kupić używkę, ale sprawną.

  • #3 21 Sty 2014 22:36
    TECHNIK1997
    Poziom 7  

    Będzie, ale on ma zostać zamontowany w komarku też po kapitalnym remoncie i chcę żeby długo pochodził, a zresztą już kupiłem większość części.

  • #5 22 Sty 2014 13:10
    TECHNIK1997
    Poziom 7  

    Dzięki, bardzo przydatny katalog. Do tej pory dotarłem tylko do schematów bez opisów.

  • #6 25 Sty 2014 23:30
    blazej.1994
    Poziom 24  

    Zapłon jeśli sprawny sobie daruj, jakość współczesnych części zakrawa o kpinę. Polecam jeszcze wymienić sprężynę startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpoławiać, śruby polecam imbusowe, lepiej się skręca.

  • #7 26 Sty 2014 00:41
    szast
    Poziom 21  

    blazej.1994 napisał:
    Polecam jeszcze wymienić sprezyne startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpolawiac

    Sprężyna od startera w ROMECIE 2-biegowym jest od strony magneta i mechanizmu zmiany biegów. Wystarczy odkręcić pokrywę. Nie trzeba rozpoławiać silnika.

    Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika

  • #8 26 Sty 2014 09:18
    blazej.1994
    Poziom 24  

    W poście przeczytałem o komarku, przepraszam.

  • #9 01 Lut 2014 13:16
    TECHNIK1997
    Poziom 7  

    Dzięki. To jest komarek, ale z silnikiem kwadratowym już.
    To była przed ostatnia generacja z "kwadraciakiem", ale jeszcze z biegami w ręce.

  • #10 01 Lut 2014 20:43
    cyborg39
    Poziom 23  

    Śrub imbusowych nie polecam -bardzo łatwo zerwać gwinty w karterach jeśli nie ma się klucza dynamometrycznego albo wyczucia w łapie. Po to są śruby na wkrętak płaski żeby je tam stosować.

  • #11 01 Lut 2014 20:55
    LoLek85
    Poziom 28  

    cyborg39 napisał:
    Srub imbusowych nie polecam-bardzo latwo zerwac gwinty w karterach jesli nie ma sie klucza dynamometrycznego albo wyczucia w lapie.. Po to sa sruby na wkretak plaski zeby je tam stosowac..


    Jak składali te silniki, to jakby mieli śruby imbusowe to by je pewno chętnie przy ich pomocy skręcali.
    Do śrub na śrubokręt nie potrzeba klucza dynamometrycznego?? Tak samo taką czy taką śrubą się skręca, imbusy są wygodniejsze a jak ktoś nie myśli co robi to i z płaską śruba coś głupiego wykombinuje...

  • #12 01 Lut 2014 21:55
    cyborg39
    Poziom 23  

    Lolek, uważasz że śruby imbusowe nie były znane w latach 70?
    Podtrzymuję to, co napisałem wcześniej, a ty nie radź niedoświadczonym wymieniać śruby na wkrętak na imbusowe, bo niepotrzebnie narobią sobie szkody -ty u siebie rób jak uważasz. A co do tego klucza dynamometrycznego to nie wiem o co Ci chodzi.

  • #13 01 Lut 2014 22:41
    jack63
    Poziom 39  

    Wg. mnie gwintu nie zerwie jak wkręty lub śruby będą odpowiedniej długości i użyje wkrętaka/klucza bez przedłużki.
    Jednak to są drobiazgi. Większym problemem jest złożenie silnika tak aby wał nie bił więcej niż te powiedzmy 0.2 mm. W wypadku Rometa i jego "gumowego" wału jest to spora sztuka.
    Szczególnie jak się klepie na zimno...

  • #14 02 Lut 2014 10:08
    blazej.1994
    Poziom 24  

    Ja śruby imbusowe stosuje gdzie się da. Wygoda przy pracy +100. W kilku Simsonach, mocno przerobionych Rometach czy Komarach (także według pana Sałka), Jawie, Mz, itp. żadnego gwintu nie zerwałem. A wał faktycznie ciężko ustawić, miałem jeden egzemplarz ZMD, którego się nie dało źle złożyć, twardy był. :-D Łożyska i tak najlepiej na ciepło wrzucić.

  • #15 02 Lut 2014 14:29
    TECHNIK1997
    Poziom 7  

    Rozgrzeję gniazda łożysk palnikiem.

  • #16 02 Lut 2014 18:02
    szast
    Poziom 21  

    A wał z łożyskami wsadź do zamrażarki.

  • #17 02 Lut 2014 22:48
    blazej.1994
    Poziom 24  

    Oczywiście, łożyska najpierw wkładasz w kartery, dopiero potem wał. Najlepsza do podgrzewania karterów jest kuchenka elektryczna.

  • #18 16 Paź 2015 13:22
    olkar1
    Poziom 2  

    Witam, Szast szukam takiego opisu technicznego od komarka 1972 r. z biegami w rączce tzw. jajko
    jak ktoś ma to będę bardzo wdzięczny

  • #20 16 Paź 2015 15:09
    olkar1
    Poziom 2  

    Post#4 21 Sty 2014 23:21 Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem
    To Ci pomoże w remoncie.
    Załączniki:
    Romet-obs__uga_i_naprawa_PL.pdf
    Romet-obs__uga_i_naprawa_PL.pdf
    Download (18.03 MB)
    Punkty: 1 dla użytkownika
    Chodzi mi o taki schemat ale do komarka MR-232

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty