Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Mopeds Other Engines -> Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika
Author
Message
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 21 Jan 2014
Posts: 20
Location: częstochowa

Post#1 Post from the author of the topic 21 Jan 2014 22:11   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post .
Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby.
chciałem się zapytać czy coś jeszcze należało by wymienić przy generalnym remoncie takiego silnika. Dodam że silnik ten nie był na chodzie.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Jan 2014 22:11   





Back to top
   
Staszek49
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 27 May 2007
Posts: 1171
Location: Rzeszów

Post#2 21 Jan 2014 22:23   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Kolego, czy nie będzie lepiej (taniej) kupić używkę, ale sprawną.

Helpful message? + -

Back to top
   
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 21 Jan 2014
Posts: 20
Location: częstochowa

Post#3 Post from the author of the topic 21 Jan 2014 22:36   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Będzie, ale on ma zostać zamontowany w komarku też po kapitalnym remoncie i chcę żeby długo pochodził, a zresztą już kupiłem większość części.

Helpful message? + -

Back to top
   
szast
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 442

Post#4 21 Jan 2014 23:21   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


To Ci pomoże w remoncie.

Attachments:

Helpful message? + -

Back to top
   
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 21 Jan 2014
Posts: 20
Location: częstochowa

Post#5 Post from the author of the topic 22 Jan 2014 13:10   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Dzięki bardzo przydatny katalog . Do tej pory dotarłem tylko do schematów bez opisów.

Helpful message? + -

Back to top
   
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 27 Nov 2010
Posts: 772
Location: Koło

Post#6 25 Jan 2014 23:30   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Zapłon jeśli sprawny sobie daruj, jakość współczesnych części zakrawa o kpinę. Polecam jeszcze wymienić sprężynę startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpoławiać, śruby polecam imbusowe, lepiej się skręca.

Helpful message? + -

Back to top
   
szast
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 442

Post#7 26 Jan 2014 00:41   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


blazej.1994 wrote:
Polecam jeszcze wymienić sprezyne startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpolawiac

Sprężyna od startera w ROMECIE 2-biegowym jest od strony magneta i mechanizmu zmiany biegów. Wystarczy odkręcić pokrywę. Nie trzeba rozpoławiać silnika.
Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Jan 2014 00:41   





Back to top
   
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 27 Nov 2010
Posts: 772
Location: Koło

Post#8 26 Jan 2014 09:18   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


W poście przeczytałem o komarku, przepraszam.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Jan 2014 09:18   





Back to top
   
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 21 Jan 2014
Posts: 20
Location: częstochowa

Post#9 Post from the author of the topic 01 Feb 2014 13:16   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Dzięki. To jest komarek, ale z silnikiem kwadratowym już.
To była przed ostatnia generacja z "kwadraciakiem", ale jeszcze z biegami w ręce.

Helpful message? + -

Back to top
   
cyborg39
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 658
Location: Brodnica

Post#10 01 Feb 2014 20:43   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Śrub imbusowych nie polecam -bardzo łatwo zerwać gwinty w karterach jeśli nie ma się klucza dynamometrycznego albo wyczucia w łapie. Po to są śruby na wkrętak płaski żeby je tam stosować.

Helpful message? + -

Back to top
   
LoLek85
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 10 Jun 2008
Posts: 1327
Location: Tarnów

Post#11 01 Feb 2014 20:55   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


cyborg39 wrote:
Srub imbusowych nie polecam-bardzo latwo zerwac gwinty w karterach jesli nie ma sie klucza dynamometrycznego albo wyczucia w lapie.. Po to sa sruby na wkretak plaski zeby je tam stosowac..


Jak składali te silniki, to jakby mieli śruby imbusowe to by je pewno chętnie przy ich pomocy skręcali.
Do śrub na śrubokręt nie potrzeba klucza dynamometrycznego?? Tak samo taką czy taką śrubą się skręca, imbusy są wygodniejsze a jak ktoś nie myśli co robi to i z płaską śruba coś głupiego wykombinuje...

Helpful message? + -

Back to top
   
cyborg39
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 658
Location: Brodnica

Post#12 01 Feb 2014 21:55   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Lolek, uważasz że śruby imbusowe nie były znane w latach 70?
Podtrzymuję to, co napisałem wcześniej, a ty nie radź niedoświadczonym wymieniać śruby na wkrętak na imbusowe, bo niepotrzebnie narobią sobie szkody -ty u siebie rób jak uważasz. A co do tego klucza dynamometrycznego to nie wiem o co Ci chodzi.

Helpful message? + -

Back to top
   
jack63
Poziom 24
Poziom 24


Joined: 21 Dec 2008
Posts: 4755
Location: Kraków

Post#13 01 Feb 2014 22:41   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Wg. mnie gwintu nie zerwie jak wkręty lub śruby będą odpowiedniej długości i użyje wkrętaka/klucza bez przedłużki.
Jednak to są drobiazgi. Większym problemem jest złożenie silnika tak aby wał nie bił więcej niż te powiedzmy 0.2 mm. W wypadku Rometa i jego "gumowego" wału jest to spora sztuka.
Szczególnie jak się klepie na zimno...

Helpful message? + -

Back to top
   
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 27 Nov 2010
Posts: 772
Location: Koło

Post#14 02 Feb 2014 10:08   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Ja śruby imbusowe stosuje gdzie się da. Wygoda przy pracy +100. W kilku Simsonach, mocno przerobionych Rometach czy Komarach (także według pana Sałka), Jawie, Mz, itp. żadnego gwintu nie zerwałem. A wał faktycznie ciężko ustawić, miałem jeden egzemplarz ZMD, którego się nie dało źle złożyć, twardy był. Very Happy Łożyska i tak najlepiej na ciepło wrzucić.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Feb 2014 10:08   





Back to top
   
TECHNIK1997
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 21 Jan 2014
Posts: 20
Location: częstochowa

Post#15 Post from the author of the topic 02 Feb 2014 14:29   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Rozgrzeję gniazda łożysk palnikiem.

Helpful message? + -

Back to top
   
szast
Poziom 17
Poziom 17


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 442

Post#16 02 Feb 2014 18:02   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


A wał z łożyskami wsadź do zamrażarki.

Helpful message? + -

Back to top
   
blazej.1994
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 27 Nov 2010
Posts: 772
Location: Koło

Post#17 02 Feb 2014 22:48   

Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika


Oczywiście, łożyska najpierw wkładasz w kartery, dopiero potem wał. Najlepsza do podgrzewania karterów jest kuchenka elektryczna.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Mopeds Other Engines -> Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika
Page 1 of 1
Similar topics
Romet - Jak odróżnić rodzaj cylindra Romet II biegowy i III biegowy (1)
opel combo - remont kapitalny silnika (2)
Fiat Punto II 1.2 SX 2000 r. - kapitalny remont silnika (4)
Gdzie zrobić remont kapitalny silnika Tatra (4)
Ursus 1614 - Remont kapitalny silnika co ile motogodzin (20)
ursusc360 - Remont kapitalny (6)
Silnik perkinsa remont kapitalny (3)
Silnik Ursus cc330 remont kapitalny (1)
Lanos 1.5 16 z silnikiem od nexi remont kapitalny, dokładny (9)
Audi A4 1998 1.8 20v Kapitalny Remont Zawieszenia (1)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.046 seconds

elektroda.pl topic RSS feed