X

Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika

TECHNIK1997 21 Jan 2014 22:11
  • #1 21 Jan 2014 22:11
    TECHNIK1997
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post .
    Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby.
    chciałem się zapytać czy coś jeszcze należało by wymienić przy generalnym remoncie takiego silnika. Dodam że silnik ten nie był na chodzie.
  • #2 21 Jan 2014 22:23
    Staszek49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Kolego, czy nie będzie lepiej (taniej) kupić używkę, ale sprawną.
  • #3 21 Jan 2014 22:36
    TECHNIK1997
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Będzie, ale on ma zostać zamontowany w komarku też po kapitalnym remoncie i chcę żeby długo pochodził, a zresztą już kupiłem większość części.
  • #4 21 Jan 2014 23:21
    szast
    Level 21  
  • #5 22 Jan 2014 13:10
    TECHNIK1997
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki, bardzo przydatny katalog. Do tej pory dotarłem tylko do schematów bez opisów.
  • #6 25 Jan 2014 23:30
    blazej.1994
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Zapłon jeśli sprawny sobie daruj, jakość współczesnych części zakrawa o kpinę. Polecam jeszcze wymienić sprężynę startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpoławiać, śruby polecam imbusowe, lepiej się skręca.
  • #7 26 Jan 2014 00:41
    szast
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    blazej.1994 wrote:
    Polecam jeszcze wymienić sprezyne startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpolawiac

    Sprężyna od startera w ROMECIE 2-biegowym jest od strony magneta i mechanizmu zmiany biegów. Wystarczy odkręcić pokrywę. Nie trzeba rozpoławiać silnika.
    Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika
  • #8 26 Jan 2014 09:18
    blazej.1994
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    W poście przeczytałem o komarku, przepraszam.
  • #9 01 Feb 2014 13:16
    TECHNIK1997
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki. To jest komarek, ale z silnikiem kwadratowym już.
    To była przed ostatnia generacja z "kwadraciakiem", ale jeszcze z biegami w ręce.
  • #10 01 Feb 2014 20:43
    cyborg39
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Śrub imbusowych nie polecam -bardzo łatwo zerwać gwinty w karterach jeśli nie ma się klucza dynamometrycznego albo wyczucia w łapie. Po to są śruby na wkrętak płaski żeby je tam stosować.
  • #11 01 Feb 2014 20:55
    LoLek85
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    cyborg39 wrote:
    Srub imbusowych nie polecam-bardzo latwo zerwac gwinty w karterach jesli nie ma sie klucza dynamometrycznego albo wyczucia w lapie.. Po to sa sruby na wkretak plaski zeby je tam stosowac..


    Jak składali te silniki, to jakby mieli śruby imbusowe to by je pewno chętnie przy ich pomocy skręcali.
    Do śrub na śrubokręt nie potrzeba klucza dynamometrycznego?? Tak samo taką czy taką śrubą się skręca, imbusy są wygodniejsze a jak ktoś nie myśli co robi to i z płaską śruba coś głupiego wykombinuje...
  • #12 01 Feb 2014 21:55
    cyborg39
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Lolek, uważasz że śruby imbusowe nie były znane w latach 70?
    Podtrzymuję to, co napisałem wcześniej, a ty nie radź niedoświadczonym wymieniać śruby na wkrętak na imbusowe, bo niepotrzebnie narobią sobie szkody -ty u siebie rób jak uważasz. A co do tego klucza dynamometrycznego to nie wiem o co Ci chodzi.
  • #13 01 Feb 2014 22:41
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Wg. mnie gwintu nie zerwie jak wkręty lub śruby będą odpowiedniej długości i użyje wkrętaka/klucza bez przedłużki.
    Jednak to są drobiazgi. Większym problemem jest złożenie silnika tak aby wał nie bił więcej niż te powiedzmy 0.2 mm. W wypadku Rometa i jego "gumowego" wału jest to spora sztuka.
    Szczególnie jak się klepie na zimno...
  • #14 02 Feb 2014 10:08
    blazej.1994
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Ja śruby imbusowe stosuje gdzie się da. Wygoda przy pracy +100. W kilku Simsonach, mocno przerobionych Rometach czy Komarach (także według pana Sałka), Jawie, Mz, itp. żadnego gwintu nie zerwałem. A wał faktycznie ciężko ustawić, miałem jeden egzemplarz ZMD, którego się nie dało źle złożyć, twardy był. :-D Łożyska i tak najlepiej na ciepło wrzucić.
  • #15 02 Feb 2014 14:29
    TECHNIK1997
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rozgrzeję gniazda łożysk palnikiem.
  • #16 02 Feb 2014 18:02
    szast
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    A wał z łożyskami wsadź do zamrażarki.
  • #17 02 Feb 2014 22:48
    blazej.1994
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Oczywiście, łożyska najpierw wkładasz w kartery, dopiero potem wał. Najlepsza do podgrzewania karterów jest kuchenka elektryczna.
  • #18 16 Oct 2015 13:22
    olkar1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, Szast szukam takiego opisu technicznego od komarka 1972 r. z biegami w rączce tzw. jajko
    jak ktoś ma to będę bardzo wdzięczny
  • #19 16 Oct 2015 15:00
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    olkar1 wrote:
    Szast szukam takiego opisu technicznego od komarka 1972 r.

    O jaki opis ci chodzi?
    Jaki związek ma twój post z tematem?
  • #20 16 Oct 2015 15:09
    olkar1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Post#4 21 Sty 2014 23:21 Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem
    To Ci pomoże w remoncie.
    Załączniki:
    Romet-obs__uga_i_naprawa_PL.pdf
    Romet-obs__uga_i_naprawa_PL.pdf
    Download (18.03 MB)
    Punkty: 1 dla użytkownika
    Chodzi mi o taki schemat ale do komarka MR-232
  • #21 16 Oct 2015 16:27
    szast
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Zaraz Ci wyślę.
    Troszkę to potrwa, dość duży plik.

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15071928#15071928
    Tu masz wszystko.
  Search 4 million + Products
Browse Products