Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

seat Alhambra - Błąd pompy ABS 1276

czukcza 22 Sty 2014 10:19
  • #1 22 Sty 2014 10:19
    czukcza
    Poziom 13  

    Witam serdecznie.

    Przeczytałem już pół internetu. Otóż występuje u mnie a właściwie w moim aucie rocznik 1996 silnik 1.9 TDI 1Z.
    Błąd: 1276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
    16-10 - Sygnal poza tolerancja - Intermittent
    Dane z VAG:
    VAG Numer: 7M0 907 379
    Nazwa Systemu: ABS ITTAE 04GI V00
    Kod Oprog: 02802
    Warsztat: WSC 00020

    Po skasowaniu błędu pojawia się ponownie po przejechaniu autem kawałka drogi i paru przyhamowaniach. Pojawia się też po skasowaniu i włączeniu testu ABS w VAG COM lub polskim Vagu po teście pompy i pedału hamulca pojawia się ponownie. sprawdziłem bezpieczniki, wtyczkę na sterowniku w której i zasilania i masy główne są.
    Teraz pytanko czy ktoś posiada schemat połączeń sterownika, lub kiedyś go regenerował?
    A może jest jakaś jeszcze inna przyczyna nie związana ze sterownikiem?
    Chciałbym wykluczyć wszystkie możliwości zanim wezmę się za demontaż pompy bo chyba nie da się ściągnąć samego sterownika.

  • #2 22 Sty 2014 10:36
    kryststgpom
    Poziom 24  

    Przyczyna tkwi w silniku pompy, prawdopodobnie zaciera się na łożyskach lub tulejkach, bo nie we wszystkich są łożyska. Silnik możesz wyjąć z obudowy pompy nic z niej nie wyleci, zregeneruj i będziesz miał problem z głowy. Przyczyną mogą być jeszcze szczotki.

  • #3 22 Sty 2014 10:41
    czukcza
    Poziom 13  

    Czyli dam radę go wykręcić bez wyciągania pompy?

  • #4 22 Sty 2014 10:45
    kryststgpom
    Poziom 24  

    W tym modelu nie dasz rady, nie ma dojścia, musisz wywalić całą pompę.

  • #5 22 Sty 2014 11:08
    czukcza
    Poziom 13  

    Ok to zabiorę się za to w piątek a mam jeszcze pytanko czy zwrócić przy okazji na coś uwagę w sterowniku? No bo będę miał że tak powiem flaki na wierzchu, i dwa jak potem tę pompę odpowietrzyć?
    A może jakiś tutorial na demontaż?
    A i jeszcze czy jeśli podam na silnik na krótko napięcie i masę na odłączoną wtyczkę to jeżeli będzie działał to wykluczę Twoją koncepcję?

  • #6 22 Sty 2014 11:22
    kryststgpom
    Poziom 24  

    Odpowietrzasz przewody jak bez absu, jak nie będzie stanu poprzedniego to vagiem, ale mi się to jeszcze nie zdarzyło.
    Jak już będziesz miał pompę na stole, to sprawdź luty na płycie, musisz przy tym wydłubać masę silikonową i dobrze po tym ponownie zabezpieczyć.

  • #7 22 Sty 2014 11:38
    czukcza
    Poziom 13  

    Ok dzięki co wyszło dam znać.
    A co ze sprawdzeniem pompy na krótko jeszcze w aucie?

  • #8 22 Sty 2014 11:46
    kryststgpom
    Poziom 24  

    Na krótko nie kombinuj, przed demontażem, możesz jeszcze sprawdzić jakie napięcie dochodzi na silnik.

  • #9 24 Sty 2014 08:37
    czukcza
    Poziom 13  

    Ale jak odłączę wtyczkę silnika od modułu i podam na brązowy masę a na czerwony plus np. przez żarówkę 12V / 55W dla bezpieczeństwa to powinien ruszyć a jak będzie cicho to pewne że wisi?

  • #10 03 Maj 2014 14:04
    czukcza
    Poziom 13  

    Niestety nie miałem czasu się tym zająć i jak na razie jeżdżę bez ABS-u ale powoli się przymierzam i w związku z tym mam pytanko gdzie i jakie szczotki kupić przed demontażem by od razu całą regenerację zrobić?

  • #11 27 Lis 2014 07:22
    czukcza
    Poziom 13  

    Odświeżam temat gdyż przed zimą autko wylądowało na warsztacie z powodu usterki silnika i przy okazji podmieniliśmy całą pompę ABS i niestety to samo
    błąd 1276. Jakieś sugestie?
    Nie mogę nigdzie znaleźć schematu instalacji ABS do tej Alhambry 1996.
    Może to jakiś przekaźnik? Bo bezpieczniki sprawdzałem dwa razy.

    Pozdrawiam

  • #12 27 Lis 2014 07:31
    kryststgpom
    Poziom 24  

    Przede wszystkim zacznij od pomiaru zasilania na wtyczce, to, że bezpieczniki są całe o niczym nie przesądza.
    Jakie błędy występują po zmianie pompy?

  • #13 27 Lis 2014 08:03
    manta
    Moderator Samochody

    Jaki dokładnie masz model abs? Były trzy rodzaje.

  • #14 27 Lis 2014 17:03
    czukcza
    Poziom 13  

    kryststgpom - Występuje ten sam błąd 1276 błąd po skasowaniu występuje po mocnym hamowaniu kiedy powinien zadziałać ABS, oraz po sakasowaniu gdy w VAG włączę test wtedy pierwsza faza to Hydraulic pump V64, druga Naciśnij pedał i po tym występuje (a pamiętam że jak było wszystko OK to wtedy po naciśnięciu pedału) strzelał ABS jak przy hamowaniu pomimo że silnik nie działa a tylko włączony jest zapłon, przy działającym silniku identycznie.

    manta - dane które wyświetla VAG napisałem powyżej jaki to model nie wiem chyba ze można to jakoś w VAG sprawdzić ale to rok 96, a z tego co mi kumpel mówił to zamienił mi mojego na ABS z Galaxy 96 i pomimo zamiany błąd występuje dalej

  • #15 27 Lis 2014 17:31
    T5
    Moderator Samochody

    Porządna żarówka H4 podłączyć dwa włókna i sprawdzić zasilanie we wtyczce abs-u. Nie miernikiem tylko pod obciążeniem. I znajdziesz problem.
    Lub podaj zasilanie przez bezpiecznik 30A bezpośrednio do wtyczki abs-u.i zrób test vagiem. Raz na jeden przewód raz na drugi.

  • #16 28 Lis 2014 13:57
    czukcza
    Poziom 13  

    No dobra a jak wyjdzie że to słaby prąd, albo słaba masa to gdzie go szukać? Dalej nie mam schematu. :(

  • #17 28 Lis 2014 14:47
    kryststgpom
    Poziom 24  

    czukcza napisał:
    No dobra a jak wyjdzie że to słaby prąd, albo słaba masa to gdzie go szukać? Dalej nie mam schematu. :(


    Najpierw sprawdź czy to faktycznie "słaby prąd". Myślę, że z takim doświadczeniem schemat też Ci nic nie da. Schemat nie jest potrzebny, żeby usunąć wadliwe połączenia.

  • #18 28 Lis 2014 18:46
    manta
    Moderator Samochody

    O k..... Masz:

    Teves 20IE 20 pinowy,

    pin 4 +15,
    pin 9,25 +30,
    8,24 masa.

    Teves 20IE 47 pinowy,

    pin 44, +15
    pin 16, 47, +30,
    pin 15, 2, 46, -31.

    Teves IV-Gi

    pin 22, +15 ( z X-contact)
    pin 9,8, +30,
    pin24,25, -30.

    Obciążalność wszystkich połączeń na poziomi min 5 A.






    ;

  • #19 29 Lis 2014 06:50
    czukcza
    Poziom 13  

    Dzięki piękne
    Zabiorę się za to po weekendzie
    Jeszcze pytanko:
    A są po drodze jakieś bezpieczniki w skrzynce bezpieczników lub przekaźniki które warto sprawdzić przed wtyczką? Bo do wtyczki ciężko się dostać ;)

    Pozdro

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty