X

Polonez Atu plus jaki silnik do niego?

22 Jan 2014 10:52 POpoldzer
  • #1 22 Jan 2014 10:52
    poldzer
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Mam na oku karoserię od w/w poloneza w dobrym stanie. I chciałbym wstawić do niego silnik jakaś mocniejsza jednostka niż fabrycznie montowana, ale występująca w innych wersji poloneza. Mój wybór padł na 2 silniki:
    a. 1.4 rover
    b. 1.9 diesel citroena
    I tu mam pytanie który silnik wymaga mniej przeróbek samochodu? Który silnik lepiej sprawdzi się w tym pudełku? A może polecacie jakiś inny silnik ? Czekam na wszelkie pomysły i propozycje.
    Z gory dzięki za pomoc!
  • #2 22 Jan 2014 11:34
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Do czego w ogóle to auto ma być używane? Jakim budżetem dysponujesz? Planujesz robić to sam, czy u mechanika? Najłatwiej i taniej będzie włożyć taki silnik jaki tam był, bo po prostu wszystko będzie pasować.
  • #3 22 Jan 2014 11:40
    wariato
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Diesel trzęsie i za słaba buda do tego klekota. 1.4 16V albo 2.0 Fiata/Forda.
  • #4 22 Jan 2014 11:58
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    wariato wrote:
    Diesel trzęsie i za słaba buda do tego klekota

    Proszę o rozwinięcie.

    wariato wrote:
    1.4 16V albo 2.0 Fiata/Forda.

    Proszę o uzasadnienie, dlaczego akurat te dwa silniki.
  • #5 22 Jan 2014 12:56
    poldzer
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Będę to robił z moim panem profesorem od zawodowych. Hmm budżet to tak żeby było dobrze ale nie przepłacić. I ten 1.9 i 1.4 dużo wymagają przeróbek?
  • #6 22 Jan 2014 14:32
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (-1)
    Tak żeby było dobrze... To ja proponuję np zestaw napędowy z Nissana Skyline GT-R, będzie dobrze i raczej nie przepłacisz. Konkretami proszę, bo to co napisałeś może oznaczać 500 zł lub 10500 zł. Teoretycznie przy wkładaniu diesla powinieneś zmienić bak i wszystkie przewody paliwowe, poza tym musisz wszystkie zmiany zgłosić do urzędu - dowiedz się co jest wymagane w Twoim urzędzie w WK, czasem nie trzeba nic, czasem chcą fakturę zakupu silnika a czasem fakturę z warsztatu na montaż silnika. Problem w tym, że zmiana rodzaju paliwa jest według naszego prawa zmianą konstrukcyjną, musi być więc kwit od rzeczoznawcy i papier z warsztatu. Po załatwieniu urzędu musisz iść również do ubezpieczyciela celem przekalkulowania stawki OC. Wiem, że brzmi to dziwnie, ale zmiana silnika bez zgłoszenia tego w odpowiednich instytucjach potrafi narobić bardzo dużo problemów.
  • #7 22 Jan 2014 15:02
    poldzer
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dobra czyli diesel odpada. A 1.4?

    Dodano po 1 [minuty]:

    siewcu wrote:
    wariato wrote:
    Diesel trzęsie i za słaba buda do tego klekota

    Proszę o rozwinięcie.

    wariato wrote:
    1.4 16V albo 2.0 Fiata/Forda.

    Proszę o uzasadnienie, dlaczego akurat te dwa silniki.


    Też chętnie po słucham.
  • #8 23 Jan 2014 01:28
    wichurewicz
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    1.4 z Rovera był montowany seryjnie, więc znalezienie kompletu gratów do przekładki (silnik, skrzynia, most) nie powinno być wybitnie trudne.
  • #9 23 Jan 2014 07:12
    poldzer
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    wichurewicz wrote:
    1.4 z Rovera był montowany seryjnie, więc znalezienie kompletu gratów do przekładki (silnik, skrzynia, most) nie powinno być wybitnie trudne.


    Znalazłem na alleszrocie kompletny silnik ze skrzynia i elektryka za 550zł. Mi bardziej chodzi przeróbki podwozia.
  • #10 23 Jan 2014 10:44
    keychi
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    hmm miałbym z poloneza silnik (i chyba skrzynia) 1.6 ale obecnie bez alternatora - więcej szczegółów mogę podać wieczorem po skontaktowaniu z bratem (do ostatniego dnia na chodzie, polonez był bity z boku) - silnik nam na pewno został
  • #11 23 Jan 2014 15:52
    poldzer
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok to się chwali, a jak z tym nadwoziem?
  • #12 23 Jan 2014 19:04
    robball
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Nadwozie we wszystkich "normalnych" wersjach silnikowych jest takie samo, z dokładnością do belki pod silnikiem - w 1.4 jest inna, różni się w miejscu mocowania poduszek. Belkę oczywiście należy przełożyć. Dodatkowe różnice to drążek stabilizatora i sprężyny - w 1.4 drążek ma inny kształt, a w dieslu sprężyny są z grubszego drutu.
  • #13 25 Jan 2014 16:47
    serwek
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Fajny temat! Mój Tata (Inżynier samochodziarz) miał kiedyś w pracy (Polmozbyt) Poloneza (przejściówkę) przerabianego przez Panów Mechaników na stacji obsługi. Albo to była przeróbka dla jakiegoś "kacyka" albo dla tzw.sportu/ zabawy, tego nie wiem... Wiem że nikt go nie odebrał, samochód stał na placu, jeździli nim czasami pracownicy Polmozbyt-u.
    Zamontowali silnik od Fiata 132. - 2000cmm / benzyna. Miał 2 wałki rozrządu.
    Co ciekawe już w tedy miał zamontowane takie wspomaganie kierownicy, że "fajerkę" obracało się malutkim palcem (to była ciekawostka). Kierownica mała, sportowa! Silniczek bardzo zrywny. Chodził jak zegarek - cichuteńki. Nie wiem ile palił ale wcale nie dziwiłbym się gdyby niewiele więcej (o ile nie tyle samo) co zwykły 1600cmm.

    Podobał mi się. Polonez w takiej wersji zrobił by wtedy furorę.

    Myślę że z 1,4 Rover-em nie będzie kłopotu. Były w miarę ciche - komfort dla kierowcy i pasażerów.

    Pozdrawiam
    "serwek";)
  • #14 25 Jan 2014 22:48
    anet870
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Z dieslem nie ma radości z jazdy i po czasie buda się rozsypuje(sąsiad posiadał) ,miałem wtedy kupiony od policji 1,6.Standardowy 1.6 nie miał do mnie szans nie mówiąc że bora 1.6 po zakopiance wymiękła:)Po trzech latach sprzedałem i kupiłem nowszy egzemplarz,wtedy zrozumiałem jaki popełniłem błąd...W poprzednim egzemplarzu nie psuło się nic(wzmacniany dyfer,skrzynia itd) do tego 88km w standardzie na gaźniku + kilka modyfikacji.Udany krążownik:)
  • #15 26 Jan 2014 11:47
    olekt2002
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    anet870 wrote:
    (wzmacniany dyfer,skrzynia itd) do tego 88km w standardzie na gaźniku + kilka modyfikacji.Udany krążownik:)

    Może mi ktoś konkretnie wyjaśnić, o co chodzi z tymi "wzmacnianymi i udanymi krążownikami"? Jakiś czas byłem skazany na poruszanie się polonezem 1,5 i 1,4MPI... . Ten drugi w miarę pozwalał na przyzwoite wyprzedzanie, tudzież przyspieszenie. Gadki o "wzmocnionych" policyjnych czy karetek pogotowia ratunkowego to HEREZJE.
  • #16 26 Jan 2014 12:26
    wariato
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    olekt2002 wrote:
    Gadki o "wzmocnionych" policyjnych czy karetek pogotowia ratunkowego to HEREZJE.

    Bzdura, chodziło o inne przełożenie w mostach, które były produkowane dla policji i pogotowia (sanitarki).
  • #17 26 Jan 2014 12:36
    olekt2002
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    wariato wrote:
    Bzdura, chodziło o inne przełożenie w mostach, które były produkowane dla policji i pogotowia (sanitarki).

    Proszę o konkretne źródło tych "rewelacji".
  • #18 26 Jan 2014 12:52
    wariato
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Mało jeszcze ci google ? Typowe poldki miały przełożenie bodajże 3.9 lub 4.1, milicyjne 4.3 - Kombi i Cargo też, w Truckach chyba 4.55. W sumie zależało to od pojemności silnika i przeznaczenia.
    Nie jeździłeś nigdy cywilną polendwicą i np sanitarką albo tymi co policja sie pozbyła ?
  • #19 26 Jan 2014 13:12
    olekt2002
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Powiem tak: miałem tę wątpliwą przyjemność poruszania się owymi "wzmocnionymi krążownikami szos" z racji wykonywanego zawodu. Różnica między nimi a "cywilami" raczej niezauważalna.
  • #20 28 Jan 2014 10:58
    anet870
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Różnica nie zauważalna poza wyskakującymi biegami,ukręconymi półosiami i zajechanym wałem włącznie z panewkami-to podstawowe różnice.Przy wersji cywilnej nie dało się zbytnio katować wozu gdzie ja swoim wyczyniałem różne cuda przez kilka lat eksploatacji a przy końcu nawet wyrywałem nim drzewa w ogrodzie:)
  • #21 29 Jan 2014 00:59
    adrian958
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    1.4 najlepszy 100HP
  • #22 14 Feb 2014 00:07
    AndrewS_
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Przełożenie mostu 4,3 miały też poldorovery.

    Swoją drogą znalezienie 1.4 w przyzwoitym stanie, nie zgwałconego pseudo mechanikami, jest coraz trudniejsze.
  Search 4 million + Products
Browse Products