Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

excel kopiowanie - kopiowanie automatyczne komórek z wartościami

sylka2510 12 Lut 2014 15:01 1896 9
  • #1 12 Lut 2014 15:01
    sylka2510
    Poziom 5  

    Witam,
    jestem nowa na forum, potrzebuje pomocy z excelem, jeśli to możliwe jak najszybciej, do rzeczy:

    Tworzę skoroszyt do dystrybutora paliwa, mam zakładki do każdych pojazdów oddzielnie, najważniejsza zakładka jest "dystrybutor", w tej zakładce jest "zużycie paliwa".
    Chciałabym, aby automatycznie z poprzednich arkuszy "Razem dział." przechodziły tylko te daty tankowania, które mają wartość i jednocześnie wartości te uzupełniały się w kolumnach WOD KAN POMOC
    Bardzo proszę o pomoc

  • #2 12 Lut 2014 17:50
    marcinj12
    Poziom 40  

    A czy dane z wierszy w sekcji "Zakup paliwa" są powiązane jakoś z danymi w wierszach "Zużycie paliwa"?
    Masz tam kolumny stan pocz./kon. licznika, których brak w zakładce "Razem dział", co z nimi??
    Last but not least: czemu po prostu nie dodawać wierszy z datą tylko wtedy, kiedy rzeczywiście jest jakiś zakup robiony? Bo co tak komplikować plik tyloma matrycami?

  • #3 12 Lut 2014 20:47
    sylka2510
    Poziom 5  

    Jasne, że tak można tylko nie bardzo wiem jak to potem wszystko powiązać. Gdybym np wpisywała w każdej zakładce dla każdego pojazdu datę tankowania itd to jak to zrobić żeby excel automatycznie przenosił to do zakładki "dystrybutor" - zużycie paliwa (wtedy niepotrzebny by był arkusz "razem dział"). W ogóle to muszę zrobić tak, że zakup paliwa musi schodzić po takiej cenie jak było kupione czyli w tym wypadku 4,182 zł ale gdy np zostanie z tego zakupu 100 litrów i wejdzie nowy zakup to też nie wiem jak to powiązać żeby schodziło już po drugiej cenie .
    Proszę o pomoc jeśli ktoś jest w stanie.

  • #4 13 Lut 2014 08:09
    sylka2510
    Poziom 5  

    Gdyby np w arkuszach dla konkretnych pojazdów dodawać tankowanie i przenosiło się to odrazu do zakładki "dystrybutor" (data tankowania i wartości z WOD KAN POMOC) ?wtedy skoroszyt nie musiałby być tak rozbudowany ?

    pomocy

  • #5 13 Lut 2014 11:55
    marcinj12
    Poziom 40  

    Rozumiem, że chcesz wpisywać zakupy paliwa po jakiejś cenie, a w międzyczasie rozliczać poszczególne tankowania po cenie rzeczywistej cenie zakupu paliwa, a w przypadku tankowania z dwóch różnych "partii" jeszcze to rozbijać?
    To, co chcesz zrobić jest dosyć skomplikowane, obawiam się że mało komu będzie się chciało poświęcać za darmo kilka godzin wolnego czasu na pisanie algorytmu...

  • #6 13 Lut 2014 12:10
    sylka2510
    Poziom 5  

    a czy mógłbyś mi pomóc chociaż w tym, żeby tak jak wpiszę tankowanie do konkretnego pojazdu żeby przechodziło automatycznie do zakładki dystrybutor w zużycie paliwa (data tankowania i ilość w działalności wod kan pomoc)

  • #7 13 Lut 2014 14:24
    marcinj12
    Poziom 40  

    Samo przepisywanie jest załączniku, ale nie wiem na ile to się przyda w tym co chcesz osiągnąć...
    Każdorazowo obszar do którego dane są kopiowane jest czyszczony i są one dodawana od początku.

  • #8 13 Lut 2014 14:37
    sylka2510
    Poziom 5  

    o to właśnie chodziło, jesteś wielki ! jak można nauczyć się robić takie cuda?

    Wcześniej napisałeś, że dopracowanie tego do końca zajmuje kilka godzin i nikt za darmo nie zrobi. A jeśli nie chciałabym za darmo? Da radę?

  • #9 13 Lut 2014 18:03
    marcinj12
    Poziom 40  

    sylka2510 napisał:
    o to właśnie chodziło, jesteś wielki ! jak można nauczyć się robić takie cuda?
    Proszę bardzo. Nauczyć się można jak wszystkiego innego - są książki, kursy w internecie, trzeba je poznać a potem praktykować żeby z głowy nie wyleciały. :)

  • #10 22 Wrz 2014 08:42
    sars1987
    Poziom 1  

    Witam:)
    Nie wiem czy to dobre miejsce na ten temat ale jakoś nie mogę połapać się na tym forum a tym bardziej założyć nowy temat
    Bardzo proszę o pomoc, mam zadanie tego typu
    chciałbym aby makro wyszukiwało mi zakres aktywnych komórek np (A1:A2) z przykładowymi wartości np 1,2,3,4,5...20 i chciałbym aby pętla kopiowała mi te wartości określoną ilość razy a najlepiej wg określonej wartości np (w komórce C1)
    wyniki miałyby być uszeregowane w kolumnie obok (B2)
    Mniej więcej miało by to wyglądać tak
    A1 B2
    1 1
    2 1
    3 1
    4 1
    5 2
    6 2
    7 2
    8 2
    9 3
    10 3

    i tak dalej. Nie wiem naprawdę jak się do tego zabrać. Byłbym bardzo wdzięczny o jakąkolwiek pomoc:)

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme