X
  • #1 07 Apr 2005 18:18
    Sniper
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    przejrzałem Forum, ale głównie jest o LPG w temacie "dużo pali".

    W moim przypadku to U95.
    Pali bardzo dużo, dwa razy lałem do pełna i po 100km znowu lałem i wychodzi coś koło 16-17 litrów benzyny.

    Posiadam Golfa III 1.8 na wtryskach.
    Dałem go mechanikowi, aby sprawdził jak tam spalanie i mieszanki.
    On powiedział, że sonda i wszystko jest OK, wydruki z kompa dobre itp.
    Zastanawiam się, czy był w stanie sprawdzić to na podstawie badania spalin ?
    Czy mógł to sprawdzić, nie podłączając komputera do modułu VW ?
    Czy na podstawie analizy spalin, czyli też mieszanki itp, można stwierdzić, że sonda jest dobra ?
    Proszę o radę, może problem leży gdzieś indziej ?
  • #2 07 Apr 2005 19:00
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    mozna sprawdzic na podstawie analizy spalin jak dziala sonda i jake jest spalanie. Napisz jaki masz silnik. Może powodem być złe ustawienie zaplonu lub przy wymianie paska ktoś go źle ustawił. W tym przypadku spaliny wyjdą dobrze ale niestety będzie słabszy.
    Pozdrawiam
  • #3 08 Apr 2005 01:34
    Rychozol
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    I dobrze byłoby sobie przypomnieć od kiedy (od jakiego momentu, naprawy, ingerencji w silnik) zaczął tak dużo palić. Filtr powietrza zmieniony? Jak tam praca silnika na wolnych obrotach? Jak wyglądaje świece?
  • #4 08 Apr 2005 17:56
    Sniper
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    samochód przywieziony z Niemiec (2 miesiące temu), stąd nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, od kiedy pali dużo, bo tego nie wiem (od początku jak go mam :-( ).
    Silnik pracuje bardzo dobrze (stabilnie, równo, wolne obr to ok. 850, odpala bez zarzutu).
    Silnik 1,8 na wtryskach. Oznaczenie to chyba ABS.

    Zobaczę świece i filtr powietrza, ale czy to może sprawić, że aż tyle spala ?
    hmmmm...
  • #5 08 Apr 2005 18:12
    mgim
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli jeździsz typu "sandał - dno" to tyle ma prawo Ci spalić.
  • #6 08 Apr 2005 18:47
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Tez uwazam ze chyba ostro tym jezdzisz bo w passatach z tym silnikiem auto w jezdzie miejskiej pali w granicach niecale 10 litrow a na trasie spokojnie mozna osiagnac ponizej 7 litrow. No chyba ze silnik jest juz w bardzo zlej kondycji lub ma powazna usterke jednostki sterujacej.Wedlug mnie napewno nie jest winna temu sonda bo mnie jak padla to przy silniku 2.0 auto palilo po miescie zima okolo 13 litrow.
    Podjedz do warsztatu niech ci podepna pod komputer i powinno ci wykazac co boli twoje auto. Napewno w ten sposob zaoszczedzisz wiele pieniedzy bo wymieniajac czesci az dojdziecie co jest nie tak moze zrujnowac budzet.
  • #7 08 Apr 2005 22:41
    Sniper
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    a propos
    jazdy typu "sandał dno" jestem człowiekiem, który swą jazdą jest Negacją tego stwierdzenia.

    Poprzedni pojazd to Opel Kadett 1.4i
    Uważam, że osiągnąłem nieformalny "rekord" w jeździe miejskiej (oczywiście dojazd do świateł na "luzie" itp, 4 osoby w samochodzie) i spalanie 5-6 litrów.
    Na trasie 330 km z prędkością max 120km/h (spalanie na 100km to 4,3 litra :-) )
    Kilka razy sprawdzałem.

    Tamtego auta już nie ma, szkoda.
    A tego prowadzę naprawdę Bardzo spokojnie i bierze 16 l, "dna" jeszcze nie próbowałem.
    To auto jest z 1996r i ma przejechane 140 733 km.
    Zgodnie z radą, udam się do serwisu. Opiszę sprawę jak coś załatwię.
  • #8 10 Apr 2005 15:09
    Rychozol
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Może się jeszcze zdarzyć że komputer pracuje w trybie awaryjnym. Można spróbować odłączyć akumulator na jakiś czas, może się wyzeruje.
  • #9 10 Apr 2005 15:30
    Mariogr
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    witam, miałem podobny problem w Hyundaiu Lantra 1600 16V. Palił też około 15 litrów w mieście. Po sprawdzeniu, wymianach i regulacji :

    1.Sonda została wymieniona na nową
    2.Regulacja TPS
    3.Czyszczenie przepustnicy,krokowego,PCV,EGR,wtryskiwaczy
    4.Sprawdzenie wszystkich wężyków od podciśnień i układu ich połączń
    5.Wymiana kabli i świec
    6.Sprawdzeniu działania czujników temp, szczelności układu zasilania i
    wydechowego
    7.Wymianie kondensatorów w ECU (ten typ tak ma)

    spalanie spadło do poziomu 10l/100km. W warunkach domowych mając dane regulacyjne i miernik el. też można sporo zrobić.
  • #10 12 Apr 2005 09:56
    DjWojt
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Mam VW Golf III 1,4, miałem spalanie około 13l/100km po mieście. Wymiana czujnika temp. w silniku i spalanie jest normalne (czujnik zaniżał temperaturę o 10 stopni). Obroty na luzie przed wymianą 860 po wymianie 840, innych różnic poza ilością spalanej benzyny nie zauważyłem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam VW Golf III 1,4, miałem spalanie około 13l/100km po mieście. Wymiana czujnika temp. w silniku i spalanie jest normalne (czujnik zaniżał temperaturę o 10 stopni). Obroty na luzie przed wymianą 860 po wymianie 840, innych różnic poza ilością spalanej benzyny nie zauważyłem.
  Search 4 million + Products
Browse Products