Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony HT-SF1300 uszkodzona kolumna

wisnier 09 Kwi 2014 22:03 846 6
  • #1 09 Kwi 2014 22:03
    wisnier
    Poziom 9  

    Posiadam zestaw Sony HT-SF1300, który jest ubezpieczony w Ergo Hestia na 5 lat. Mija właśnie 4 rok jego użytkowania i mam problem z prawą przednią kolumną. Otóż nie gra ona tak dobrze jak lewa. Jest słyszalna różnica w wysokich tonach między jedną a drugą kolumną przez co podczas użytkowania dźwięk nie jest umiejscowiony centralnie a lekko z lewej strony.

    Zgłosiłem to Ergo Hestii w ramach ubezpieczenia, następnie oddałem zestaw do wskazanego serwisu. Oczywiście w serwisie nie stwierdzili różnicy. Dla nich głośniki grają więc są sprawne, a minimalna różnica nie jest słyszalna. Nagrałem telefonem film, na którym włączam wbudowany test szumu i przenoszę dźwięk z prawego głośnika na lewy i z powrotem. Na filmie słychać, że dźwięk nie jest jednolity tylko momentami jest nieco "głośniej". To momenty w których dźwięk w 80% jest nadawany na lewy głośnik. Szum jest szerszy, słychać szerszy zakres wysokich tonów.

    Nagranie z dźwiękiem:
    http://youtu.be/RjvanltlMBw

    Na filmie szczególnie w sekundach 11 i 19 słychać przejście z głośnika prawego (cichszego) na głośnik lewy sprawny (głośniejszy szum)

    Problem w tym, że zanim oddam zestaw jeszcze raz do serwisu chciałbym mieć jakieś lepsze dowody niż nagrany film czy moje "bo ja słyszę".

    Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia i przedstawienia, że głośnik prawy gra dużo gorzej niż lewy? Jedyne co mi przyszło do głowy to zmierzenie rezystancji obydwu kolumn miernikiem uniwersalnym. Nie wiem czy zrobiłem to dobrze bo technikum skończyłem 7 lat temu i już zapomniałem jak to się robi, a zrobiłem to tak:

    Na odłączonych kolumnach zmierzyłem omomierzem, na zaciskach, rezystancję każdej z nich i otrzymałem:
    - na kolumnie prawej (tej uszkodzonej) 6,6 Omha
    - na kolumnie lewej (sprawnej) 4,8 Ohma

    Nie wiem czy to coś mówi ale naprawdę potrzebuje jakiegoś dobrego dowodu.

  • #2 09 Kwi 2014 23:06
    LXT
    Poziom 26  

    A te kolumny mają mieć 4 czy 6 ohm ? Zresztą taka różnica w impedancji ( a właściwie w przypadku pom. omomierzem rezystancji) powinna wystarczyć do uznania reklamacji ( no chyb,że przy jednej masz 1 metr kabla a przy drugiej np.200m) :)

  • #3 09 Kwi 2014 23:07
    398216
    Usunięty  
  • #4 10 Kwi 2014 01:36
    wisnier
    Poziom 9  

    Kolumny były mierzone bez kabli, niepodłączone do amplitunera. Dziękuje za opinię. Jutro zadzwonię do serwisu.

  • #5 28 Kwi 2014 16:51
    wisnier
    Poziom 9  

    Kolumny po raz kolejny zostały oddane do serwisu a dziś przez telefon otrzymałem odpowiedź, że Pan z serwisu nie słyszy różnicy. Spytałem się jakie pomiary dokonali i jak zmierzyli sprawność kolumny to nic nie odpowiedział. Powiedziałem, że sprzętu nie odbiorę, bo nie wymyśliłem sobie tej sytuacji oraz dokonałem pomiary rezystancji, których oni nie zrobili. Jutro otrzymam odpowiedź, czy taką kolumnę można dokupić osobno.

    Dla ciekawości sprawdziłem rezystancję na pozostałych głośnikach surround. Wszystkie trzymają 4,8 Ohma (wszystkie cztery głośniki mają takie same parametry techniczne). Trzy kolumny mają identyczną rezystancję, poza kolumną uszkodzoną...

    Wyobrażam sobie jacy niesamowici "eksperci" pracują w tym serwisie.

    Martwi mnie to, że znów dostanę odpowiedź od ubezpieczalni o treści "serwis nie stwierdził usterki" i zostanie ponownie zgłoszenie odrzucone. Jak mogę się wybronić? Istnieje jakiś rzeczoznawca, który wystawi mi niepodważalną opinie?

    Dla przestrogi dane serwisu:
    PHU Hit-Serwis
    Al. Piastów 28a
    71-064 Szczecin

  • #6 28 Kwi 2014 18:31
    398216
    Usunięty  
  • #7 29 Kwi 2014 23:57
    LXT
    Poziom 26  

    Może poproś o rozmowę z Panem, który "różnicy nie słyszy" i powiesz mu, że widać ją już "na oko" czyli omomierzem. Być może nie sprawdzał ,a warunki w warsztatach bywają różne ( chodzi mi o warunki do osłuchu ;) )

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME