X

Uszczelka pod glowicą wymiana

11 Apr 2005 15:03 KUkucharzb
  • #1 11 Apr 2005 15:03
    kucharzb
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    mam takie pytanie, czy mając kompletna intrukcje (ksiazka serwisowa) mozna samemu w warunkach garazowych wymienić uszczelkę pod głowicą(silnk gaznikowy w 405, 1.6)? czy tez taka czynnosc wymaga jakiejs specjalistycznej wiedzy?
    Jakiego rzedu jest to kwota w warsztacie (chodzi mi o rzad wielkosci tylko, np czy jest to 200 czy 1200zl, wiadomo ze to roznie kazdy warsztat).

    Pozdrawiam
    Krzych
  • #2 11 Apr 2005 15:07
    bestler
    Admin grupy DIY
    Helpful post? (0)
    Ja takie rzeczy zawsze sam robilem, zawsze jakos z tego wychodzilem calo. Pamietaj o tym ze w warsztacie tez robi to czlowiek z tym on poprostu ma wprawe. Jesli nie czujesz sie na silach, nigdy nie zajmowales sie mechanika pojazdow to moze lepiej zaplac mechanikowi.

    Napisz jaki to samochod, to bedzie latwiej sie wypowiedziec.

    cena mysle ze 200 ... do 400 zł
  • #3 11 Apr 2005 15:24
    kucharzb
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!

    gapa ze mnie, auto to peugeot 405, silnik 1.6 gaznik. Dysponuję ksiażką WKŁ i Haynesem. W takim razie jeszcze mam pytanie odnosnie samej uszczelki, czy mozna kupić "lepszą" i "gorszą" (czy roznią sie np grubością ?) i jaki jest orientacyjny koszt (mysle ze chyba na uszczelce nie ma co oszczędzać bo to dosc krytyczny element. Samej uszczelki jeszcze nie wymienialem, chociaż juz pare rzeczy w tym aucie zrobilem.

    No i jeszcze jeden element, czy przy wymianie uszczelki nie trzeba szlifowac/lekko planowac glowicy?

    Pozdrawiam
    Krzych
  • Helpful post
    #4 11 Apr 2005 15:49
    baro
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką).
    jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam).
    Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec żadnych rysek , nawet drobnych)
    Co do kosztów to najlepiej przejdź sie po kilku sklepach i popytaj, bo z tym różnie bywa..
    Pozdrawiam
  • #5 11 Apr 2005 15:58
    infinity
    Specjalista od telefonów
    Helpful post? (+1)
    Informacyjnie moge podać Tobie ze uszczelka do Renault Megane 1.4 kosztowala mnie 50zł. Robocizna u mechanika 150zł+ 50zł(planowanie głowicy).
  • #6 11 Apr 2005 17:24
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Znajac francuskie koncerny samochodowe glowica jest pewnie przykrecona srubami o ciekawej glowce i wymaga specjalnego klucza. Jesli walek rozrzadu jest w glowicy to nie musisz ustawiac zaworow ale jedno jest pewne ze trzeba miec jakies pojecie o rozrzadzie bo trzeba go rozebrac a pozniej zle zlozony powoduje spustoszenie w silniku. Tak ze jak nie wiesz i nigdy tego nie robiles to lepiej nie uczyc sie na swoim bo wymiana z czesciami kosztuje pewnie 300 zl a remont silnika duzo wiecej.
    Wybor nalezy do ciebie.
  • #7 11 Apr 2005 17:27
    kucharzb
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!

    zgadza sie, głowki to srubek to te cholerne torxy. Dziekuje za pomoc wszstkim, niestety nie mam punktów juz zadnych zeby podziekowac w bardziej wymierny sposob :/

    pozdrawiam
    krzych

    ps. okazalo sie ze mam jakies pkty zaraz rozdam :)
  • #8 11 Apr 2005 19:52
    tomekb
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    jezeli sie tym zajmiesz musisz wyregulować i dotrzeć zawory
  • #9 11 Apr 2005 22:37
    baro
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    tomekb wrote:
    jezeli się tym zajmiesz musisz wyregulować i dotrzeć zawory


    Gdzie jest napisane że MUSI ?
    Jeżeli będziesz miał głowice na wierzchu to MOŻESZ sobie podocierać zawory, wymienić uszczelniacze, lecz gdy zaworki pracują cicho i nie widać sladów nadpalenia to nie widzę powodu żeby dodawać sobie pracy..
    To tak jakbys doradził koledze,że gdy zdejmie koło to musi przetoczyć tarcze hamulcowe :? Zastanów sie zanim coś napiszesz lub precyzuj swoje wypowiedzi bo wprowadzasz ludzi w błąd :roll:
    Pozdrawiam
  • #10 19 Apr 2005 11:27
    Pre100n
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    fakt ze nie musisz ... ale jesten jaknajbardziej za ... jesli uszczelka pod glowica juz swoje przepracowala to prawdopodobnie uszczelniacze tez ... a jesli nie to i tak warto je wymienic ... sa to groszowe sprawy a lepiej miec pewnosc ze nie bedzie trzeba za pol roku rozbierac silnika zwazywszy na to ze kazde odkrecenie glowicy powinno sie zakonczyc zalozeniem nowej uszczelki wiec po co placic 2 razy
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products