Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AT91SAM7S256 - Pomiar częstotliwości

karol75 25 Kwi 2014 13:53
  • #1 25 Kwi 2014 13:53
    karol75
    Poziom 16  

    Potrzebuję zmierzyć częstotliwość obrotową silnika Micra K12.
    Procesor to AT91SAM7S256, dostępne 8 kanałów ADC.
    Pomiar może być zgrubny (orientacyjny wykres w czasie).
    Myślałem o filtrze RC i pomiarze napięcia na wyjściu filtra - ale jak zabezpieczyć samochód przed zakłóceniami?

  • #2 25 Kwi 2014 15:06
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A po co ADC ? Są liczniki w większości µC…

  • #3 28 Kwi 2014 08:35
    karol75
    Poziom 16  

    Ponieważ mam chwilowo wolne wejścia ADC, a pomiar częstotliwości to tylko chwilowo potrzebne do porównania z danymi z CAN. Pozostałe wyprowadzenia procesora są już zajęte. Myślałem o filtrze wyrównującym ale muszę zabezpieczyć samochód przed wpływem mojego urządzenia.
    Myślałem o czymś takim
    AT91SAM7S256 - Pomiar częstotliwości
    nie chodzi mi o dokładną wartość a raczej o przybliżony wykres i chcę go nałożyć na wykres wartości z CAN.

  • #4 28 Kwi 2014 09:59
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Raczej trzeba by zastosować po drodze przetwornik f/U i mierzyć napięcie. Nadal nie wiadomo nic o tym skąd pobierany będzie sygnał wejściowy(klamra na jednym z przewodów zapłonowych - multiple injection ?, czujnik położenia wału ?), ani jak wygląda on na oscyloskopie. Na poziom TTL bym nie liczył.

  • #5 28 Kwi 2014 11:18
    karol75
    Poziom 16  

    LordBlick napisał:
    Raczej trzeba by zastosować po drodze przetwornik f/U i mierzyć napięcie.

    Też o tym myślałem, mógłbyś doradzić coś prostego(na teraz, puźniej do wyrzucenia)/taniego?

    Żrudło sygnału to raczej położenie wału. A może jest lepsze miejsce?

  • #6 28 Kwi 2014 11:35
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Proste i tanie rozwiązanie doradzałem wcześniej - użycie licznika - wystarczyłby transoptor z ewentualnym tranzystorem redukującym obciążenie obwodu czujnika wału. Przetwornik f/U - użyj forumowej, czy też Googlowej „szukajki”… ;)

  • #7 28 Kwi 2014 11:47
    karol75
    Poziom 16  

    Ja wiem co to jest przetwornik f/u chodzi mi o konkretne rozwiązanie zwłaszcza z tym zabezpieczeniem, z drugiej strony taki fitr to też coś w stylu przetwornika f/u.
    Licznik raczej odpada, procesor jest dość mocno obciążony (jak na moje możliwości), zbiera dużo ramek CAN dodatkowo dojdzie 3 uarty (GSM, GPS, K-Line) i 8 kanałowy ADC.

  • #8 28 Kwi 2014 12:17
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

    karol75 napisał:
    Licznik raczej odpada, procesor jest dość mocno obciążony
    Nie rozumiem, licznik to jest sprzęt, a nie rdzeń procesora, co prawda nie grzebałem w nocie, ale z reguły ARM-y mają liczniki z bogatym wachlarzem trybów.
    karol75 napisał:
    z drugiej strony taki fitr to też coś w stylu przetwornika f/u.
    To co figuruje na w/w schemacie, pomijając aspekt założenia istnienia w samochodzie instalacji 5V, bez różniczkowania raczej nie…
    Układ wejściowy - spróbować obciążyć na początek z czujnika wału diodą LED z 2kΩ w szeregu i jeśli to nie wpłynie na pracę ECU, to wystarczy zamiast LED dać transoptor, który dalej traktujemy układem zbudowanym na podstawie któregoś z wyników wyszukiwania http://lmgtfy.com/?q=Przetwornik+f%2FU+site%3Awww.elektroda.pl

  • #9 12 Sty 2017 08:37
    karol75
    Poziom 16  

    Zarzucono z powodu zmiany projektu.