Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Opel ASTRA 1,6 kody błyskowe

NALPOL 12 Kwi 2005 15:22
  • #1 12 Kwi 2005 15:22
    NALPOL
    Poziom 9  

    Szanowni koledzy

    Po zapaleniu się lampki usterki. ,weszłem w tryb serwisowy zwierając punkty 6,5 w złączu diagnostycznym . kod błyskowy zaczyna się od 10 krótkich błysków przerwa następnie 3 krótkie błyski dłuższa przerwa 2 błyski następnie 5 błysków sekwencja ta powtarza się przez dluższy czas.
    co może być przyczyną wystąpienia błędu.
    gdzie mogę szukać opisu umiejscowienia czujników oraz ich przeznaczenie .

  • #3 12 Kwi 2005 15:58
    NALPOL
    Poziom 9  

    domyślam się że to czujnik spalania stukowego ,gdzie mam go szukać ,po wyłaczeniu silnika lampka zgasła przejechałem około 10km i jest Ok
    co robić ile kosztuje nowy

  • #4 12 Kwi 2005 16:46
    Usunięty
  • #5 12 Kwi 2005 17:08
    NALPOL
    Poziom 9  

    usterka nastąpiła zaraz po zatankowaniu

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeżeli nie paliwo to gdzie szukać czujnika ,jeżeli się powtórzy

    silnik X16SZR 1996 R

  • #6 14 Paź 2005 11:09
    łukasz_22
    Poziom 11  

    czy ma ktoś liste wszystkich tych kodów i mugłby ją zamiescic na forum?

  • #8 04 Lut 2007 22:20
    proviev
    Poziom 14  

    Alpha napisał:


    Zainteresował mnie ten temat z powodu zamieszczonego linka. Mam już zestawienie kodów błyskowych w zależności od zastosowanego w silniku układu wtryskowego (Multec, Motronic M1.5.2, M2.5, M2.8 ). Po porównaniu obu zestawień okazało się, że przyczyny usterek przyporządkowane poszczególnym kodom różnią się. W moim zestawieniu kody mają najczęściej 2 cyfry, tylko w przypadku M2.8 mają 3 cyfry, przy czym zestawienie kończy sie na kodzie 145. W zestawieniu ze strony astra.autokacik.pl kody mają postać 3 i 4 cyfrową, i ostatni kod ma numer 1740 - czy może mi ktoś wyjaśnić zagadkę ?

  • #9 04 Lut 2007 22:49
    Alpha
    Poziom 17  

    proviev napisał:

    Po porównaniu obu zestawień okazało się, że przyczyny usterek przyporządkowane poszczególnym kodom różnią się.

    Twojego oraz tego spod linku?
    Gdzie znależc to drugie zestawienie?
    Jednak przypuszczam, że powołujesz się na opis kodów w książce "Sam naprawiam.." Etzolda.
    Nie wiem, jaką masz wersję i rocznik silnika, ale wygląd złącza diagnostycznego opisanego w ksiązce zgadza się z Twoim?
    U mnie się nie zgadza (opisane jest złącze 10-pinowe, ja mam 16-pinowe).

    Moja Astra zawsze pokazuje kod 4 cyfrowy. Dlatego ja korzystam z opisu błędów własnie spod podanego linku.

  • #10 05 Lut 2007 09:32
    proviev
    Poziom 14  

    Alpha napisał:
    proviev napisał:

    Po porównaniu obu zestawień okazało się, że przyczyny usterek przyporządkowane poszczególnym kodom różnią się.

    Twojego oraz tego spod linku?
    Gdzie znależc to drugie zestawienie?
    Jednak przypuszczam, że powołujesz się na opis kodów w książce "Sam naprawiam.." Etzolda.
    Nie wiem, jaką masz wersję i rocznik silnika, ale wygląd złącza diagnostycznego opisanego w ksiązce zgadza się z Twoim?
    U mnie się nie zgadza (opisane jest złącze 10-pinowe, ja mam 16-pinowe).

    Moja Astra zawsze pokazuje kod 4 cyfrowy. Dlatego ja korzystam z opisu błędów własnie spod podanego linku.


    Opis kodów błyskowych, o których mówię znajduje się tutaj http://asterka.2max.pl/aldl.html,, i w związku z tym nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie - czy kody ze strony asterka.2max.pl dotyczą wyłącznie astry I (czyli modelu F) :?: A co do modelu samochodu, to mam do zdiagnozowania Astrę II 1,4 (złącza diagnostycznego jeszcze nie oglądałem, bo dopiero zbieram materiały na ten temat)

  • #11 05 Lut 2007 10:51
    grzebacz
    Poziom 21  

    wszystko zalezy od systemu sterowania silnikiem:bosch multek,simtek...cała filozofia

  • #12 05 Lut 2007 15:52
    Alpha
    Poziom 17  

    [quote="proviev"] czy kody ze strony asterka.2max.pl dotyczą wyłącznie astry I (czyli modelu F) :?:quote]
    Też niezupełnie, bo widzisz ja mam Astre F ale z 96 r. i mnie te własnie kody nie dotyczą. Bo zależy to właśnie tez od roku produkcji auta.

  • #13 05 Lut 2007 17:48
    proviev
    Poziom 14  

    [quote="Alpha"]

    proviev napisał:
    czy kody ze strony asterka.2max.pl dotyczą wyłącznie astry I (czyli modelu F) :?:quote]
    Też niezupełnie, bo widzisz ja mam Astre F ale z 96 r. i mnie te własnie kody nie dotyczą. Bo zależy to właśnie tez od roku produkcji auta.


    Im więcej zagłębiam się w tematykę "kody błyskowe opla", tym większy mam mętlik w głowie :(.
    W jaki sposób wywołujesz kody błędu: specjalistycznym urządzeniem czy drucikiem?

  • #14 05 Lut 2007 20:12
    Alpha
    Poziom 17  

    Używam drucika. Nie siedze aż tyle przy samochodzie, więc podłączanie PC-ta wydaje mi się na razie zbędne.
    Nie rozumiem , skąd się biorą Twoje wątpliwości. Czy kontrolka silnika sygnalizuje jakąś awarię, próbowałeś "wymigać" błąd i coś Ci sie nie udało, opis błędu nie zgadza się z Twoimi przypusczeniami?

  • #15 05 Lut 2007 20:19
    proviev
    Poziom 14  

    Alpha napisał:
    Używam drucika. Nie siedze aż tyle przy samochodzie, więc podłączanie PC-ta wydaje mi się na razie zbędne.
    Nie rozumiem , skąd się biorą Twoje wątpliwości. Czy kontrolka silnika sygnalizuje jakąś awarię, próbowałeś "wymigać" błąd i coś Ci sie nie udało, opis błędu nie zgadza się z Twoimi przypusczeniami?


    Jak już wcześniej pisałem, na razie zbieram wszystkie informacje na ten temat (zgodnie z maksymą - kto pyta nie błądzi). A co do pytań, to mam następne: czy cyfra "0" to 10 krótkich błysków?

  • #16 06 Lut 2007 12:38
    elektron321
    Poziom 9  

    czy cyfra "0" to 10 krótkich błysków?[/quote]

    Zgadza się.
    Co do pytań wyżej to istnieją, jak ktoś słusznie zauważył, złącza 10 i 16 pinowe. Niestety w niektórych nowszych samochodach brakuje wyprowadzenia jednego z 2 potrzebnych pinów do wywołania kodów błyskowych (niestety). To jedna sprawa a 2 to że nie wszystkie awarie da się wywołać błyskami. Czasem bez techa2 się nie obejdzie.

  • #17 05 Mar 2007 20:42
    proviev
    Poziom 14  

    elektron321 napisał:
    czy cyfra "0" to 10 krótkich błysków?


    Zgadza się.
    Co do pytań wyżej to istnieją, jak ktoś słusznie zauważył, złącza 10 i 16 pinowe. Niestety w niektórych nowszych samochodach brakuje wyprowadzenia jednego z 2 potrzebnych pinów do wywołania kodów błyskowych (niestety). To jedna sprawa a 2 to że nie wszystkie awarie da się wywołać błyskami. Czasem bez techa2 się nie obejdzie.[/quote]

    I właśnie chyba moja autko ma złącze diagnostyczne bez pinu numer 6 :( . Czy w takim przypadku jedynym rozwiązaniem jest zakup interfejsu diagnostycznego (serwisu na razie nie biorę pod uwagę)?

  • #18 17 Mar 2007 16:13
    margo7
    Poziom 10  

    witam
    Aby potwierdzić że nie każdy ma pin 6 dołaczam się do tematu.ja mam opla astrę2 1,4 16v z 2001 i tez w niej nie mam pinu 6 aby wybłyskać sobie kody. jak widać na zdjęciu kostka ułożona jest odwrotnie niż w opisach na stronach o astrze.jest po stronie pasażera, czyli jakby do góry nogami.Ale to mało ważne.

    U mnie występują tylko piny 3,4,5,7,12,16 czyli najlepiej testować z Tech2

    Opel ASTRA 1,6 kody błyskowe

  • #19 17 Mar 2007 17:41
    Usunięty
  • #20 18 Mar 2007 13:13
    proviev
    Poziom 14  

    margo7 napisał:
    witam
    Aby potwierdzić że nie każdy ma pin 6 dołaczam się do tematu.ja mam opla astrę2 1,4 16v z 2001 i tez w niej nie mam pinu 6 aby wybłyskać sobie kody. jak widać na zdjęciu kostka ułożona jest odwrotnie niż w opisach na stronach o astrze.jest po stronie pasażera, czyli jakby do góry nogami.Ale to mało ważne.

    U mnie występują tylko piny 3,4,5,7,12,16 czyli najlepiej testować z Tech2

    Opel ASTRA 1,6 kody błyskowe



    "Złośliwość rzeczy martwych" zmusiła mnie ostatnio do odpłatnego skorzystania z usług Tech-a 2 :( . Będąc w serwisie spytałem się jak to jest z tym brakiem pinu 6 - otrzymałem odpowiedź, że wszystkie nowsze modele nie posiadają już "błyskowego" pinu. Usłyszałem również, że nie wszystko można zdiagnozować przy pomocy "allegrowskich" złączy diagnostycznych. W związku z powyższym mam pytanie: czy to prawda??

  • #21 18 Mar 2007 15:56
    Usunięty
  • #22 19 Mar 2007 10:12
    margo7
    Poziom 10  

    mechanik do którego jeżdżę ma prawdziwego techa2 (taki spręt kosztuje 16-18 tyś złotych).może nim robić wszystko co chce ze silnikiem.widzi wszystkie błedy, które są dokładnie opisane po polsku.może nim obniżać parametry silnika np. zmieniać parametry spalania ,wyłaczaać wtryskiwacze. pełna diagnoza. byłem kiedyś u innego to miał uniwersalny tester do którego wgrywał oprogramowanie w zależności od modelu samochodu i mógł odczytywać błędy, kasować je ale bez opisów tylko numery, a potem do książki i tłumaczenie co znaczy "ignition" itd.

  • #23 19 Mar 2007 11:33
    Usunięty
  • #24 19 Mar 2007 11:52
    margo7
    Poziom 10  

    tylko szkoda bo gość do którego jeżdżę robi diagnostykę i zajmuje się elektryką samochodową. szukam dobrego mechanika w brzesku lub okolicy,
    który zajmuje się oplami i ma dostęp do części zdiagnozuje i naprawi.a nie tak że diagnozuje u jednego, potem po cześci gdzie indziej a trzeci zakłada i mówi że to chyba nie ta usterka.

    elektrit znasz kogoś takiego ?

  • #25 19 Mar 2007 12:29
    Usunięty
  • #26 19 Mar 2007 14:05
    margo7
    Poziom 10  

    tak to ta

    kiedy byłem na diagnostyce poprawiło się - zapalał i równo pracował, ale ostatnio znowu kontrolka zaświeciła

    pojawia mi się taki problem:
    Astra II Z14XE 2001 (LPG - SEQENT24)
    zapalam samochód - wszystko w porządku
    po kilkudziesięciu sek. - nierówno pracuje (z diagnostyki wiem że to cylinder 2 - nierównomierna praca)
    dodaje trochę gazu nie czuc wibracji , ale na wolnych (850 obr.) są
    myślę - wtryskiwacz benzyny coś nie tak (wg tech2 sprawny)
    przełączam na gaz (sekwencja) zaczynają pracować wtryskiwacze gazowe, silnik nadal nierówno chodzi.
    myślę to może cewka w modułe na świecach nie podaje pełnej iskry(wg tech2 sprawna)
    jeszcze pozostaje uszczelka kol ssącego, lub zawieszający się zawór na 2 cyl.(ale ciśn. na każdym cyl.
    1,5MPa-15bar, mierzone w mormalnej temp. pracy silnika)

  • #27 28 Kwi 2007 21:39
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie.Proponuje jeszcze sprawdzic przewody podcisnieniowe podlaczone do kolektora ssacego.Moeze ktorys jest nieszczelny?Uszczelkę kolektora ssącego można sprawdzić aerozolem "Samostart"uzywanym do odpalania w zime starszych diesli.Jezeli gdzies jest nieszczelność to po pryśnięciu tym w podejrzane miejsce wzrosną obroty silnika bo zassany specyfik wzbogaci mieszankę.I jeszcze jedno czy silnik bierze olej?Pozdrawiam Witek.

  • #28 27 Sie 2007 14:44
    margo7
    Poziom 10  

    Mogę powiedzieć że raczej nie.To znaczy gdy jeżdżę na odległość 100 w jedną stronę i 100 z powrotem to nie widać zmian, ale gdy w ciągu jednej przejażdżki jest 500 km to znika ok 0,2 l oleju.

  • #29 19 Paź 2008 13:27
    KOWALzDMF
    Poziom 9  

    WITAM
    jestem uzytkownikiem astry 1.6 automat i mam problem z kodem 39 -Obroty wyjśc. - poza skrzynią - brak sygnału nie wiem co mam z tym zrobić juz zrobiłem regeneracje selektora i nie pomogło jedynie usunęło jeden błąd ale mam tego nieszczesnego koda 39. Prosze o pomoc czym może byc spowodowany ten błąd. pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty