Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

skuwa1234 15 Cze 2014 18:44 8499 67
  • #1 15 Cze 2014 18:44
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Witam jaka była różnica między tymi dwoma kolumnami Unitra Tonsil ZGZ20/4-H5 a ZG25C?
    ZGZ20/4-H5 niby jest 20W a ZG25C jest 25W
    Głośniki niby są identyczne, czyżby różniły się zwrotnicami?
    Która z tych kolumn jest "lepsza" (wiem, że to klasa sama w sobie)
    Która najbardziej nadaje się do Elizabeth HiFi?

  • #2 15 Cze 2014 20:28
    398216
    Usunięty  
  • #3 15 Cze 2014 20:32
    skuwa1234
    Poziom 14  

    O znaku jakości Q też już się dowiedziałem.
    Właśnie szukam info i jakoś nie mogę trafić.
    Inaczej nie zakładał bym tematu
    Edit:
    Znalazłem jeszcze takie info:
    Zestawy te, są pod względem elektrycznym praktycznie identyczne jak ich następcy czyli Zg25c. Różnią się wykonaniem wizualnym, sposobem montażu zwrotnicy, oraz z tego co pamiętam w Zg25c dodany został rezystor w torze wysokotnowym.

  • #4 16 Cze 2014 13:14
    Sanjose
    Poziom 25  

    skuwa1234 napisał:
    oraz z tego co pamiętam w Zg25c dodany został rezystor w torze wysokotnowym.


    Zdjęcie zwrotnicy dla potwierdzenia informacji kolegi:
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

    A znak jakości "Q" to miały Zg25c, nie wiem jak w przypadku ZGZ20/4-H5 ale ten model nie posiadał chyba tego znaku.
    Różnią się na pewno tylną ścianą:
    ZGZ20/4-H5 tylna ściana fornir.
    Zg25C tylna ściana malowana na czarny mat.

  • #5 16 Cze 2014 13:58
    398216
    Usunięty  
  • #6 16 Cze 2014 16:28
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Sanjose napisał:
    skuwa1234 napisał:
    oraz z tego co pamiętam w Zg25c dodany został rezystor w torze wysokotnowym.


    Zdjęcie zwrotnicy dla potwierdzenia informacji kolegi:
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

    A znak jakości "Q" to miały Zg25c, nie wiem jak w przypadku ZGZ20/4-H5 ale ten model nie posiadał chyba tego znaku.
    Różnią się na pewno tylną ścianą:
    ZGZ20/4-H5 tylna ściana fornir.
    Zg25C tylna ściana malowana na czarny mat.


    Posiadam zdjęcie na którym widać, że ZGZ20/4-H5 tylną ściankę ma malowaną na czarny mat
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

  • #7 16 Cze 2014 16:29
    Sanjose
    Poziom 25  

    Na moich (Zg25c) również jest ten znaczek, ale jak te zestawy grają to nie wiem gdyż moje wymagają regeneracji :(, ale myślę że mogę wierzyć na słowo, że te głośniki mają bardzo dobre brzmienie :).

    EDIT:
    Czyli buda już od Zg25C, choć może robili takie jakie mieli pod ręką?
    Ale na twoich nie ma znaczka, ciekawe czemu?

  • #8 16 Cze 2014 17:50
    398216
    Usunięty  
  • #9 16 Cze 2014 18:39
    Sanjose
    Poziom 25  

    dj-MatyAS napisał:
    Znaczek Q w trójkąciku był na maskownicy - plastikowy taki jak logo Tonsila.


    Dysponuje kolega może zdjęciem takowego? W sieci na próżno szukać, są tylko z logo "U" i napisem Hifi pod nim.

  • #10 16 Cze 2014 19:08
    398216
    Usunięty  
  • #11 16 Cze 2014 22:51
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    skuwa1234 napisał:
    Znalazłem jeszcze takie info:
    Moje to słowa i potwierdzam je. W moich ZgZ zwrotnica zamontowana jest na płytce uniwersalnej, w parze Zg25c na drewnie.
    Poza tym innych różnic, poza wykończeniem nie widzę.

  • #12 17 Cze 2014 11:10
    Tomek Janiszewski
    Poziom 29  

    Sanjose napisał:
    skuwa1234 napisał:
    oraz z tego co pamiętam w Zg25c dodany został rezystor w torze wysokotnowym.


    Zdjęcie zwrotnicy dla potwierdzenia informacji kolegi:
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

    Niekiedy w ZG25C nie montowano tego rezystora w torze wysokotonowym (w szereg z GDWK9/40) co nie znaczy że go tam nie było. Jego rolę pełnił w takim wypadku odcinek drutu oporowego wciągniętego w koszulkę igelitową, tak że wyglądał jak najzwyklejszy, czarny kabelek. Tak było i w moich ZG25C, których historię opisałem na http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2773053&highlight= Dziś należałoby je właściwie oznaczać jako ZG30C (oczywiście nie należy mylić ich z dwugłośnikowymi zespołami zawierającymi GDN20/30), ponieważ oryginalne GDN16/12 w których rozsypało się w pył gąbkowe zawieszenie z racji samego tylko upływu czasu zastąpiłem nieco mocniejszymi i nieporównanie trwalszymi GDN16/15 z zawieszeniami na szmatach. Zaś oznaczenie ZGZ20 wywodzi się z czasów znacznie wcześniejszych, kiedy to stosowano w roli głośników niskotonowych pierwsze polskie głośniki "Compact" GDN16/10 w koszach odlewanych oraz z membranami zawieszonymi na gumowych resorach, wyprodukowane jeszcze przed zakupem licencji Pioneera. O tych głośnikach pisano tu:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1882877-0.html
    Zapewne więc zanim zmieniono oznaczenie koluimn - wyczerpały się zapasy GDN16/10, i w ostatniej fazie produkcji ZGZ20 montowano już głośniki licencyjne. Mogly też oczywiście trafić do nich przy okazji naprawy, z racji braku oryginalnych.

  • #13 17 Cze 2014 14:26
    Sanjose
    Poziom 25  

    Tomek Janiszewski napisał:
    Zapewne więc zanim zmieniono oznaczenie koluimn - wyczerpały się zapasy GDN16/10, i w ostatniej fazie produkcji ZGZ20 montowano już głośniki licencyjne. Mogly też oczywiście trafić do nich przy okazji naprawy, z racji braku oryginalnych.


    No i tu się nie zgodzę, po oznaczeniu modelu ZGZ20/4 wykonanie i rodzaj zastosowanych przetworników oznaczano cyfrą po literce h.
    NP: H2 zastosowane głośniki: 2x GDN16/10 + Audax TW8B. (Ten podtyp najbardziej mi się podoba pod względem zastosowanych głośników.)

  • #14 17 Cze 2014 15:20
    Tomek Janiszewski
    Poziom 29  

    Sanjose napisał:
    [No i tu się nie zgodzę, po oznaczeniu modelu ZGZ20/4 wykonanie i rodzaj zastosowanych przetworników oznaczano cyfrą po literce h.
    NP: H2 zastosowane głośniki: 2x GDN16/10 + Audax TW8B. (Ten podtyp najbardziej mi się podoba pod względem zastosowanych głośników.)

    Ale przecież w źródłowym poście napisano co następuje:
    Cytat:
    ZGZ20/4-H5 niby jest 20W a ZG25C jest 25W
    Głośniki niby są identyczne, czyżby różniły się zwrotnicami?

    tymczasem nie bardzo widzę w ZG25C dwóch GDN16/10, ponieważ mocy jakby trochę brakowało. Więc jak rozumiem - Autor miał na myśli GDN16/12.

  • #15 17 Cze 2014 16:23
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    Tomek Janiszewski napisał:
    Zapewne więc zanim zmieniono oznaczenie koluimn - wyczerpały się zapasy GDN16/10, i w ostatniej fazie produkcji ZGZ20 montowano już głośniki licencyjne. Mogly też oczywiście trafić do nich przy okazji naprawy, z racji braku oryginalnych.
    Bzdura na resorach!!!!!!!!! W ZgZ20/4-h5 nigdy nie było GDN 16/10, tam zawsze były GDN 16/12 + GDWK 9/40. W późniejszym czasie zmieniono je wizualnie (nie stosowano już forniru na tył obudowy, zaczęto stosować inny materiał na maskownicę) i elektrycznie (dodano opornik) i zmieniono oznaczenia na Zg25C.
    Tomek Janiszewski napisał:

    Ale przecież w źródłowym poście napisano co następuje:
    Autor napisał że wedle oznaczenia zestawy powinny mieć moc po 20W każdy w przypadku ZgZ. Jednak przypominam że wersja h-5 jest wersją rozwojową zestawu w którym mieściły się 2 x GDN 16/10 + Audax, zatem zmieniona była jedynie cyfra oznaczająca wykonanie. Zatem liczba 20 nie jest mocą. Jest to jedynie oznaczenie.

  • #16 17 Cze 2014 16:36
    skuwa1234
    Poziom 14  

    W piątek powinienem mieć jedna kolumnę zg25c i jedna zgz20/4h5 wiec wstawie zdjecia dla porównania. Ale wiem juz teraz, ze obie maja tyl malowany na ciemny mat.
    Ps. Przy okazji szukam kogoś najlepiej z Lodzi kto mi ladnie zregeneruje glosniczki.

  • #17 17 Cze 2014 22:59
    Tomek Janiszewski
    Poziom 29  

    telecaster1951 napisał:
    Tomek Janiszewski napisał:
    Zapewne więc zanim zmieniono oznaczenie koluimn - wyczerpały się zapasy GDN16/10, i w ostatniej fazie produkcji ZGZ20 montowano już głośniki licencyjne. Mogly też oczywiście trafić do nich przy okazji naprawy, z racji braku oryginalnych.
    Bzdura na resorach!!!!!!!!! W ZgZ20/4-h5 nigdy nie było GDN 16/10, tam zawsze były GDN 16/12 + GDWK 9/40.
    ]
    A czy ja gdziekolwiek pisałem, jakoby w ZGZ20/4-h5 montowano GDN16/10? Pisałem ogólnie o ZGZ20, a że we wczesnych ich wersjach montowano te przedlicencyjne głośniki jest faktem niezaprzeczalnym. Więc czego się ciskasz?
    Cytat:
    W późniejszym czasie zmieniono je wizualnie (nie stosowano już forniru na tył obudowy, zaczęto stosować inny materiał na maskownicę) i elektrycznie (dodano opornik) i zmieniono oznaczenia na Zg25C

    To ostatnie można było zrobić od razu, względnie nadać im oznaczenie ZGZ25-cośtam, skoro tylko zaczęto montować mocnejsze głośniki na licencji Pioneera. A tak mamy bajzel w oznaczeniach, co sam dalej przyznajesz:
    Cytat:
    Zatem liczba 20 nie jest mocą. Jest to jedynie oznaczenie.


    Dodano po 9 [minuty]:

    skuwa1234 napisał:
    W piątek powinienem mieć jedna kolumnę zg25c i jedna zgz20/4h5 wiec wstawie zdjecia dla porównania. Ale wiem juz teraz, ze obie maja tyl malowany na ciemny mat.

    Porównując zwrotnice - sprawdź ten oto niepozorny czarny kabelek, łączący lewą dolną końcówkę lutowniczą ze środkową dolną na załączonym zdjęciu. W prezentowanym egzemplarzu zwrotnicy jest on oporowy i wykazuje 2.2Ω - tyle co rezystor na schemacie oraz zdjęciu wcześniejszym.
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c
    Cytat:
    Przy okazji szukam kogoś najlepiej z Lodzi kto mi ladnie zregeneruje glosniczki.

    Zdecydowanie najsensowniej byłoby wstawić na ich miejsce głośniki które już nigdy nie będą wymagały tzw. regeneracji, tj. na szmatach (oczywiście pod warunkiem że się ich nie przeciąży). No ale aby zdobyć tak wykonane GDN16/15 i to w liczbie aż 4 szt - trzeba mieć niebywałe szczęście.

  • #18 17 Cze 2014 23:28
    Sanjose
    Poziom 25  

    Tomek Janiszewski napisał:
    No ale aby zdobyć tak wykonane GDN16/15 i to w liczbie aż 4 szt - trzeba mieć niebywałe szczęście.


    Nieprawda, w ciągu tego roku chyba ze trzy razy były aukcje gdzie można było kupić 4 sztuki tych GDN-ów i kilkanaście ogłoszeń po dwie sztuki.
    Trzeba być czujnym i sprawdzać rynek wtórny ;).

    Ale wsadzanie ich do zestawów gdzie nie były oryginalnie montowane nie jest dobrym pomysłem, te głośniki mają inne parametry od "piankowców".

  • #19 17 Cze 2014 23:46
    Tomek Janiszewski
    Poziom 29  

    Sanjose napisał:
    Nieprawda, w ciągu tego roku chyba ze trzy razy były aukcje gdzie można było kupić 4 sztuki tych GDN-ów i kilkanaście ogłoszeń po dwie sztuki.
    Trzeba być czujnym i sprawdzać rynek wtórny ;)

    Więc tylko się cieszyć - i brać skoro tylko się trafią. Inaczej za 4-5 lat znowu będzie trzeba szukać kogoś kto "ładnie zregeneruje" coś co się rozsypie bo po prostu tak ma.
    Cytat:
    Ale wsadzanie ich do zestawów gdzie nie były oryginalnie montowane nie jest dobrym pomysłem, te głośniki mają inne parametry od "piankowców".

    A jeszcze inne parametry (i to widoczne dosłownie gołym okiem, mianowicie nieco mniejszą średnicę membrany na koszt poszerzonego resora) miały tonsilowskie gumiaki montowane we wczesnych wersjach ZGZ20. Naprawdę w to wierzysz że po zastąpieniu ich licencyjnymi w kolejnych wersjach zmieniono cokolwiek w kolumnach aby je "dostroić"? Wolne żarty, może tylko zmieniono fornir, maskownicę i ewent. zwrotnicę w torze wysokotonowym, ale to ostatnie wyłacznie w związku z zastosowaniem innego GDW. A tymczasem firmowa zwrotnica jest tak skopana (posunięto się w oszczędnościach do tego stopnia że nawet pożałowano drugiego kondensatora aby i GDN-y miały 12dB/okt), że doprawdy nie ma czego żałować wstawiając trwalsze głośniki, nawet jeśli mają nieco inne parametry. Nasz słuch jest tolerancyjny. ZTCP kuzynka miała kiedyś stare ZGZ20 właśnie z GDN-ami na szmatach, zaś w torze wysokotonowym siedziały... archaiczne GDW6,5/1,5 z membraną na śrubce, za to "pomysłowo" ustawione pod kątem względem siebie, dla poszerzenia kąta promieniowania. Podejrzewam że plotki nt. rzekomych przeciwskazań co do montowania trwalszych głośników rozsiewają ci, którzy z "regeneracji" głośników żyją.

    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #20 18 Cze 2014 10:47
    398216
    Usunięty  
  • #21 18 Cze 2014 12:10
    Tomek Janiszewski
    Poziom 29  

    Po tym jak przeczytałem tutaj, że nie powinno się wymieniać zlasowanych bipolarnych elektrolitów w zwrotnicy na trwałe, niezawodne i stabilne kondensatory foliowe, ponieważ te ostatnie brzmią jakoby ostrzej - nic mnie już nie zdziwi. Łącznie z banem.

    Moderowany przez ANUBIS:


    Lasowane albo gaszone wapno istnieje jako nazwa w budownictwie, w elektronice - NIE.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #22 18 Cze 2014 12:21
    Sanjose
    Poziom 25  

    Tomek Janiszewski napisał:
    Po tym jak przeczytałem tutaj, że nie powinno się wymieniać zlasowanych bipolarnych elektrolitów w zwrotnicy na trwałe, niezawodne i stabilne kondensatory foliowe, ponieważ te ostatnie brzmią jakoby ostrzej - nic mnie już nie zdziwi. Łącznie z banem.


    Gdzie kolega tak przeczytał? Właśnie powinno się wymieniać "zlasowane" elektrolity bipolarne.

    Wracając do trwałości pianki. Jak się kiedyś dowiedziałem jej trwałość zależy od kilku czynników, nie wiem czy te informacje mają pokrycie w rzeczywistości:
    Ilość światła słonecznego, nie wielki wpływ ale jednak.
    Dym papierosowy, tutaj znaczący wpływ na szybkość starzenia się pianki, także jak palimy jak lokomotywa to nie ma się co dziwić, że pianki padają po np. 5 latach.
    Wilgotność powietrza, nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego ze starzeniem się zawieszeń.

    Jeżeli ktoś wie coś więcej, to niech napisze :)

  • #23 18 Cze 2014 12:29
    398216
    Usunięty  
  • #24 18 Cze 2014 12:53
    Tomek Janiszewski
    Poziom 29  

    Sanjose napisał:
    Tomek Janiszewski napisał:
    Po tym jak przeczytałem tutaj, że nie powinno się wymieniać zlasowanych bipolarnych elektrolitów w zwrotnicy na trwałe, niezawodne i stabilne kondensatory foliowe, ponieważ te ostatnie brzmią jakoby ostrzej - nic mnie już nie zdziwi. Łącznie z banem.

    Gdzie kolega tak przeczytał? Właśnie powinno się wymieniać "zlasowane" elektrolity bipolarne.

    Jesteś pewien że naprawdę chcesz wiedzieć kto? Nooo. dobra, jako ze w przeciwieństwie do paru innych jesteś otwarty na merytoryczną dyskusję - specjelnie dla Ciebie popełnię harakiri:
    Cytat:
    Kondensatory stałe grają ostrzej niż elektrolityczne, na uszach zatem może wydawać się, że jest więcej tonów wysokich oraz wysokiego środka.
    Dlatego jak pisałem - nie powinno się wymieniać jednego typu na drugi jeśli zależy nam na oryginalnym (takim, jak sobie producent przewidział) brzmieniu kolumn.

    Za: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13472478#13472478
    Cytat:
    Wracając do trwałości pianki. Jak się kiedyś dowiedziałem jej trwałość zależy od kilku czynników, nie wiem czy te informacje mają pokrycie w rzeczywistości:
    Ilość światła słonecznego, nie wielki wpływ ale jednak.Dym papierosowy, tutaj znaczący wpływ na szybkość starzenia się pianki, także jak palimy jak lokomotywa to nie ma się co dziwić, że pianki padają po np. 5 latach.
    Wilgotność powietrza, nie wiem czy ma to cokolwiek wspólnego ze starzeniem się zawieszeń.

    Moje obserwacje są niezmienne: pianka rozsypuje się jak nie po pięciu, to po sześciu, a może tylko po 4 latach. Stało się to z głośnikami GDS16/15, następnie z GDN16/50 które wstawiłem na ich miejsce (bo tamtych już od dawna nie można było kupić) jak i z praktycznie niegranymi GDN20/40 oraz GD12/8 które podobnie jak samochodowe GD10/10 leżały sobie spokojnie w ciemnej i suchej piwnicy, nie doczekawszy się zabudowy ich w zespole trójdrożnym (ocalały tylko kupione wraz z nimi GDWK9/40 z miembranami i zawieszeniem tekstolitowym). Papierosy (a ściślej zawarta w ich dymie smoła) niewątpliwie ma wpływ na trwałość pianek, tak się jednak składa że nie palę, a jednak przeżyłem już dwa pokolenia 16cm głośników, jak pisałem wyżej. Ale dopiero szok przeżyłem po zakupie używanych kolumn ZG15C. Głośniki GDN16/15 na szmatach okazały się sprawne, papierowe GDW9/15 oczywiście także, za to po ich otwarciu przekonałem się że wygłuszająca poliuretanowa gąbka, na oko nienaruszona - uginała się trwale pod naciskiem palca i rwała na drobne strzępy przy próbie jej wyciągnięcia a nawet tylko uchwycenia w palce. Musiałem posłużyć się... odkurzaczem :lol: Dziękuję, nie potrzeba mi lepszego dowodu na "trwałość" tworzywa poliuretanowego.
    Cytat:
    Jeżeli ktoś wie coś więcej, to niech napisze :)

    Aby cokolwiek było ściśle na temat - czekam z niecierpliwością co napisze Autor odnośnie różnić pomiędzy zwrotnicami w obu zespołach. Czy istotnie w ZG25C dołożono rezystor którego nie było w ZGZ20/4-h4, czy też w obydwu rezystor był, jak nie w wersji skupionej to rozłożonej, w postaci drutu oporowego imitującego zwyczajny kabelek.

  • #25 18 Cze 2014 12:58
    Sanjose
    Poziom 25  

    Tomek Janiszewski napisał:
    Aby cokolwiek było ściśle na temat - czekam z niecierpliwością co napisze Autor odnośnie różnić pomiędzy zwrotnicami w obu zespołach. Czy istotnie w ZG25C dołożono rezystor którego nie było w ZGZ20/4-h4, czy też w obydwu rezystor był, jak nie w postaci skupionej to rozłożonej, w postaci drutu oporowego imitującego zwyczajny kabelek.


    W poście #4 zrobiłem zdjęcie zwrotnicy moich Zg25C, jest rezystor.

  • #26 18 Cze 2014 19:37
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Sam już nie mogę się doczekać kiedy te kolumienki do mnie przyjdą i zostaną porównane co tam w środku siedzi.
    Będą to 100% oryginały do których nikt poza ludźmi z fabryki nie zaglądał.
    Z moich informacji wynika, że były kupione jako "zestaw"

  • #27 18 Cze 2014 22:45
    Sanjose
    Poziom 25  

    Ja jak zajrzałem pierwszy raz do swoich, to wcale głośników nie mogłem odkręcić (zapieczone śruby chyba), więc i w moim przypadku nikt wcześniej nie zaglądał.

  • #28 25 Cze 2014 16:57
    skuwa1234
    Poziom 14  

    Witam, kolumienki miałem już w piątek ale czasu brakowało.
    Porównanie wygląda tak:
    ZG25C są jakościowo "gorsze"
    Wykonane z płyty wiórowej oklejone fornirem.
    ZGZ20/4-h5 Dodatkowo od wewnątrz oklejone fornirem
    Różnią się trochę odcieniem.
    W obu modelach jest rezystor (trochę inny) i zwrotnica na płytce drewnianej.
    ZG25C:
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

    ZGZ20/4-h5:
    Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c Jaka różnica między Unitra Tonsil zgz20/4-h5 a zg25c

  • #29 25 Cze 2014 17:22
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

    skuwa1234 napisał:

    Wykonane z płyty wiórowej oklejone fornirem.|
    ZGZ20/4-h5 Wykonane z drewna oklejonego od zewnątrz fornirem (przynajmniej dolna i górna ścianka drewniana, pozostałe również od wewnątrz oklejone fornirem)
    Po czym wnosisz że są drewniane?

  • #30 25 Cze 2014 17:48
    skuwa1234
    Poziom 14  

    telecaster1951 napisał:
    skuwa1234 napisał:

    Wykonane z płyty wiórowej oklejone fornirem.|
    ZGZ20/4-h5 Wykonane z drewna oklejonego od zewnątrz fornirem (przynajmniej dolna i górna ścianka drewniana, pozostałe również od wewnątrz oklejone fornirem)
    Po czym wnosisz że są drewniane?

    Sorki za wprowadzenie w błąd po głębszej analizie stwierdzam, że całe są z płyty.
    Od środka boczne ścianki oklejone fornirem takim jak na zewnątrz, natomiast górna i dolna oklejona fornirem przypominającym słoje drewna (surowej deski)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ciekawi mnie jaki gruby jest ten fornir?
    Czy bez problemu można trzeć papierem ściernym.
    Chciałbym je zregenerować.
    Ogólnie są trochę podrapane (a nawet bardzo) ale nie mają wyłupanych rogów i krawędzi.
    Maskownice wraz z materiałem oryginalne. brakuje tylko znaczków Unitra (są po nich otwory)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME