X

Jak podpiac "wsteczny" w 7-pin gniezdzie przyczepy

23 Apr 2005 12:47 ALalan78
  • #1 23 Apr 2005 12:47
    alan78
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Podpinam sobie wlasnie gniazdo przyczepy, mam w zasadzie juz wszystko, ale pojawil sie problem. Nie wiem gdzie mam podlaczyc przewod od swiatla cofania, mam na mysli ktorys z pinow w gniezdzie do przyczepy. Na forum temat byl poruszany juz kilka razy, ale nigdzie nikt nie wspomina o podpinaniu swiatla wstecznego. Wiec jak to ma byc ?
  • #2 23 Apr 2005 13:19
    albino
    Level 24  
    Helpful post? (+3)
    Opis pod陰czenia:
    31-do masy samochodu,
    44L-lewy kierunkowskaz,
    44P-prawy kierunkowskaz,
    54- 鈍iat豉 hamowania,
    58L-鈍iat這 pozycyjne lewe,
    58P-鈍iat這 pozycyjne prawe,
    52-tylne 鈍iat這 przeciwmg這we.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=283856&highlight=gniazdo+przyczepy

    ew.mozesz pozycyjne L i P polaczyc razem ,a jeden pin wykorzystac na wsteczny.Pozdro...
  • #3 23 Apr 2005 19:48
    TWK
    Specjalista elektryk
    Helpful post? (0)
    albino wrote:
    ew.mozesz pozycyjne L i P polaczyc razem ,a jeden pin wykorzystac na wsteczny.Pozdro...


    W fabrycznych przyczepach pozycyjne s przy陰czone do 58P, wi璚 pozostaje wolny 58L. (za L. Biedrzycki "Budowa samochodowej przyczepy baga穎wej")
  • #4 23 Apr 2005 20:10
    miros2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Sprawd w Kodeksie Drogowym - o ile pami皻am to przyczepa nie mo瞠 mie 鈍iat豉 cofania. Dlatego gniazdo nie ma takiego pin-u. Ale zawsze mo積a spi望 razem pozycyjne (L i P) i wolny wykorzysta do wstecznego.
  • #5 23 Apr 2005 22:21
    sp9svn
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam, je瞠li chodzi o aspekt prawny nie jest zakazane posiadanie 鈍iat豉 cofania w przyczepie, jest tylko okre郵one co musi by, a nast瘼nie okre郵one PN ... warunki w jaki spos鏏 ma to by realizowane.
    Zwr鵵cie jedynie uwag 瞠 je瞠li zamiast jednej pozycji pod陰czycie cofanie co si stanie je瞠li do takiego gniazda podepnie si przyczep z prawid這w instalacj elektryczn, samoch鏚 zostawimy na 鈍iat豉ch pozycyjnych a lewarek zmiany bieg闚 w po這瞠niu biegu wstecznego.
    Kluczyk wyj皻y ze stacyjki a na zegarach ...choinka. Takie rozwi您anie eliminuje inne przyczepy ze wsp馧pracy z samochodem w kt鏎ym wykonano tak instalacj.
    Pozdrawiam
  • #6 23 Apr 2005 22:47
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    albino wrote:


    ew.mozesz pozycyjne L i P polaczyc razem ,a jeden pin wykorzystac na wsteczny.Pozdro...



    Witam
    Czy kto z Was pomy郵a dlaczego 鈍iat豉 pozycyjne s rozdzielone zar闚no w samochodzie jak i przyczepie ?
    Ciekawe kt鏎y z Was chcia豚y spotka nieo鈍ietlon przyczep przy pr璠ko軼i ponad 100 km/h, a taka sytuacja mo瞠 by gdy oba 鈍iat豉 s po陰czone razem i przepali 進 jeden bezpiecznik.
    Ma by tak jak w "tabelce" podanej przez albino i nie kombinujcie.
    Na przegl康zie diagnosta ma obowi您ek sprawdzenia czy 鈍iat豉 w gnie寮zie s roz陰czone, tylko poka盧ie takiego, kt鏎y to robi od Odry na wsch鏚.
    Pozdrawiam
  • #7 23 Apr 2005 23:03
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Je郵i chodzi o gniazdo to jest w tym niez造 ba豉gan. W niekt鏎ych opisach gniazd nie wyst瘼uje styk masy natomiast w豉郾ie w tym miejscu jest 鈍iat這 cofania , czasami ten styk jest wolny. Masa przewa積ie jest przez hak co potrafi przysporzy wielu k這pot闚. Ja cz瘰to rozwi您uje to w ten spos鏏 瞠 masa jest z haka ale dodatkowo stosuje metalowe gniazdo i metalow wtyczk. Takie rozwi您anie powoduje 瞠 z gniazda i wtyczki powstaje nast瘼ny styk dla masy. Wystarczy podprowadzi mas do obudowy gniazda a obudow wtyczki po陰czy z mas przyczepy.
  • #8 24 Apr 2005 07:45
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    RSP wrote:
    Je郵i chodzi o gniazdo to jest w tym niez造 ba豉gan. W niekt鏎ych opisach gniazd nie wyst瘼uje styk masy natomiast w豉郾ie w tym miejscu jest 鈍iat這 cofania , czasami ten styk jest wolny. Masa przewa積ie jest przez hak co potrafi przysporzy wielu k這pot闚. Ja cz瘰to rozwi您uje to w ten spos鏏 瞠 masa jest z haka ale dodatkowo stosuje metalowe gniazdo i metalow wtyczk. Takie rozwi您anie powoduje 瞠 z gniazda i wtyczki powstaje nast瘼ny styk dla masy. Wystarczy podprowadzi mas do obudowy gniazda a obudow wtyczki po陰czy z mas przyczepy.



    ================================
    Widz,瞠 Kolega nigdy nie przyjrza si dok豉dnie gniazdu haka holowniczego.
    Masa gniazda wynika z jego konstrukcji. Jedna ze 鈔ub mocuj帷ych gniazdo jest po豉czona z bolcem za pomoc blaszki. Pisanie,瞠 do tego bolca nic nie dochodzi jest bzdur tak sam jak robienie problem闚 z pod陰czeniem wyj軼ia 鈍iat豉 cofania na przyczep.
  • #9 25 Apr 2005 08:32
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Widz 瞠 kolega „Mieczys豉w” jest specjalist wi璚 napisz tylko tyle. Widzia貫m w swoim 篡ciu tylko trzy typy gniazd:
    Aluminiowe ( nie spotka貫m si z dodatkowym stykiem na obudowie )
    Plastikowe z dodatkowym stykiem na obudowie ( styk dotyka wy陰cznie do obudowy wtyczki ).
    Plastikowe bez jakichkolwiek dodatkowych styk闚.

    Nie trafi貫m na gniazdo kt鏎e ma kt鏎ykolwiek styk pod陰czony do masy ( pisz o siedmiu stykach w gnie寮zie).
    Teraz 瞠by kolega nie pisa 瞠 si nie znam , kuzyn przywozi samochody na w豉sny u篡tek i czasami potrzebuje dorobi hak. W efekcie widzia貫m chyba z siedem oryginalnych fabrycznych schemat闚 pod陰czenia gniazd i wniosek mam jeden , zgadzaj si tylko : kierunkowskazy (prawy i lewy) , 鈍iat這 stopu , 鈍iat這 przeciwmgielne i tylko lewe pozycyjne. Taka niezgodno嗆 wynika ze zbyt ma貫j ilo軼i styk闚.

    Wymagania :
    1.Pozycyjne prawe
    2.Pozycyjne lewe
    3.Kierunkowskaz prawy
    4.Kierunkowskaz lewy
    5.Stop
    6.安iat這 przeciwmgielne
    7.安iat這 cofania
    8.„+” 12V do zasilania przyczepy kempingowej
    9.Przyda豉 by si masa

    Wi璚 umieszczenie 9 przewod闚 we wtyczce kt鏎a ma 7 styk闚 jest nie lada wyczynem. Dodam tylko 瞠 trafi貫m na hak oryginalny montowany fabrycznie kt鏎y nie mia po陰czenia elektrycznego z mas pojazdu ku mojemu zdziwieniu , wi璚 wtyczka z mas spod 鈔uby na niewiele si przyda. Kolega nie wiedzia dlaczego po pod陰czeniu fabrycznej przyczepy z fabrycznie zamontowanym hakiem w samochodzie ( jedno i drugie prosto z fabryki ) pali bezpiecznik po w陰czeniu wstecznego , chyba nie musz pisa dlaczego.
    Pzd.
  • #10 25 Apr 2005 08:56
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    Witam.
    RSP, ja nie uwazam sie za specjalist, mimo,瞠 spor czes swojego zycia przepracowa貫m w zak豉dowym serwisie najwi瘯szego producenta przyczep w Polsce.Z chwil, gdy przpisy zacz窸y wymaga aby przyczepa by豉 wyposa穎na w 鈍iat這 przeciwmgielne nastapi豉 zmiana w pod豉czeniach gniazda haka holowniczego.Wtedy do bolca, do kt鏎ego pod豉czony by (+) - s逝膨cy do o鈍ietlenia wn皻rza przyczep kampingowych zacz皻o pod陰cza wyj軼ie na 鈍iat這 przeciwmgielne.Do o鈍ietlenia wn皻rza przyczepy kampingowej zacz皻o montowa drugie gniazdo.
    Czy istnieje wym鏬, aby gniazdo haka posiada這 wyj軼ie na 鈍iat這 cofania, tego przyznam si nie wiem, tak samo jak diagnosta, kt鏎y rokrocznie dokonuje przegl康u mojego samochodu z zainstalowanym hakiem i nigdy na to nie zwr鏂i uwagi, mo瞠 dlatego,瞠 na listwie do sprawdzania takiego 鈍iat豉 wstecznego nie mia zainstalowanego?
    Osobi軼ie uwa瘸m,瞠 鈍iat這 cofania pomaga tyle co umar貫mu kadzid這.Wed逝g mnie korzystniejsze by這by zamontowanie jakiego brz璚zyka, czy innego sygna逝 akustycznego.
    Pozdrawiam
  • #11 25 Apr 2005 15:59
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    To nie chodzi o wymogi co do 鈍iat豉 bo z takimi si nie spotka貫m chodzi o takie po陰czenie gniazda 瞠by nie kolidowa這 z 瘸dn przyczep. W豉郾ie z tego powodu stanowczo odradzam u篡wania kt鏎ego ze styk闚 do prowadzenia masy. Je郵i chodzi o 鈍iat這 cofania to ludzie kt鏎zy du穎 je盥膨 noc bardzo sobie ceni to 鈍iat這 przy cofaniu .
    Pzd.
  • #12 26 Apr 2005 07:39
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (+1)
    RSP pisze:,,To nie chodzi o wymogi co do 鈍iat豉 bo z takimi si nie spotka貫m chodzi o takie po陰czenie gniazda 瞠by nie kolidowa這 z 瘸dn przyczep. W豉郾ie z tego powodu stanowczo odradzam u篡wania kt鏎ego ze styk闚 do prowadzenia masy.''


    W豉郾ie ja z takiego samego powodu radz pod陰cza gniazda haka holowniczego tak jak rozpisa to Kolega albino, tj, bolec nr 31 pod豉cza do masy samochodu.:D
    Pozdrawiam
  • #13 26 Apr 2005 08:37
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Kolega widz dalej mnie nie rozumie , nie pisz o wymogach tylko o praktycznym podej軼iu. Je郵i ten styk si po陰czy z mas to wtyczka w przyczepie te musi mie mas na tym bolcu , a to oznacza 瞠 jak sobie j podepnie kto kto ma w tym miejscu 鈍iat這 cofania to spali mu bezpiecznik po wrzuceniu wstecznego. Dobre rozwi您anie to takie z kt鏎ym jest najmniej k這pot闚 , dlatego teraz polecam komplet gniazdo i wtyczka aluminiowe obudowami po陰czone z mas. Takie rozwi您anie powoduje bezkolizyjn wsp馧prac z r騜nymi samochodami i przyczepami , poza jakim drobnym procentem samochod闚 kt鏎e maj elektrycznie izolowany hak. Oczywi軼ie je郵i w przyczepie jest hamulec najazdowy to robi obej軼ie elektryczne mi璠zy ko鎍闚k zaczepu a przyczep. Ruchome po陰czenia metalowe przez kt鏎e p造nie pr康 powinny by zbocznikowane elektrycznie jak捷 link ( ja u篡wam stalowej ocynkowanej ) bo wyst瘼uje efekt elektrodr捫arki powoduj帷y bardzo szybkie zu篡wanie si powierzchni tr帷ych.
  • #14 26 Apr 2005 10:34
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    To jednak Kolega nic nie rozumie. ,,Praktyczne'' podej軼ie Kolegi do tematu spowodowa這by to,瞠 pojazd w kt鏎ym Kolega zamontowa hak holowniczy nie przeszed豚y przegl康u technicznego i nie by豚y dopuszczony do ruchu jako przystosowany do ci庵niecia przyczep.
    Jak ju wcze郾iej pisa貫m pracowa貫m u najwi瘯szego pa雟twowego producenta przyczep.Producenta obowi您uje homologacja zgodna z Polskimi Normami, a nie ,,praktyczne podej軼ie '' Nawet przewody doprowadzone do wtyczki lub do gniazda musz mie i maj odpowiednie kolory.To w豉郾ie ,,Producenci ''przyczep i hak闚 holowniczych produkowanych w gara瘸ch robi zamieszanie w instalacjach i nieraz tak bywa這,瞠 ,,szcz窷liwy'' nabywca przyczepy nie m鏬 odjecha spod zak豉du z tego powodu .
    Wszystkiego rodzaju przyczepy produkowane w Niewiadowie (i nie tylko) we wtyczce w miejscu odpowiadaj帷ym bolcowi 31gniazda doprowadzona jest masa - przew鏚 koloru bia貫go.
    Pozdrawiam
  • #15 26 Apr 2005 22:02
    pelek
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    RSP wrote:
    . W niekt鏎ych opisach gniazd nie wyst瘼uje styk masy natomiast w豉郾ie w tym miejscu jest 鈍iat這 cofania , czasami ten styk jest wolny.

    bzdura. ka盥e gniazdo na styku 31 ma mie mas.masa przez haka jest najcz瘰tsz przyczyn robienia si choinki na 鈍iat豉ch w przyczepie.poza tym 鈍iat豉 w przyczepie wcale nie musz by po陰czone z jej mas /czy metalowymi eleme
    mieczys豉w napisa :Producenta obowi您uje homologacja zgodna z Polskimi Normami, a nie ,,praktyczne podej軼ie '' i to jest to.
    te normy obowi您uj nie tylko producenta. bo co przy ka盥ej przyczepie mam zmienia gniazdo ??
    je瞠li natomiast kto chce mie i plus na camping i wsteczne i wiele innych to niech za這篡 sobie gniazdo 13 pin /takie "niemieckie"/ i tam ma ca趾owite "praktycznie podej軼ie"a jak kupi sobie przej軼iuwk na 7 pin to i najbardziej zagorza造 diagnosta mu nie b璠zie straszny
    serdecznie pozdrawiam pawe
  • #16 26 Apr 2005 22:17
    olo114
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Popieram kolege Mieczyslawa. Pracuje w ASO co prawda nie przyczep a samochodow osobowych i zakladam spora ilosc gniazd renomowanych producentow i nigdzie nie spotkalem w instrukcji montazu styku do swiatel cofania. Czasami przyjedzie zalamany klient z tekstem: panie bo podpiolem przyczepe od szwagra i nic nie dziala a gniazdo zakladal mi pan Edzio , bo u was tak drogo.
    Pozdrawiam
  • #17 26 Apr 2005 23:09
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Panowie „Mieczys豉w” , ”pelek” i „olo114” powiedzcie mi wed逝g jakiej homologacji zosta zrobiony nowy samoch鏚 z fabrycznie montowanym hakiem i gniazdem w kt鏎ym przyczepa fabrycznie nowa pali豉 bezpiecznik od 鈍iat豉 cofania po wrzuceniu wstecznego. Samoch鏚 i przyczepa s z zesz貫go roku wi璚 do嗆 鈍ie瞠. Dodatkowo dlaczego a mia貫m w r瘯ach instrukcje monta簑 gniazd Niemieckie i Francuski i na nich nie wyst瘼uje masa na ko鎍闚ce 31 , a widzia貫m schemat闚 kilka i wszystkie by造 zgodne z homologacj . Podpinam gniazda w samochodach od 豉dnych paru lat i jeszcze nie by這 przypadku 瞠by kt鏎a przyczepa nie pasowa豉 do kt鏎ego samochodu i odwrotnie. Ja nie proponuje podpi璚ia jakkolwiek tylko podpi璚ie kt鏎e nie zmienia normalnej funkcji gniazda. Moje dodatkowe pytanie brzmi wed逝g jakiej homologacji producent samochodu zamontowa na styku 31 鈍iat這 wsteczne.
  • #18 27 Apr 2005 08:18
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    ''Panowie „Mieczys豉w” , ”pelek” i „olo114” powiedzcie mi wed逝g jakiej homologacji zosta zrobiony nowy samoch鏚 z fabrycznie montowanym hakiem i gniazdem w kt鏎ym przyczepa fabrycznie nowa pali豉 bezpiecznik od 鈍iat豉 cofania po wrzuceniu wstecznego. Samoch鏚 i przyczepa s z zesz貫go roku wi璚 do嗆 鈍ie瞠.''

    Tutaj Kolego RSP ju Ci si logika k豉nia.
    Gdyby pod陰czenie zar闚no w samochodzie tak jak i w przyczepie by這 zgodne z normami, to nie by這by takiego przypadku.Na to pytanie musisz sam sobie odpowiedzie, czy win ponosi producent, kt鏎y przestrzega norm, czy rzemie郵nik, kt鏎y podchodzi praktycznie do tematu.

    Druga sprawa, to jak d逝go zyj jeszcze nie s造sza貫m, aby producent samochodu do nowego auta montowa haki holownicze.


    Je瞠li chodzi o oznaczenia bolcy, to na tej stronce:
    http://www.marrs.pf.pl/


    znajdziesz odpowied na interesuj帷 Ci temat- zgodno軼i pod陰cze i oznacze z mi璠zynarodowym ISO
  • #19 27 Apr 2005 16:11
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Nic dziwnego 瞠 UE twierdzi 瞠 Polacy maj problem czytania ze zrozumieniem. Pisa貫m o nowym samochodzie kupionym razem z hakiem na gwarancji producenta w kt鏎ym po pod陰czeniu przyczepy nowej pali si bezpiecznik od wstecznego po wrzuceniu wstecznego i o 瘸dnych rzemie郵nikach mowy niema. Jedynie je郵i nie producent to autoryzowana stacja obs逝gi mog豉 za這篡 hak z gniazdem. Natomiast podany adres niczego nie wyja郾ia , poka盧ie mi przepis kt鏎y m闚i 瞠 zabrania si pod陰czania 鈍iat豉 cofania do tego styku bo ja widzia貫m kilka schemat闚 na kt鏎ych na 31-ce by豉 albo masa albo w豉郾ie 鈍iat這 cofanie i komentarz 瞠 jest to zgodne z homologacj. Podkre郵am nie trafi貫m nigdy na informacj 瞠 zabrania si u篡wania styku 31 do pod陰czenia 鈍iat豉 wstecznego.
  • #20 27 Apr 2005 17:09
    dzemik8
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    panowie ja stosuje proste rozwiazanie dwie diody prstaownicze podpiete do stykow 58 L i 58 p
    wiekszo軼 przyczep ma hamulec najzdowy tam ma czujke cisnieniowa ci郾ienie wzrasta w豉cza sie 鈍iat這 wsteczne zasilane jest to wla郾ie ze swiate pozycyjnych co daje jedyna niedogodno軼i( i bezpieczenstwo jazdy) na 鈍iatlach przez ca造 czas uzytkowania przyczepy. proste i dza豉 jest jedynie efekt og逝pijacy przy z造m wyregulowaniu podczas hamowania przyczepy ale coz brak stykow zrodzi takie rozwi您anie
    rozwaza貫m mozliwo軼 stosowania drugiego z豉cza ale odrzucielm to rozwiazanie poniewaz by這by to niezgodne ze standardem
    propnuje sygnalizacje brzeczykiem proste i skuteczne
  • #21 27 Apr 2005 18:44
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    ,,Nic dziwnego 瞠 UE twierdzi 瞠 Polacy maj problem czytania ze zrozumieniem. Pisa貫m o nowym samochodzie kupionym razem z hakiem na gwarancji producenta w kt鏎ym po pod陰czeniu przyczepy nowej pali si bezpiecznik od wstecznego po wrzuceniu wstecznego i o 瘸dnych rzemie郵nikach mowy niema. ''

    W豉郾ie to pierwsze zdanie dotyczy Ciebie RSP. Na stronie, kt鏎 poda貫m jest NUMER ATESTU gniazda, kt鏎ego konstrukcja i oznaczenie zgodne jest z oznaczeniami mi璠zynarodowymi ISO.Przeczytaj w oznaczeniu do czego s逝篡 bolec 31
    Druga sprawa, to wymie pa雟twowe firmy,produkuj帷e przyczepy o kt鏎ych piszesz, bo ca造 czas powo逝jesz sie na producenta nie podaj帷 nazwy firmy. Dla mnie prywaciarze, kt鏎ych ostatnio si namno篡這, to najzwyklejsi rzemieslnicy.


    ,,Moje dodatkowe pytanie brzmi wed逝g jakiej homologacji producent samochodu zamontowa na styku 31 鈍iat這 wsteczne.''



    Podaj tak瞠 mark tego samochodu, kt鏎ego producent fabrycznie zak豉da haki holownicze, bo jak pami皻am, kiedy za za這瞠nie haka do nowego niedotartego samochodu traci這 si na niego gwarancj .Fakt,瞠 czasy sie zmieni造, ale czy zasady fizyki tak瞠?
  • #22 27 Apr 2005 22:20
    pelek
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    wydaje mi si ,瞠 na podstawowe pytanie kt鏎e zada alan78 udzielona zosta豉 odpowied a kt鏎a jest w豉軼iwa to ju on sobie to wybierze.dalsza dyskusja traci warto嗆 merytoryczn a wi璚 nie za bardzo ma sens .wzajemnie si nie przekonamy .chyba 瞠 kolega RSP zdradzi nam w jakim samochodzie znalaz to gniazdo o kt鏎ym pisze .osobi軼ie podejmuj si pu軼i majla do tego serwisu z zapytaniem o nasz sporn kwesti . w innym przypadku proponuj zako鎍zy .
  • #23 27 Apr 2005 22:43
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Dzisiaj kuzyn podbija przegl康 na przyczep w kt鏎ej wymienia貫m instalacj kilka lat temu , przyczepa mia豉 鈍iat這 cofania od zawsze . Kuzyn podbija przegl康 corocznie bo jest hamulec najazdowy i nigdy nie by這 problemu , a dzisiaj to m闚i 瞠 go嗆 by wyj徠kowo dok豉dny i nie widzia problemu w pod陰czeniu tego 鈍iat豉. Co do samochodu kolegi to jest to dostawczy naszej produkcji ( na licencji ) chyba z Lublina nie wiem kt鏎y model bo mnie to nie interesowa這 , nie chc zawraca g這wy koledze bo jest wyj徠kowo zaj皻y. Ja nie twierdze 瞠 wykorzystanie 31 jako masy jest niezgodne z homologacj tylko twierdze 瞠 jest u篡wane do 鈍iat豉 cofania r闚nie , zamiennie albo albo i oba rozwi您ania maj homologacj.
  • #24 28 Apr 2005 00:08
    sp9svn
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    PN-78/S-76056 -dotyczy z陰cz S
    PN-83/S-76055 -dotyczy z陰cz N
    -s to numery PN kt鏎e traktuj co na kt鏎ym styku ma si znajdowa. Prosto, zwi篥le i bardziej na temat si nie da. Jest to tak jak jak na pocz徠ku napisa albino.
    RSP - przegl康 przyczepy - diagnosta te cz這wiek, mo瞠 buty ciasne, mo瞠 z造 dzie a mo瞠 tester nawali, bo je瞠li nie to co najmniej powinien dla 鈍i皻ego spokoju machn望 r瘯 i jedynie zwr鏂i uwag 瞠 jest nieprawid這wo wykonana instalacja elektryczna.
    Hak bez masy na 31 zamontowany w ASO ?? - to normalka, w naszym zak豉dzie te instalacj wykonuj praktykanci - Ci m這dsi -lecz kto m康ry wpad na pomys aby sprawdza ich - aby nie dochodzi這 do sytuacji w kt鏎ych okazuje si 瞠 na 31 wisi 鈍iat這 cofania, coprawda Stacj Kontroli mamy ustawion, lecz czasami diagnosta nas sprawdza - by豚y wstyd.
    To tyle je瞠li chodzi o normalia.

    Je瞠li 篡cie wymaga czego nie normalnego, innego od standardu (polskiego, francuskiego czy te niemieckiego - s takie same) to przecie alan78 mo瞠 sobie zrobi (pewnie ju zrobi) jak chce;
    - ale niech podpina tylko t przyczep pod kt鏎 zrobi sobie instalacj, pod陰czanie innej przyczepy jest bardzo niewskazane.
    - coroczny przegl康 samochodu - jako to b璠zie, diagnosta te cz這wiek... a szkoda.
    Pozdrawiam
    Opisy z陰cz zgodnymi z tymi normami podaje w swoich instrukcjach Bosal, Brink, TMT, Westfalia czy nasz rodzimy S逝psk.
  • #25 28 Apr 2005 08:51
    Mieczys豉w
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Witam. uwa瘸m,瞠 sprawa pod豉cze zosta豉 za豉twiona polubownie:D
    zainteresowa這 mnie jedno zdanie, kt鏎e napisa RSP:

    ,,Kuzyn podbija przegl康 corocznie bo jest hamulec najazdowy...''


    Chcia豚ym wyja郾i , hamulec najazdowy nie jest przyczyn rokrocznych przegl康闚 technicznych.
    Uwa瘸m, i kuzyn robiony jest w tzw. bambuko i niepotrzebnie p豉ci rokroczny haracz.
    O rokrocznym przegl康zie przyczep zar闚no towarowych jak i kempingowych decyduje jej WAGA!
    Je瞠li w papierach przyczepa ma,瞠 jej dopuszczalna masa ca趾owita przekracza 750 kg, to taki przegl康 obowi您uje i do ci庵ni璚ia takiej przyczepy potrzebne jest prawo jazdy kat ,,E''
    Sam posiadam dwie przyczepy- jedna towarow drug kempingow N-126E ( sam je z這zy貫m:D) z hamulcami najazdowymi i w obydwu dowodach rejestracyjnych jest adnotacja; przegl康 wa積y bezterminowo!!!
    poniewa ich masa ca趾owita nie przekracza 750 kg
    Pozdrawiam wszystkich
  • #26 29 Apr 2005 09:25
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Kolego „sp9svn” o tak informacj mi chodzi這 , cho niestety w internecie nie mog nic sensownego znale潭. Jedyna informacja to 瞠 takie normy s . Ja si „dobijam” dla tego 瞠 mia貫m kartk schematow dla obu rodzaj闚 po陰cze kilka lat temu , niestety si gdzie zapodzia豉 bo bym zrobi skan. Na tej kartce producent gniazda twierdzi 瞠 oba po陰czenia s zgodne z podanymi przez niego normami , i chodzi mi o to czy co si zmieni這 czy producent pisa bzdury. Je郵i chodzi o przyczep kuzyna to s康zi貫m 瞠 hamulec najazdowy jest wa積iejszy od tona簑 , bo przyczepa ma chyba 1600kg 豉downo軼i , w ka盥ym razie ponad 1t. Moim zdaniem kryterium wy陰cznie wagowe to ca趾owity absurd.

    Przypadkiem znalaz貫m opis monta簑 haka do Lanosa i tam jest inny numer normy a styki takie same. Norma to PN-74/S-76055
  • #27 15 Aug 2006 17:19
    pina1954
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam podpio貫m gnizdo wed逝g schematu a i tak jak w陰cze wsteczny to i tak przepa豉 mi sie bezpiecznik cz mo瞠cie mi powiedziec jaka mo瞠 byc tego przyczyna z g鏎y dzieki i sory za podpi璚ie sie do tematu
  • #28 15 Aug 2006 22:18
    mario1982
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    mo瞠sz se podpi望 鈍iat這 cofania 瘸dny przepis tego nie zabrania tylko nie mostkuj 瘸dnych postoj闚 razem najlepiej zastosowa gniazdo przyczepy towarowej b康z dwa zwyk貫 aby niemia wrazie czego problem闚 gdyby chcia jak捷 przyczepe wypo篡czy...na jednym montujesz wszystko znormalizowane kilka post闚 wy瞠j masz to opisane a na drugim swoje 鈍iat這 cofania i co jeszcze tam chcesz.......
  • #29 20 Sep 2007 23:20
    Jozef84
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam Chc zrobi sobie 鈍iat豉 w przyczepce kupi貫m ju dwie lampy i gniazdo. Ale po dw鏂h dniach walki nawet co 鈍ieci ale nie tak jak powinno. Wydaje mi si 瞠 co jest nie tak z mas z ka盥ej lamy wychodz 4 przewody i nie wiem jak po陰czy te z mas Nale篡 je po陰czy i wpi望 do gniazda czy do ramy przyczepki ? A z gniazda te wyprowadzi mas na t sam ram Prosz o szybk pomoc
  • #30 21 Sep 2007 13:21
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Nigdy nie wyprowadzaj masy na ram bo b璠ziesz mia wiecznie problem. Mas wprowadzasz w samochodzie do gniazdka i w przyczepie 陰czysz wszystkie masy do kabla i do wtyczki . Kabel musi by siedmio篡這wy.P
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products