Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.6 16v twinport - Gaśnie na zimnym silniku, brak mocy.

Nizdur 13 Sie 2014 17:54 5016 15
  • #1 13 Sie 2014 17:54
    Nizdur
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam dziwny problem z Astrą H 1.6 16v twinsport. Mianowicie na zimnym silniku obroty falują, podczas jazdy wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje spadek obrotów do 0 i zgaśnięcie samochodu. Na ciepłym silniku objaw ten znika i obroty spadają do ok 1000 ob/min. Obroty silnika jednak i na ciepłym silniku delikatnie falują (dużo mniej niż na zimnym). Kolejnym objawem jest brak mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów, objawia się to też vmax ok 140 km/h i dalej samochód nie chce jechać, chodź już powyżej 120 zaczynają się problemy z przyśpieszaniem. Samochód tak samo nie przyśpiesza po przełączeniu na gaz, dodam że problem ten był przed założeniem instalacji gazowej.
    Do tej pory zostało sprawdzone:
    1. Ustawienie rozrządu
    2. Przepustnica (podmieniana na sprawną z innego auta)
    3. Wymieniony czujnik temperatury.
    4. Wymienione świece
    5. Wymieniony zespół cewek zapłonowych

    Jutro zamierzam podmienić czujnik położenia wału.

    Proszę o sugestie i propozycje rozwiązania problemu.

  • #2 13 Sie 2014 21:07
    tosti77
    Poziom 17  

    1. Czy tam aby nie masz w tym silniku dolotu o zmiennej geometrii? Jeśli tak to sprawdź czy działa.
    2. Co za "gazownik" montuje instalację przy silniku który nie pracuje prawidłowo!!??

  • #3 13 Sie 2014 21:17
    Nizdur
    Poziom 10  

    Dzisiaj sprawdzałem ustawienie rozrządu i są normalne koła, bez zmiennej fazy.

    P.S.
    Podejrzewam jeszcze że może coś z tym twinsportem cały się dzieje, ale nie mogę znaleźć nigdzie dokładniejszych informacji na temat objawów problemu z tym.

  • #4 13 Sie 2014 21:23
    esprimo
    Poziom 13  

    sterownik silnika wadliwe

    Dodano po 2 [minuty]:

    p.s. nie pisałeś nic o diagnostyce komp

  • #5 13 Sie 2014 21:24
    Nizdur
    Poziom 10  

    mówisz kolego o tym przy przepustnicy, po prawo patrząc się od przodu na silnik? czy podmiana tego z takiej samej astry przebiegnie bez problemu(jakieś programowanie, adaptacja)?

    P.S.
    Zero błędów.

  • #6 13 Sie 2014 21:25
    tosti77
    Poziom 17  

    Nizdur napisał:
    Dzisiaj sprawdzałem ustawienie rozrządu i są normalne koła, bez zmiennej fazy.

    NIE zmienne fazy rozrządu tylko ZMIENNA GEOMETRIA DOLOTU!!
    Objawy masz idealnie pasujące do nieotwierających się klapek w kolektorze...

  • #7 13 Sie 2014 21:35
    Nizdur
    Poziom 10  

    Jedyne co sprawdziłem to to że siłownik od tych klapek chodzi luźno (zgaszony silnik) i zmienia pozycję podczas pracy silnika i dodawania gazu.

  • #8 13 Sie 2014 21:39
    esprimo
    Poziom 13  

    nie podmienisz sterownika silnika sparowany jest z immo i transponderem
    we włocławku są goście co sprawdzają sterownik za 50 zł a naprawa max do 300 zł

  • #9 13 Sie 2014 21:58
    Nizdur
    Poziom 10  

    Trochę daleko, spróbuję oddać sterownik do lokalnego elektronika, ewentualnie kogo możecie polecić w Warszawie? W ostateczności będę się dobierał do tych nieszczęsnych klapek w kolektorze ssącym, chyba że ktoś jednoznacznie mi odpowie że miał taki przypadek i rozbierać to w ciemno.

    P.S.
    Jakich usterek spodziewać się z tymi klapkami, gdy siłownik myślę że chodzi poprawnie.

  • #10 14 Sie 2014 08:59
    tosti77
    Poziom 17  

    W ostateczności to naprawiaj sterownik, a zacznij od sprawdzenia czy klapki działają....

  • #12 14 Sie 2014 11:41
    Nizdur
    Poziom 10  

    Dolot szczelny (po zatkaniu ręką silnik gaśnie i nie słychać nigdzie żeby brał lewe powietrze)

  • #13 09 Wrz 2014 22:02
    raben12
    Poziom 2  

    I co kolego,doszedłes o co chodzi z tym gasnięciem ?bo ja mam podobne objawy .Prosze napisz co zrobiłes w tym temacie .Dzięki

  • #14 19 Lut 2015 00:01
    grzesioland
    Poziom 2  

    Kolego ja również mam podobne objawy na zmnym podczas jazdy wcisne sprzęglo to gaśnie również podczas dodawania gazu na zimnym to nie idzie płynnie tylko takie lekko odczuwalne szarpniecia jak by coś go trzymało

  • #15 21 Lut 2015 21:11
    raben12
    Poziom 2  

    Witaj kolego.Moja astra h 1.6 16v jest na gazie,i okazało sie ze miała wypalone gniazda zaworowe.Takze musiałem zrobic mały remoncik i jest wszystko ok.Poprzedni własciciel nie dbał o regulacje zaworów,podobno srednio coś około 30000 km powinno się zrobic regulacje.Powiem szczerze ze kosztowało mnie to 1300 zł.Podobno te silniki nie nadaja się do gazu,ale moim zdaniem jezeli gazownik dobierze odpowiedni gaz do silnika i odpowiednią dawke to powinno wszystko hulać.No ale człowiek uczy się podobno na błędachi srogo za nie płaći.Takze nie wiem czy ci pomogłem,ale prosze o odpowiedz czy doszedłes z asterką do ładu.Ale samochód i tak jest swietny. :D Pozdrawiam

  • #16 22 Lut 2015 23:47
    Nizdur
    Poziom 10  

    Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze, każdy kto to ustrojstwo rozbierze zrozumie o co chodzi. Drugą przyczyną był uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynię korbową, znajduje się on w pokrywie zaworów i zdecydowałem się nie wymieniać pokrywy zaworów, lecz przerobić system na identyczny jak w astrze II z silnikiem 1.6 16v. Jak ktoś by był zainteresowany szczegółami, piszcie priv.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme