X

VW GOLF III 1.6-96r.-Zbyt niskie obroty biegu jałowego

Karmel 560 01 May 2005 14:48
  • #1 01 May 2005 14:48
    Karmel 560
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Mam za niskie obroty biegu jalowego tj.620-640-a powinny być 840-860. Komputer nie wykazuje zadnych bledow poza niskimi obrotami.Auto nie posiada instalacji gazowej jest na pelnym wtrysku 75kM nr.sil.AEE.jest na plastikowym kolektorze ssacym.Wymienilem jak do tej pory przepustnice, czujnik temperatury i nie ma poprawy.Po przekroczeniu 140km/h i wyrzuceniu na luz obroty zaczynaja"falowac" i auto gasnie.Powyzej 140km/h auto zaczyna się dlawic.Moze ktos sie spotkal z takim problemem to bym byl wdzieczny za pomoc.
  • #2 01 May 2005 14:55
    kordel
    Level 25  
    Helpful post? (-1)
    Po pierwsze to przepustnica nie odpowiada za bieg jalowy. Sprawdz silnik krokowy.
  • #3 01 May 2005 15:09
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Silnik krokowy jest razem z przepustnicą.To nie jest rozbieralne .Tak jak w modelach ponizej 94r.
  • #4 01 May 2005 15:23
    kordel
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Napewno? Czy nie chodzi Ci o czujnik polozenia przepustnicy? Jak zle mowie to sorki, nie mam golfa przed oczami. Odpisz jak to jest.
  • #5 01 May 2005 15:42
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Napewno!!!Prawdo tez jest to co piszesz ze za obroty biegu jalowego odpowiada silnik krokowy.Jest to motor taki jaki siedzi w Oktawi75KM.Toc bym nie wymienial przepustnicy jak bym mogl wymienic silnik krokowy-mniejsza kasa nie.Sprawdzalem to w serwisie.
  • #6 01 May 2005 16:26
    kordel
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jezeli tak to spoko. Pytalem bo czasami sie zdaza, ze ludzie ssie nie zastanawiaja co robia, albo wala na pale albo cokolwiek co powie mechanik itd. Ty w autach sie orientujesz, wiec pewnie wiesz o co mi chodzi.

    A teraz co do niskich obrotow:
    Napisz czy masz LPG i czy rzecz sie dzieje na benzynie czy na gazie.

    Ja teraz musze spadac, wiec jutro odpowiem co moznaby pokombinowac.
    Pozdrowionka.
  • #7 01 May 2005 16:48
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki z gory za zainteresowanie sie moim problemem.Jak pisalem wczesniej moje auto nie posiada LPG!!!Wiem ze takie obiawy moze tez powodowac zasysanie lewego powietrza.Nie widac ,ani nie slychac zeby byly jakies nieszczelnosci.Ale przyjrze sie temu blizej.Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #8 01 May 2005 21:02
    kordel
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Fakt. Nie ma LPG. Sorki za nieuwage. Skoro tak to moze przyjrzalbys sie lepiej przewodom paliwowym. W sumie latwiejsze bedzie przejrzenie najpierw dolotu powietrza (nie bede nic mowi o filtrze powietrza, hehe). A moze filtr paliwa? A jeszcze te magiczne 140km/h: Sproboj na innym biegu niz 5-ty dojsc do tych samych obrotow co na 5-tym przy 140km/h, jezeli na innym biegu powyzej tych obrotow bedzie tez sie dlawil to ja stawiam na paliwo (filtr, przewody, wtrysk).
  • #9 01 May 2005 21:14
    rysiek 735
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam na początek powinieneś zaadoptować przepustnicę [04 nastawy podstawowe 001podgrupa ] dalej samo wróci donormy
  • #10 01 May 2005 21:20
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Sory zapomialem!!!Od tego wogole zaczelem swoje''dochodzenie''.Wymienilem filtr paliwa,powietrza,swiece a nastepnie przepustnice i nadal bez efektu.''Fachowcy'' twierdzo ze to moze byc komputer w co mi jest trudno uwierzyc.Odnosnie tej szybkosci to probowalem go przestawic na zaplonie to nie ma tego dlawienia powyzej 140km/h ale to nie jest wyjscie z problemu-a i tak po wyzuceniu na luz gasnie.
  • #11 01 May 2005 21:31
    kordel
    Level 25  
    Helpful post? (-1)
    Co znaczy, ze nie ma problemu na zaplonie? Na luzie? Jak stoisz w miejscu? To nie jest diagnoza. Sprawdz na innym biegu, ale jak auto bedzie w ruchu poniewaz na luzie silnik nie ma takiego obciazenia.

    rysiek 735 o co chodzi z ta adaptacja? Moglbys rozszerzyc watek?
  • #12 01 May 2005 22:03
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rysku jezdze juz pol rok na nowej przepustnicy i nic nie wrocilo do normy

    Dodano po 26 [minuty]:

    Zaplonem nie powinno sie wogole regulowac.Na wolnych obrotach pracuje fatalnie wszystko wpada w rezonans.Ale sprawdze to predkosc na nizszym biegu.
  • Helpful post
    #13 03 May 2005 03:51
    Sławuś
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam! Problem jak mniemam występuje podczas pracy silnika na luzie podczas jazdy z dużą prędkością,co ewidentnie wskazuje na zasysanie falszywego powietrza.Najlepsza metoda na sprawdzenie to ostroznie popsikać np WD-40 okolice przewodów podciśnienia i ich złącze nasłuchując reakcji silnika,który po zaciągnięciu wraz z powietrzem preparatu zmieni obroty.Twój problem może też wiązać suię z nastawami wolnych obrotów w ECU . Dobrze też oczyść i "udrożnij" całe okablowanie silnika,a szczegolnie masy,bo one siją największe zamieszanie. Pozdro!
  • #14 03 May 2005 09:45
    teiler
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    niezauważyłem ale nie napisałeś czy była robiona adaptacja przepustnicy pozdrawiam Klaudiusz
  • #15 03 May 2005 19:23
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sory!!!Ale co to jest ta ''adaptacja przepustnicy''-czy to chodzi oto czy po wymianie byly sprawdzane nastawy-TAK byl podlaczany do testera i wszystko jest ok.poza obrotami.Pozdrawiam i dziekuje.Karmel
  • Helpful post
    #16 04 May 2005 01:04
    fastcars
    Level 16  
    Helpful post? (-2)
    pojedz na vaga na adaptacje
    jesli nie bedzie zmian to po lewej stronie kolektora jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przykrecony na 2 torxy ktory trzeba wyjac i wyczyscic jesli i to nie pomoze to wroze ci lewe powietrze .

    twoj kolektorw m miejscu mocowania do glowicy uszczelniany jest za pomoca o-ringow ktore czaszasami potrafia sie rozszczelnic albo nieszczelnosc wystapila na spojeniu gornej i dolnej czesci kolektora.

    czesta usterka jest tez pekniecie kolanka podcisnienia serwa (od serva idzie w strone kolekrora ssacego plastikowa rurka w ktora wlaczony jest zaworek zwrotny miedzy zaworkiem a kolektorem jest to kolanko)

    Dodano po 4 [minuty]:

    adaptacja polega na zaprogramowaniu fabrycznego ustawienia przepustnicy .
    trzeba ja przeprowadzic nawet po jej umyciu.
    po adaptacji przez ok 50 pierwszych uruchomien moga wystapic problemy polegajace na zawieszaniu sie obrotow na poziomie ok 2000rpm , co zwiazane jest z przyuczaniem sie ecu do nowych nastawow przepustnicy .

    troche masla maslanego ale jest 13 w nocy i nie mam weny do poezji
    amen
  • #17 04 May 2005 21:20
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czym najlepiej jest wyczyscic ten czujnik temperatury powietrza zasysanego.Dzieki za porady!!!Pozdrawiam!!!
  • #18 04 May 2005 23:01
    35197
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    AEE katalogowo ma 650obr/min ;-) te Marelli tak mają zobacz w bloku wartości dziesiątą pozycję rpm ma być wartość między 98-84 czyli 600-700 obr/min.Pozdrówka.To,że gaśnie to inny problem.
  • #19 05 May 2005 14:41
    fastcars
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    preparatem do czyszczenia gaznikow a jesli nie masz to nawet benzyna
  • #20 09 May 2005 15:05
    tomkot
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    przy niskich obrotach pomogło wyregulowanie regulacja silnika krokowego a przy tych 140 km to miałem podobny przypadek i okazało sie powoli zaczeła szwankowac pompa paliwa, która po miesiacu siadła do konca
  • #21 11 May 2005 11:42
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tomkot napisał>
    --------------------------------------------------------------------------------

    przy niskich obrotach pomogło wyregulowanie regulacja silnika krokowego a przy tych 140 km to miałem podobny przypadek i okazało się powoli zaczeła szwankowac pompa paliwa, która po miesiacu siadła do konca
    A więc ja sie pytam na czym polegała ta regulacja silnika krokowego?Masz taki sam motor AEE???
  • #22 04 Jun 2005 18:42
    FranekDolas
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Podłączam się pod temat bo mam podobny problem tylko że mój GOLF gaśnie na jałowym biegu np. podczas oczekiwania na zielone światło.
  • #23 13 Jun 2005 23:46
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak do tej pory nie udalo mi sie poradzic z tym problemem.Był sprawdzany czy nie zasysa lewego powietrza i okazało sie ze nie-ze jest ok!Obecnie stoi na warsztacie.Mechanik stawia na instalacje elektryczno ma przegladac wszystkie wiązki a jak to się okaze w pożądku to stawia na komputer.Auto coraz gorzej pracuje,dławi się na wyzszych obrotach szarpie tak jakby paliwa nie dostawał po przekroczeniu 4000 obr/min.Nie mam pojecia co dalej z tym robic.Pozdrawiam :(
  • #24 16 Jun 2005 13:09
    Karmel 560
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystko wskazuje na to ze to komputer -MAGNETI MARELLI numer VW 032906030 G.Mam takie pytanie?Czy można włożyć komp.np.firmy Simens o nr.032906036 bo sprzedawca zapewnia ze to żadna róznica w co mi sie nie chce wierzyć!!!Firma może nie ma zbytniego znaczenia ale numer VW-powinien być taki sam.Jeszcze jedna prośba jakby ktos wiedział gdzie cos takiego mozna by było dostać bym był wdzięczny Pozdrawiam.
  • #25 27 Feb 2008 23:43
    kalin_2005
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Karmel udało ci sie dostać takiego kompa?? wymieniłeś ecu i co już jest dobrze?? bo mam podobny problem i nie wiem co zrobić.
  • #26 02 Mar 2008 18:16
    8283
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    zrób adaptacje przepustnicy i będzie OK zajrzyj do wymiennika ciepła koniecznie
  • #27 02 Mar 2008 19:04
    _robert_
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Witam podłączę się do tematu.
    Posłuchaj kolegi gelo 555 AEE tak maja 650 plus minus 50 na jałowym. To silnik z plastikowym kolektorem( próba przystosowania silnika VW przez MagnetiMarelli do spalania ubogich mieszanek.
    Auto z wtryskiem nie lubi luzu przy 140km/h!
    Piszę bo kiedyś o mało nie przełorzyłem wskazówki obrotomierza kumplowi aby wskazywał 800obr/min.
    Na szczęście zajrzałem do autodaty...
    Mało brakowało,do dziś się z tego śmiejemy ...
  • #28 02 Mar 2008 19:32
    riko419
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Sprawdż ciśnienie paliwa.
  • #29 28 May 2008 08:41
    gizmol
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mam takie same objawy, z stalych obrotow okolo 850 ostatnio spadly one do okolo 600 ktore czesto podczas schodzenia z wyzszych obrotow w pierwszej fazie spadaja nieomal do wyganiecia silnika (zapala sie kontrolka ladowania lekko) nastepnie silnik stabilizuje sie na 600 obrotow ale np dobicie kierownica do skrajnego polozenia spowoduje zgasniecie silnika ( obciazenie przez pompe wspomagania). Szukalem czy nie lapie "lewego" powietrza i sciagnalem jeden z wezykow po prawej stronie pod filtrem powietrza i po jego zdjeciu (wezyka) nagle silnik stabilizuje sie na 850obr. wiec juz calkiem zglupialem. Czy ktos ma jakies przeczucie gdzie szukac ? Krokowiec ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS
    dotyczy to kazego wezyka, kluczowe jest dodatkowe powietrze dostarczone poprzez krucce podcisnieniowe
  • #30 13 Mar 2009 09:00
    flippper
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ściągnąłem, już kilka probramów FULL itp do VAGa , miały być pełne wersje, a jak przychodzi do adaptacji przepustnicy to komunikat "skontaktuj się z autorem programu".
    Macie jakieś "lekarstwo" na to, albo linka do pełnej wersji VAG-COMa.
    Z góry dzięki.
  Search 4 million + Products
Browse Products