Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Filtr górnoprzepustowy z regulacją do kolumny gitary basowej

ociu30 10 Paź 2014 20:58 1341 8
  • #1 10 Paź 2014 20:58
    ociu30
    Poziom 4  

Witam wszystkich, jestem zupełnie świeży na tym forum. Jestem też kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę. Chodzi jednak o to, że jakieś 2 miesiące temu zbudowałem sobie kolumnę do gitary basowej. Jej sercem są 2 głośniki Eminence Delta 12. Dodatkowo zamontowałem głośnik wysokotonowy Monacor MHD-230/SQ. Na razie kolumna gra bez podłączonego drivera, ponieważ nie mam jeszcze filtra górnoprzepustowego. I tutaj moja gorąca prośba: wiem, że na forum podanych jest wiele przykładów takiego filtra ale ja chciałbym dorzucić do niego jeszcze potencjometr - regulator, który sterowałby głośnością drivera z możliwością jego całkowitego odłączenia (jego "obecność" nie zawsze jest wskazana). To nie musi być płynna regulacja, wystarczą pozycje np. 50%,75%, 100%, wyłączony. Czy możecie mnie poratować jakimś schematem, jak to wszystko podłączyć i polutować ? Przede wszystkim, gdzie (i jaki) wpiąć potencjometr do regulacji głośności. Głośniki Eminence są połączone równolegle i pracują w układzie 4 Ohm bez żadnego filtra, Monacor to głośnik 8 Ohm, producent zaleca go odciąć na 4000 Hz.
    Aha, kolumnę napędza wzmacniacz Genz-Benz Streamliner 600 W.

• #3 11 Paź 2014 17:34
    ociu30
    Poziom 4