Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Łączówka elastyczna - układ wydechowy

krzysiek40 03 Maj 2005 22:21
  • #1 03 Maj 2005 22:21
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Chodzi mi o rury zrobione z plecionki ktor sa seryjnie montowane w wielu samochodach przed katalizatorem, ale niestety nie u mnie.
    Mam pytanie jak taka łaczówkę dobrać (wiem ze jej srednica powinna byc taka jak srednica rury doprowadzajacej spaliny do kata, ale jaka powinna byc jej dlugosc)???
    Moje auto to Vectra A 1.6i, silnik C16NZ.

  • #2 03 Maj 2005 22:29
    gracus7
    Poziom 26  

    zazwyczaj wymienia sie ten łącznik elastyczny wedle wymiarów starego ale jeśli u ciebie go nie było to dobierz srednice do rury a długość około 30cm gdyz twój wydech jest długi i ma wieksze drgania niż w mniejszych autach gdzie stosuje się łączniki krótkie
    łacznik musi być dobrze wspawany z uwzględnieniem jego wysokości nad ziemią! zrób to tak aby nie był on najniższym miejscem twojego wydechu bo szybko go uszkodzisz ! jest on delikatny i nieodporny na kamienie...

  • #3 04 Maj 2005 11:33
    dunqa
    Poziom 14  

    witam.katalog nie podaje zadnej zlaczki elastycznej do takiej veckry,ale mozesz zalozyc napewno nie zaszkodzi L=150 mm wystarczy.

  • #4 04 Maj 2005 12:49
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Widze duza rozbieznosc w odpowiedziach. Wiem ze katalog nie podaje, ale taka laczowka ponoc dobrze dopasowuje tetniace spaliny ktore wpadaja na katalizator (ona ma wlasnie tlumic te tetnienia).
    Wiec jaka ta dlugosc ma byc???

  • #5 04 Maj 2005 13:40
    pulikow
    Poziom 20  

    Poseka, poseka

    Trzeba zobaczyć do katalogu.

    To, że nie widzisz łączki z siatki to nie znaczy, że nie masz eleastycznego połączenia z wydechem.

    W niektórych samochodach zamiast tej siatki jest taki specjalny pierścień "jakby utkany" z drutu.
    Ten pierścień jest ściskany pomiędzy dwoma elemenatmi wydechu - najczęścij jest to koniec kolektora wydechowego i początek rury wydechowej.

    Te dwa elementy są połączone takimi sprężystymi klamrami a pomiędzy nimi jest ten łącznik/amortyzator drgań.

    Jeśli masz coś takiego to montaż dodatkowego łącznika elastycznego mija się zupełnie z celem.

  • #6 05 Maj 2005 13:15
    krzysiek40
    Poziom 22  

    No mozliwe ze mam cos takiego hmmm... musze zobaczyc. A jak sprawdzic czy katalizator jest zapchany??? Da sie go jakos odetkac???

  • #7 05 Maj 2005 19:29
    Adam700
    Poziom 22  

    odetkac sie nie da.a ze jest zatkany czy cos poznasz po tym ze np.auto traci na mocy i zapach spalin jest bardzo intensywny

  • #8 13 Lis 2005 11:18
    krzysiek40
    Poziom 22  

    Łącznika nie zalozylem niestety nie mialem za bardzo mozliwosci zeby to zrobic ale mysle ze w przyszlym roku sie uda.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty