X

ustawienie xenonow

ronal 03 May 2005 23:22
  • #1 03 May 2005 23:22
    ronal
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich serdecznie -to moj pierwszy post mam nadzieje ze uzyskam pomoc...Temat bardzo krotki.Czy nisko swiecace xenony w E-klasse z 97 roku ustawi mi zwykły diagnosta od robienia przegladow rejestracyjnych? czy trzeba cos jakims programem ustawiac jakies adaptacje cos w stylu VAG jak do VW.Cos mi sie obiło o uszy ale nic na ten temat nie wiem......
  • #2 04 May 2005 16:35
    ronal
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    naprawdę nikt nic nie wie albo nie ustawiał nigdy w swoim aucie?
  • #3 04 May 2005 17:03
    nfoka
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    co masz na mysli jako "ustawienie" i za nisko :-)

    jesli Xenony sa orgninalne (nie przerabiane "gieldowo" halogeny na xenony) to poziom ustawienia sie sam reguluje, wtedy po 1 nie masz pokretla do ustawiania i nie musisz sie o nic martwic :-)

    w seryjnych xenonach jak i tych zestawach orginalnych firm HELLA, BOSCH, Valeo jest czujnik (zazwyczaj na tylnej osi) ktory daje sygnal jak jest zaladowany samochod i swiatla sie same reguluja, jesli masz
    orginalne xenony to musisz tez miec spryskiwacze reflektorow!!!

    automatyczna regulacja jest poto zebys xenonami (duze natezenie swiatla) nie oslepial nikogo spryskiwacze po to zeby swiatlo sie nie rozpraszalo i oslepialo

    np w Renault Velsatis jesli masz "czujnik swiatla i xenony" i jest ciemno to po wlaczeniu zaplonu zapalaja sie lampy i wedruja na max na dol na max do gory i poziomuja sie w odpowiedniej pozycji. w roznych markach jest to roznie rozwiazane
  • #4 04 May 2005 17:32
    ronal
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    po prostu swieca za nisko jak w aucie z normalnymi lampami -widac ze swieca za nisko i juz czy to sie reguluje?????Acha zeby nie było -lampy sa oryginalne-fabryczne-spryskiwacze sa.Nie bite -ale jedna lampa była wyjmowana bo byl zmieniany klosz bo był plastikowy i zmatowiał.....Swieca nisko i juz -Ciezko sie jedzie w nocy....
  • #5 04 May 2005 18:12
    nfoka
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    OK, ale czy zawsze tak nisko swiecily? czy cos sie stalo? nagle?

    podjedz gdzies i niech sprawdza czy sa dobrze ustawione bo ze swieca za nisko to "subektywne" odczucie

    jesli na pomiarze wyjdzie ze za nisko to wtedy szukalbym czujnika na tylnej belce albo w bagazniku ( BMW E39 E60 itd) gdzie jest w W210 to nie wiem niestety

    czy czujnik wogole dziala latwo sprawdzic, chlopskim sposobem, podjedz pod sciane zapal swiatla i zaznacz linie na scianie gdzie jest granica swiatla/cienia pozeniej posadz do samochodu 4 osoby albo 5 i swiatla powinny w tym samym miejsci swiecic, jesli nie to czujnik do wymiany albo sprawdzenia polaczen wszytkich po drodze.

    minimalna regulacja "reczna" jest mozliwa (w citroenie, BMW, Audi na 100%) ale jest to minimalna regulacja majaca na celu niwelowanie roznic np po wymianie reflektora albo w innych takich przypadkach kiedy reflektor jest odkrecany

    wiec japierw byl pojecha i sprawdzil czy rzeczywiscie (pomiar z regulacja w PZMot w Jeleniej Gorze 25 PLN :-) jesi wyjdzie ze zly to proba przy scianie :-) a potem grzebanie w instalacji
  • #6 04 May 2005 18:36
    ronal
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    tak tez zrobie -nisko swieci szczegolnie prawy-to ze był wyjmowany to fakt bo zmieniane było szkło bo zmatowiało...acha auto nie bite......z ta regulacja to jakos bedzie dziwnie bo w oim MB jest Nivo z tyłu tak ze jak by nawet siadło 5 osob to i tak tył zostanie na jednym poziomie tak ze lampy za wiele tam nie reguluja bo tył nie siada nic......Ogolnie to trzeba je troche podniesc ale naprawde nie wiele....jutro robie przeglad to moze wtedy....
  • #7 04 May 2005 20:35
    bj86
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Tak jak to było powiedziane wyżej, reflektory ksenonowe muszą mieć układ samopoziomujący. Ale on musi skądś wiedzieć, do czego ma się poziomować, więc regulacja musi być chociaż w niewielkim stopniu. Najlepiej zrobisz jak każesz na to zerknąć ludziom w serwisie, tak jak masz zamiar.
  • #8 04 May 2005 22:05
    Skolmi
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    nfoka wrote:
    c
    jesli Xenony sa orgninalne (nie przerabiane "gieldowo" halogeny na xenony) to poziom ustawienia się sam reguluje, wtedy po 1 nie masz pokretla do ustawiania i nie musisz się o nic martwic :-)


    No tak, ale w zwykłych reflektorach oprócz regulacji elektrycznej masz jeszcze regulację pokrętłami reflektorze.
    Nie wiem, jak w MB, ale ksenony Forda można regulować śrubokrętem.
    Oczywiście na stacji diagnostycznej z użyciem takiego czegoś do zmniejszania wiązki światła.
    ustawienie xenonow
  • #9 04 May 2005 22:59
    ronal
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    no i oto mi chodziło -jak sie da w fordzie to mozna i w MB ....super -jak ustawie jutro to dam znac.
  • #10 04 May 2005 23:24
    sowczas
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Owszem ksenony mają ukłąd samopoziomujący ale mają także ręczną regulacje (że tak powiem jałową) przytaczane wcześniej Renault także.
  • #11 05 May 2005 17:11
    jkm73
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    z tymi ksenonami to jest roznie,sa rozwiazania z,takie ze jeden jest master,drugi slave,generalnie jak wymieniasz ktorąs lampe to musisz wprowadzic tzw nastawy podstawowe,czyli takjakby pokazac im poziom odniesienia od ,ktorego zaczyna sie regulacja,tego typu regulacje mozna wykonac tylkoz a pomoca sprzetu diagnostycznego np vag lub vas w vw,natomiast są tez sruby do recznego ustawiania,ale bez nastawow poczatkowych to nie ma sensu
  • #12 05 May 2005 21:44
    ronal
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    ustawione sa narazie normalnie na tym przyzadzie troszke były nisko -pojezdzimy noca to sie zobaczy dzieki za pomoc...
  Search 4 million + Products
Browse Products