Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 25 Lis 2014 14:21
    endree
    Poziom 2  

Witam. Przymierzam się do budowy małej elektrowni wiatrowej. Zacząłem od kombinacji jak najtaniej i najprościej zrobić wolnoobrotowy generator. Wpadł mi w ręce jednofazowy silnik indukcyjny od napędu wyciągu wentylacyjnego. Jest to silnik z fazą pomocniczą zasilaną przez kondensator. Gdy zacząłem teoretyczną analizę działania takiego silnika zauważyłem, że gdyby do uzwojenia pomocniczego podłączyć stałe napięcie, a w klatce wirnika pozostawić tylko pręty tworzące jeden zwój średnicowy, to obracając wirnikiem z prędkością zbliżoną do wartości poślizgu(około 150 obr/min), należałoby spodziewać się przepływu dużego prądu w takim zwoju w wirniku. To z kolei powinno indukować siłę elektromotoryczną w uzwojeniu głównym. Nie mam doświadczenia z takimi silnikami, pytam więc, czy tok mojego rozumowania jest poprawny.

• #2 06 Sty 2017 01:27
    wesmar
    Poziom 9  

Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej:
    Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia naładowanego wstępnie kondensatora prądu przemiennego równolegle z uzwojeniem głównym (Czasem magnetyzm szczątkowy rozbuja go bez impulsu prądu stałego). Wzbudzi się o ile pojemność i obroty będą w pewnym przedziale (moc bierna magnesuje wirnik, czynna idzie na odbiornik ). Teraz krótko: