X

Jak poprawnie sprawdzić świece ?

10 May 2005 10:42 RIrito
  • #1 10 May 2005 10:42
    rito
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Pytanie tak jak w temacie??? Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • #2 10 May 2005 10:44
    diag
    Spec od samochodów
    Helpful post? (+1)
    W pierwszej kolejności należy je wykręcić. Ich wygląd wiele powie o pracy silnika.
  • #3 10 May 2005 10:49
    kredka74
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    Po drugie trzeba wiedzieć czy chodzi o iskrowe czy żarowe!
  • #4 10 May 2005 10:49
    rito
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Świece wykręciłem i są suche ale dziś rano noramlnie odpaliłem pojechałem jakieś 2 km i potem kręciłem samochód jakieś 3 minuty zanim zapalił pierwszyraz się to zdarzyło zawsze samochód zapalał odrazu nie wiem kiedy były one zmieniane może kable też można jakoś sparawdzić dodam jeszcze że samochód to opel omega A z 89r. z instalacją gazową.
  • #5 10 May 2005 11:01
    Adam700
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    swiece,przewody,zaplon, moze parownik gazu nie podaje a na benzynie jak jest?
  • #6 10 May 2005 11:33
    rito
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    na bemzynie to samo??? ale czy można jakoś sprawdzić te świece i kable????
  • #7 10 May 2005 11:52
    nom
    Level 22  
    Helpful post? (-1)
    rito wrote:
    na bemzynie to samo??? ale czy można jakoś sprawdzić te świece i kable????


    W maluchu to sprawdzałem wyciagajac i kladac na silnik, potem ruszalem kolem pasowym i patrzylem na iskre. Jak byla niebiesko-fioletowa i przeskakiwala miedzy elektrodami to w porzadku, a jak po izolatorze to ma przebicie. Jak iskra pomaranczowo-czerwona to za niskie napiecie w ukladzie zaplonowym. Jak jest druga osoba to moze pokrecic rozrusznikiem, wtedy widac snop iskier. Jest to metoda uproszczona, ale zdawała egzamin.
    W tych nowych samochodach jest problem, bo tam jest elektroniczny uklad zaplonowy.
    Kable to niektorzy sprawdzaja w nocy albo ciemnym garazu na pracujacym silniku lekko spryskujac zraszaczem, jezeli widac przeskakujace iskierki to maja przebicie i nadaja sie do wymiany.
    To sa metody garazowe, ale daja jakis obraz stanu swiec i kabli. :-)
  • #8 11 May 2005 16:34
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (-3)
    Swiece to powinno sie wymieniac co 10 tys km jesli auto jest zasilane instalacja gazowa, a nie jak nam juz auto nie chce jezdzic bo swiece sa juz kompletnie zuzyte. Czytalem raz chyba w AUTO SWIECIE o nie zmienianiu swiec przy instalacji gazowej.
    O ile dobrze pamietam to zalozyli gaz do nowego focusa i zrobili nim 100tys km na jednych swiecach. Po tym przebiegu niestety silnik nadawal sie juz tylko na zlom, tlumaczyli wlasnie to tym iz nie zmieniano swiec. Natomiast kable najlepiej sprawdzic w ciemnym garazu jak silnik pracuje czy nie maja przebic.
    Pozdrawiam.
  • #9 11 May 2005 17:37
    Adam700
    Level 22  
    Helpful post? (+1)
    nie ma reguly na to czy swiece nowe czy stare.nie mowie tu o swiecach ktore przelecialy wiecej niz 15.000km:)mozna kupic nowe swiece i dostana np.przebicia ot tak sobie(wada fabryczna).
    no ale do tematu
    wykrec swiece wloz je w koncowki przewodow WN i najlepiej zapewnij sobie pomoc drugiej osoby jako obserwatora czy bedzie iskra poloz swiece np. na glowicy(tak zeby mialy mase)i zakrec rozrusznikiem a ten drugi czlowiek niech patrzy czy iskra przeskakiwac bedzie tak jak powinna.kolor iskry powinien byc niebiesko-bialy(najlepiej),sprawdz przerwe na swiecach(do ok.1mm) a przewody jak chcesz sprawdzic to tak jak koledzy wyzej pisali-w ciemnym garazu.zreszta jak jest iskra na swiecach to chyba przewody sa sprawne(sprawdz tez izolacje przewodow, czy nie ma przetarc)
  • #10 11 May 2005 19:48
    balt
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Ja regularnie myję przewody. To znaczy demontuję na noc i w domu myję woda z płynem do mycia naczyń, potem na grzejnik do wysuszenia i rano do samochodu. Operację wykonuję dwa razy do roku i zrobiłem na jednych przewodach bezproblemowo polonezem ponad 60tys i sprzedałem je z samochodem. W tej chwili stosuję tę samą metodę w nissanie i mam wynik prawie 80 tys bez żadnych problemów. Samochody z gazem. Warunek: przewody nie mogą być przetarte, przecięte itp.
  • #11 11 May 2005 20:21
    nikifor123
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    co do sprawdzania świec iskra prawidlowa w ciśnieniu atmosferycznym nie daje pewności -świece pracują przy ciśnieniu spręzania i w takim często dostają iskrę na izolatorze.Mam urządzenie (z lat 60) do sprawdzania świec i często świeca niby sprawna okazuje się wadliwą
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products