Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford 2,0 DOHC EFI - Podłączenie wtrysków.

sonec 27 Gru 2014 18:18 801 9
  • #1 27 Gru 2014 18:18
    sonec
    Poziom 10  

    Na tym schemacie wszystkie wtryski są jednakowo oznaczone - nr1, a mnie interesuje faktyczne podłączenie wtrysków np: 1 wtrysk podłączyc do 59 czy 58 pinu na sterowniku, 2 wtrysk do 58 lub 59. Jeszcze 3 i 4 wtrysk do 58 lub 59pin.
    Ktoś mi połączył przewodty z 58 i 59 piny z sterownika na przekaznik a z drugiej strony wszystkie wtryski, było zajzolowane, ale z czasem izolacja pokruszyła się i odsłoniła? Ford 2,0 DOHC EFI - Podłączenie wtrysków.

  • #2 27 Gru 2014 18:24
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Masz instalcje LPG?

  • #3 27 Gru 2014 22:15
    sonec
    Poziom 10  

    Kupiłem w 2006 z instalacją gazową II generacji, sterownik Al 700.
    Ekspluatacja praktycznie na lpg, parownik i butle wymieniałem w tym roku.
    Wiem ze przekaznik powinien być z drugiej strony wtrysku i tak zamontuje
    Tylko jak wtryski podłączyc, są 4 możliwości:
    -pin 58 wtrysk 1,2
    -pin 59 wtrysk 3,4
    albo
    - pin 58 wtrysk 1,3
    -pin 59 wtrysk 2,4
    albo
    -pin 58 wtrysk 3,4
    -pin59 wtrysk 1,2
    i
    -pin58 wtrysk2,4
    -pin59 wtrysk1,3

    kolejność zapłonu to 1,3,4,2 w tym modelu silnika

    Rozpisywałem sobie na kartce suwy silnika na wszystkich cylindrach i wtrysk paliwa powinien być w trakcie napełnania cylindra ( suw sania ) ale mi się to plącze i nie wiem czy sterownik daje na jeden obrut wału korbowego z jednego pinu sterownika a drugi obrut wału korbowego z drugiego pinu sterownika,( czy oba piny dają jmpuls na wtrysk podczas jednego obrotu wału korbowego, ale ta opcja mi nie pasuje)
    Proszę więc o rade

  • #4 27 Gru 2014 22:25
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    sonec napisał:
    kolejność zapłonu to 1,3,4,2 w tym modelu silnika

    Inna kolejność to miał żuk zapłonu...
    Zobacz która kombinacja jest dobra i tyle. 13-42 albo 42-13 dwa kable miejscami przekładasz.

  • #5 27 Gru 2014 22:27
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Niby 58 to 1, 2 wtryskiwacz, 59 to 3 i 4 wtryskiwacz.
    Co to ma za znaczenie jak AL-700 nie podpina się pod wtryski tylko odcina ich zasilanie - czyli w tym przypadku wspólny plus?

  • #6 27 Gru 2014 22:31
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    że

    sonec napisał:
    Ktoś mi połączył przewodty z 58 i 59 piny z sterownika na przekaznik a z drugiej strony wszystkie wtryski, było zajzolowane, ale z czasem izolacja pokruszyła się i odsłoniła?

    Ktoś podłączył 59 i 58 razem bezpośrednio ?

  • #7 27 Gru 2014 22:39
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Wszystkie wtryskują równocześnie dwa razy na obrót wału. Połącz 1 z 4 i 2 z 3.

  • #9 04 Sty 2015 21:33
    sonec
    Poziom 10  

    Podłączyłem diody led pod wyjście ze sterownika, piny 58 i 59 do plusa na akumulatorku i obie w takim samym czasie zapalały się - wszystkie wtryski pracują razem, w tym samym czasie. Dałem nowe koszylki termokurczliwe i pozostawiłem instalacje bez zmian.
    Jeszcze zapytam się, czy są jakieś alternatywne oprogramowania do ecu, jak by go przerobił na dwa osobne kanały.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme