Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 2.2 DCI 150 - bagnet oleju renault laguna 2,2 DCI

jankes3101 15 Sty 2015 20:07 2802 20
  • #1 15 Sty 2015 20:07
    jankes3101
    Poziom 9  

    Witam
    mam mały problem z moją renatą 2,2 DCI 150 km. mianowicie jak wyjmuje bagnet oleju i chce spr. poziom smarowidła, to nie wiem na którym stronę podziałki patrzeć ;o z jednej str. połowa a z drugiej za dużo. która strona Panowie ???? help

  • #3 15 Sty 2015 20:11
    szymitsu21

    Poziom 31  

    Ta na której jest mniej.

  • #4 15 Sty 2015 20:13
    Artek1024
    Poziom 11  

    na upartego nie musisz tego robić , auto po włączeniu samo monitoruje poziom oleju.
    zwężka w misce często powoduje takie anomalie.

  • #5 15 Sty 2015 20:16
    szymitsu21

    Poziom 31  

    Artek1024 napisał:
    na upartego nie musisz tego robić , auto po włączeniu samo monitoruje poziom oleju.
    zwężka w misce często powoduje takie anomalie.


    Ja tam nie ufam do końca elektronice zwłaszcza w sprawach "śliskich" :)
    Warto sprawdzić olej sposobem w 100% miarodajnym.

  • #6 15 Sty 2015 20:17
    jankes3101
    Poziom 9  

    jeszcze małe pytanko. Przechodzę z pół syntetyka na pełen zalecany syntetyk. Co panowie o tym myślicie ?. Auto 190 tyś. Silniczek ładnie pracuje :)

  • #7 15 Sty 2015 20:24
    Artek1024
    Poziom 11  

    Jezeli auto nie pobiera oleju (miesci sie w normie producenta) możesz to śmiało zrobić, uzyj tylko oleju uznanych producentów, jeżeli auto zacznie olej pobierać będziesz niestety musiał wrócić do półsyntetyka. silnik zdążył już się wewnętrznie zanagarować, stąd właśnie problemy z 'podwójnym stanem'.

  • #8 15 Sty 2015 20:30
    jankes3101
    Poziom 9  

    Czyli podwójny stan na bagnecie wiąże się z nagarem w silniku ? :)

  • #9 15 Sty 2015 20:57
    Artek1024
    Poziom 11  

    Nie zawsze, ale bardzo często.
    te silniki są bardzo czułe na wachania ciśnienia oleju, zwłaszcza turbiny nie dosmarowane potrafią się bardzo szybko skończyć i doprowadzić do rozbiegnięcia silnika, a do tego wymiany oleju co 30000km robią swoje, nawet oleje long life nie lubią takich przebiegów. Te silniki w naszym klimacie powinny do konca 'latać' na pełnym syntetyku z krótszymi przebiegami międzyserwisowymi.

  • #10 17 Sty 2015 18:03
    jankes3101
    Poziom 9  

    Jak już rozmawiamy o lagunach to mam jeszcze mały problem :o
    Podczas gdy wrzucam delikatnie trzeci bieg to napotykam podwójny przeskok. gdy robię to z większą siłą to normalnie wchodzi :o tylko gdy wrzucam trzeci bieg. coo to może być panowie ? jedni mówią, że to linki od wybieraka a drudzy, że to synchronizator.

  • #11 17 Sty 2015 18:44
    szymitsu21

    Poziom 31  

    Synchronizator objawia się często jeszcze zgrzytem przy szybkiej zmianie biegu.
    Oba przypadki które napisałeś są wiarygodne, do tego jeszcze kilka pewnie by się znalazło więc szkoda gdybać. Trzeba działać i sprawdzać.

  • #12 17 Sty 2015 22:49
    jankes3101
    Poziom 9  

    ok, dzięki za info. Podczas szybkiej zmiany biegu i energicznemu wepchnięciu wybieraka wszystko jest OK. Wbrew pozorom jestem jednym z nielicznych zadowolonych użytkowników tej jednostki. O autko trzeba po protu dbać :)

  • #13 18 Sty 2015 00:42
    szymitsu21

    Poziom 31  

    jankes3101 napisał:
    ok, dzięki za info. Podczas szybkiej zmiany biegu i energicznemu wepchnięciu wybieraka wszystko jest OK. Wbrew pozorom jestem jednym z nielicznych zadowolonych użytkowników tej jednostki. O autko trzeba po protu dbać :)


    Ja mam 1,8 16V i tez bardzo sobie chwale :)

  • #14 18 Sty 2015 12:57
    CommonRail
    Poziom 27  

    Artek1024 napisał:
    na upartego nie musisz tego robić , auto po włączeniu samo monitoruje poziom oleju.

    A nieprawda. W silnikach DCI przez wysoki poziom węgla czujniki poziomu świrują i mimo pustej miski pokazują połowę stanu. Co więcej, całkowicie wyjęte z silnika nadal pokazują pół stanu, Dopiero wymiana na nowy pomaga.
    jankes3101 napisał:
    Podczas gdy wrzucam delikatnie trzeci bieg to napotykam podwójny przeskok. gdy robię to z większą siłą to normalnie wchodzi :o tylko gdy wrzucam trzeci bieg. coo to może być panowie ? jedni mówią, że to linki od wybieraka a drudzy, że to synchronizator.


    Niestety częsty objaw zużytej skrzyni PK6. Ta skrzynia tak ma, wraz z jej końcem zaczyna ciężko wchodzić 3 bieg. Jeżeli linki i wybierak na skrzyni są zdrowe, to nie ma czego szukać. Olej w skrzyni kiedy zmieniany?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jankes3101 napisał:
    to nie wiem na którym stronę podziałki patrzeć

    Przecież tam jest tylko jedna. Sprawdzasz na kratownicy.

  • #15 18 Sty 2015 15:09
    Artek1024
    Poziom 11  

    Kolego common nie pisz głupot, że wszystkie czujniki 'świrują', to są sporadyczne przypadki, jedynie na długo nie wymienianych olejach i nie mozna na tym budować teorii, ze jest to norma, po to firma wymysliła udogodnienie by z niego korzystać.
    A 'dwa poziomy oleju' moga sie pojawiac na obu stronach bagnetu, w zależności jak włożymy bagnet.

  • #16 18 Sty 2015 17:28
    CommonRail
    Poziom 27  

    Artek1024 napisał:
    Kolego common nie pisz głupot, że wszystkie czujniki 'świrują', to są sporadyczne przypadki, jedynie na długo nie wymienianych olejach i nie mozna na tym budować teorii, ze jest to norma, po to firma wymysliła udogodnienie by z niego korzystać.
    A 'dwa poziomy oleju' moga sie pojawiac na obu stronach bagnetu, w zależności jak włożymy bagnet.


    Powiedz mi, ile tych aut zrobiłeś? I jaki interwał wymiany oleju ma Laguna? Każdy 1.9dci źle pokazuje poziom oleju z tego czujnika. Udogodnienie? Widzę, że ty z tych, co uważają, że elektronika w Lagunie jest po to, żeby ułatwiać życie. Nie wypowiadaj się w tematach gdzie nie masz pojęcia. Zjadłem zęby na laweciarach, więc nie potrzebuje pouczania od kogoś kto zrobił dwie w życiu.


    Po to na bagnecie jest tarka, żeby na niej sprawdzać poziom. A nie na drugiej stronie, na zbiorniczku wyrównawczym, czy w aucie sąsiada.

  • #17 18 Sty 2015 20:06
    Artek1024
    Poziom 11  

    Kolego common widzę, ze nie tylko wiedzy ci brakuje ale i kultury, wracaj lepiej do swoich lawet, na tym poziomie nie będę dyskutował, sprowadzając tą mało i tak już merytoryczną debatę na dno.
    To jest zbyt poważne forum by tolerować takie przepychanki słowne.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Radzę nie wracać do takiego tonu dyskusji! 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • #18 18 Sty 2015 20:29
    CommonRail
    Poziom 27  

    Artek1024 napisał:
    na tym poziomie nie będę dyskutował,

    A czy ktoś Cię zmusza?

    Artek1024 napisał:
    sprowadzając tą mało i tak już merytoryczną debatę na dno.

    No wybacz, ale tą brednią:
    Artek1024 napisał:
    silnik zdążył już się wewnętrznie zanagarować, stąd właśnie problemy z 'podwójnym stanem'.

    przebiłeś wszystko. Musiała by być juz 5 centymetrowa skorupa i pół miski szlamu, żeby nagar wpłynął jakkolwiek na stan oleju.
    Artek1024 napisał:
    To jest zbyt poważne forum by tolerować takie przepychanki słowne.

    Więc naucz się, że jak nie masz doświadczenia z danym samochodem, to się nie wypowiadaj.


    Artek1024 napisał:
    możesz to śmiało zrobić, uzyj tylko oleju uznanych producentów, jeżeli auto zacznie olej pobierać będziesz niestety musiał wrócić do półsyntetyka

    Po pierwsze, brednia. Przejście z półsyntetyka na pełny syntetyk rozpuszcza osady w silniku. Zamiast oleju będzie smoła i wszystko zacznie cieknąć.
    Artek1024 napisał:
    Te silniki w naszym klimacie powinny do konca 'latać' na pełnym syntetyku

    Kolejna brednia. Co ma klimat do decyzji sytnetyk/półsyntetyk. Olej stosuje się według wskazań producenta. A jeżeli ktoś juz wcześniej wlał półsyntetyk, to niestety pozostaje się tego trzymać. Widocznie ktoś próbował zmianą oleju na gęstszy wyremontować zużyty motor.
    Artek1024 napisał:
    zwężka w misce często powoduje takie anomalie.

    Jaka znowu zwężka? Plastikowa osłona wału nie ma wpływu na poziom oleju, tak samo wewnętrzne przegrody miski.
    Artek1024 napisał:
    nawet oleje long life nie lubią takich przebiegów.

    Oleje long life skutecznością można porównać do ceramizerów. Jest popyt, jest podaż. po 30kkm, kazdy olej przypomina smołę i nie ma żadnych wartości smarnych. Dziwne, że ten sam silnik jest w Volvo z interwałami 15tys nie ma żadnych problemów z tymi motorami.

  • #19 20 Sty 2015 19:43
    jankes3101
    Poziom 9  

    Co do skrzyni. Olej wymieniony całkiem niedawno na zalecany. W jaki sposób spr. stan linek oraz wyberaka ?? każdy inny bieg wchodzi pięknie

  • #20 20 Sty 2015 19:49
    CommonRail
    Poziom 27  

    Najprosciej było by Ci złapać drugą taką lagunę, wziąć punkt odniesienia na skrzyni (np poduszka) i pomierzyć zakres ruchów wybieraka w dobrej skrzyni z Twoją. Aczkolwiek ciężkie wchodzenie tylko jednego biegu wskazuje na skrzynię,

  • #21 21 Sty 2015 18:04
    jankes3101
    Poziom 9  

    hmm ciężkim wchodzeniem biegu bym tego nie nazwał. Bardziej by tu pasował podwójny przeskok.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme