Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Cięcie szkła


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny ->Cięcie szkła Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
digital14
Poziom 11
Poziom 11
Miasto: Toruń
Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 68
Pomógł: 7
digital14
Poziom 11
Post#1 12 Maj 2005 17:12  Autor tematu   

Cięcie szkła


No wiec chce sobie zrobic wytrawiarke bo juz mnie meczy ciagle wytrawianie plytek w talezu :)

wszystko mam juz zrobione teoretycznie.. teraz czas na praktyke

znalazlem w piwnicy szybe ktora moglaby mi na to posluzyc... grubosc 3mm... znalazlem tez taka 5mm ... chociaz wolalbym uzyc tej cienszej.. a moze radzicie inaczej?

no tylko mam problem z docieciem... probowalem juz wszystkimi mozliwymi nozykami dostepnymi akurat w domu... zaden nawet rysy nie zrobil.. tylko sie slizgaja :)

no wiec czym mozna to przeciac? bo wiem ze mozna kupic jakies specjalne nozyki.. ale po co sie pchac w koszty? ;/ no chyba ze nie bede mial innego wyjscia

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#2 12 Maj 2005 17:25    

Re: Cięcie szkła


a nie łatwiej by ci było zrobić trawiarkę z plexy ????

a co do cięcia szkła w sklepach można kupić specjalne noże za ok0oło15-20zł...

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
bullo
Poziom 11
Poziom 11
Miasto: Poznań
Dołączył: 09 Wrz 2003
Posty: 79
Pomógł: 4
Ocena postów: 1
bullo
Poziom 11
Post#3 12 Maj 2005 17:27    

Re: Cięcie szkła


jezeli chcesz tylko przeciąć szybe w linii prostej to znajdz jakiś nóż najlepiej do przycinania wykładziny PCV i mocno go przyciśnij , poźniej podłóż kawałek listewki przy linii rysy i jak naciśniesz szybe to pęknie w miejscu rysy...a jak chcesz wyciąć jakiś kształ zaokrąglony to najlepszy jest do tego taki brzeszczot który jest jak chropowata linka ( nie znam dokładnie jak sie on nazywa ale jak powiesz w sklepie z narzędziami to będą wiedzieć o co chodzi) no i oczywiście Terpentyna bez tego ani rusz w szkle..

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
djpeterek
Poziom 19
Poziom 19
Dołączył: 29 Sie 2003
Posty: 722
Pomógł: 27
Ocena postów: 6
djpeterek
Poziom 19
Post#4 12 Maj 2005 17:28    

Cięcie szkła


po co się męczyć jak za około 20-30zł masz gotowe

Post o niskiej wartości merytorycznej, nie wnosi nic do tematu.
Nie jest to jedyny post w tym stylu.
Za bezsensowne nabijanie punktów ostrzeżenie 1#
ankuch.


Oceń post: + +3 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
tajwoj
Poziom 16
Poziom 16
Miasto: Radom
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 340
Pomógł: 77
Ocena postów: 4
tajwoj
Poziom 16
Post#5 12 Maj 2005 22:37    

Re: Cięcie szkła


Hej,
Prawdopodobnie najtaniej i najszybciej będzie jak pójdziesz do szklarza.
Cięcie szkła na wymiar wymaga pewnej wprawy (5mm to jest coś) i nie wiadomo czy szkła które znalazłeś wystarczy do nauki i na wytrawiarkę. Ponadto dla nowicjusza nie jest to bezpieczne zajęcie
Ja kiedyś zamawiałem półkę szklaną i pamietam, że docięcie było niezbyt drogie. W supermarketach i sklepach z ART. GOSP. DOM. można kupić plastikowe przeźroczyste pojemniki. Może jakiś by pasował?
Pozdrowienia

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Jurekzgora
Poziom 12
Poziom 12
Miasto: Zielona Góra
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 84
Pomógł: 3
Ocena postów: 1
Jurekzgora
Poziom 12
Post#6 20 Maj 2005 23:06    

Re: Cięcie szkła


Witam
Porozmawiaj z kobietami z kuchni napewno znajdą Ci jakieś zbędne szklane naczynie.
Pozdrawiam

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Usunięty

Usunięty
Post#7 20 Maj 2005 23:23    

Re: Cięcie szkła


Zwykłą plastikową kuwetę,nawet podstawka pod doniczkę może być.
Ja mam postawkę,taką z 20 cm średnicy,kładę ją na membramie głośnika,głośnik pod transformator i szybciutko sie wytawia.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
DominikD
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: Lublin
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 737
Pomógł: 37
Ocena postów: 8
DominikD
Poziom 19
Post#8 04 Cze 2005 09:09    

Re: Cięcie szkła


Mam wytrawiarke w ksztalcie akwarium o wymiarach 20 wysokości 30 długości i szerokością w środku (tam gdzie kwas) 2 cm .Na dnie są 2 grzałki własnej konstrukcji oraz podziurkowany wężyk przez który leci powietrze z pompki akwariowej. Zamówiłem akwarium + przykrywkę u szklarza i zapłaciłem za to 25 zł.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Błażej
Moderator Samochody
Moderator Samochody
Miasto: Oława
Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 23601
Pomógł: 1668
Ocena postów: 101
Błażej
Moderator Samochody
Post#9 04 Cze 2005 09:20    

Cięcie szkła


Nożyk do cięcia szkła najtaniej kupić u ruskich na bazarze. A jak już na prawdę nie chcesz wydawać, to znajdź jakiś stary pilnik i go ułam. Powinien zostać taki "rożek", którym spokojnie zarysujesz szkło. Ale jest jeszcze inna sprawa. Jeśli jest to stara szyba, to możliwe, że będzie ją trudno uciąć. Stare szkło sodowało, czy jakoś tak to się nazywa i robiło się kruche, co owocowało pękaniem przy cięciu. Chłopaki dobrze radzą, idź do szklarza, niech ci wytnie co ci trzeba, albo przejdź się do sklepu. Ikea wita...

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
maciej_333
Poziom 22
Poziom 22
Miasto: Grudziądz
Dołączył: 25 Cze 2003
Posty: 2180
Pomógł: 218
Ocena postów: 447
maciej_333
Poziom 22
Post#10 09 Cze 2005 00:00    

Re: Cięcie szkła


Ja wykorzystuję kuwety fotograficzne od wywoływania zdjęć.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Łośioo(ó)
Poziom 14
Poziom 14
Dołączył: 24 Cze 2004
Posty: 190
Pomógł: 2
Ocena postów: 2
Łośioo(ó)
Poziom 14
Post#11 12 Cze 2005 22:24    

Re: Cięcie szkła


A piłka diamentowa do ceramikki by nie pomogła?? Ceramika i szkło
mają "podobną strukturę" ( twarde i kruche ) . Popieram kolegów co do szklarza ale diament powinien Ci pomóc :) pozdro

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
tajwoj
Poziom 16
Poziom 16
Miasto: Radom
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 340
Pomógł: 77
Ocena postów: 4
tajwoj
Poziom 16
Post#12 12 Cze 2005 23:28    

Re: Cięcie szkła


Hej,
Diament (duży), a jeszcze lepiej kilogram brylantów. Starczyłoby na wytrawiarkę, zapas laminatu i godziwą rozrywkę między trawieniami.
Ciekawe ilu kolegów doradzających docinanie pilnikiem bądź bazarowym diamentem ucięło chociaż raz w życiu kilka kawałków szkła na wymiar i skleiło z nich szczelne naczynie.
Posłuchanie zachęty do cięcia tarczą do ceramiki może doprowadzić do prawdziwej tragedii. Stwierdzenie o podobieństwie struktur szkła i ceramiki jest bardzo nowatorskie ale nagrody Nobla raczej nie przyniesie (latarka świeci i Słońce też świeci ale maja inną strukturę).
Pozdrowienia

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
OlekR
Poziom 14
Poziom 14
Miasto: Wrocław
Dołączył: 24 Lip 2003
Posty: 170
Ocena postów: 2
OlekR
Poziom 14
Post#13 13 Cze 2005 00:42    

Cięcie szkła


Swietne propozycje cięcia szkła.... hehe nikt nie proponował jeszcze uzycia siły woli !

A tak na serio:
jśli chcesz zrobić akwarium - kuwetę do wytrawiania potrzebujesz nóż do cięcia szkła - częścią tnącą jest małe (2-3 mm ) kółeczko wykonane z twardej stali.
Zanim zaczniesz ciąć szybe przeznaczoną na wytrawiarkę poćwicz na jakichś resztkach szkła zeby nie zmarnować szyby.
Zanim wezmiesz się do pracy koniecznie ubierz rekawiczki - najlepsze są tzw. "wampirki" do pracy w ogrodzie - nie potniesz sie wtedy.
PO zrobieniu nacięcia na szkle postukaj delikatnie czymś metalowym od spodu wzdłóż nacięcia - powinny zacząć odpryskiwać drobne igły szklane ( uważaj na nie! Nie ma nic gorszego niż taka drzazga wbita w palec).Gdy juz tak przygotujesz nacięcie połóż szybę, nacięciem ku górze, na płaskim stole i wzdłóz nacięcia pod szybą połóz np kilka zapałek albo jakieś cienkie proste drewienko. Naciśnij brzegi szyby i juz powinno elegancko pęknąc wzdłóż naciecia.Brzegi szkła powinieneś oszlifować papierem ściernym nawiniętym na klocek drewniany . Pozostaje tylko sklejenie wszystkiego silikonem.
Dodam jeszcze że silikony budowlane są mało odporne na stężone kwasy , więc jeśli bedziesz używał do trawienia np HNO3 po jakimś czasie silikon może się rozkleić.
Koniec tego pisania ... Pozdrawiam.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Kminek
Poziom 14
Poziom 14
Miasto: Poznań
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 197
Pomógł: 21
Ocena postów: 4
Kminek
Poziom 14
Post#14 13 Cze 2005 13:35    

Re: Cięcie szkła


Może to zabrzmi śmiesznie ale wystarczą zwykłe naorzyczki!

Wystarczy włożyć kawałek szyby pod wodę i można normalnie ciąć szybę bez strachu że nam ona popęka. Metode tę pokazał nam nauczyciel w szkole i jedyny minus jest taki że szkło jest trochę poszczerbione (ale od czego są pilniki) a same norzyczki nadają się tylko na śmietnik.

Pozdrawiam

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
lewar81
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: Szczecin
Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 269
Pomógł: 4
Ocena postów: 7
lewar81
Poziom 15
Post#15 13 Lut 2009 11:22    

Re: Cięcie szkła


A jak ma się sytuacja z szybami hartowanymi? czy można je dociąć (mowa o szklarzu) mam arkusz szyby hartowanej (kominkowej) i niezbędne jest mi go skrócić o 40mm pasek. Proszę o rady czy warto iść z tym do szklarza?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
lewar81
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: Szczecin
Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 269
Pomógł: 4
Ocena postów: 7
lewar81
Poziom 15
Post#16 20 Lut 2009 10:12    

Re: Cięcie szkła


ponawiam swoje pytanie.... UP!

p.s. przepraszam że post pod postem ale nie widzę innej opcji upowania. :)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Stary1952
Poziom 22
Poziom 22
Miasto: Podkarpacie
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 1960
Pomógł: 163
Ocena postów: 37
Stary1952
Poziom 22
Post#17 20 Lut 2009 10:26    

Re: Cięcie szkła


Popytaj w firmach samochodowych , które zajmują się szybami samochodowymi , może Ci tam coś doradzą . :D
Pozdrawiam .

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
malpek
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: Ostrowiec Śwwiętokrzyski
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 249
Pomógł: 11
Ocena postów: 6
malpek
Poziom 15
Post#18 20 Lut 2009 15:53    

Re: Cięcie szkła


Szyby hartowane chyba nie da się ciąć, dlatego że przy jakimkolwiek pęknięciu cała szyba rozsypuje sie w drobne kawałki.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lewar81
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: Szczecin
Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 269
Pomógł: 4
Ocena postów: 7
lewar81
Poziom 15
Post#19 20 Lut 2009 23:42    

Re: Cięcie szkła


dzwoniłem do gościa - duża firma szklarska w Szczecinie, powiedział że dotnie mi bez problemu szybę kominkową hartowaną, koszt to 5zł po jednej linii cięcia, warunek szyba musi dobry kwadrans poleżeć aby się ogrzała do temp pokojowej, nie można zimnej ciąć.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
submariner
Poziom 22
Poziom 22
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 2325
Pomógł: 51
Ocena postów: 95
submariner
Poziom 22
Post#20 21 Lut 2009 11:39    

Re: Cięcie szkła


naprawde w zakladzie szklarskim powiedzieli Ci ,ze mozna ciac szybe hartowana ? :) moze docieli a potem zahartowali.
Szkla hartowanego nie mozna ciac , zrobienie na nim wiekszej rysy powoduje natychmiastowe zniszczenie struktury takiego szkla i rozpad na male kawalki , hartowane szklo tworzy cos w rodzaju calosci i nie mozna tego zniszczyc bo usuniecie ktoregokolwiek z siatki naprezen powoduje zniszczenie calej sieci i syzba zawsze sie rozpada.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lewar81
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: Szczecin
Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 269
Pomógł: 4
Ocena postów: 7
lewar81
Poziom 15
Post#21 23 Lut 2009 10:19    

Re: Cięcie szkła


dziękuję submariner za fachową i wyczerpującą odpowiedź, w konsekwencji zamówiłem szybę na wymiar, zwłaszcza że okazało się iż muszę jeszcze narożniki ściąć po 3cm każdy, za dużo tych manipulacji, dlatego odpuściłem.

Dzięki wielkie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Maciek4141
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: Tarnobrzeg
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 548
Pomógł: 49
Ocena postów: 1
Maciek4141
Poziom 18
Post#22 23 Lut 2009 10:25    

Re: Cięcie szkła


Ja za swoje szkoło zapłaciłem 15 zł. A wytrawiarka jest dość spora, mieści około 2,5 litra, spokojnie wytrawię kartkę A4. W jednym zakładzie powiedzieli mi za to 45 zł to zdębiałem:) Potem zwykłym klejem akwarystycznym to kleiłem i nie było problemów. Jak byś chciał więcej informacji to napisz.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
mosfet
Poziom 20
Poziom 20
Miasto: Wrocław
Dołączył: 10 Lut 2003
Posty: 948
Pomógł: 5
Ocena postów: 7
mosfet
Poziom 20
Post#23 27 Lip 2011 08:56    

Re: Cięcie szkła


Podłączę się do tematu gdyż/ponieważ mój problem jest podobny. Potrzebuję przerobić szklane naczynie a'la wazon na cylinder szklany otwarty z obu stron. Potrzebuję w tym celu wyciąć denko. Jak się do tego najlepiej zabrać? Cylinder po tym zabiegu musi mieć równe krawędzie.

Wstępnie myślałem o wiertarce stołowej z założoną tarczką typu 'dremel', ktoś ma może lepszy patent? Widziałem na siedzi eksperyment z palącym się sznurkiem, ale daje on bardzo poszarpane krawędzie. Z góry dzięki za pomoc.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
wujek1986
Poziom 14
Poziom 14
Miasto: Białystok
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 161
Pomógł: 3
Ocena postów: 1
wujek1986
Poziom 14
Post#24 28 Lip 2011 00:21    

Re: Cięcie szkła


A z czego jest zrobiony ten wazon? Z czystego szkła? Ile lat ma ten wazon? Czy posiada jakieś elementy ozdobne? Im szkło starsze tym ciężej je ciąć.
Jeżeli nie to nóż szklarski i wprawna ręka, ogólnie z 3 letnim doświadczeniem to jest ciężki temat do zgryzienia. Trzeba naciąć, później od środka "puknąć" aby zastrzał lekki poszedł, jak dojdziesz do tego momentu, reszta pójdzie gładko.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
mosfet
Poziom 20
Poziom 20
Miasto: Wrocław
Dołączył: 10 Lut 2003
Posty: 948
Pomógł: 5
Ocena postów: 7
mosfet
Poziom 20
Post#25 28 Lip 2011 08:52    

Re: Cięcie szkła


Dzięki za odpowiedź. Wazon jest (chyba) nowy, bo dopiero szukam materiałów.

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/002934235/2_f.jpg

A co myślisz o nacinaniu tarczą typu 'dremel' po obwodzie wykorzystując wiertarkę stołową? Tzn. wazon stoi na stole wiertarki a ja po obwodzie przytykam go do tarczy ?

Z Twojego opisu wnioskuję, że lepiej poszukać gotowego cylindra. Są firmy oferujące rury szklane... niestety w ilościach przemysłowych, a mi potrzebny walec o śr wewnętrznej około 12cm i wysokości może 5cm.

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
twazny
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: podkarpackie
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 637
Pomógł: 80
Ocena postów: 7
twazny
Poziom 19
Post#26 28 Lip 2011 11:35    

Re: Cięcie szkła


wieki temu na zajęciach praktycznych w szkole podstawowej obcinaliśmy denka butelek szklanych za pomocą sznurka.
Był to sznurek konopny lub lniany, długi ok metr.
Owijało się jeden zwój w żądanym miejscu (tuż przy denku) w taki sposób aby dwie osoby mogły ciągnąć go naprzemiennie w przeciwne strony. Trzeba to robić dość szybko.
Następuje miejscowe znacznie podniesienie temperatury szkła.
Po chwili "piłowania" wkładało sie szybko dół butelki do bardzo zimnej wody.
Denko odpadało jak odcięte, zaskakująco równo dookoła.
Należało tylko przeszlifować papierem dla stępienia ostrych krawędzi.
Można potrenować wcześniej na butelkach, warto dać jakiś ogranicznik aby sznurek nie przesuwał się na boki.
Ale nie wiem czy rodzaj szkła z jakiego jest zrobiony wazon zadziała tak samo jak flaszka po jabolu czy po czystej więc nie daję gwarancji.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
^ToM^
Poziom 20
Poziom 20
Dołączył: 08 Sie 2002
Posty: 1005
Pomógł: 29
Ocena postów: 63
^ToM^
Poziom 20
Post#27 03 Sie 2011 14:47    

Re: Cięcie szkła


twazny napisał:

Był to sznurek konopny lub lniany, długi ok metr.
Owijało się jeden zwój w żądanym miejscu (tuż przy denku) w taki sposób aby dwie osoby mogły ciągnąć go naprzemiennie w przeciwne strony. Trzeba to robić dość szybko.


Jednoosobowo można to zrobić mocząc sznurek w denaturacie (musi być z naturalnych włókien aby spirytus wsiąknął) następnie owijamy ściśle kilka zwojów i podpalamy. Jak denaturat się wypali i zgaśnie to wsadzamy do zimniej wody i... denko samo odpada idealnie i równo.
Powodzenia!

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny -> Cięcie szkła
Strona 1 z 1
Podobne tematy
problem - cięcie szkła hartowanego (6)
Klejenie szkła z metalem i szkła ze szkłem (17)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.072 seconds

elektroda.pl temat RSS