X
  • #1 12 May 2005 23:32
    Mteusz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mam cinquecento 700.
    Na trasie jest o.k. Jednak gdy podjeżdżam w korku temp dochodzi do 90 stopni i więcej - silnik się przegrzewa a wentylator się nie włącza.
    Łożysko na wentylatorze o.k. płyn chłodzący o.k.Pewnie termostat.
    Jeśli ktos może mi podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony i ewentualnie co sprawdzić to będę bardzo wdzięczny.
  • #2 12 May 2005 23:38
    gregorstrazak
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Przypuszczał bym raczej ze to czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora a nie termostat , poniewarz jak by to był właśnie termostat to i na trasie by się gotował z uwagi na zamkniety duży obieg.
  • #3 12 May 2005 23:46
    Mteusz
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie znam sie ale gdyby czujnik nie działał to wskaźnik temperatury nie ruszyłby się ani o molimetr ? Jeśli gadam głupoty to sorry. Może ktoś obeznany z tematem coś wrzuci ?
  • #4 12 May 2005 23:55
    robert10
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mteusz wrote:
    Mam cinquecento 700.
    Na trasie jest o.k. Jednak gdy podjeżdżam w korku temp dochodzi do 90 stopni i więcej - silnik się przegrzewa a wentylator się nie włącza.
    Łożysko na wentylatorze o.k. płyn chłodzący o.k.Pewnie termostat.
    Jeśli ktos może mi podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony i ewentualnie co sprawdzić to będę bardzo wdzięczny.

    sprawdż wentylator czy jest sprawny elektrycznie , czujnik zał.wentylatora(w chłodnicy) ewentualnie termostat
  • #5 13 May 2005 00:04
    gregorstrazak
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Czujnik do wentylatora a czujnik do wskaźnika temperatury to osobna historia, poprostu są dwa, prawdopodobnie ten od wentylatora jest w chłodnicy , a ten od temperatury w bloku.
  • #6 13 May 2005 00:31
    dunqa
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    wlacznik wentylatora nawalil!!! wymien go i bedzie wszystko ok.
  • #7 13 May 2005 09:18
    bj86
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Czujnik temp. od wentylatora jest raczej oddzielny od tego, który pokazuje temp. na wskaźniku. To może być awaria czujnika temperatuty (tego od went.) albo samego wentylatora (np. włącznika, silnika itp.)
  • #8 13 May 2005 09:26
    rito
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    czujnik termiczny od wentylatora wymień i bdzie ok.
    Pozdro
  • #9 13 May 2005 09:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Cyc 700 powiadasz. Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika wentylatora chłodnicy: bezpiecznik 3, prąd znamionowy 25 A. Sprawdź też czy dochodzi do niego napięcie (powinno być niezależne od stacyjki). Następnie odszukaj termiczny wyłącznik wentylatora. Taka duża śruba wkręcona w blok chłodnicy z dwoma konektorami (idź po przewodzie z wentylatora). Odepnij przewody od tych konektorów i połącz ze sobą. Wentylator powinien ruszyć. Jak ruszy to wyłącznik do wymiany. Jak nie to podłącz napięcie bezpośrednio do silnika i sprawdź czy działa.
    Sprawdzenie termostatu: uszkodzenie termostatu objawia się gorącym przewodem górnym chłodnicy i zimnym dolnym (brak obiegu).
    Wymiana:
    1. Od dołu samochodu zdemontować osłonę chłodnicy (śruba M6 i 2 wkręty M4).
    2. Opróżnić układ chłodzenia.
    3. Zdjąć z obudowy termostatu przewód gumowy do nagrzewnicy.
    4. Zdjąć obudowę termostatu wraz z termostatem i uszczelką.
    5. Wyjąć termostat i sprawdzić jego działanie w naczyniu z wodą (zalać gorącą wodą o temp. ok. 90 - 100*C). Jeżeli termostat się nie otworzy - do wymiany.
    Przy wymianie termostatu zalecana jest wymiana uszczelki obudowy.
  • #10 13 May 2005 17:43
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz czujnik odpowiedzialny za wlaczanie wentylatora, sam wentylator sprawdz na krotko czy dziala lub u mnie jak nie dzialalo, tylko w innym samochodzie, to walniety byl przekaznik od wentylatora - nie wiem jak jest w CC.
    Pozdrawiam.
  • #11 13 May 2005 17:49
    jaconen
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    trzeba zewrzec 2 przewody na krótko przy czujniku w chłodnicy i powinien sie krecic
  • #12 15 May 2005 13:51
    haker305
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Najprawdopodobniej niesprawny czujnik temperatury , gdyż on właśnie włącza wiatrak. Termostat otwiera jedynie obieg zewnętrzny (na chłodnicę).
    Musisz sprawdzić , czy dmuchawa nie ma swojego bezpiecznika. W moim Chryslerze dmuchawa posiada oddzielny bezpiecznik 25A
  • #13 13 Sep 2005 21:32
    zenek334
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    moze chlodnica zasyfiona
  • #14 14 Sep 2005 15:49
    marian11@
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    witam.
    jezeli wentylator sie nie załacza to:1 moze bezpiecznik
    2.przekaznik
    3.włacznik (czujnik)ktory zamontowany jest wchłodnicy do ktorego podlaczone sa dwa przewody.jezeli je razem zmostkujesz i właczysz zapłon a wentylator sie uruchomi tzn. ze czujnik jest uszkodzony. a w przypadku kiedy po zmostkowaniu wentylator nie bedzie działał to nalezy podłaczyc pod nigo 12(pod wentylator)v.kiedy tak sprawdzony wentylator nie działa to trzeba go wymienic na nowy.
  • #15 03 Oct 2005 18:57
    Krzychu25
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Termostat nie uchyla się do końca przez co słabo krąży ciecz w dużym obiegu. Takie chłodzenie nie wystacza na poruszanie sie w cyklu miejskim. A na trasie moze być OK. Słaby obieg cieczy przez chłodnicę nie powoduje odpowiedniego podgrzania termowłącznika elektrowentylatora dlatego elektrowentylator sie nie włącza. To jest najbardziej prawdopodobna wersja zdażeń według mnie. W życiu jednak różnie bywa, dlatego może to być również pompa cieczy lub uszkodzenia opisane przez kolegów powyżej.
  • #16 03 Oct 2005 19:15
    IGI84
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam :)


    Mialem ten sam problem wymien poprostu wlacznik termiczny ewentualnie przeczysc styki i sprawdz bezpiecznik powinno pomuc :):):)
  • #17 04 Oct 2005 00:03
    A.G.
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Panowie czy wy chcecie człowieka doprowadzić do zawału. Wasze wypowiedzi w większości są trafne tylko jednego żaden z Was nie zauważył. Człowiek który prosi o podpowiedź nie zna się za mocno na mech. pojazdowej. Zauważyłem że b. rzadko w postach jest wytłumaczenie lub jakiś skrótowy opis a niestety pada tylko sucha nie bardzo zrozumiała dla pytającego rada.

    Teraz zwracam się do pytającego.
    Już wyżej padła wypowiedź że masz dwa niezależne czujniki.temperatury. Pierwszy powinien znajdować się w głowicy silnika lub obudowie termostatu (zawsze tam gdzie osiąga się najwyższą temperaturę) i ten czujnik jest odpowiedzialny za wskazanie temperatury silnika na tablicy rozdzielczej. Drugi czujnik może być zaraz w pobliżu i on informuje komputer jaką temp. osiąga silnik.
    Następny czujnik to bimetalowy włącznik który załącza wentylator i jego trzeba szukać na chłodnicy (czasami na przewodzie wodnym) od połowy w dół. Ale nie koniecznie może on być uszkodzony bo w wielu pojazdach jest po drodze przekaźnik który jest sterowany tym czujnikiem-włącznikiem i tu już może zacząć się czysta elektryka. Aby to sprawdzić (o ile zlokalizujesz ten włącznik - taka jakby duża mosiężna śruba zakończona plastikiem i z podpiętą wiązką elektryczną), odłącz wtyczkę od czujnika i cienkim przewodem lub drutem na kótki okres czasu zewrzyj przewody we wtyczce którą zdjełeś z czujnika. Jeżeli wentylator ruszy to masz do wymiany ten czujnik-włącznik a jeżeli dalej stoi to obawiam się że możesz sobie nie poradzić. No ale spróbujmy. Od silnika wentylatora odchodzi też wiązka elektryczna. Trzeba na złączu od tej wiązki rozpiąć instalację i podać 12V z akumulatora na tzw. krótko prosto do złącza od silnika wentylatora, jezeli silnik ruszy to znaczy że jest OK. Nie wiem jak Ci pomóc w odszukaniu przekaźnika od wentylatora (jeżeli taki w ogóle jest).
    Na razie spróbuj tego, i daj znać jak Ci poszło.


    Przepraszam - Nieuważnie czytałem - Cienias ma czujnik którego będziesz szukał po lewej stronie chłodnicy na dole od wewnątrz (stojąc twarzą do silnika) czyli po prawej stronie samochodu. Kiepski dostęp. Wymiemiaj czujnik na zimnym silniku bo możesz łapki przegrzać. Podstaw miskę w tej okolicy bo stracisz połowę płynu chłodzącego.

    Pozdrawiam
    A.G.

    Ps.
    Zastosuj się do porady Błażeja bo chłopak zna ten temat b.dobrze.
  • #18 13 Feb 2006 11:21
    Jamal20
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Czesc mam taki sam problem i znalazlem jzu chyba odpowiedni czujnik na allegor czy to o takich odzi http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85280826 a co do CC900 to czy ten czujnik jest takis am jak w/w . ??
  • #19 13 Feb 2006 11:54
    adam.p123
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    sprawdz czujnik w chłodnicy. oporniki przy silniku i będzie wszystko oki. Pozdrawiam
  • #20 03 Mar 2006 11:40
    zbok
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    A moze to nie zadne czujniki itp itd sprawdz uszczelke pod glowica moze nawalila...?? JA tak mialem w CC900.
    Pozdrawiam
  • #21 03 Mar 2006 14:02
    PICIA
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Mozesz mieć zapowietrzony uklad chłodzenia-popusc korek odpowietrzający uklad po lewej stronie od maski silnika-obok wlewu płynu spryskiwaczy
  • #22 03 Mar 2006 18:46
    Adrian2000
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    sprawdz czujnik temp. bo to napewno to padlo
  • #23 04 Mar 2006 12:32
    kamil-unknown
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    A może termostat nie otwiera się do końca i w trasie jest ok, ale w mieście się przegrzewa, bo nie ma odpowiedniego dopływu zimnego płynu z chłodnicy. Jak się silnik przegrzewa, sprawdź, czy dolny wąż od chłodnicy do silnika jest ciepły. Jeśli tak, to jak wyżej pisano, coś z wentylatorem, ale jeśli jest zimny, to może oznaczać, że termostat się nie otwiera do końca.
  • #24 15 Apr 2006 17:58
    tygrys28
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    a ja powiem tylko tyle wymien termostat i bedzie dobrze - przerabiałem na swoim cinqueczento
  • #25 15 Apr 2006 21:35
    reed3
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Zrob na krotko 2 kabeli włacznik , akumulator , jezeli temp wzrasta to załanczaj.
  • #26 16 Apr 2006 12:56
    michalmuz
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    WItam!
    Miałem ten sam problem, wentylator sie nie wlaczał, a bylo to spowodowane czujnikiem od temperatury ( wentylator). termostat gdyby był popsuty w aucie wewnatrz bylo by zimno. Takze wymienic czujnik i po sprawie :)

    Dodano po 15 [sekundy]:

    WItam!
    Miałem ten sam problem, wentylator sie nie wlaczał, a bylo to spowodowane czujnikiem od temperatury ( wentylator). termostat gdyby był popsuty w aucie wewnatrz bylo by zimno. Takze wymienic czujnik i po sprawie :)
  • #27 01 May 2006 10:27
    esde1
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego. Miałem takie same prolemy z przegrzewaniem sinika. Instalacja elektryczna i chłodzenia sprawna. Zaczęła nawalać uszczelka pod glowica. Losowo przedostawały się gazy z cylindra do płynu i pojawiała się wysoka temp. Ubywał płyn chłodzący i pojawiały się czarne dymy z tłumnika. Po wymianie uszczelki wszytsko wróciło do normy.
  • #28 05 Aug 2006 18:46
    omegajurek
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Miałem ten sam problem,wymieniałem dwa razy uszczelkę pod głowicą.
    Przyczyną nie właczania się (czasami się włączał a czasami nie)
    wentylatora była niełącząca kostka podłączana do silniczka went.
  • #29 05 Aug 2006 23:54
    Albercik 321
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    Ale co poniektorzy glupoty wypisuja.Co wspolnego ma uszczelka po glowica z niezalaczaniem sie wentylatora?Moze sie myle,ale chyba glowica nie jest elektrycznie podlaczona z wentylatorewm w tym autku?
    1 - rozlacz zlacze elektryczne czujnika temperatury(tego,co jest wkrecony do chlodnicy)
    2 - polacz kawalkiem drucika oba przdewody,ktore byly do niego wpiete
    Jezeli wiatrak ruszy,uszkodzony moze byc czujnik temperatury lub jego przewod prowadzacy do przekaznika.
    Jezeli nie ruszy:
    1 - sprawdz mase na silniku wiatraka
    2 - na zlacze wiatraka podaj "+" bezposrednio z akumulatora
    Jezli wiatrak ruszy przyczyny szukaj w bezpieczniku lub przekazniku.Moga tez byc uszkodzone przewody z bezpiecznika do przekaznika lub z przekaznika do wiatraka.
    Jezeli natomiast po podlaczeniu "+" z akumulatora wiatrak nie ruszy to diagnoza rowniez jest prosta.
    Panowie.Uklad wentylatora chlodnicy jest prosty jak budowa cepa.Sa tu tylko 4 elementy - silnik wentylatora,czujnik temperatury wkrecony do chlodnicy,ktory go uruchamia podajac napiecie na styki sterownicze przekaznika i sam przekaznik,ktorego styk roboczy jest zasilany z bezpiecznika no i sam bezpiecznik.Oczywiscie wypadaloby jeszcze zmierzyc napiecie na " doplywie bezpiecznika.
  • #30 06 Jan 2007 19:29
    masa18
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a moje autko nagrzewa sie tylko do ok 70 stopni i pozniej ani drgnie i wlasnie nie wiem co jest:cry::cry:

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    a mi samochod sie do 90 stopni nie moze nagrzac dochodzi do 70 i nic sie nie ruza temperatura
  Search 4 million + Products
Browse Products