X

Audi A6 2,5 tdi za krótko grzeje świece i ciężko pali

13 May 2005 20:15 BRbryszard
  • #1 13 May 2005 20:15
    bryszard
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Witam Problemem jest audi a6 2,5 tdi 96 rok.Za krótko grzeje świece i ciężko pali a jak jest na pół zimny to już katastrofa.I co wy na to?
  • #2 13 May 2005 20:29
    jaconen
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    zacznijmy od tego na jakim jezdzisz paliwie????

    Dodano po 14 [sekundy]:

    zacznijmy od tego na jakim jezdzisz paliwie????
    z jakiego żródła???
  • #3 13 May 2005 21:27
    Adam700
    Level 22  
    Helpful post? (+1)
    psuje sie przekaznik zalaczania swiec zarowych
  • #4 13 May 2005 22:19
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Czujnik tęteratury silnika?
  • #5 13 May 2005 23:14
    king_a
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    zdejmij wtyczke z czujnika temperatury i sprawdz jak bedzie grzac to znaczy ze czujnik jest do wymiany
  • #6 13 May 2005 23:37
    staszekk7
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Ja proponuje sprawdzić czy grzeją wszystkie swiece
  • #7 14 May 2005 13:02
    niwe
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    ...nic ci nie pomogę, ale auto masz super !
  • #8 14 May 2005 15:55
    bryszard
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Paliwo pierwsza klasa nie jakiś opał czy cośw tym stylu.Objaw jest też taki że kontrolka od świec zapala się na sekunde i gaśnie a ponowne grzanie to gaśnie w mgnieniu oka.Jak jest zimny to moze grzeje sekunde góra dwie.To za mało przeed tem grzał normalne z 10 sekund
  • #9 14 May 2005 16:53
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Witam

    king_a wrote:
    zdejmij wtyczke z czujnika temperatury i sprawdz jak bedzie grzac to znaczy ze czujnik jest do wymiany


    Czy już to zrobiłeś? Jeżeli zdejmiesz wtyczkę z czujnika i włączysz zapłon kontrolka powinna się swiecić 30-50 sek., jeżeli tak będzie wymień czujnik temp., w przeciwnym przypadku mogą być uszkodzone przewody (trzeba szukać przedewszystkim w komorze silnika) lub przekaźnik.
    Pozdrawiam
  • #10 14 May 2005 21:15
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Albo silnik do remontu albo pompa do remontu albo wtryski do wymiany,przykra sprawa.
  • #11 15 May 2005 07:37
    szekspir
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Ale Stanisław Chwalisz zabłysnełeś! Co ma pompa albo wtryski do czasu grzania świec! Polakom gratulujemy pomysłowości!!
  • #12 15 May 2005 08:16
    rotor
    Level 10  
    Helpful post? (-1)
    Witam , ja mam taki sam problem post o Cordobie 1,9SDI fakt jest taki iż faktycznie jak zdejmę wtyczke z czyjnika temperatury to grzeje pomiedzy 30-50 s ale u mnie czujnik jest OK , teraz jestem załamany bo sterownik idzie do sprawdzenia
  • #13 15 May 2005 09:42
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Ja jestem też załamany tym co Wam wmawiają. Sterownik do naprawy?
  • #14 15 May 2005 09:48
    rotor
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A co radzisz??
  • #15 15 May 2005 10:56
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Są dwa czujniki - jeden do "zegarów" drugi do "grzania", lub jeden podwójny.
    Wymień ten "dobry" od grzania na nowy oryginał.
    Pozdrawiam
  • #16 15 May 2005 11:01
    bryszard
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jutro się tym zajmie sprawdzę czujnik a a jak nie to szukam sterownka.Dzięki za info.Dam znac co mi wyszło
    Jeszcze tylko jednasprawazmapujcie mi gdzie jest ten czujnik tem i ewentualnie gdzie jest sterownik tak + - czyli mniej więcej :) :wink:
  • #17 15 May 2005 11:03
    rotor
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Już był wymieniony i nic, a stary czujnik jest OK
  • #18 15 May 2005 21:38
    kazo79
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam, w dobrym stanie TDI nie potrzebuje swiecy do rozruchu w temp. dodatnich, proponował bym zrobić diagnostyke czyli sprawdzić ciśnienie na cylindrach, koncówki wtryskowe, przetłaczanie pompy i początek wtrysku, pozdrawiam
  • #19 16 May 2005 00:24
    bryszard
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie załąmujcie mnie ten samochód dostaje co najlepsze oleje paliwa i co potrzeba atu taki los i to przy 210 000 km przebiegu oryginalnego.Ale cóż trzeba q...wa żyć i coś z tym zrobić.Pozdro
  • #20 16 May 2005 21:47
    kazo79
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Podstawowym parametrem diesla jest ciśnienie, zacznij od diagostyki
  • #21 16 May 2005 22:16
    Sławuś
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam! Nie załamuj się kolego,dasz radę. Przede wszystkim uzbrój się w około metrowej długości przewód z odizolowanymi końcówkami,conajmniej 2,5mm2 przekroju.Jeden koniec do plusa akumulatora,a drugi do pierwszej świecy żarowej na czas,jaki grzały świece przed awarią,czyli jak piszesz ok.10sekund i proba rozruchu. Oczywiście przewód od przekażnika do świec żarowych odłączony i DOBRZE zaizolowany tam będzie napięcie !!! Jak odpali,znaczy świeczki oki. Możesz też zmierzyć prąd pobierany przez świece,co pozwoli wykluczyć możliwość,że ktoraś nie grzeje. Podłączasz amperomierz w obwłód świec i włączasz grzanie.Sprawna świeca pobiera ok.12 A przy sprawnej baterii. Powodzonka! Melduj proszę o efektach.
  • #22 17 May 2005 00:35
    Jan Szymeczko
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam
    To wszystko są półśrodki. Można i tak ale po co. A pragnę zasugerować, iż świece podgrzewa się najwyżej 3-5 SEKUND ! ! ( choć bywają świece o czasie grzania 10 sekund i więceji- patrz Mercedes) tyle im starczy. Świece są połączone w szereg, jeśli jedna nie grzeje to w ogóle żadna nie grzeje. Oczywiście Nasz kierowca w ramach oszczędności wymieniał tylko jedna świecę, tę która się przepaliła i zawsze ta "nowa" padała najprędzej. Podgrzewanie świec do przesady z pominięciem przekaźnika czasowego jest próba uruchomienia awaryjnego po to aby dojechać do domu. Radzę kupić wszystkie nowe świece żarowe. Stara świeca, przegrzana, posiada nieo większą oporność od tej nowej i dlatego ta "nowa" o mniejszej oporności pobiera dużo więcej prądu niż te "stare" a co za tym idzie - dostaje szybciej w "łeb". Prosze przy zakupie świec żarowych prosić o tzw szybkie ( 3 sekundowe ). Po wymianie wszystko wróci do normy.
  • #23 17 May 2005 10:28
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Miałem cos takiego w polo sdi, Po wymianie paska nie została dobrze wyregulowana pompa. Silnik palił dobrze jak był zimny niestety jak był letniawy nie można było go zapalić trzeba było grzać świece na krótko( facet miał przełącznik). Po zmainie paska i regulacji kąta wtrysku wszystko jest ok.
    Pozdrawiam
  • #24 17 May 2005 12:45
    Adam700
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    STANISŁAW CHWALISZ wczesniej to co napisal to sie nie dziwcie ale byl po imieninach kolegi.
  • #25 17 May 2005 16:00
    niwe
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Adam700 wrote:
    STANISŁAW CHWALISZ wczesniej to co napisal to się nie dziwcie ale byl po imieninach kolegi.

    ... dlaczego komuś chcesz przykrość :) zrobić, ty też mądrych rzeczy nie wypisujesz http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=232842&highlight=
  • #26 18 May 2005 02:18
    Sławuś
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Jak mi kolego Szymeczko pokazesz Audi z szeregowo podlaczonymi świecami żarowymi to jestes zuch! A wracajac do istoty problemu to metoda na krotjko pozwoli wykluczyc świece na 100%. pisz kolego,jak Ci idzie i powodzenia.
  • #27 18 May 2005 09:04
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Ale tdi nie grzeje swiec jak jest ciepły to dlaczego upieracie się zeby je sprawdzać. Jak wczesniej pisali najpierw sprawdz ciśnienie. Nie byłem po imieninach poprostu miałem taki przypadek z paskiem facet też jeździł po mechaniorach i przez przypadek to wyszło.W tym polo lały wtryski może też miało to wpływ ( no i dalej leją ale pali)
    Pozdrawiam
  • #28 05 Jun 2005 16:12
    zbyszek.b
    Level 10  
    Helpful post? (-2)
    Witam poprostu sprawdz siece,bo koras z nich jest spalona dla tego ci gasna tak szybko.Ja tak mialem w moim samochodzie .
  • #29 10 Jun 2005 15:02
    Removed
    Helpful post? (0)
    świece grzeją sie w a6 dopiero przy niskich temperaturach max 10s
    a zaczynają grzać przy5stopniach to ze ciężko pali to wina ustawienia pompy jest poza błedem i vag nie wykaże najprawdopodobniej ktoś wymieniał rozrząd i nie ustyawił pompy tylko na bolka oko bedzie przykapcał jak autobus z PRL pozdrawiam
  • #30 27 Aug 2005 20:51
    Removed
    Helpful post? (0)
    ja tez mam tego tyfusa ,pierwsze co mi padlo to pompa 2600zl i rok gwarancji.Nowa 11 tys.Potem cos w zbiorniku 370zl i policzyc lawete z niemiec bo padl mi w niemczech wyszlo kolo 4500 zl .pieniadze to nic najgorsze to ze nie moglem znalesc mechanika ktory mogl by naprawic wszystko tylko bujalem sie po partaczach ale teraz jest ok mam nadzieje.
  Search 4 million + Products
Browse Products