Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVT 1525C, Jaki silnik do slidera.

mgcaliber 19 Lut 2015 22:17 2883 22
  • #1 19 Lut 2015 22:17
    mgcaliber
    Poziom 3  

Witam,

Od jakiegoś czasu planuję zrobić slider z napędem. Wybrałem sterownik AVT1525C.

zasilanie: 5...30 V DC,
    obciążalność: do 1 A/kanał (cewkę),
    sterowanie silnikiem krokowym unipolarnym (5 lub 6 przewodów),
    potencjometr do regulacji prędkości obrotowej
    wymiary PCB: 60 x 30 mm.

Teraz jestem na etapie wyboru jakiegoś silnika krokowego i tutaj moje pytanie: Jakiej mocy maksymalnie kupić silnik aby pociągnął go ten sterownik i czy da radę uciągnąć wózek z aparatem na taśmie zębatej o wadze myślę max. 2kg (zależy mi nie tylko na poruszaniu się w poziomie ale również w pionie.)

Bardzo proszę o pomoc bo niestety jestem totalnie zielony w temacie.
    Z góry dziękuję.

• #3 19 Lut 2015 23:02
    pukury
    Poziom 35  

Witam.
    Jeżeli zależy Kol. na zdjęciach w ruchu - a nie typu - start - stop - ujęcie - start,
    To radziłbym zastosować silnik DC ( jak doradza Kol. ) .
    Chodzi i o kwestie zużycia baterii i o drgania od silnika przenoszące się na kamerę .
    Robiłem takie coś do kamery ( nie aparatu ) do prób ujęć 3D.
    I przy wolnych przejazdach kamera jednak drgała.
    Skończyło się na silniku DC z przekładnią
    Poza tym - przy ruchu w pionie i napędzie paskiem zębatym może się zdarzyć ( nieszczęśliwie ) że kamera zjedzie bez kontroli.
    Mam " wersję beta " i robiłem próby.
    Pozdrawiam.

• #4 19 Lut 2015 23:15
    mgcaliber
    Poziom 3  

Twierdzisz, że silnikiem krokowym nie uciągnę aparatu bądź kamerki gopro?
    To ma być głównie do timelapse lub niezbyt szybkiego ale płynnego ruchu więc nie ma mowy o szybkich obrotach itp. A nie raz widziałem, że ludzie tworzą na czymś takim slidery zasilane np 8 paluszkami czy jakimś akumulatorem żelowym.