Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie o ładowarki impulsowe 8 etapowe: CTEK MX5 i Vipow Bat1140

JosephB@ 23 Lut 2015 16:55 3537 10
  • #1 23 Lut 2015 16:55
    JosephB@
    Poziom 10  

    Witam kolegów, mam dylemat , chciałbym kupić ładowarkę impulsową 8 etapową do akumulatorów samochodowych. Znalazłem m.inn. CTEK MX5 – jest rewelacyjna wynika z opinii na forum, ale droższa. (ok.250 zł) Szukając w necie znalazłem coś takiego VIPOW typ BAT-1140. http://www.kurtmedia.pl/product-pol-599653-LADOWARKA-DO-AKUMULATORA-ZELOWEGO-8-ETAPOWA.html
    Porównując parametry wygląda , że jest to kopia CTEK, a jest tańsza (ok.130 zł). Znalazłem instrukcje obsługi i wynika z nich , że ma takie same funkcje. Instrukcje obsługi: CTEK MX 5 http://www.dobreakumulatory.com.pl/img/SKLEP/CTEK/MXS%205.0/ctek_MXS_50_instrukcja_pl.pdf
    VIPOW BAT-1140 - od strony 16 – w języku polskim : http://www.lechpol.eu/sites/default/files/produkty/bat1140/manual-bat1140.pdf

    Czy ktoś z kolegów miał okazję przetestować tę VIPOW lub ma jakieś informacje co to za sprzęt ,jak się to sprawuje i czy warto to kupić ?

  • #2 22 Maj 2015 08:19
    Preho
    Poziom 2  

    Zakupiłem właśnie VIPOW BAT-1140 i po pierwszym ładowaniu moje odczucia są pozytywne. Najważniejsze nie gotuje ;) elektrolitu, on tylko lekko gazuje. Jedynie nie wiem jak miała by działać funkcja wykrywania i odsiarczania akumulatora. Nie można wybrać tylko cyklu odsiarczania albo każdego innego z ośmiu pojedynczo. Cykl startuje od 1 do 8 automatycznie i ładowarka sama decyduje kiedy przełączy się na kolejny. Przyciskiem Mode można wybrać tylko akumulator motocyklowy, samochodowy, niskie temperatury/AGM, regeneracja reszta dzieje się sama. Sądząc po instrukcji obie ładowarki mają te same możliwości a VIPOW BAT-1140 jest zdecydowanie tańsza i działa jak należy.

  • #3 24 Maj 2015 01:39
    unitra
    Poziom 14  

    To zależy czego oczekujesz od ładowarki. 8 etapów to raczej hasło reklamowe. Jeśli potrzebujesz funkcji odsiarczania to nie zrobi tego żaden automat, bo do tego potrzeba impulsów powyżej 20V i kontrola elektrolitu, a żadna z tych ładowarek takiego napięcia nie daje. Po drugie nic nie zastąpi właściwej diagnozy akumulatora, areometru i miernika.
    Jeśli nie masz czasu się zajmować akumulatorem to kup najtańszą ładowarkę z odcięciem 14,4V

  • #4 19 Sty 2016 15:38
    rafbid
    Poziom 30  

    Preho jak sprawuje się VIPOW BAT-1140 na mrozie czy kable nie robią się sztywne w instrukcji obsługi podany jest zakres temperatur 0+40C i czy w upał się nie nagrzewa nadmiernie. CTEK ma podany zakres temperatur -20+50C "moc wyjściowa jest redukowana automatycznie przy wyższych temperaturach". Obecnie posiadam mikroprocesorowy prostownik 6/12V 4,2A Sena z Biedronki i ładowanie wygląda tak że jak podłącze prostownik do akumulatora z napięciem 12,3V 12,4V 50Ah poładuje kilka minut napięcie dochodzi do 14.4v i przełącza się na konserwacje na trybie zimowym(14,7V) ładuje z 2-3 minuty dłużej i też przełącza się na konserwacje prąd ładowania około 0,17A po tygodniu prąd ładowania wynosi około 0.035A odłączyłem pomiar napięcia po trzech dniach 12.6V Drugi akumulator 100Ah napięcie startowe 12.55 tydzień konserwacji trzy dni przerwy i pomiar napięcia 12.7V. Ładowarka jest sprawna jak padł alternator i zrobiłem 30km na światłach to akumulator ładował się cały dzień zastanawiam się czy jest sens kupić CTEK lub jego ''odpowiednik'' ?

  • #5 10 Sty 2017 21:32
    merchel
    Poziom 11  

    Też jestem bardzo ciekaw jak sprawuje się Vipow 1140 . CZy to dokładny koln Ctek 5,0 . Różnica w cenie ponad dwukrotnie wyższa. Może ktoś użytkuje tą ładowarkę . Interesuje mnie głównie sprawa jak radzi sobie z mocno rozładowanymi akumulatorami poniżej 10V ? Ładowarka impulsowa z Lidla, która użytkuję od kilku lat niestety w tym temacie sprawuje się nie najlepiej.

  • #6 12 Sty 2017 00:05
    unitra
    Poziom 14  

    merchel napisał:
    Też jestem bardzo ciekaw jak sprawuje się Vipow 1140 . CZy to dokładny koln Ctek 5,0 . Różnica w cenie ponad dwukrotnie wyższa. Może ktoś użytkuje tą ładowarkę . Interesuje mnie głównie sprawa jak radzi sobie z mocno rozładowanymi akumulatorami poniżej 10V ? Ładowarka impulsowa z Lidla, która użytkuję od kilku lat niestety w tym temacie sprawuje się nie najlepiej.

    Sądząc po 8 identycznych programach wychodzi na to że jest to samo. Nic nie uzasadnia wysokiej ceny Cteka.
    Watpię czy istnieje mikroprocesorowa ładowarka która potrafi wykryć akumulator rozładowany poniżej pewnej granicy lub do zera, bo niby skąd mikroprocesor miałby rozpoznać co zostało podłączone pod klemy? Z tych ładowarek polecam tą z Lidla lub z biedronki. Są bardzo podobne w wykonaniu. Ten Vipow dodatkowo ma ładowanie impulsowe - odsiarczające i większy amperaż.

    Dzisiaj sprawadzałem instrukcję ładowarki z Biedronki Sena 4A. Jest napisane, że ładowarka radzi sobie z głeboko rozładowanymi akumulatorami o napięciu początkowym 0,5V-1,5V

  • #7 28 Maj 2017 09:49
    kriss_1982
    Poziom 6  

    Witam. Ładowarka 8 etapowa Vipow bat1140 (to samo co CTEK MX5) na 3 etapie ładowania zapala się czerwona kontrolka błędu i dalej nie ładuje akumulatora do momentu aż rozłączę i podłączę jeszcze raz ładowarkę. Później bez problemu ładuje do końca ale za każdym razem muszę jeden raz rozłączyć prostownik, żeby znikła kontrolka błędu i aku ładuje się do końca. Czy to jest wina ładowarki czy praktycznie nowego akumulatora? Akumulator Exide Marine 115 Ah

  • #8 28 Maj 2017 20:41
    unitra
    Poziom 14  

    A co na temat błędu mówi instrukcja?

  • #9 28 Maj 2017 20:49
    kriss_1982
    Poziom 6  

    Instrukcja mówi, że przy etapie 1,2 i 5 jak zapala się błąd to akumulator może być uszkodzony. U mnie zapala się w ciągu etapu 3 zanim wskoczy na 4 i sugerowane jest rozłączenie i włączenie ponowne bo na akumulatorze jest za niskie lub za wysokie napięcie. To chyba nieprawda bo ładowarka jest bardzo gorąca i możliwe, że to jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem jak ktoś podpowiedział w innym wątku... Z mniejszym akumulatorem radzi sobie bez problemu ale ze 115 Ah coś nie bardzo. Instrukcja przewiduje większe pojemności.

  • #10 28 Maj 2017 22:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Spróbuj ją ustawić tak, by miała lepsze chłodzenie. Nie można wykluczyć jakiegoś niekorzystnego zbiegu okoliczności w przypadku tego konkretnego akumulatora. Ty masz tę ładowarkę i tylko Ty możesz próbować ustalić co się dzieje... możesz spróbować ją wymienić, z naprawą gwarancyjną może być problem, bo pewnie nie będą w stanie odtworzyć usterki.

  • #11 29 Maj 2017 18:09
    kriss_1982
    Poziom 6  

    Postawiłem bokiem na zimnej podłodze w piwnicy i tym razem bez błędu. Wcześniej stała na drewnianej półce przylegając całą dolną częścią obudowy i widocznie za słabo odprowadzała ciepło. Przez dużą pojemność akumulatora i tak za bardzo się grzeje ale jak na razie przechodzi bez błędu wszystkie 7 etapów ładowania. Chyba wypadałoby nawiercić parę otworów wentylacyjnych w obudowie :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME