Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 21 Maj 2005 21:56
    otol
    Poziom 12  

    Cześć mam pytanko. W komisie znalazłem Audi A4 z 1996r. stan b.dobry. Po zajrzeniu pod maskę, a dokładniej odkręcając korek od oleju zobaczyłem na korku gęstą białą maź. Ja się za bardzo nie znam, facet z komisu mi powiedział, ze jak samochód długo stoi to woda sie skrapla i takie coś nie jest wadą. Co wy o tym myślicie? Czy to naprawdę nie jest wadą czy może świadczy o jakiejś usterce?

  • #2 21 Maj 2005 22:26
    cobraa
    Poziom 27  

    Drogi kolego ta biala maz swiadczy o tym ze jest woda w oleju ! Teraz nasowa sie pytanie skad sie wziela ta woda :
    1 moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica
    2 mikro pekniecia bloku lub glowicy
    3 moze byc kiepska uszczelka jakiegos lacznika obudowy poprostu np czasami do glowicy sa przykrecone takie rozdzielacze wodne ktore jednoczesnie zakrywaja tl walka rozrzadu a jest woda oddzielona od oleju normalna uszczelka.
    4 Mogla byc wczesniej walnieta uszczelka pod glowica ktos zrobil i nie wymienil oleju i poprostu czesc wody tam zostala i pokazuje sie ona na korku wlewu oleju.
    5 Trzeba umiec ocenic ile tej mazi jest jezeli sladowa ilosc to to jest normalne gdyz roznica temp powoduje lekie sie skraplanie wody.

    W komisie poprostu gosc wciska ci kit zebys sie nie przestraszyl .

  • #3 22 Maj 2005 00:03
    jannaszek
    Poziom 39  

    punkt piąty przedmówcy wydaje się byc prowdziwym ,
    samochód sporadycznie odpalany i na krótko nie osig temperatóry i ta wilgoć przeważnie z różnicy temperatór ,nie może uczciwie opuścić wnętrza silnik i oleju
    zatem bez paniki [ta maż występuje pod korrkiem] jeśli cały olej to, maż no to już inny temat

  • #4 22 Maj 2005 12:16
    piogos
    Poziom 10  

    W małych ilościach może się zdarzyć, że ów maź będzie na korku (nie świadczy to o usterce).
    Ale w przypadku, gdy cały korek jest od tej „mazi” to jest coś walnięte. W większości przypadków jest to zasługa uszczelki pod głowicą. Trzeba też sprawdzić czy ta maź osadza się również na bagnecie, jeżeli będzie miał ślady jasnej mieszaniny to już wiesz, że wpakujesz kilka dodatkowych stówek w swoje nowe auto, – bo takie są koszty np. wymiany uszczelki pod głowicą.
    Pozdrawiam

  • #5 22 Maj 2005 13:04
    Slawek J
    Poziom 30  

    Jesli maz masz na bagnecie to bym zrezygnowal z zakupu tego samochodu a kazdy chwali zeby sprzedac. W szczegolnosci wszystkie prawie auta sprowadzone z UE pochodza od pierwszego wlsciciela i byla to starsza osoba tylko gdzie sa te ksiazki pojazdow - wstyd pokazac jesli na aucie 10 letnim wyposazonym w silnik diesla widnieje przebieg 57 tys km.
    Biala maz zeczywiscie jets na korku wlewu oleju gdy auto jest eksploatowane na bardzo krotkich odcinkach czesto niedogrzane i z reguly gdy duzo wilgoci jest w powietrzu.
    Pozdrawiam.

  • #6 22 Maj 2005 14:27
    otol
    Poziom 12  

    Na bagnecie niczego nie bylo. Tylko na korku

  • #7 22 Maj 2005 15:05
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    auto eksploatowane na krótkich odcinkach
    zmien olej na zwykły castrol GTX lub GTX2 problem zniknie
    pozdro
    T

  • #8 23 Maj 2005 20:49
    otol
    Poziom 12  

    Dobra dzięki chlopaki za pomoc. Chyba kupie ten samochód

  • #9 23 Maj 2005 23:13
    dragon400
    Poziom 13  

    jeszcze wtrace kilka slow ,autko jest parkowane na dworku powstaje roznica temperatury raz silnik goracy studzenie wieczory byly mokre i
    chlodne jesli nic na miarce z maselka nie pokazuje to smialo mozna brac to autko , to samo z woda wychodzaca z tlumnika to samo prawo fizyki . Pozdrawiam

  • #10 01 Cze 2005 23:32
    mhteg
    Poziom 14  

    Witam.Najlepij sprawdzic to w ten sposob.Odkrecic korek wlewu plynu chlodzacego.Odpalic silnik.Wraz ze wzrostem temperatury poziom plynu bedzie sie podnosil.I to bedzie OK,ale jezeli pojawia sie babeli powietrza do tego troszke smierdzace spalinami to uszczelka pod glowica,jezeli to diesel moze byc to rowniez sama glowica.Osad na korku oleju zdarza sie w zimie ale nigdy w maju,Kazdy samochod ktory ma taki osad w temp.<10stopniC ma cos nie tak z uszczelka.Ale to auto stoi dlugo w miejscu i mozliwe jest ze troche wody dostalo do pokrywy zaworow.

  • #11 02 Cze 2005 12:11
    Adam700
    Poziom 22  

    jezeli olej na bagnecie jest czysty, a maz jedynie na korku(nie ma reguly ile ma jej byc)swiadczy o tym ze auto na krotko odpalane bylo badz eksploatowane na krotkich odcinkach trasy.najlepiej wziac je wyprowadzic i po trasie przegonic z 50km tak zeby sie rozgrzalo.wtedy na korku powinno byc suchutko.sprawdz plyn przed i po przyjezdzie i jak zachowuje sie plyn na rozgrzanym silniku ktory pracuje(przy odkrecaniu korka od plynu na goracym silniku uwazaj bo sie poparzysz-najlepiej w grubszej rekawiczce to rob)

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty