Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa c - Szarpanie silnika i wypadanie zapłonu z12xep

RemekRR 12 Maj 2015 17:05 1500 4
  • #1 12 Maj 2015 17:05
    RemekRR
    Poziom 14  

    Witam,

    Jako amator dłubania przy własnych autach zwracam sie do kolegów o pomoc z kolejnym problemem mojej corsy.
    Silnik 1,2 benzyna z12xep, otóż na biegu jałowym silnikiem zaczyna lekko szarpać po około 1-2 minutach od uruchomienia silnika, czasami nawet szybciej. Z oględzin wychodzi że nie pali 1 gar, diagnostyka pokazuje tylko błąd wypadanie zapłonu błąd P0301. Początkowo myślałem ze wtryskiwacze, wiec zamieniłem miejscami, pozniej że ciśnienie na cylindrach, sprawdziłem było równe i prawidłowe, ciśnienie paliwa na listwie również ok., może lambda, wiec ją odłączyłem, ale nic się nie zmieniło, tylko przybyło błędów związanych z odłączoną sondą. Odłączyłem EGR i cóż się stało, silnik po uruchomieniu pracuje równo, więc wykluczyłem że to wina cewki i kabli(kabli nie ma więc też nie w nich problem). W miedzyczasię także wykręciłem EGR, był czysty, tłoczek po podaniu napięcia na 1 i 6 pin wtyczki żwawo się ruszał.
    Jako że skończyły mi się chwilowo pomysły proszę o pomoc gdzie szukać co mierzyć sprawdzać.

  • #2 13 Maj 2015 18:32
    RemekRR
    Poziom 14  

    dla zainteresowanych działaniem EGR Pierburg załączam plik, może komuś się przyda, dla dociekliwych, jest też tłumaczenie na jednym z forów tematycznych. Chyba znalazłem przyczynę usterki, jednak muszę przetestować na innym zaworze

  • #3 24 Sie 2016 17:28
    deo87
    Poziom 9  

    Kolego, wiem, że to dawno było, ale powiedz czy po testach znalazłeś usterkę bo u mnie przy praktycznie takich samych objawach po podmianie EGR dalej wypadają zapłony, a po odłączeniu zaworu jest wszystko ok. Dodam, że na LPG jest ok (przy podłączonym zaworze), a problem jest na benzynie.

  • #4 27 Sie 2016 14:32
    RemekRR
    Poziom 14  

    Wymieniłem zawór EGR, wszystko działa normalnie. Zanim to jednak zrobiłem, przejechałem kilkaset km, i przeczytałem kilka ton internetu. Odłączony zawór EGR nie powodował zwiększonego lub zmniejszonego spalania, nie zauważyłem też innych negatywnych skutków jego odłączenia.

    Sterownik silnika komunikuje się z EGR a LPG działa na swoim sterowniku, stąd też pewnie nie występuje taka komunikacja i ów problem.

  • #5 29 Sie 2016 11:21
    deo87
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedź, póki co zawór EGR został odpięty i auto jeździ lecz świeci check (normalka). Nowy zawór EGR poszedł do reklamacji i zobaczymy co będzie dalej ;-))

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme