Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo II 1.9 TDI Silnik ALH Prośba o przejrzenie logów kangurzenie auta

Dawid W 13 Maj 2015 21:15 825 13
  • #1 13 Maj 2015 21:15
    Dawid W
    Poziom 12  

    Witam Auto które spędza mi sen z powiek to Tolek 1.9 TDI z 2001 roku o oznaczeniu silnika ALH. i przebiegiem 230000 Problem polega na tym iż auto do 3 biegu(włącznie) kangurzy. Sprzęgło wymieniłem 500 km temu na jedno masowe valeo(bez zmian jeśli chodzi o kangurzenie), przewody podciśnienia ok, po odłączeniu przepływki (bardziej mułowaty ale szarpie), po odłączeniu licznika też bez poprawy, filtry wymienione, żadnych błedów. Ogólnie brak innych poważnych problemów z autem. W załączniku podsyłam linki do logów.

    Logi dynamiczne wrzucę po weekendzie
    Z góry dziękuję za sugestie

    Logi zamieszczamy w taki sposób. mod domex32

    logi statyczne

    grupa 00

    grupa 01

    grupa 03

    grupa 04

    grupa 07

    grupa 10

    grupa 13

    grupa 18

    grupa 23

  • #2 13 Maj 2015 22:04
    lukaszooo
    Poziom 12  

    Nie wiem kto ci doradził wymiane na jednomasowe ale nie był to dobry pomysł. Auto kangurzy czyli podczas puszczania sprzegła podskakuje ???? jesli tak to trzeba przypalić delikatnie sprzegło aby ładnie sie ułożyło i wytarły sie zabrudzenia.

  • #3 13 Maj 2015 22:44
    domex32
    Moderator Samochody

    Zrób logi dynamiczne w momencie szarpania silnika, i zamieść poprawnie na forum.

    001 003 004 011.

  • #4 14 Maj 2015 16:36
    Dawid W
    Poziom 12  

    lukaszooo napisał:
    Nie wiem kto ci doradził wymiane na jednomasowe ale nie był to dobry pomysł. Auto kangurzy czyli podczas puszczania sprzegła podskakuje ???? jesli tak to trzeba przypalić delikatnie sprzegło aby ładnie sie ułożyło i wytarły sie zabrudzenia.

    Autko szarpie przy puszczonym sprzęgle, zmiana biegu na wyższy lub niższy czy wolna jazda np w korku i problem ten występuję od obrotów jałowych do około 1800 przy wolnym rozpędzaniu, sprzęgło wymieniłem bo dwumas się ,,skończył''

  • #5 14 Maj 2015 16:49
    lukaszooo
    Poziom 12  

    Pomysl na zdrowy rozum czy wymiana telewizora z LCD na Lampowy to dobra wymiana ?????

    Twój silnik to klasyczny diesel na pompie i z tego co wiem zwykłej turbinie. Trzeba sprawdzić dawke paliwa (masz ustawioną na ok 3.4 więc jet dobrze), kąt wtrysku, przepływomierz i turbo.
    Aby to sprawdzić przez neta musisz zrobić logi.
    Statyczne 1,13 (1 juz masz dawka 3,4)
    BS 00,03,11
    Dynamiczne , 03,07,08,10,11

  • #7 14 Maj 2015 20:57
    lukaszooo
    Poziom 12  

    Nie wiem w jakim celu robiłes 3 razy loga 1, przepływka wygląda niby ok choć ograniczenie dymienia chwilowo jest małe ale jest to pierdoła i napewno nie w tym problem. Turbo delkatnie przeładowuje, pasowało by wyczyscić przewód podcisnienia idący do sterownika.
    Wstaw jeszcze statycznie 13 i BS 00

  • #9 14 Maj 2015 21:34
    lukaszooo
    Poziom 12  

    Kąt wtrysku masz ustawiony na 48 nie wiem ile powinno byc dla twojego silnika ale powiedzmy ze ok 50 czyli jest ok, mozna wejsc w opcje TDI timing w vagu ale chyba darujemy sobie ta opcje :)
    Korekcje tez masz ok, czujnik temp paliwa ok więc uważam ze pompa i przepływka są sprawne.
    Mozna by poszukać dziury w dolocie bo ograniczenie dymienia jest troszke małe więc mozna wnioskować ze jest nieszczelność ale napewno nie jest to przyczyna szarpania.

    Szczerze mówiąc to przez neta więcej ci nie pomoge, zostaje jeszcze opcja czujnika wody i czujnik gazu który z tego co mi swita tez moze objawiąc sie takimi objawami ale to juz czyste domysły i musiał bym poszukać w notatkach w którym okienku grupy 00 jest potencjometr gazu.

  • #10 14 Maj 2015 21:44
    Dawid W
    Poziom 12  

    Dziękuję i za to Co do czujnika wody to przed zimą wymieniałem na nowy ale i to nic nie dało.
    Zauważyłem że jak nie mam opaski przy dolocie do EGRa to przy około 1600 obrotów ciśnienie zwala wąż ale nie wiem czy tym się martwić. Dużo czytałem na forach na temat szarpania auta ale złotego środka na to nie ma. Czy Ty jesteś z okolic Mińska?

  • #11 14 Maj 2015 22:09
    domex32
    Moderator Samochody

    Sprawdź ciśnienie na cylindrach.

    Wiązkę w okolicach rozrusznika tez przydało by się sprawdzić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli szarpanie jest rytmiczne, i zwiększa się wraz z dodaniem gazu i jego częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów silnika, a ciśnienie na cylindrach wyjdzie poprawne, równe, zostają Ci wtryski do sprawdzenia.

  • #12 15 Maj 2015 06:55
    lukaszooo
    Poziom 12  

    Tak mieszkam w Cegłowie 10 km od Mińska Maz.

  • #13 04 Cze 2015 20:40
    Dawid W
    Poziom 12  

    Problem rozwiązany!!!:):):):):) Powodem szarpania było......radio zwykłe radio tyle że źle podłączone.... Dla potomnych jeśli komuś kangurzy fura to podłączamy vaga lub deltascan 5.0(do ściągnięcia za frii) szukamy bloku gdzie jest pokazana prędkość auta i jedziemy. Jeśli prędkość na kompie pokazuje ZERO to szukamy w pierwszej kolejności przy sprzęcie grającym. Nie pytajcie co radio ma do silnika ale ma. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

  • #14 04 Cze 2015 21:34
    domex32
    Moderator Samochody

    Dawid W napisał:
    Nie pytajcie co radio ma do silnika ale ma. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.


    Do radia idzie sygnał prędkości (gala).

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme