Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Beninca BEN co to za model centrali

ambitnyjan 21 Maj 2015 18:52 2055 24
  • #1 21 Maj 2015 18:52
    ambitnyjan
    Poziom 10  

    Beninca BEN co to za model centrali Beninca BEN co to za model centrali

    Wnioskuje że przyczyną nie działającego napędu jest uszkodzenie centralki. Chciałbym sam ją wymienić i prosiłbym o informacje co to za rodzaj centralki???

  • #2 21 Maj 2015 19:22
    sosarek
    Poziom 43  

    Nadtopienie przy zacisku kablowym, okopcenie płyty pod przekaźnikiem...Być może da się tą płytę jeszcze naprawić, zdejmij plastikowe osłony z napisem FUSE i sprawdź stan bezpieczników.
    Centralka to Beninca HEAD.

  • #3 21 Maj 2015 20:11
    ambitnyjan
    Poziom 10  

    to znaczy że centrala żyje ???? nic się w niej nie po przypalało ?? Ph i SP się świecą po naciśnięciu pilota słychać klikanie w "przekaźnikach". żadnej reakcji siłowników nie ma. Czym takie nadtopienie było spowodowane??? co oprócz bezpieczników mogę sprawdzić ????

  • #4 22 Maj 2015 00:32
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Centrala (procesor) może i żyje ale EWIDENTNIE się "poprzypalało".
    Na płytce może klikać bo przy każdym włączeniu załącza się przekaźnik od lampy 220V (ciekawe czy ona działa?...) ale niekoniecznie załączają się wszystkie przekaźniki od silników (a w zależności od kierunku ruchu bramy załączają się dwa albo cztery na raz).
    Wylutuj przekaźniki ponad nadtopieniem. Zdejmij zaciski (te od podpięcia silników) z gniazda (jeśli się da), zdejmij plastikowe oprawy gniazd zacisków. Sprawdź dokładnie wszystkie ścieżki z obu stron płytki (te od przekaźników do zacisków) - czy któraś nie przetopiona, poza tym sprawdź te przekaźniki, (podpinaj 24V do cewki i sprawdzaj przejście na stykach zwiernych i rozwiernych...)
    A spowodowane? - wilgoć lub robal na płytce, przepięcie sieci (ale wtedy nie przeżyło by więcej elementów).
    PS - przy naciskaniu pilota powinna zapalać się na chwilę lampka P.P.

  • #6 02 Cze 2015 18:46
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Jeśli tylko przekaźniki to zdarli ( ale za wymianę 1 kondensatorka o wartości 10 zł chcą np 150 zł. Reszta to " koszty diagnozy" czyli za to że wiedziałem GDZIE walnąć młotkiem.
    Jak ci się uda to wyduś z nich co naprawili - wtedy się oceni.
    Cena naprawy mało mniejsza od ceny nowej centralki. Na przyszłość - jeśli masz jakiegoś elektronika - jemu oddaj, weźmie 50 albo 100 zł i zrobi...

  • #9 05 Sie 2015 05:54
    ambitnyjan
    Poziom 10  

    Czy ta centrale mozna podpiac pod kazdy silownik do bramy skrzydlowej dzialajacy na 230 V??? Jak z fotokomorkami tez mozna je podpiac jezeli nie sa na systemie blue bus???

  • #10 27 Sie 2015 20:49
    rocco26l
    Poziom 14  

    Mam następujący problem z centralą Head. skrzydła bramy otwierają się bez problemu ale podczas zamknięcia jedno skrzydło się nie zamyka, wystarczy je bardzo delikatnie popchnąć i ono rusza. Kondensatory wymienione na nowe.

  • #11 30 Wrz 2015 20:37
    rocco26l
    Poziom 14  

    Beninca BEN co to za model centrali
    Mam pytanie odnosnie transformatora. Silowniki wolno sie poruszaja i mozna je zatrzymac jednym palcem. Chcac zwiekszyc sile to przekladamy przewod srodkowy???? Bo jezeli przeloze srodkowy przewod o jedno czy dwa pola wyzej silowniki nie poruszaja sie slychac tylko przekazniki. Czy trafo jest niesprawne???? jak sprawdzic czy to wina trafa. Kondensatory wymienione na nowe.

  • #12 04 Paź 2015 09:07
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Możesz podpiąć przewód środkowy bezpośrednio do czarnego (na płytce jako L1) - poza trafem - jeśli siłowniki ruszą - i z maksymalną mocą - to faktycznie trafo.
    Jeśli faktycznie trafiony to za dużo z nim nie zrobisz - to autotransformator - ma dodatkowe pętle uzwojenia pierwotnego umożliwiające produkowanie niższych napięć - ale w zakresie "sieciowym". Można go przewinąć ale cena będzie porównywalna z kupnem nowego. Najwyżej - jeśli podłączenie bezpośrednie zadziała - zostaw na maksymalnej sile.

  • #16 04 Paź 2015 21:58
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    No nie.... (przecież jak wypniesz oba kable fazowe z trafa to skąd centrala dostanie zasilanie....?). Zostaw podpięty czarny i niebieski do trafa i centralki, a przy np. centralce zewrzyj T1 z L1. Jeśli zadziała - napęd będzie pracował na maksymalnej sile ( a czy może tak być - twój wybór).

  • #17 08 Paź 2015 23:04
    rocco26l
    Poziom 14  

    Takie polaczenie nie dalo zadnych rezultatow. Podsumowujac trafo przy najmniejszej sile nie moze uciagnac silownikow po przelaczeniu na wyzsza sile silowniki nie ruszaja po polaczeniu przewodow w taki sposob jak mowiles tez silowniki nie reaguja. Trafo do wymiany???

  • #18 09 Paź 2015 07:06
    edziu
    Poziom 29  

    A co się dzieje przy podłączonym czarnym z brązowym?

  • #19 09 Paź 2015 19:00
    rocco26l
    Poziom 14  

    Ogólnie zachowanie tej centrali było bardzo dziwne. Na początku siła była ustawiona na najmniejszą. Zachowanie siłowników przy takim ustawieniu było takie że brama się otwierała normalnie ale przy zamykaniu jedno skrzydło się nie zamykało wystarczyło je delikatnie popchnąć i wtedy się zamykało. Po przestawieniu brązowego kabla na wyższy poziom siły oraz na jeszcze wyższy powodowało że siłowniki nie reagowały słychać było tylko przekaźniki. Po zamianie w centrali M1 z M2 ( można było tak zrobić bo tu akurat bez znaczenia które skrzydło pierwsze reagowało) brama normalnie zaczęła się otwierać i zamykać ale tylko 1 dzień ponieważ później ruch siłowników był bardzo powolny i brama stawała zaraz po otwarciu. Obecnie mam centrale u siebie proszę o poradę jak zbadać żeby zdiagnozować czy to jest wina transformatora.

  • #20 09 Paź 2015 20:28
    chucu
    Poziom 13  

    A kondesatory rozruchowe siłowników mają odpowiednią pojemnośc?

  • #22 10 Paź 2015 08:02
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Odepnij trafo w ogóle z centrali, pod lewy zacisk (tam gdzie był niebieski - właściwie u ciebie to dolny...) podepnij zero z sieci, pod prawy zacisk (tam gdzie był czarny - właściwie górny...) podepnij fazę z sieci, weź solidną żarówę - taką z 200W (np halogen podwórkowy - trafo po stronie pierwotnej ma udźwignąć dwa siłowniki po 350W więc w sumie wytrzymuje 700 W - testy lampą nawet 500 W będą bardziej miarodajne) i podpinaj ją między zero a te zaciski do sterowania mocą (120, 155,190, 230) - lampa powinna świecić odpowiednio coraz mocniej na każdym kolejnym zacisku.

    Jeśli lampa faktycznie świeci - możliwe że jednak to centrala.
    Może nie kontaktuje bezpiecznik (głupie ale się zdarza).

    Jeszcze jedno - jeśli rzeczywiście podpiąłeś wszystko jak ci wcześniej pisałem (posty 16 i 18) - niebieski z centrali zacisk N1 do dolnego zacisku trafa, czarny z L1 do górnego, z trafa odpiąć w ogóle brązowy i połączyć z czarnym - to wszystko powinno ruszyć bo siłowniki dostają wtedy zasilanie z pełnego 230V sieci z pominięciem regulacji mocy trafa (i w ogóle z pominięciem trafa - które służy wtedy tylko do zasilania płytki centrali na 12 i 24V - skoro u ciebie centrala jednak działa i dostaje zasilanie to trafo ogólnie działa - może tylko coś z odczepami na te obnizone napięcia - ale wtedy i tak wszystko powinno ruszyć po pominięciu ich jak tu napisałem).

    W tej centrali na zasilaniu siłowników nie ma żadnych półprzewodników - wszystko do silników idzie pod pełnym 230 V (albo tym obniżonym - 120, 190 ...) tylko przez przekaźniki i skoro pstrykają a dalej nic w siłownikach - sprawdź dokładnie wszystkie przekaźniki. Przywęglone styki, upalone doprowadzenia itp. Obejrzyj dokładnie płytkę w okolicy bezpiecznika, zacisków do sieci i siłowników - zdejm zieloną nakładkę na szpilkach tych zacisków i sprawdź pod nią - szukaj upaleń, zimnych lutów, robali, wody itp.

    Możesz (tak samo jak przy trafie) stestować wyjścia na siłowniki żarówkami - podpinasz do każdego kierunku (czyli COM - OPEN i COM CLOSE) każdego siłownika po jednej setce (bez kondensatorów) i obserwujesz świecenie ale skoro siłowniki nie chciały ruszyć to i żarówki się pewnie nie zaświecą.

    PS. Jeśli to trafo (ale wątpliwe) , będziesz kupował nowe i będziesz chciał zachować regulację mocy to w napędach Came (np do ZBX7) jest b. podobne - i 2 razy tańsze niż do Benincy.

  • #23 12 Paź 2015 19:31
    rocco26l
    Poziom 14  

    podłączyłem trafo bez centrali i halogen zachowywał się poprawnie czyli zwiększając napięcie świecił coraz jaśniej. Podłączyłem również halogen pod zaciski siłownika i światło halogena było w odwrotnym kierunku czyli przy najniższym napięciu świecił najjaśniej ( najjaśniej czytaj tylko się tlił) a przy największym napięciu wcale się nie zaświecił. Poglądowo centrala nie ma żadnych widocznych uszkodzeń nadpaleń. Zmostkowałem przy centralce L1 z T1 tak jak pisałeś wcześniej i halogen nie zaświecił.
    Czy masz Kotbury jeszcze jakieś pomysły ????
    Pozdrawiam.

  • #24 12 Paź 2015 23:21
    edziu
    Poziom 29  

    Zamień niebieski z czarnym przy transformatorze i napisz jaki masz efekt
    zamieść foto jak jest aktualnie podłączone.

  • #25 13 Paź 2015 15:43
    rocco26l
    Poziom 14  

    Zamieniłem czarny z niebieskim i halogen świeci mocnym światłem. Czyli pomogło. Dzięki Edziu za pomoc. Centrale kupiłem w bardzo okazyjnej cenie leżała u kogoś parę lat bo przerobił bramę skrzydłową na przesuwną. Podłączyłem w celu sprawdzenia a tu objawy jak wyżej. Kto po co i dlaczego przepiął przewody...
    I jeszcze jedno pytanie. Podczas łączenia brązowego i czarnego przy centralce nie odłączyłem brązowego od trafa. Delikatnie się trafo przysmażyło ale chodzi. Będzie żyć to trafo czy zaraz może paść ???

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme