Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tonsil Altus 75 jedna kolumna pracuje nieprawidłowo.

Marudero11 11 Cze 2015 21:05 465 4
  • #1 11 Cze 2015 21:05
    Marudero11
    Poziom 3  

Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony w tym temacie.
    Posiadam głośniki Tonsil Altus 75, które dwa dni temu znalazłem na strychu. Dzisiaj, gdy podłączyłem je do wzmacniacza zauważyłem, że jedna z kolumn gra ciszej. Po dokładniejszym zbadaniu problemu okazało się, że prawidłowo pracuje tylko głośnik średniotonowy. Niskotonowy działa bardzo słabo (gdy dotknie się membrany czuć niewielkie wibracje, lecz dźwięku nie słychać), a wysokotonowy wcale. Dodam że to nie wzmacniacz jest przyczyną, bo po zamianie kanałów problem nadal występuje. Czy to może być zwrotnica? Jeśli tak to gdzie można kupić nową? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.

• Pomocny post
    #2 11 Cze 2015 21:21
    Sanjose
    Poziom 25  

A skąd wiesz że to zwrotnica?
    Zaglądałeś do wnętrza niesprawnej kolumny?
    Jeśli masz wątpliwości co do stanu zwrotnicy to pokaż zdjęcia chociaż.

• Pomocny post
    #3 12 Cze 2015 04:36
    aksakal
    Specjalista - urządzenia lampowe

Jeśli umiesz korzystać miernikiem oporu to sprawdź opór cewek głośników i cewek zwrotnicy, porównaj te opory w obu kolumienkach.Sprawdź również kable . Obrażenie elementów zwrotnicy bywa bardzo rzadkie, należy mocno postarać, się żeby ich zaszkodzić.

• Pomocny post
    #4 12 Cze 2015 10:41
    yogi009
    Poziom 41  

Masz dwie kolumny, jedną sprawną. Nawet bez specjalistycznej wiedzy możesz sobie potestować poszczególne elementy (zaczynając od głośników) chociażby przepinając je kolejno do sprawnej kolumny.

• #5 13 Cze 2015 00:29
    Marudero11
    Poziom 3