X

jak wyregulować instalację gazową BINGO-M

28 May 2005 15:24 MImistral99
  • #1 28 May 2005 15:24
    mistral99
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Witam.
    Chodzi mi o to jak wygląda proces regulacji instalacji BINGO-M.
    Mam juz program i interfejs,ale nie wiem jak sie za to zabarć.Głownie chodzi mi o prces "nauki" i pozniejsze zaprogramowanie ustawien.

    No i może jeszcze jak wygląda regulacja reduktora?

    Jak to wszystko powinno wygladac krok po kroku.
    Z gory dziekuje za pomoc
    mistral
  • #2 28 May 2005 16:23
    Puciu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Operacja na rozgrzanym silniku a reszta instrukcji powinna się wyświetlać na ekranie.
  • Helpful post
    #3 30 May 2005 07:22
    kk.2000
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    1. Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizując parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz.

    2. Wymuszasz programem wartość attuatora na 110 kroków i regulujesz reduktor na WOLNYCH OBROTACH

    a) zakręcasz dawkę podstawową na reduktorze (pokrętło duże, wolnych obrotów)
    b) regulujesz próg membrany (w zależności od reduktora albo imbus albo śruba) tak, by na wolnych obr. silnik miał jak największe obroty i pracował jak najpłynniej
    c) lekko przykręcasz próg membrany aby obroty ZACZYNAŁY spadać
    d) ustawiasz pokrętło dawki podstawowej do uzyskania perfekt obrotów biegu jałowego.

    3. Jeszcze raz dajesz w tryb nauki i jeśli wartość na wolnych obrotach osiągnęła ok 100 - 120 kroków zostawiasz regulację reduktora, jeśli nie to trzeba zrobić poprawki pokrętłem progu membrany

    4. Ustawiasz dodatkowe parametry pracy, np. Cut-off ustawiasz w zależności od motoru aby odcinał gaz przy przekroczeniu 2000 obr. i podłączał gaz przy spadku obrotów do takich, przy których motor nie gaśnie.
  • #4 31 May 2005 11:17
    mistral99
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    jeszcze jedno pytanko:
    jak należy kręcić tym plastikowym pokrętłem na raduktorze?
    Tzn. w którą strone zmniejsza się a w którą zwiększa mieszankę na wolnych obrotach??
  • Helpful post
    #5 31 May 2005 11:42
    kk.2000
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jest to prawy gwint, tak jak kran w łazience.
  • #6 31 May 2005 12:25
    mistral99
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (-1)
    a do jakiej wysokosci obrotow powinna byc mieszanka bogada, a od jakiej powinna sie zmieniac na przemian- uboga/bogata
  • #7 31 May 2005 12:44
    kk.2000
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Mieszanka ma być cały czas STECHIOMETRYCZNA a nie zależna od obrotów!

    Pewnie chodzi Ci o regulację ale i tak nie rozumiem pytania... wyjaśnij więcej o co biega?
  • #8 31 May 2005 12:54
    mistral99
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    chodzi mi o to:
    Jak na wolnych obrotach ma wygladac mieszanka paliwa?
    czy na biegu jalowym bez dodawania gazu komputer ma wskazywac caly czas mieszanke bogata?
  • #9 31 May 2005 13:16
    kk.2000
    Level 25  
    Helpful post? (-1)
    czasem na wolnych obrotach sonda nie wskazuje prawidłowej mieszanki.
    Oczywiście nie ma wskazywać bogatej na wolnych. Jeśli jest uboga to zakręć pokrętło wolnych obr. i do tego stopnia przykręcaj mieszankę (próg membrany), aż uzyskasz stechiometryczną, a to wszystko ma się dziać na 110 krokach attuatora.

    Jeśli się okazuje że ty już dusisz silnik bo jest ubogo a komp gazu pokazuje że jest bogato to niestety TRZEBA USTAWIĆ ZAKRES PRACY ATTUATORA ręcznie, aby obroty wolne były jak najpłynniejsze i jak najwyższe. To jednak przypadłość nie wielu silników. Jeśli tego nie ustawisz to komp od gazu będzie do tej pory przytykał attuator aż silnik zdechnie.
  • #10 31 May 2005 13:26
    mistral99
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    pisales zebym zakrecil pokretlo od wolnych obrotów.
    ja na reduktorze mam tylko jedno pokretlo.
    Wiec co mam zrobic?

    Dodam moze,ze mam Fiata UNO 1,0 fire (wtrysk jednopunktowy).

    A moze kolega ma jakis schemat interfejsu do bingo-m, bo ten so mialem musialem oddac.
  • #11 31 May 2005 13:46
    kk.2000
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    to wiele wyjaśnia

    schemat:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=159609&sid=0009dfc4915b319444bf5c8ad1b5e72d

    i poszukaj interface do lpg.

    Jeśli tylko 1 pokrętło to ustaw je na wolnych obr tak by motor (na 110 krokach attuatora) wykazywał mieszankę stechiometryczną

    nie wiem też jaki ty masz reduktor!
  • #12 31 May 2005 13:51
    mistral99
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    reduktor mam firmy autronic
  • #13 16 Jan 2008 21:34
    marek_tabak
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    mam emulator BINGO-M
    czy wazne jest jaki mam reduktor?
    czy musze szukac jakiegos specjalnego programu czy poprostu pod emulator BINGO
  • #14 23 May 2009 23:55
    marcin__84
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Sorry że odświeżam temat, ale mam pytanie.
    Mam już program do Bingo M, a silnik jest ustawiony do pracy na gazie.
    Jak odpalam oprogramowanie do Bingo M to pokazują się jakieś wstępne ustawienia.
    Jak teraz podłącze komputer do sterownika gazu to czy nie nastąpi wykasowanie tych ustawień które są dotychczas i zastąpienie ich tymi z programu.
    Ogólnie jak podepnę sterownik do komputera to pokaże mi parametry sterownika, czy od razu ustawi nowe.
  • #15 16 Aug 2009 13:35
    witek_tm
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Regulacja BINGO
    1.Rozgrzej silnik
    2.Wciśnij pedał gazu tak aby ustawić stały próg obrotów (nieco poniżej 3000)
    3.Trzymając takie obroty wciśnij przycisk nauka (adaptacja) <na ekranie monitora pod obrotomierzem>
    Jeśli z instalacją jest wszystko w ok to ilość kroków silnika ustawi ci się sama. Teraz możesz regulować parownik:
    Reguluj śrubą na parowniku tak aby wykres lambdy (w zakładce oscyloskop) był jak najbardziej zbliżony do sinusa. Wszystko to na wolnych obrotach. Odczyt lambdy również obok obrotomierza (klocek w pasku powinien poruszać się z lewej do prawej i z powrotem)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do ustawień to nic ci się nie nadpisze samo dopóki sam tego nie zrobisz. Dla pewności zapisz sobie ustawienia zanim zaczniesz coś zmieniać. W razie wpadki możesz je przywrócić.
  • #16 21 Aug 2009 23:38
    jurand78
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Ktoś wcześniej w tym wątku napisał:

    "Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizując parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz."

    Teraz pytanie: czy tryb nauki należy wykonywać na benzynie czy na gazie, bo w/w informacja jest nieco niejasna.


    witek_tm wrote:
    Regulacja BINGO
    1.Rozgrzej silnik
    2.Wciśnij pedał gazu tak aby ustawić stały próg obrotów (nieco poniżej 3000)
    3.Trzymając takie obroty wciśnij przycisk nauka (adaptacja) <na ekranie monitora pod obrotomierzem>
    Jeśli z instalacją jest wszystko w ok to ilość kroków silnika ustawi ci się sama. Teraz możesz regulować parownik:
    Reguluj śrubą na parowniku tak aby wykres lambdy (w zakładce oscyloskop) był jak najbardziej zbliżony do sinusa. Wszystko to na wolnych obrotach. Odczyt lambdy również obok obrotomierza (klocek w pasku powinien poruszać się z lewej do prawej i z powrotem)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do ustawień to nic ci się nie nadpisze samo dopóki sam tego nie zrobisz. Dla pewności zapisz sobie ustawienia zanim zaczniesz coś zmieniać. W razie wpadki możesz je przywrócić.
  • #17 22 Aug 2009 23:00
    Radeon 24
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Tryb nauki wykonuje sie tylko na gazie.

    Pozdrawiam!
  • #18 13 Nov 2009 17:22
    Repus
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam czy moze ktos podac link do schematu kabla do polaczenia mojego pc i sterownika gazu bingo m, nie moge znalezc, z gory thx
    poszukalem i znalazlem wiec sie nie fatygujcie :)
  • #19 20 Nov 2009 11:51
    mechatronik
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    a mógłby ktoś powiedzieć mi gdzie można kupić wtyczkę do interfejsu BINGO-M? u mnie w elektronicznym nie mieli takich rzeczy.
  • #20 22 Nov 2009 13:35
    Repus
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    zrob sobie ze starej wtyczki z zasilacza komputerowego atx, ta ktora wchodzi do plyty glownej, pasuje jak ulal
    pozdr
  • #21 22 Nov 2009 19:00
    mechatronik
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    wiem właśnie to samo wymyśliłem. już poluję na jakiś popsuty zasilacz. a jeszcze takie pytanie. Mam przewód USB. normalny przewód od czytnika kart. Uciąłem końcówkę. mam 4 łyse przewody. i teraz żeby to chulało muszę je połączyć do kostki wg tego schematu.
    jak wyregulować instalację gazową BINGO-M

    Wyczytałem, że podłączam tylko GND, Rx i Tx.

    Czyli: wtyk USB=> 3 przewody GND, Rx i Tx => wtyczka.

    Czy to wystarczy, czy muszę dokładać jeszcze MAX232, lub coś w podobie?

    Z tego co mi wiadomo to ten MAX232 to trzeba dołożyć przy kablu na COM.

    Czy mógłby mi ktoś pomóc w rozwianiu wątpliwości?
  • #22 08 Jan 2010 11:07
    kolszak
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Uwaga co do interfejsu w Bingo M od jakiegoś czasu KME wstawia tam wtyczki ST, sam się zdziwiłem jak zauwazyłem ze interfejs mi nie pasuje. Kolor pinów jest bez zmian czerwony - 12 V zółty i zielony sterowanie, czarny masa. Więc w przypadku nowej wtyczki można zasugerować się schematem powyżej i dolutować wtyk pod swój interfejs.
  • #23 25 Mar 2010 21:17
    witek_tm
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    kolszak masz racje zmieniła się tylko wtyczka i nic poza tym
    pozdro
  • #24 17 Jul 2010 00:42
    francis158
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam!
    odświeżam wątek, gdyż chciałem się zapytać jak to jest z tą wartością PWA - bo u mnie gaziarz ostatio ustawił ją na 61 i twierdził że to jest już bogato....(bo tak mus onda pokazała w programie), a w instrukcji do regulacji pisze żeby attuator(krokowy) ustawić na 110....
    druga rzecz której nie czaję to skoro tryb nauka ustawia powiedzmy PWA na 55 to czemu na siłę przestawiamy na 110???
    To co przestawiamy na siłę jak rozumiem dotyczy tylko wolnych obrotów??
    No i jak wtedy ustawić min i max otwarcie na biegu jałowym a jak pod dużym obciążeniem??
  • #25 23 Jun 2011 19:39
    Hans26
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    francis158 wrote:
    witam!
    odświeżam wątek, gdyż chciałem się zapytać jak to jest z tą wartością PWA - bo u mnie gaziarz ostatio ustawił ją na 61 i twierdził że to jest już bogato....(bo tak mus onda pokazała w programie), a w instrukcji do regulacji pisze żeby attuator(krokowy) ustawić na 110....


    Też do końca tego nie rozumiem, ale chyba trzeba ręcznie ustawić 110 kroków, a podczas nauki PWA ustawi się samo ponownie.

    francis158 wrote:
    druga rzecz której nie czaję to skoro tryb nauka ustawia powiedzmy PWA na 55 to czemu na siłę przestawiamy na 110???


    Jeżeli nauka ustawi jakąś wartość PWA to już chyba ma tak zostać...

    francis158 wrote:
    To co przestawiamy na siłę jak rozumiem dotyczy tylko wolnych obrotów??


    PWA dotyczy i wolnych obrotów i normalnej pracy pod obciążeniem.
    PWA = Pozycja Wyjściowa Atturatora

    francis158 wrote:
    No i jak wtedy ustawić min i max otwarcie na biegu jałowym a jak pod dużym obciążeniem??


    Min na biegu jałowym ustawiasz tak, żeby nie silnik nie gasnął (większy problem jak ktoś ma klimę...).
    Max na biegu jałowym ustawiasz tak, żeby mieszanka mogła zmienić się na bogatą - wartość jak najmniejsza, żeby atturator nie miał niepotrzebnie dużych skoków.

    A pod obciążeniem ustawiasz tak samo żeby zakres pracy atturatora pozwalał na przechodzenie stanu mieszanki pomiędzy ubogą a bogatą.

    Jeżeli ktoś ma link do dokładnego i zrozumiałego dla każdego opisu to poprosimy :-)
  • #26 11 Feb 2012 17:41
    adrianus20
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Odświeżę temat. Z grubsza wszystko wiem . Mam taką przypadłość. Do wartości TPS 1V sonda pokazuje 0V ale TPS pokazuje płynnie zmiany przy wciskaniu pedału gazu (myślałem, że jest jakiś problem z czujnikiem TPS, ale działa poprawnie. Efekt jest taki jakby komputer nie widział, że jest lekko wciśnięty gaz a jest. Powyżej 1V TPS sonda zaczyna normalnie pracować i attuator chodzi normalnie. Problem jest w tym, że jak dam tryb NAUKA to wszystko wychodzi mi w samej górze 160-240 kroków. Bo przez pewien czas sonda daje 0V i attuator otwiera się do oporu.
    Nauka powinna być wykonywana na postoju czy w trakcie jazdy? ja wykonałem w trakcie jazdy bo na postoju nie chciała się zrobić...

    Dzięki za pomoc...
  • #27 13 Feb 2012 22:30
    rfx11
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jak dla mnie to masz po prostu za ubogą mieszankę na biegu jałowym. Przy TPS=1V silnik pracuje pod pewnym obciążeniem i zaczyna również działać membrana w reduktorze, która wychyla się i zwiększa dawkę gazu. Znajdź śrubę od regulacji biegu jałowego i trochę ją wykręć. Możesz też ustawić PWA np na 100 i pozwolić krokowcowi aby mógł się maksymalnie otwierać i zamykać. Jak będziesz odkręcać tą śrubę to patrz czy zaczyna oscylować wokół mniejszych wartości.
  • #28 14 Feb 2012 08:31
    adrianus20
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Na razie zrobiłem naukę i PWA wyszło na 174 :) Sonda teraz pracuje normalnie. Zobaczę spalanie. Jest jeszcze jedna sprawa. Mam filtr stożkowy. Może to on tak zmienia charakterystykę?
  • #29 14 Feb 2012 22:14
    rfx11
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jeśli reduktor był ustawiany, gdy stożka nie miałeś to powinien być ponownie wyregulowany po ingerencji w dolot. Więcej powietrza=uboższa mieszanka i konieczność większego otwarcia krokowca w celu jej wzbogacenia.
  • #30 01 Mar 2012 22:31
    elektronik-adam
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam nie chce zakładać dodatkowych tematów mam taki problem że zrobiłem sobie kabel usb do bingo m z kabla DKU-5 wszystko ładnie udało się połączyć odpaliłem samochód wszystko ładnie działało przez jakieś 5 minut potem stracił połączenie i du.... już nie chce sie połączyć nie wykrywa sterownika macie jakieś pomysły ?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products