Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

jak wyregulować instalację gazową BINGO-M

mistral99 28 Maj 2005 15:24
  • #1 28 Maj 2005 15:24
    mistral99
    Poziom 12  

    Witam.
    Chodzi mi o to jak wygląda proces regulacji instalacji BINGO-M.
    Mam juz program i interfejs,ale nie wiem jak sie za to zabarć.Głownie chodzi mi o prces "nauki" i pozniejsze zaprogramowanie ustawien.

    No i może jeszcze jak wygląda regulacja reduktora?

    Jak to wszystko powinno wygladac krok po kroku.
    Z gory dziekuje za pomoc
    mistral

  • #2 28 Maj 2005 16:23
    Puciu
    Poziom 15  

    Operacja na rozgrzanym silniku a reszta instrukcji powinna się wyświetlać na ekranie.

  • Pomocny post
    #3 30 Maj 2005 07:22
    kk.2000
    Poziom 25  

    1. Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizując parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz.

    2. Wymuszasz programem wartość attuatora na 110 kroków i regulujesz reduktor na WOLNYCH OBROTACH

    a) zakręcasz dawkę podstawową na reduktorze (pokrętło duże, wolnych obrotów)
    b) regulujesz próg membrany (w zależności od reduktora albo imbus albo śruba) tak, by na wolnych obr. silnik miał jak największe obroty i pracował jak najpłynniej
    c) lekko przykręcasz próg membrany aby obroty ZACZYNAŁY spadać
    d) ustawiasz pokrętło dawki podstawowej do uzyskania perfekt obrotów biegu jałowego.

    3. Jeszcze raz dajesz w tryb nauki i jeśli wartość na wolnych obrotach osiągnęła ok 100 - 120 kroków zostawiasz regulację reduktora, jeśli nie to trzeba zrobić poprawki pokrętłem progu membrany

    4. Ustawiasz dodatkowe parametry pracy, np. Cut-off ustawiasz w zależności od motoru aby odcinał gaz przy przekroczeniu 2000 obr. i podłączał gaz przy spadku obrotów do takich, przy których motor nie gaśnie.

  • #4 31 Maj 2005 11:17
    mistral99
    Poziom 12  

    jeszcze jedno pytanko:
    jak należy kręcić tym plastikowym pokrętłem na raduktorze?
    Tzn. w którą strone zmniejsza się a w którą zwiększa mieszankę na wolnych obrotach??

  • Pomocny post
    #5 31 Maj 2005 11:42
    kk.2000
    Poziom 25  

    Jest to prawy gwint, tak jak kran w łazience.

  • #6 31 Maj 2005 12:25
    mistral99
    Poziom 12  

    a do jakiej wysokosci obrotow powinna byc mieszanka bogada, a od jakiej powinna sie zmieniac na przemian- uboga/bogata

  • #7 31 Maj 2005 12:44
    kk.2000
    Poziom 25  

    Mieszanka ma być cały czas STECHIOMETRYCZNA a nie zależna od obrotów!

    Pewnie chodzi Ci o regulację ale i tak nie rozumiem pytania... wyjaśnij więcej o co biega?

  • #8 31 Maj 2005 12:54
    mistral99
    Poziom 12  

    chodzi mi o to:
    Jak na wolnych obrotach ma wygladac mieszanka paliwa?
    czy na biegu jalowym bez dodawania gazu komputer ma wskazywac caly czas mieszanke bogata?

  • #9 31 Maj 2005 13:16
    kk.2000
    Poziom 25  

    czasem na wolnych obrotach sonda nie wskazuje prawidłowej mieszanki.
    Oczywiście nie ma wskazywać bogatej na wolnych. Jeśli jest uboga to zakręć pokrętło wolnych obr. i do tego stopnia przykręcaj mieszankę (próg membrany), aż uzyskasz stechiometryczną, a to wszystko ma się dziać na 110 krokach attuatora.

    Jeśli się okazuje że ty już dusisz silnik bo jest ubogo a komp gazu pokazuje że jest bogato to niestety TRZEBA USTAWIĆ ZAKRES PRACY ATTUATORA ręcznie, aby obroty wolne były jak najpłynniejsze i jak najwyższe. To jednak przypadłość nie wielu silników. Jeśli tego nie ustawisz to komp od gazu będzie do tej pory przytykał attuator aż silnik zdechnie.

  • #10 31 Maj 2005 13:26
    mistral99
    Poziom 12  

    pisales zebym zakrecil pokretlo od wolnych obrotów.
    ja na reduktorze mam tylko jedno pokretlo.
    Wiec co mam zrobic?

    Dodam moze,ze mam Fiata UNO 1,0 fire (wtrysk jednopunktowy).

    A moze kolega ma jakis schemat interfejsu do bingo-m, bo ten so mialem musialem oddac.

  • #12 31 Maj 2005 13:51
    mistral99
    Poziom 12  

    reduktor mam firmy autronic

  • #13 16 Sty 2008 21:34
    marek_tabak
    Poziom 14  

    mam emulator BINGO-M
    czy wazne jest jaki mam reduktor?
    czy musze szukac jakiegos specjalnego programu czy poprostu pod emulator BINGO

  • #14 23 Maj 2009 23:55
    marcin__84
    Poziom 9  

    Witam
    Sorry że odświeżam temat, ale mam pytanie.
    Mam już program do Bingo M, a silnik jest ustawiony do pracy na gazie.
    Jak odpalam oprogramowanie do Bingo M to pokazują się jakieś wstępne ustawienia.
    Jak teraz podłącze komputer do sterownika gazu to czy nie nastąpi wykasowanie tych ustawień które są dotychczas i zastąpienie ich tymi z programu.
    Ogólnie jak podepnę sterownik do komputera to pokaże mi parametry sterownika, czy od razu ustawi nowe.

  • #15 16 Sie 2009 13:35
    witek_tm
    Poziom 10  

    Regulacja BINGO
    1.Rozgrzej silnik
    2.Wciśnij pedał gazu tak aby ustawić stały próg obrotów (nieco poniżej 3000)
    3.Trzymając takie obroty wciśnij przycisk nauka (adaptacja) <na ekranie monitora pod obrotomierzem>
    Jeśli z instalacją jest wszystko w ok to ilość kroków silnika ustawi ci się sama. Teraz możesz regulować parownik:
    Reguluj śrubą na parowniku tak aby wykres lambdy (w zakładce oscyloskop) był jak najbardziej zbliżony do sinusa. Wszystko to na wolnych obrotach. Odczyt lambdy również obok obrotomierza (klocek w pasku powinien poruszać się z lewej do prawej i z powrotem)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do ustawień to nic ci się nie nadpisze samo dopóki sam tego nie zrobisz. Dla pewności zapisz sobie ustawienia zanim zaczniesz coś zmieniać. W razie wpadki możesz je przywrócić.

  • #16 21 Sie 2009 23:38
    jurand78
    Poziom 1  

    Ktoś wcześniej w tym wątku napisał:

    "Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizując parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz."

    Teraz pytanie: czy tryb nauki należy wykonywać na benzynie czy na gazie, bo w/w informacja jest nieco niejasna.


    witek_tm napisał:
    Regulacja BINGO
    1.Rozgrzej silnik
    2.Wciśnij pedał gazu tak aby ustawić stały próg obrotów (nieco poniżej 3000)
    3.Trzymając takie obroty wciśnij przycisk nauka (adaptacja) <na ekranie monitora pod obrotomierzem>
    Jeśli z instalacją jest wszystko w ok to ilość kroków silnika ustawi ci się sama. Teraz możesz regulować parownik:
    Reguluj śrubą na parowniku tak aby wykres lambdy (w zakładce oscyloskop) był jak najbardziej zbliżony do sinusa. Wszystko to na wolnych obrotach. Odczyt lambdy również obok obrotomierza (klocek w pasku powinien poruszać się z lewej do prawej i z powrotem)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do ustawień to nic ci się nie nadpisze samo dopóki sam tego nie zrobisz. Dla pewności zapisz sobie ustawienia zanim zaczniesz coś zmieniać. W razie wpadki możesz je przywrócić.

  • #17 22 Sie 2009 23:00
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Tryb nauki wykonuje sie tylko na gazie.

    Pozdrawiam!

  • #18 13 Lis 2009 17:22
    Repus
    Poziom 2  

    witam czy moze ktos podac link do schematu kabla do polaczenia mojego pc i sterownika gazu bingo m, nie moge znalezc, z gory thx
    poszukalem i znalazlem wiec sie nie fatygujcie :)

  • #19 20 Lis 2009 11:51
    mechatronik
    Poziom 13  

    a mógłby ktoś powiedzieć mi gdzie można kupić wtyczkę do interfejsu BINGO-M? u mnie w elektronicznym nie mieli takich rzeczy.

  • #20 22 Lis 2009 13:35
    Repus
    Poziom 2  

    zrob sobie ze starej wtyczki z zasilacza komputerowego atx, ta ktora wchodzi do plyty glownej, pasuje jak ulal
    pozdr

  • #21 22 Lis 2009 19:00
    mechatronik
    Poziom 13  

    wiem właśnie to samo wymyśliłem. już poluję na jakiś popsuty zasilacz. a jeszcze takie pytanie. Mam przewód USB. normalny przewód od czytnika kart. Uciąłem końcówkę. mam 4 łyse przewody. i teraz żeby to chulało muszę je połączyć do kostki wg tego schematu.
    jak wyregulować instalację gazową BINGO-M

    Wyczytałem, że podłączam tylko GND, Rx i Tx.

    Czyli: wtyk USB=> 3 przewody GND, Rx i Tx => wtyczka.

    Czy to wystarczy, czy muszę dokładać jeszcze MAX232, lub coś w podobie?

    Z tego co mi wiadomo to ten MAX232 to trzeba dołożyć przy kablu na COM.

    Czy mógłby mi ktoś pomóc w rozwianiu wątpliwości?

  • #22 08 Sty 2010 11:07
    kolszak
    Poziom 15  

    Uwaga co do interfejsu w Bingo M od jakiegoś czasu KME wstawia tam wtyczki ST, sam się zdziwiłem jak zauwazyłem ze interfejs mi nie pasuje. Kolor pinów jest bez zmian czerwony - 12 V zółty i zielony sterowanie, czarny masa. Więc w przypadku nowej wtyczki można zasugerować się schematem powyżej i dolutować wtyk pod swój interfejs.

  • #23 25 Mar 2010 21:17
    witek_tm
    Poziom 10  

    kolszak masz racje zmieniła się tylko wtyczka i nic poza tym
    pozdro

  • #24 17 Lip 2010 00:42
    francis158
    Poziom 8  

    witam!
    odświeżam wątek, gdyż chciałem się zapytać jak to jest z tą wartością PWA - bo u mnie gaziarz ostatio ustawił ją na 61 i twierdził że to jest już bogato....(bo tak mus onda pokazała w programie), a w instrukcji do regulacji pisze żeby attuator(krokowy) ustawić na 110....
    druga rzecz której nie czaję to skoro tryb nauka ustawia powiedzmy PWA na 55 to czemu na siłę przestawiamy na 110???
    To co przestawiamy na siłę jak rozumiem dotyczy tylko wolnych obrotów??
    No i jak wtedy ustawić min i max otwarcie na biegu jałowym a jak pod dużym obciążeniem??

  • #25 23 Cze 2011 19:39
    Hans26
    Poziom 13  

    francis158 napisał:
    witam!
    odświeżam wątek, gdyż chciałem się zapytać jak to jest z tą wartością PWA - bo u mnie gaziarz ostatio ustawił ją na 61 i twierdził że to jest już bogato....(bo tak mus onda pokazała w programie), a w instrukcji do regulacji pisze żeby attuator(krokowy) ustawić na 110....


    Też do końca tego nie rozumiem, ale chyba trzeba ręcznie ustawić 110 kroków, a podczas nauki PWA ustawi się samo ponownie.

    francis158 napisał:
    druga rzecz której nie czaję to skoro tryb nauka ustawia powiedzmy PWA na 55 to czemu na siłę przestawiamy na 110???


    Jeżeli nauka ustawi jakąś wartość PWA to już chyba ma tak zostać...

    francis158 napisał:
    To co przestawiamy na siłę jak rozumiem dotyczy tylko wolnych obrotów??


    PWA dotyczy i wolnych obrotów i normalnej pracy pod obciążeniem.
    PWA = Pozycja Wyjściowa Atturatora

    francis158 napisał:
    No i jak wtedy ustawić min i max otwarcie na biegu jałowym a jak pod dużym obciążeniem??


    Min na biegu jałowym ustawiasz tak, żeby nie silnik nie gasnął (większy problem jak ktoś ma klimę...).
    Max na biegu jałowym ustawiasz tak, żeby mieszanka mogła zmienić się na bogatą - wartość jak najmniejsza, żeby atturator nie miał niepotrzebnie dużych skoków.

    A pod obciążeniem ustawiasz tak samo żeby zakres pracy atturatora pozwalał na przechodzenie stanu mieszanki pomiędzy ubogą a bogatą.

    Jeżeli ktoś ma link do dokładnego i zrozumiałego dla każdego opisu to poprosimy :-)

  • #26 11 Lut 2012 17:41
    adrianus20
    Poziom 9  

    Odświeżę temat. Z grubsza wszystko wiem . Mam taką przypadłość. Do wartości TPS 1V sonda pokazuje 0V ale TPS pokazuje płynnie zmiany przy wciskaniu pedału gazu (myślałem, że jest jakiś problem z czujnikiem TPS, ale działa poprawnie. Efekt jest taki jakby komputer nie widział, że jest lekko wciśnięty gaz a jest. Powyżej 1V TPS sonda zaczyna normalnie pracować i attuator chodzi normalnie. Problem jest w tym, że jak dam tryb NAUKA to wszystko wychodzi mi w samej górze 160-240 kroków. Bo przez pewien czas sonda daje 0V i attuator otwiera się do oporu.
    Nauka powinna być wykonywana na postoju czy w trakcie jazdy? ja wykonałem w trakcie jazdy bo na postoju nie chciała się zrobić...

    Dzięki za pomoc...

  • #27 13 Lut 2012 22:30
    rfx11
    Poziom 12  

    Jak dla mnie to masz po prostu za ubogą mieszankę na biegu jałowym. Przy TPS=1V silnik pracuje pod pewnym obciążeniem i zaczyna również działać membrana w reduktorze, która wychyla się i zwiększa dawkę gazu. Znajdź śrubę od regulacji biegu jałowego i trochę ją wykręć. Możesz też ustawić PWA np na 100 i pozwolić krokowcowi aby mógł się maksymalnie otwierać i zamykać. Jak będziesz odkręcać tą śrubę to patrz czy zaczyna oscylować wokół mniejszych wartości.

  • #28 14 Lut 2012 08:31
    adrianus20
    Poziom 9  

    Na razie zrobiłem naukę i PWA wyszło na 174 :) Sonda teraz pracuje normalnie. Zobaczę spalanie. Jest jeszcze jedna sprawa. Mam filtr stożkowy. Może to on tak zmienia charakterystykę?

  • #29 14 Lut 2012 22:14
    rfx11
    Poziom 12  

    Jeśli reduktor był ustawiany, gdy stożka nie miałeś to powinien być ponownie wyregulowany po ingerencji w dolot. Więcej powietrza=uboższa mieszanka i konieczność większego otwarcia krokowca w celu jej wzbogacenia.

  • #30 01 Mar 2012 22:31
    elektronik-adam
    Poziom 11  

    Witam nie chce zakładać dodatkowych tematów mam taki problem że zrobiłem sobie kabel usb do bingo m z kabla DKU-5 wszystko ładnie udało się połączyć odpaliłem samochód wszystko ładnie działało przez jakieś 5 minut potem stracił połączenie i du.... już nie chce sie połączyć nie wykrywa sterownika macie jakieś pomysły ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty